cege
Well-known member
Hoe gaat een prijzenplafond eigenlijk in de praktijk ? Wetende dat je niets van gas produceert en moet invoeren/aankopen.
Ge staat toch nie ergens op een markt te pingelen ? Een leverancier kan dan even goed een technische "storing" krijgen ipv met verlies te verkopen
Of is het de bedoeling dat de overheid (lees: belastingbetaler er nog extra voor mag opdraaien)
Een overwinstbelasting ? En nogmaals in praktijk ?
Ga je hun dan ook subsidieren als ze verlies maken ? Welke zot gaat dan nog investeringen doen eigenlijk als de overheid van vandaag op morgen kan bepalen dat x miljoen eigenlijk wel winst genoeg hé.
Ik ben echt benieuwd hoe ik het me in de praktijk moet voorstellen dat prijsplafond
Zelfs deze crisis is niet voldoende om voorbij de symbool politiek te raken. De clowns zijn aan het vechten om % in de peiling, niet het algemene belang.
Elke halve blinde ziet dat een plafond niet werkt in belgie/EU. Ik heb waar ik woon een prijsplafond voor Ferraris ingevoerd. Maakt niet uit dat ik niet bevoegd ben, geen Italiaan ben of geen Ferraris maak. Ik beslis gewoon dat ze vanaf nu nog maar 10k mogen kosten. Denk je dat ik er een aan 10k krijg?
Mijn plaat blijft hangen. Pronostiek voor wanneer dezepoppenkast valt?
) zo'n blijk geven van ofwel incompetentie of gebrek aan integriteit maar in ieder geval wereldvreemdheid om te denken dat zoiets de wereld uitsturen goed zal blijven plakken.