Beker van België 2023-2024

Een stenenbekogeling op de parking van het bezoekersvak was ook standaardkost in Genk, ze zijn niet heiliger daar hoor.
Uhm, ik denk toch dat de laatste keer die idioten van STVV en Maastricht kasseien aan het gooien waren naar vrouwen en kinderen. Poging tot moord noem ik dat. Idioten.

Iedere voetbalploeg heeft idioten. En het ene gedrag kan erger zijn dan het andere maar dat ze zich eens allemaal gedragen zeg.

Je gooit niets op het veld of naar de andere supporters.
Je laat alle racistische praat achterwege.

Zet er camera op, haal ze eruit, boete van 1000 euro en 2 jaar stadionverbod.

Probleem lijkt mij dat zo een stadion verbod heel makkelijk te omzeilen is.

Wordt tijd dat men dat eens deftig gaat aanpakken samen met justitie.
Justitie moet daar juist niets doen. Als je in staat bent om voetballers honderdduizenden euro's te betalen per jaar, kan je ook instaan voor je eigen stadionbeveiliging. Dat moet niet op de kosten van de staat.

Om zulke figuren stevig te straffen heb je toch justitie nodig lijkt mij.
Als ze strafbare feiten stellen, moeten ze uiteraard bestraft worden. Maar als het gaat om stadionverboden en die handhaven, om smokkel van vuurwerk e.d. te weren, daar moet politie en justitie niet al bij voorbaat bij betrokken worden.

En dan vragen sommigen zich nog af waarom ze geen pyro mogen doen in het stadion, dat zijn gewoon dezelfde idioten he.

Als ze strafbare feiten stellen, moeten ze uiteraard bestraft worden. Maar als het gaat om stadionverboden en die handhaven, om smokkel van vuurwerk e.d. te weren, daar moet politie en justitie niet al bij voorbaat bij betrokken worden.
Heb je geen speciaal statuut nodig om personen te weigeren en zelfs te identificeren als ze zich misdragen?

een medewerker van de club mag naar u toe komen en vragen uw id te tonen, maar volgens mij zijt gij niet verplicht om die te tonen aan die persoon. Die kan u dan nog wel de toegang ontzeggen, maar als ge al binnen zijt en het varken uithangt kan die niemeer veel doen

En dan vragen sommigen zich nog af waarom ze geen pyro mogen doen in het stadion, dat zijn gewoon dezelfde idioten he.
Man, man. Wat in vooringenomenheid. Kent gij wel mensen van sfeergroepen? Dat is niet hetzelfde als hooligans. Die mannen maken prachtige tifo's en pyro geeft daar een extra dimensie aan.

Wie is de idioot?

Toen de spelers gisteren opkwamen was er bij ons ook geel en blauw bengaals vuur. Geen enkel probleem is daar ook van gemaakt. Zorgt gewoon voor een fantastisch moment.

Ik was ook wel verrast dat er geen bodycheck was bij het binnengaan. Dat dat zo is tegen pakweg STVV zoals afgelopen zondag is OK, maar nu een bekermatch tegen Anderlecht, ze hebben veel vertrouwen in onze brave supporters.

Toen de spelers gisteren opkwamen was er bij ons ook geel en blauw bengaals vuur. Geen enkel probleem is daar ook van gemaakt. Zorgt gewoon voor een fantastisch moment.

Ik was ook wel verrast dat er geen bodycheck was bij het binnengaan. Dat dat zo is tegen pakweg STVV zoals afgelopen zondag is OK, maar nu een bekermatch tegen Anderlecht, ze hebben veel vertrouwen in onze brave supporters.
Vreemd, bij ons in Genk is er altijd een controle die toch wel redelijk is. Nu goed, ik sta op de staantribune en daar staat natuurlijk het felste volk, maar nooit echt problemen.

Vorig jaar in Hongarije tegen Ferencvaros was het echt heel fel qua controleren. Dat was eigenlijk meer intimidatie dan controleren.

Man, man. Wat in vooringenomenheid. Kent gij wel mensen van sfeergroepen? Dat is niet hetzelfde als hooligans. Die mannen maken prachtige tifo's en pyro geeft daar een extra dimensie aan.

Wie is de idioot?

Ja, ik sta elke match boven onze groep NF, dat zijn de mannen die om de zoveel wedstrijden rookbommen, Bengaals vuur en dergelijke bovenhalen. Dat is ook de groep waarvan die ene gast maanden in Denemarken vastzat na rellen op verplaatsing. Dus de kans dat er wel een verband kan zijn schat ik niet als onbestaande in.

er moet gewoon veel harder gestraft worden. Bezoekende fans van Anderlecht en Standard (om nu maar eens twee ploegen te noemen) zouden bijvoorbeeld gewoon consequent geweigerd moeten worden in ieder stadion.
Doen ze het in eigen huis ook? ==> wedstrijd zonder publiek.
Doen ze het nog eens? ==> rest van het seizoen zonder publiek.

het zou snel opgelost zijn met de lamentabele controles en gebrek aan verantwoordelijkheidszin vanuit de clubs om er ook effectief iets aan te doen.

Heb je geen speciaal statuut nodig om personen te weigeren en zelfs te identificeren als ze zich misdragen?

een medewerker van de club mag naar u toe komen en vragen uw id te tonen, maar volgens mij zijt gij niet verplicht om die te tonen aan die persoon. Die kan u dan nog wel de toegang ontzeggen, maar als ge al binnen zijt en het varken uithangt kan die niemeer veel doen

De wetgever heeft in de voetbalwet specifieke bevoegdheden voor stewards opgenomen:

1. Stewards mogen alleen personen van hetzelfde geslacht oppervlakkig controleren om voorwerpen te detecteren waarvan het binnenbrengen in het stadion:

• Het verloop van de wedstrijd kan verstoren;
  • De veiligheid van de toeschouwers in het gedrang kan brengen;
  • De openbare orde kan verstoren.
2. Stewards mogen deze voorwerpen afnemen. Deze voorwerpen kunnen aan de stewards worden toevertrouwd op basis van het Reglement van Inwendige Orde.

3. Stewards mogen de toegang tot het stadion ontzeggen aan iedere persoon die:

• Zich verzet tegen oppervlakkige controle;
  • Zich verzet tegen de afgifte van voorwerpen die het veilig verloop van een wedstrijd kunnen verstoren;
  • Het Reglement van Inwendige Orde niet naleeft;
  • Het voorwerp uitmaakt van een stadionverbod;
4. Stewards kunnen de toeschouwers richtlijnen geven om hun veiligheid te verzekeren of toe te zien op de toepassing van het Reglement van Inwendige Orde.

Ze kunnen wettelijk al genoeg doen, als ze voldoende middelen krijgen.

Yup, een club (en dus ook het overgrote deel van de supporters) moet enkel gestraft worden voor de baldadigheden van de enkelingen als ze er effectief niets aan doen. Controles aan de ingang, spotters, bestraffing van eigen supporters, veroordelen na een match van dergelijke gebeurtenissen.

Ja, ik sta elke match boven onze groep NF, dat zijn de mannen die om de zoveel wedstrijden rookbommen, Bengaals vuur en dergelijke bovenhalen. Dat is ook de groep waarvan die ene gast maanden in Denemarken vastzat na rellen op verplaatsing. Dus de kans dat er wel een verband kan zijn schat ik niet als onbestaande in.
Tja, vroeger was er bij ons Drughi. Dat is nu Sangue Blu. Die houden zich alleen bezig met sfeer, tifo's en pyro. Ze hebben hun eigen merchandise, maar ze doen ook inzamelingen voor voedselbanken of ze houden acties tijdens Sinterklaas waar ze oproepen om knuffels mee te pakken voor kansarme kinderen. Ik vind dat schitterende initiatieven.

Ze kunnen wettelijk al genoeg doen, als ze voldoende middelen krijgen.
Maar dit bedoelde ik dan ook niet met, we gaan justitie nodig hebben.

We gaan die nodig hebben om straffen en stadion verboden daadkrachtiger toe te passen. Daar kunnen stewards imo maar weinig aan doen. Lijkt mij de enige manier om zulke figuren hun manieren te doen houden.

Terug
Bovenaan