Beker van België 2024-2025

Het is al zover: geen Brugse fans meer toegelaten volgende match
Wie gaat er nu juichen bij al onze goals? :(

Als echte supporter zou je me 2 weken na zo'n beladen wedstrijd nu toch ook niet zien, combi-regeling of niet. Ik durf er wel geen geld op zetten dat dat nieuwe rellen gaat tegenhouden. Het zou me niet verbazen moesten die NF13-marginalen en hun vriendjes daar toch zijn.

Wat denk je nu zelf?

Gaat om een aangeschoten bal hé, onvrijwillig. Uiteraard is het hands wanneer je duidelijk vrijwillig een bal opraapt of wegslaat, zelfs al komt die van een ploegmaat.

Dat is uw interpretatie van die regel. Dat is niet wat er staat in het artikel of wat men aanhaalt als reden/regel

Dat is uw interpretatie van die regel. Dat is niet wat er staat in het artikel of wat men aanhaalt als reden/regel
Google

• Als de bal van een ploegmaat komt en de hand is al op zijn positie wanneer de bal er tegen komt (geen beweging van de arm) dan is het geen handspel.
  • Als de arm in natuurlijke beweging is, is het geen handspel.
Komt van een medespeler en was al in die positie. En moest hij op die 0.01 seconde toch zijn arm een cm verder bewogen hebben, was het sowieso een natuurlijke beweging.

Allé komaan Silence, ge moet toch echt niet veel van voetbal kennen om te beseffen dat wanneer je heel bewust en opzettelijk een bal wegslaat of vastneemt het hands is. Zeker in de situatie hoe jij ze hebt beschreven, dat is toch 100% duidelijk?

De eerste regel omtrent hands in het reglement:

Het is een overtreding indien een speler:
opzettelijk de bal raakt met de hand/arm, bijvoorbeeld door de beweging van
de hand/arm naar de bal.

Van wie of waar die bal komt doet er dan niet toe.

Het is al zover: geen Brugse fans meer toegelaten volgende match
"Het doel van deze beslissing is om zowel de bewoners als de supporters van RSCA te beschermen. Er mag geen sprake zijn van een herhaling op het gemeentelijk grondgebied van de verbijsterende taferelen waarvan we afgelopen weekend getuige waren".

Lol zeg. Alsof het probleem sowieso enkel Club "fans" waren en gingen zijn bij de volgende match. Wel grappig hoe niemand van de Brusselse politiekers iets durft zeggen van de "vergeldingsacties" met messen en geweren of de oproepen tot vergelding met molotov-cocktails die ik al voorbij zag komen. Kop in het zand dus.

"Het doel van deze beslissing is om zowel de bewoners als de supporters van RSCA te beschermen. Er mag geen sprake zijn van een herhaling op het gemeentelijk grondgebied van de verbijsterende taferelen waarvan we afgelopen weekend getuige waren".

Lol zeg. Alsof het probleem sowieso enkel Club "fans" waren en gingen zijn bij de volgende match. Wel grappig hoe niemand van de Brusselse politiekers iets durft zeggen van de "vergeldingsacties" met messen en geweren of de oproepen tot vergelding met molotov-cocktails die ik al voorbij zag komen. Kop in het zand dus.
Ja het gaat over dat laatste hè, maar dat willen ze niet aan de grote klok hangen. Dat is duidelijk. Anderlecht fans gaan niet anders zijn dan een andere match

Het gaat zeker over dat laatste inderdaad, maar wel sneu dat ze dit wederom niet durven benoemen. Juist alsof die combi-bussen van Club dit keer een probleem gaan zijn voor de stad. Het is eerder omgekeerd. Zijn eerder het target.

Nu, de rechtstreekse aanleiding blijft natuurlijk die groep idiote Brugse "fans" in Molenbeek. Graag allemaal stadionverboden voor het leven.

Er is krapuul zowel in molenbeek als in de harde kern van Brugge (en Anderlecht). Lijkt me logisch dat de burgemeester van Anderlecht niet opnieuw rellen wilt en de makkelijkste optie kiest voor binnen 2 weken.

Het gaat zeker over dat laatste inderdaad, maar wel sneu dat ze dit wederom niet durven benoemen. Juist alsof die combi-bussen van Club dit keer een probleem gaan zijn voor de stad. Het is eerder omgekeerd. Zijn eerder het target.
Ja maar enerzijds begrijp ik het wel. Zit maar in zo een bus en ze gooien daar een molotov in. Dan moet de bus stoppen en
is het hek van de dam. Dat ene zwaantje dat voor die bus rijd, gaat dan weinig kunnen betekenen.

Ja maar enerzijds begrijp ik het wel. Zit maar in zo een bus en ze gooien daar een molotov in. Dan moet de bus stoppen en
is het hek van de dam. Dat ene zwaantje dat voor die bus rijd, gaat dan weinig kunnen betekenen.
Ik begrijp het ook, maar de bewoording mag gerust wat anders. "Voor de veiligheid van de bewoners en RSCA-fans". Alsof dat diegene gaan zijn die moeten vrezen voor hun veiligheid. Maar wat populistisch gezwets mag natuurlijk niet ontbreken.

Staat er eigenlijk niets over in de regels bij de pro-league qua veiligheid garanderen van bezoekers?

Dus beide clubs en politiezones zijn positief om te laten doorgaan. Combiregeling in gedachte is dat ook logisch. Burgemeester wil gewoon wat stemmen winnen.

Dus beide clubs en politiezones zijn positief om te laten doorgaan. Combiregeling in gedachte is dat ook logisch. Burgemeester wil gewoon wat stemmen winnen.
Het zou Club Brugge sieren dat ze dit gebruiken om die bende ezels die verantwoordelijk zijn op hun plaats te zetten.

Naar wat ik verneem vanuit Anderlecht is de beslissing wel degelijk door burgemeester en politie genomen. Burgemeester gaat dit nooit solo slim beslissen

Alsof iemand dat bij de volgende verkiezing zich nog gaat herinneren.

Google

• Als de bal van een ploegmaat komt en de hand is al op zijn positie wanneer de bal er tegen komt (geen beweging van de arm) dan is het geen handspel.
  • Als de arm in natuurlijke beweging is, is het geen handspel.
Komt van een medespeler en was al in die positie. En moest hij op die 0.01 seconde toch zijn arm een cm verder bewogen hebben, was het sowieso een natuurlijke beweging.

Dat is een artikel van 2023..

Allé komaan Silence, ge moet toch echt niet veel van voetbal kennen om te beseffen dat wanneer je heel bewust en opzettelijk een bal wegslaat of vastneemt het hands is. Zeker in de situatie hoe jij ze hebt beschreven, dat is toch 100% duidelijk?

De eerste regel omtrent hands in het reglement:

Het is een overtreding indien een speler:
opzettelijk de bal raakt met de hand/arm, bijvoorbeeld door de beweging van
de hand/arm naar de bal.

Van wie of waar die bal komt doet er dan niet toe.

Bewust/opzettelijk/onbewust is allemaal intentie. Daar kan je nooit op beoordelen want je kan niet in de speler zijn hoofd kijken

Voor mij moet je hem ook nie fluiten hoor, beweer ik helemaal nergens 😊

Maar ik reageerde op het artikel dat men als reden aanhaalt:

"volgens de internationale spelregels (IFAB) was de beslissing van Vergoote correct. In de regels staat duidelijk: “Er is geen sprake van een overtreding met betrekking tot hands als een speler wordt geraakt op de hand of arm door een bal die van een teamgenoot komt, tenzij die bal direct in het doel gaat of er onmiddellijk gescoord wordt.” Aangezien de bal via Brandon Mechele tegen de arm van Vanaken belandde, interpreteerde scheidsrechter Vergoote het reglement dus correct en verdiende paars-wit geen strafschop voor het handspel."

Als dat de regel is en er is geen nuance in het reglement dan mag je gewoon slaan naar een terugspeelpass zonder gevolg.

Terug
Bovenaan