Favoriete chips


  • Totaal aantal stemmers
    107
Op zich maakt het wanneer in het seizoen er een scheidsrechterlijke of VAR dwaling gebeurt niet uit, op de eerste of de laatste speeldag, de punten die je tekort komt kan je steken op de laatste match maar evengoed op de eerste alleen is dat vaak al vergeten tegen dan en komt het zogezegd door die ene fase in die (voor/voor/voor)laatse match zogezegd.

Wat mij betreft heeft die hele VAR gewoon gezorgd voor nog meer problemen dan er al waren, niet vanwege het systeem maar de manier waarop het toegepast wordt.

Dat gedoe bij elke goal of er toch niet een teen of knie buitenspel was bijvoorbeeld, buitenspel was bedoeld om tegen te gaan dat je vanuit je positie een effectief voordeel had, maar als je knie nu net 2cm verder staat dan die van de verdediger vlak naast jou ontgaat het "voordeel" me een beetje, het is niet alsof die 2cm het verschil gingen gemaakt hebben tussen goal of niet.

Trouwens hetzelfde met de rode kaart in deze match, hoeveel "overdreven" of net niet gegeven rode/gele kaarten gevallen zijn er niet in élke wedstrijd die ook een impact hebben.

HVH en Leye kunnen nu wel roepen het failliet van de VAR maar als je het hele seizoen onder de microscoop legt, ook van hun teams, zullen er ook wel fases zijn waarvan je kan zeggen "nou moest dat geen rood/geel zijn" en dat er geen kaart kwam of net wel voor de tegenstander die dan achteraf bekeken bijzonder licht waren... ik denk dat de balans op het einde van het seizoen wel in evenwicht is, daarmee zeg ik niet dat er geen fouten gemaakt worden door de VAR of scheidsrechters maar ik denk uiteindelijk wel evenveel voor als tegen, ondanks het blunderboek van de scheidsrechters.
Grotendeels akkoord, maar zeker niet rond buitenspel.
Het is zever dat buitenspel van 2 cm niet relevant is, want waar trek je de lijn dan? In theorie is dat echt wel zwart/wit, in de praktijk uiteraard niet, maar dat is een technologisch probleem die (zoals vb. op het WK) wel opgelost geraakt de komende jaren.

Je kan onmogelijk zeggen, een beetje buitenspel, daar kijken we niet achter. Het klopt dat het voor het scoren van de goal wrs niet zal uitmaken, maar wél voor (nog meer) inconsequentie, want vandaag is het een knie, morgen een half been, ...

Het is toch zorgwekkend dat wij hier fases beter beoordelen dan die scheidsrechters in tubeke. De scheids op het veld heb ik veel begrip voor degene achter die schermen zou hun foutmarge toch veel lager moeten zijn.

In het geval van Club- Gent is er veel geld mee gemoeid PO1 of PO2 is groot verschil, dus ik begrijp de woede van Hein helemaal. Voor ons Club supporters is dit ook verre van leuk al de aandacht gaat nu naar die niet VAR interventie en bijna niks over de wedstrijd zelf.
Ja goed, het is natuurlijk wel heel gemakkelijk om hier achteraf, zonder druk, met alle tijd van de wereld met de juiste beelden te oordelen.
Maar uiteraard kan het niet dat men zo'n zaken laat doorgaan zonder dat de VAR hier op inpikt.
 
Grotendeels akkoord, maar zeker niet rond buitenspel.
Het is zever dat buitenspel van 2 cm niet relevant is, want waar trek je de lijn dan? In theorie is dat echt wel zwart/wit, in de praktijk uiteraard niet, maar dat is een technologisch probleem die (zoals vb. op het WK) wel opgelost geraakt de komende jaren.

Je kan onmogelijk zeggen, een beetje buitenspel, daar kijken we niet achter. Het klopt dat het voor het scoren van de goal wrs niet zal uitmaken, maar wél voor (nog meer) inconsequentie, want vandaag is het een knie, morgen een half been, ...


Ja goed, het is natuurlijk wel heel gemakkelijk om hier achteraf, zonder druk, met alle tijd van de wereld met de juiste beelden te oordelen.
Maar uiteraard kan het niet dat men zo'n zaken laat doorgaan zonder dat de VAR hier op inpikt.
Ik ben het daarmee eens hoor maar persoonlijk wou ik een lans breken voor de geest van de regel en vind ik het absurd dat men met 3 man lijnen moet zitten trekken om te kunnen aantonen dat het wel degelijk buitenspel is, voor flagrante zaken die een scheidsrechter niet opgemerkt heeft ok maar minutenlang zitten inzoomen en lijnen trekken vind ik niet meer relevant.
Hier hoor je echter nooit een trainer over klagen omdat dit natuurlijk consequent kan toegepast worden maar toch, spijtig dat de spontaniteit van een goal te vieren en het spel daarmee toch vaak gefnuikt wordt dus daarom vind ik het spijtig.

Voor de match van gisteren had de VAR in principe niet mogen tussenkomen, de scheidsrechter had de fout al beoordeeld en dat had moeten volstaan, voor het voorval met Buchanan had hij net wel moeten interpelleren want daar had de scheidsrechter het niet gezien.
 
Ik ben het daarmee eens hoor maar persoonlijk wou ik een lans breken voor de geest van de regel en vind ik het absurd dat men met 3 man lijnen moet zitten trekken om te kunnen aantonen dat het wel degelijk buitenspel is, voor flagrante zaken die een scheidsrechter niet opgemerkt heeft ok maar minutenlang zitten inzoomen en lijnen trekken vind ik niet meer relevant.
Hier hoor je echter nooit een trainer over klagen omdat dit natuurlijk consequent kan toegepast worden maar toch, spijtig dat de spontaniteit van een goal te vieren en het spel daarmee toch vaak gefnuikt wordt dus daarom vind ik het spijtig.

Voor de match van gisteren had de VAR in principe niet mogen tussenkomen, de scheidsrechter had de fout al beoordeeld en dat had moeten volstaan, voor het voorval met Buchanan had hij net wel moeten interpelleren want daar had de scheidsrechter het niet gezien.
maar de VAR moest wel tussengekomen zijn bij die tackel van Schoofs op Derijck met gestrekt been en studs vooruit waar hij hem dan ook nog eens op de kuit raakt. Het gaat erom dat KVM met 10 moest gestaan hebben en niet Zulte. En dit gaat dus over een plek in de finale die medebeslist wordt door een VAR die op het verkeerde moment ingrijpt.
 
Het is niet mijn bedoeling om de VAR gisteren te verdedigen ik wil alleen maar zeggen dat er niks tegen Z-W is, alleen dat Z-W het slachtoffer was deze match en dat dit spijtig genoeg wel elke week een ploeg is, de VAR discrimineert niet.

Trouwens los van alles, ik heb de beelden terug opgezocht omdat iedereen het toch zo onnozel vind dat dit rood was, je kan die fout ook interpreteren als een tackle langs achter en als je kijkt naar de knie op de achillespees van Schoofs waardoor zijn enkel helemaal naar binnen plooit + Ciranni raakt ook geen enkele bal he zelfs niet van ver, en dan zeggen sommigen ja tis eigenlijk de schuld van Schoofs want hij schermt de bal af met zijn rechterbeen... Ik heb al rood voor andere dingen gezien en spijtig genoeg ook niks voor ergere dingen ook natuurlijk maar compleet onverdedigbaar vind ik het rood eigenlijk niet.

5.jpg


1.jpg
 
In beweging is de tackle vanaf de zijkant en zit zijn knie niet op de achillespees van Schoofs en raakt hij wel de bal dan? :sop:

Er zijn toch eerder ook al rode kaarten gevallen meer vanwege intensiteit en integriteit van de tegenspeler in gedrang brengen, moet dat rood zijn nee zoals ik al zei maar het kán wel verdedigd worden, langs achter en raakt totaal geen bal in beweging of niet
 
Langs de andere kant hoor ik De Bilde en Sonck en ... vaak situaties echt totaal verkeerd beoordelen op TV :unsure:
Ik wil niet weten hoe vaak een foute speler een kaart zou krijgen met Gilles in het busje.

@Nessaja sorry, maar die fout op Schoofs is geel, geen rood.
Schoofs zet zijn voet bijna zelf onder het been van Ciriani. Oké die speelt geen bal, maar intensiteit was niet hoog in die fase.

Tackle is eigenlijk heel slecht(langs man en bal), maar kijk eens hoe breed Schoofs zijn been zet.
Erger nog, als Ciriani 1 seconde later is plant Schoofs weer zijn voet aggressief op iemand zijn scheenbeen.

Hoe kan je eigenlijk beweren dat op het einde van de rit het gelijk zal staan. Er zijn dit seizoen als 3! Fases van Buchanan waar hij rood moest krijgen en er geen VAR interventie kwam. Tegen Antwerp, tegen Anderlecht en nu tegen Gent.
 
Ik wil niet weten hoe vaak een foute speler een kaart zou krijgen met Gilles in het busje.

@Nessaja sorry, maar die fout op Schoofs is geel, geen rood.
Schoofs zet zijn voet bijna zelf onder het been van Ciriani. Oké die speelt geen bal, maar intensiteit was niet hoog in die fase.

Tackle is eigenlijk heel slecht(langs man en bal), maar kijk eens hoe breed Schoofs zijn been zet.
Erger nog, als Ciriani 1 seconde later is plant Schoofs weer zijn voet aggressief op iemand zijn scheenbeen.


Hoe kan je eigenlijk beweren dat op het einde van de rit het gelijk zal staan. Er zijn dit seizoen als 3! Fases van Buchanan waar hij rood moest krijgen en er geen VAR interventie kwam. Tegen Antwerp, tegen Anderlecht en nu tegen Gent.
Zoals ik dus zei wordt er nu al quasi van gemaakt dat Schoofs dus eigenlijk zelf zijn voet onder de hem langs achter tackelende speler steekt en bovendien bijna nog zelfs zelf een smerige fout zou maken als die andere speler hem een seconde later tackled, allez serieus blijven, als we zo verder doen kunnen we binnen drie dagen concluderen dat Schoofs eigenlijk de fout maakte op Cirrani.

Is rood overdreven ja maar zo zijn er nog al rode kaarten gegeven waar dan achteraf bekeken eigenlijk geel had volstaan, dit is geen flagrant geval wat mij betreft maar dan gaan zeggen dat er amper iets aan de hand was en dat het dan nog zelfs uitgelokt is door de speler die getackled wordt omdat hij zogezegd zelf zijn voet onder het been van de tackelende speler steekt is de waarheid gewoon geweld aan doen. Je moet mij eens uitleggen hoe je bewust je been onder een speler die van achter u komt kunt steken.
 
Zoals ik dus zei wordt er nu al quasi van gemaakt dat Schoofs dus eigenlijk zelf zijn voet onder de hem langs achter tackelende speler steekt en bovendien bijna nog zelfs zelf een smerige fout zou maken als die andere speler hem een seconde later tackled, allez serieus blijven, als we zo verder doen kunnen we binnen drie dagen concluderen dat Schoofs eigenlijk de fout maakte op Cirrani.

Is rood overdreven ja maar zo zijn er nog al rode kaarten gegeven waar dan achteraf bekeken eigenlijk geel had volstaan, dit is geen flagrant geval wat mij betreft maar dan gaan zeggen dat er amper iets aan de hand was en dat het dan nog zelfs uitgelokt is door de speler die getackled wordt omdat hij zogezegd zelf zijn voet onder het been van de tackelende speler steekt is de waarheid gewoon geweld aan doen. Je moet mij eens uitleggen hoe je bewust je been onder een speler die van achter u komt kunt steken.
Er wordt gezegd dat Schoofs zelf heel breed gaat met zijn rechtervoet om de bal af te schermen wat hij op zich mag maar dan kan je Ciranni niet verwijten dat hij hem raak met zijn tackel naast zowel speler als bal. Het is een gewoon een pech situatie.Het zegt trouwens genoeg dat Ciranni geen extra schorsing krijgt opgelegd.

en als je dan toch met stilstaande beelden wil werken dan is dit veel hallucinanter dan wat dat Ciranni doet. Gestrekt been en studs vooruit op de kuit van Derijck. Maar daar fluit de ref niet eens fout en ook geen VAR. Dit is veel gevaarlijk dan wat er iets later gebeurd bij Schoofs
Screenshot 2023-03-02 at 09.36.04.png



Edit: ik zit hier zowaar pro Zulte te praten (bah)
 
Het probleem ligt voor mij ook bij het gebrek aan solidariteit. Die rode kaart voor Zulte Waregem is zonder discussie een regelrechte schande. Logisch dan ook dat ze in Waregem furieus zijn. Hoe reageren ze bij KV Mechelen? "Tja, onze speler was geblesseerd dus het moet wel terecht rood geweest zijn zeker". En voor de rest zwijgen ze. Was die rode kaart voor KV Mechelen geweest, hoe hadden ze dan gereageerd, denk je?

Ik heb nooit gesnapt waarom een ploeg die bevoordeeld is geweest dit na de match niet gewoon kan toegeven. De match is gespeeld, ze gaan het resultaat heus niet meer van je afpakken. Als Mechelen in de finale na een halfuur zo een rode kaart pakt, is het kot te klein. Ploegen moeten eens leren om samen te werken om effectief verandering te bekomen. De enige ploegen die er geen baat bij hebben om te protesteren, zijn ploegen die weten dat ze consistent bevoordeeld worden. En daar hangt dan uiteraard ook een geurtje aan.

Het fabeltje dat zegt "aan het einde van het seizoen is alles in balans, je verliest eens punten en je wint eens punten door arbiters", slaat helemaal nergens op. In een bekerwedstrijd gaat dat al zéker niet op. En er zijn genoeg ploegen die consistent een seizoen lang veel meer benadeeld worden dan bevoordeeld worden. Als je aan het einde van het seizoen dan maar 1 of 2 punten tekort komt om je doel te behalen, dan is het normaal dat je kwaad bent.
 
Het probleem ligt voor mij ook bij het gebrek aan solidariteit. Die rode kaart voor Zulte Waregem is zonder discussie een regelrechte schande. Logisch dan ook dat ze in Waregem furieus zijn. Hoe reageren ze bij KV Mechelen? "Tja, onze speler was geblesseerd dus het moet wel terecht rood geweest zijn zeker". En voor de rest zwijgen ze. Was die rode kaart voor KV Mechelen geweest, hoe hadden ze dan gereageerd, denk je?

Ik heb nooit gesnapt waarom een ploeg die bevoordeeld is geweest dit na de match niet gewoon kan toegeven. De match is gespeeld, ze gaan het resultaat heus niet meer van je afpakken. Als Mechelen in de finale na een halfuur zo een rode kaart pakt, is het kot te klein. Ploegen moeten eens leren om samen te werken om effectief verandering te bekomen. De enige ploegen die er geen baat bij hebben om te protesteren, zijn ploegen die weten dat ze consistent bevoordeeld worden. En daar hangt dan uiteraard ook een geurtje aan.

Het fabeltje dat zegt "aan het einde van het seizoen is alles in balans, je verliest eens punten en je wint eens punten door arbiters", slaat helemaal nergens op. In een bekerwedstrijd gaat dat al zéker niet op. En er zijn genoeg ploegen die consistent een seizoen lang veel meer benadeeld worden dan bevoordeeld worden. Als je aan het einde van het seizoen dan maar 1 of 2 punten tekort komt om je doel te behalen, dan is het normaal dat je kwaad bent.
Kom op man, hoe hard kan je jezelf tegenspreken. Nu ligt de schuld nog bij KV dat ze zich daar niet duidelijk over uitspreken. Hoe zou het komen? Net omdat het om een plek in de bekerfinale gaat.

Misschien zou je de oplossing niet bij de ploegen moeten gaan zoeken, maar bij de zwakke referee, weeral. Ik heb nooit gesnapt dat de ploegen moeten oplossen wat een neutrale instantie zou moeten doen. Gewoon te weinig monitoring vanuit de KBVB en de Pro League. Als niemand je van bovenaf op de vingers tikt, krijg je een bont ongeleid allegaartje.
 
Toby met een spierblessure, dat kon er nog wel bij zeker. Komt nog wel goed, 3-0 met twee potten van Zeno en een van Vermeeren.
 
Gvd seg, maar ene wissel karel?! Met zoveel schrik aan de match beginnen... Ik krijg serieuze Ranger vibes hier
 
Terug
Bovenaan