Beker van België 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe die Munoz nog op de plein stond, ook vaag. Amallah trapt de bal weg, geel.
Geen 5 minuten later doet Munoz het, geen geel (en die had al eentje achter zijn naam staan).

Ik snap zo'n dingen toch niet, dat zijn fases waar je zonder problemen rechtlijnig in kunt zijn.

Dat is zoals Raskin ook een keer of twee de tweede gele kaart niet gekregen heeft. Het was duidelijk dat de ref geen zin had in rood tenzij het echt niet anders kon. Want hij geeft Hrosovsky na die fase van Amallah wel degelijk geel voor het wegtrappen van de bal.

Er was veel gezaag (aan beide kanten) over de ref die te snel en dus irritant floot. Maar ik was al blij om een rechtlijnige ref te zien. Het was al lang geleden dat ik iemand zag die aan beide kanten van het veld op dezelfde manier oordeelde.
 
Sowieso. Genk speelt nu zonder druk. Alles mag en niets moet. Kunnen nog wel eens gaan verrassen.
Ik durf zelf stellen dat ik niet helemaal gerust ben in die eerste plaats van ons :unsure: ons spel is niet om aan te zien en je kan zomaar beginnen met 0/6 dan gaat de druk komen. Die match zondag tegen jullie thuis is levensbelangrijk voor ons.
 
Ik durf zelf stellen dat ik niet helemaal gerust ben in die eerste plaats van ons :unsure: ons spel is niet om aan te zien en je kan zomaar beginnen met 0/6 dan gaat de druk komen. Die match zondag tegen jullie thuis is levensbelangrijk voor ons.
Ja inderdaad, als het zelf allemaal wat tegenzit en je hebt 1 of 2 andere ploegen die in een flow zitten kan het wel vies gaan.

Langs de andere kant misschien positief voor ons dat het ook bij Genk goed draait -> in de confrontaties tussen Genk en rsca denk ik niet dat één van beide 6/6 gaat halen, da's dan weer in ons voordeel.

En als Antwerp nu ook Refaelov in de b-kern gaat zetten dan gaan misschien gewoon kansloos 4e worden?
 
Sowieso. Genk speelt nu zonder druk. Alles mag en niets moet. Kunnen nog wel eens gaan verrassen.
True, al geldt dat uiteindelijk voor élke ploeg in PO1 behalve Brugge aangezien die als enige nog écht iets te verliezen hebben.
Zowel Genk, Antwerp en (zéker) Anderlecht waren bij aanvang van het seizoen blij als ze een Europees ticket zouden bemachtigen, en dat is bij deze al in orde. Alleen de waarde van dat ticket staat natuurlijk nog op het spel :)
 
True, al geldt dat uiteindelijk voor élke ploeg in PO1 behalve Brugge aangezien die als enige nog écht iets te verliezen hebben.
Zowel Genk, Antwerp en (zéker) Anderlecht waren bij aanvang van het seizoen blij als ze een Europees ticket zouden bemachtigen, en dat is bij deze al in orde. Alleen de waarde van dat ticket staat natuurlijk nog op het spel :)
Kom, er is toch wel een gigantisch verschil tussen de Mickey Mouse competitie (Conference League) en voorronde CL of Europaleague -> Ik denk niet dat antwerp, genk of rsca staan te springen om ergens eind juli in Armenië of Kazachstan een 3e voorronde te gaan spelen, dus niets te verliezen zou ik met een korreltje zout nemen.

Natuurlijk is men bij antwerp en anderlecht blij dat ze zeker zijn van europees voetbal aangezien dit serieus kan helpen om zomertransfers te overthuigen, maar dat die nu allemaal zonder druk gaan spelen? ... geloof ik niet echt zene.
 
Hoe groot is het financieel verschil eigenlijk tussen Conference en Europa league?
Ze hebben nog geen prijzengeld bekend gemaakt, maar het feit dat je tegen de Liechtenstein's van deze wereld gaat moeten spelen betekent dat je je stadion niet vol gaat krijgen, dus tenzij je héél ver geraakt, denk ik niet dat je aan de Conference League netto iets gaat overhouden.

Bij de Europa League moet je wat chance hebben met de tegenstanders, maar als je ook daar enkel de poules haalt ga je er ook geen fortuinen aan overhouden.
 
Kom, er is toch wel een gigantisch verschil tussen de Mickey Mouse competitie (Conference League) en voorronde CL of Europaleague -> Ik denk niet dat antwerp, genk of rsca staan te springen om ergens eind juli in Armenië of Kazachstan een 3e voorronde te gaan spelen, dus niets te verliezen zou ik met een korreltje zout nemen.

Natuurlijk is men bij antwerp en anderlecht blij dat ze zeker zijn van europees voetbal aangezien dit serieus kan helpen om zomertransfers te overthuigen, maar dat die nu allemaal zonder druk gaan spelen? ... geloof ik niet echt zene.

Akkoord, maar als ge ziet vanwaar Anderlecht bv al komt, denk ik dat het voor hen toch al een hele geruststelling is dat ze nu minstens Conference League hebben.
 
Akkoord, maar als ge ziet vanwaar Anderlecht bv al komt, denk ik dat het voor hen toch al een hele geruststelling is dat ze nu minstens Conference League hebben.
Vandaar, ik denk dat het Europese eerder meespeelt naar visibiliteit voor spelers in Europa en dit als argument bij transferonderhandelingen, dan dat een EL of Conf League ticket nu plots significant de financiën van anderlecht zal verbeteren.
 
Kom, er is toch wel een gigantisch verschil tussen de Mickey Mouse competitie (Conference League) en voorronde CL of Europaleague -> Ik denk niet dat antwerp, genk of rsca staan te springen om ergens eind juli in Armenië of Kazachstan een 3e voorronde te gaan spelen, dus niets te verliezen zou ik met een korreltje zout nemen.

Natuurlijk is men bij antwerp en anderlecht blij dat ze zeker zijn van europees voetbal aangezien dit serieus kan helpen om zomertransfers te overthuigen, maar dat die nu allemaal zonder druk gaan spelen? ... geloof ik niet echt zene.


Ik zou toch eens goed kijken naar wie allemaal in de CFL zit. Dat valt echt veel beter mee dan je zou denken.
Financieel een mindere zaak, maar sportief kan dat wel een leuke competitie zijn.
 
Die Sissako ondanks zijn rode kaart wel heel sterk gespeeld. Onuachu goed uit de match gehouden.
Amallah deed dat in minuut 87, trouwens terecht. 2-1 achter en nog dik 5 minuten te spelen, dan mag je bestraft worden voor zoiets dom

Als Munoz dat later deed was het al in minuut 90 ofzo, veel invloed gaat het ook niet gehad hebben, maar ja die moest er dan ook gewoon af met 2x geel.
Ik zou net andersom zeggen. Amallah straft er zichzelf mee om die bal weg te trappen, want zo verliezen we tijd.
Munoz daarentegen doet het enkel en alleen om tijd te winnen.
 
Die Sissako ondanks zijn rode kaart wel heel sterk gespeeld. Onuachu goed uit de match gehouden.

Ik zou net andersom zeggen. Amallah straft er zichzelf mee om die bal weg te trappen, want zo verliezen we tijd.
Munoz daarentegen doet het enkel en alleen om tijd te winnen.

Onuachu speelde nochtans een dijk van een match. Top aanspeelpunt en quasi niet van de bal te zetten. Grote reden dat we winnen. Jullie sterkte zat toch echt meer in het midden. De hoofdreden dat onze eerste helft minder was dan onze tweede.

En qua die rode kaart kan ik enkel opnieuw verwijzen naar wat ik hogerop gezegd heb. Net als Raskin die nog enkele stevige tackles deed die hem de match in de kleedkamers had kunnen doen eindigen, had Muñoz ook al geel. Hrosovsky niet en die kreeg dan wel na Amallah geel voor het wegtrappen van de bal. Consequentie heet dat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nrt
Onuachu speelde nochtans een dijk van een match. Top aanspeelpunt en quasi niet van de bal te zetten. Grote reden dat we winnen. Jullie sterkte zat toch echt meer in het midden. De hoofdreden dat onze eerste helft minder was dan onze tweede.

En qua die rode kaart kan ik enkel opnieuw verwijzen naar wat ik hogerop gezegd heb. Net als Raskin die nog enkele stevige tackles deed die hem de match in de kleedkamers had kunnen doen eindigen, had Muñoz ook al geel. Hrosovsky niet en die kreeg dan wel na Amallah geel voor het wegtrappen van de bal. Consequentie heet dat.
Ik ben akkoord hoor. Maar tackles zijn meer voor interpretatie vatbaar dan de bal wegtrappen.
Maar soit, daar heeft het niet aan gelegen hoor.

We hebben gewoon een afschuwelijke 2de helft gespeeld. Laatste 20 minuten/kwartier van de eerste helft kwamen we goed voor de dag en dan start je die tweede helft zo enorm zwak.
10m van de man af spelen, Amallah die elke bal verloor, Bastien die niet wist dat hij op de plein stond, veel te weinig aansluiting, 20m tussen Klauss en Amallah en dan op zo'n domme en totaal onnodige manier die goal weggeven. Maar Siquet kan je niks verwijten, was een van onze betere.

Genk was de 2de helft gewoon beter en hebben over de ganse wedstrijd verdiend gewonnen, helaas voor ons.
We hebben verloren van onszelf.
 
Wel tenenkrommende Extra Time gisteren. Er is afgelopen weekend wedstrijd gespeeld en dan nog gaat het daar amper over. Als het er toch over ging ging het meer over de 'zwakte' van Standard. Ik zal in het vervolg wel naar TVL Sportcafé kijken.
 
Wel tenenkrommende Extra Time gisteren. Er is afgelopen weekend wedstrijd gespeeld en dan nog gaat het daar amper over. Als het er toch over ging ging het meer over de 'zwakte' van Standard. Ik zal in het vervolg wel naar TVL Sportcafé kijken.
Over wat ging het dan wel? Heb voor ne keer geskipt aangezien Bekerfinale + Defour, dus ik dacht dat het enkel over Genk/Standard zou gaan??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan