Beker van België 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Over wat ging het dan wel? Heb voor ne keer geskipt aangezien Bekerfinale + Defour, dus ik dacht dat het enkel over Genk/Standard zou gaan??
Over Defour zijn carrière, de transfer van Rafaelov en dan wat over de bekerfinale. Het meeste ging dan nog over de fouten die Standard had gemaakt en om een of andere reden bleven ze zich opgeilen aan Siquet. Groot talent, dat zeker, maar hij speelde toch ook niet de beste match. Maar niks over bijvoorbeeld de goede match van het duo Lucumi en Cuesta, de wisselwerking tussen Heynen en Hrosovsky,... en ook het aanvalstrio bleef toch wat onderbelicht. Dat een Anderlecht, Brugge en Standard meer aandacht krijgen kan ik mee leven. Ik merk ook hier dat daar de meeste aandacht naar gaat en dat is logisch. Maar ge moogt toch op zijn minst een kwartier even de bekerwinnaar belichten.
 
Over Defour zijn carrière, de transfer van Rafaelov en dan wat over de bekerfinale. Het meeste ging dan nog over de fouten die Standard had gemaakt en om een of andere reden bleven ze zich opgeilen aan Siquet. Groot talent, dat zeker, maar hij speelde toch ook niet de beste match. Maar niks over bijvoorbeeld de goede match van het duo Lucumi en Cuesta, de wisselwerking tussen Heynen en Hrosovsky,... en ook het aanvalstrio bleef toch wat onderbelicht. Dat een Anderlecht, Brugge en Standard meer aandacht krijgen kan ik mee leven. Ik merk ook hier dat daar de meeste aandacht naar gaat en dat is logisch. Maar ge moogt toch op zijn minst een kwartier even de bekerwinnaar belichten.
Goh, ik zie niet in waarom op een Vlaamse zender Standard meer aandacht zou krijgen dan Genk? Genk moet toch meer fans in Vlaanderen hebben dan Standard??
 
Genk heeft veel supporters in Limburg, Standard over gans Vlaanderen. In 2014 kwam meer dan 25% van hun abonnees uit Vlaanderen
 
Genk heeft veel supporters in Limburg, Standard over gans Vlaanderen. In 2014 kwam meer dan 25% van hun abonnees uit Vlaanderen
Dit waren de kijkcijfers in Feb 2021 over gans België!! -> lijkt me dus zever dat Genk in Vlaanderen niet meer supps zou hebben dan Standard

1. Anderlecht - 3.458.476 - 172.924
2. Club Brugge - 3.242.265 - 162.113
3. Standard - 2.796.416 - 139.821
4. Genk - 2.251.480 - 112.574
5. AA Gent - 2.061.749 - 103.087
6. Beerschot - 1.941.395 - 97.070
7. Charleroi - 1.934.673 - 96.734
8. Antwerp - 1.888.550 - 94.428
9. KV Mechelen - 1.726.530 - 86.327
10. KV Oostende - 1.606.457 - 80.273

Read more: https://www.voetbalkrant.com/nieuws...s-van-alle-1a-clubs-zijn-bekend#ixzz6tE4hpuGj
 
en wat kan je daar uit halen? Ik heb ook matchen van Genk bekeken en van Standard en ben geen supporter van beiden.

Genk heeft vooral supporters binnen Limburg, erbuiten zo goed als geen
 
en wat kan je daar uit halen? Ik heb ook matchen van Genk bekeken en van Standard en ben geen supporter van beiden.

Genk heeft vooral supporters binnen Limburg, erbuiten zo goed als geen
Ik wil gewoon mijn punt maken dat Extra Time niet meer tijd aan Standard hoeft te wijden omdat het meer supps in Vlaanderen zou hebben dan Genk.

Ivm enkel provincie Limburg: Ik denk dat Beerschot en Antwerp toch ook overwegend supps uit 1 provincie hebben, die komen wel regelmatig aan bod in extra time?
 
en wat kan je daar uit halen? Ik heb ook matchen van Genk bekeken en van Standard en ben geen supporter van beiden.

Genk heeft vooral supporters binnen Limburg, erbuiten zo goed als geen
Limburg en natuurlijk ook wat in Vlaams-Brabant en Antwerpen in de randgemeenten. Er is wel een supportersclub in Harelbeke. Nogmaals geen probleem dat de traditionele clubs meer aandacht krijgen, want dat is logisch, maar gisteren was het echt zielig hoe een bekerwinnaar wordt belicht.
 
Over wat ging het dan wel? Heb voor ne keer geskipt aangezien Bekerfinale + Defour, dus ik dacht dat het enkel over Genk/Standard zou gaan??

Ik doe al even niet meer de moeite om te kijken en pik enkel interessante losse dingen op via Sporza, maar iemand heeft zich (na de langdurige kritiek over hoe slecht onderwerpen daar verdeeld worden) de moeite gedaan om met een chronometer voor de TV te zitten. Het ging in het hele uur 25 minuten over de bekerfinale waarvan 18 en een beetje over Standard en hoe ze eigenlijk gewoon pech hadden gehad en toch topspelers krijgen en 6 minuten en een klets over ons en hoe we eigenlijk toch geluk hadden dat Ito en Bongonda op het juiste moment scoorden na een zwakke match en hoe we VDB quasi buiten hadden gegooid.

En dat los van DEFOUR te laten komen na een match tussen Genk en Standard. Wereldvreemd.

Ik jaag me gigantisch op in de pers en sinds het dwaze "Wie kampioen wil worden moet voorbij Brugge" headline in HLN op een moment dat we tien punten voorstonden, zie ik er echt geen beterschap in komen. De pers houdt immers graag genoeg zelf de vicieuze cirkel in stand van slechts enkele ploegen als nationaal belanghebbend te beschouwen. Ik ga dan ook echt proberen me daar niet meer in op te jagen, maar een 100% succesrate voorspel ik absoluut niet.

Ik zou toch echt eens graag een volledig neutraal voetbalprogramma willen, waarin er diep ingegaan wordt op bepaalde ethische kwesties (Defour die ff moet gaan oordelen over ethiek rond de transfer van Refaelov? What's next? Dries Van Langenhove die moet gaan praten over of racisme bestaat?), waarin er gepraat wordt over de rol van makelaars, pers en vooral (ja, echt vooral!) dieper wordt ingegaan op tactiek. Een beetje vulgariserend zodat ge ook effectief mensen kunt bijleren over tactische kwesties, maar ook op een manier dat mensen met meer kennis toch geinteresseerd kijken. En dat moet niet op TV, er is ruimte genoeg op het internet.
 
De Tribune op maandagavond Radio 1 is toch goed? (+ podcast) ... al jaag ik mij daar dan weer op als ene Hans VDW daar opduikt
 
De Tribune op maandagavond Radio 1 is toch goed? (+ podcast) ... al jaag ik mij daar dan weer op als ene Hans VDW daar opduikt
Daar hadden ze het weer over het feit dat het schandalig is dat Thorstvedt in bloot bovenlijf en Bongonda met een sigaar op de personferentie verschenen. We kunnen echt niks meer hebben. Die gasten hebben net een bekerfinale gewonnen en dan zou het niet eens wat ludieker mogen. Er kwam daar ook weer bijna niks over de prestatie van Genk in voor.
 
VDB heeft een mooi artikel (lees: loftrompet) geplaatst op Sporza.
Edit: weet niet of het van VDB komt.

Verder is ET al jaren van een zwak niveau.
 
Ach, landelijke erkenning krijgt Genk nu eenmaal niet. Gent prostitueert zich quasi als topclub op basis van 1 landstitel, Antwerp is een BV-club, en zelfs Oostende kreeg veel coverage toen Coucke er de plak zwaaide.

Is ook niet erg he, we kunnen enkel verrassen zo. En alsof Gent en Antwerp supporters hebben buiten hun provincies....
 
Daar hadden ze het weer over het feit dat het schandalig is dat Thorstvedt in bloot bovenlijf en Bongonda met een sigaar op de personferentie verschenen. We kunnen echt niks meer hebben. Die gasten hebben net een bekerfinale gewonnen en dan zou het niet eens wat ludieker mogen. Er kwam daar ook weer bijna niks over de prestatie van Genk in voor.
Sorry, maar daar ben je (gezien mijn persoonlijk medische situatie) nu wel echt aan het verkeerde adres -> Aan roken is werkelijk niets positiefs, en al zeker niet als sporter.

Ik vind het verbod op roken in voetbalstadions 100% logisch en vind het onbegrijpelijk dat zo'n actie van Bogonda getolereerd wordt.
We moeten er alles aan doen om onze jeugd te behoeden voor roken, dus doen alsof er niets mis is met een sigaar na een overwinning kan echt niet door de beugel voor mij.

Dat Bogonda of jij het ludiek vinden om daar met een sigaar te zitten zegt veel ...
 
Sorry, maar daar ben je (gezien mijn persoonlijk medische situatie) nu wel echt aan het verkeerde adres -> Aan roken is werkelijk niets positiefs, en al zeker niet als sporter.

Ik vind het verbod op roken in voetbalstadions 100% logisch en vind het onbegrijpelijk dat zo'n actie van Bogonda getolereerd wordt.
We moeten er alles aan doen om onze jeugd te behoeden voor roken, dus doen alsof er niets mis is met een sigaar na een overwinning kan echt niet door de beugel voor mij.

Dat Bogonda of jij het ludiek vinden om daar met een sigaar te zitten zegt veel ...
Hij geeft zelf aan dat het eenmalig is. Mag die kerel eens genieten?
 
Hij geeft zelf aan dat het eenmalig is. Mag die kerel een genieten?
sure, en laat hem dan direct ook eenmalig zat met de auto rijden hé?

Als Vanaken ligt te vloeken op de scheids is het ok om hem zwaar te straffen omdat hij een voorbeeldfunctie heeft, maar sigaar roken na de match voor de camera's dat mag wel... vreemd
 
Sorry, maar daar ben je (gezien mijn persoonlijk medische situatie) nu wel echt aan het verkeerde adres -> Aan roken is werkelijk niets positiefs, en al zeker niet als sporter.

Ik vind het verbod op roken in voetbalstadions 100% logisch en vind het onbegrijpelijk dat zo'n actie van Bogonda getolereerd wordt.
We moeten er alles aan doen om onze jeugd te behoeden voor roken, dus doen alsof er niets mis is met een sigaar na een overwinning kan echt niet door de beugel voor mij.

Dat Bogonda of jij het ludiek vinden om daar met een sigaar te zitten zegt veel ...

Als ik niet beter wist, zou ik zeggen dat Bongonda iemand zijn benen heeft overgestampt en daarna in de camera is gaan zeggen dat hij jammer vindt dat het al voorbij is en hij nog benen wil breken. Maar OK. Het zal wel zijn zoals ge zegt: Als we op een sportprogramma meer aandacht besteden aan een eenmalige sigaar ipv over de match zelf (want DAAR ging het over. Als de bond tegen kanker ofzo daar een issue over maakte, zou nrt zijn reactie hier niet gestaan hebben), is de jeugd gered van de rook op de wereld!

Ge hebt de "Xtreme" in uw naam duidelijk niet gestolen. Een sigaar tonen op tv tijdens een persconferentie na een bekeroverwinning ff vergelijken met zat rondrijden. Een KLEIN beetje serieus blijven aub. 😅
 
Laatst bewerkt:
Als ik niet beter wist, zou ik zeggen dat Bongonda iemand zijn benen heeft overgestampt en daarna in de camera is gaan zeggen dat hij jammer vindt dat het al voorbij is en hij nog benen wil breken. Maar OK. Het zal wel zijn zoals ge zegt: Als we op een sportprogramma meer aandacht besteden aan een eenmalige sigaar ipv over de match zelf (want DAAR ging het over. Als de bond tegen kanker ofzo daar een issue over maakte, zou nrt zijn reactie hier niet gestaan hebben), is de jeugd gered van de rook op de wereld!

Ge hebt de "Xtreme" in uw naam duidelijk niet gestolen. Een sigaar tonen op tv tijdens een persconferentie na een bekeroverwinning ff vergelijken met zat rondrijden. Een KLEIN beetje serieus blijven aub. 😅
Tom Boudeweel heeft nochtans héél duidelijk gezegd in de podcast dat Genk verdiend gewonnen had en ze hebben toch enkele minuten de match geanalyseerd.

Maar er nadien op wijzen dat het ongepast was wat Bogonda deed mag dus niet?

Jammer dat je zo blind voor kritiek bent gewoon omdat het over je eigen club gaat

en die opmerking in bold hierboven vind ik eigenlijk helemaal een schande -> als ik duidelijk aangeef dat ik problemen heb met roken moet je het echt niet nog eens in het belachelijke trekken... wacht tot iemand in je omgeving kanker krijgt door het roken, ben er redelijk zeker van dat je dat niet meer zo grappig gaat vinden
 
Tegenwoordig mag je duidelijk niks meer. Patje Goots zat tijdens de rust sigaretten te paffen en na afloop mee pinten te drinken. Maar geen haan die daar toen naar kraaide want wat telt? Juist ja, presteren.

Een sigaar is dan nog veel minder schadelijk dan een sigaret omdat je het niet inhaleert. Die mensen mogen ook is leven denk ik en wat stoom van de drukke ketel aflaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan