Favoriete chips


  • Totaal aantal stemmers
    107
Miljaar, 2 dramatische penals van Union.
Ach ja, Mechelen zal het nog wel eens opnieuw flikken hopelijk.
 
Kom op man, hoe hard kan je jezelf tegenspreken. Nu ligt de schuld nog bij KV dat ze zich daar niet duidelijk over uitspreken. Hoe zou het komen? Net omdat het om een plek in de bekerfinale gaat.

Misschien zou je de oplossing niet bij de ploegen moeten gaan zoeken, maar bij de zwakke referee, weeral. Ik heb nooit gesnapt dat de ploegen moeten oplossen wat een neutrale instantie zou moeten doen. Gewoon te weinig monitoring vanuit de KBVB en de Pro League. Als niemand je van bovenaf op de vingers tikt, krijg je een bont ongeleid allegaartje.
Wat zit jij hier nu in godsnaam uit te kramen. Ik spreek mezelf in de verste verten niet tegen. De match is gespeeld, Mechelen is door, zij hebben niks te verliezen. Maar bedankt voor deze post, want dit toont exact wat ik bedoel met het gebrek aan solidariteit, aangezien je KV-supporter bent. Als je bevoordeeld wordt is het makkelijk om te zwijgen, als het in de volgende match omgekeerd is, moet je ook niet komen zeiken. Voor mij is dit puur kleutergedrag, precies alsof je je persoonlijk aangevallen moet voelen omdat iemand zegt dat Mechelen eens bevoordeeld is geweest. Jesus.

Ik geef deze wedstrijd gewoon als voorbeeld. Als Mechelen in een volgende match het slachtoffer wordt van zo een beslissing, dan gaan ze ook moord en brand tieren, terwijl ze nu wel doodleuk hun smoel houden en alles goedpraten. En zo is het telkens weer opnieuw wanneer scheidsrechters matchen beslissen met hun dwalingen. Dan heb ik het uiteraard niet specifiek op KV Mechelen, maar op alle ploegen. Zulte Waregem had net hetzelfde gedaan indien de situatie omgekeerd was.

Als ploegen collectief 1 front zouden vormen en werkelijk eens zouden samenwerken in plaats van kinderachtig onder elkaar te bekvechten, dan zouden ze hogerop stilaan niet anders kunnen dan eens een paar dingen te herzien. Doordat de bevoordeelde partij echter altijd zwijgt, is er absoluut geen druk op de scheidsrechters en de bond om dingen effectief eens te gaan aanpakken. Om nog maar te zwijgen van alle corruptie die heerst in dit wereldje.

Hoe je het draait of keert, wat er gisteren gebeurde was niet normaal. Ik zou wel eens willen weten wat er gezegd is geweest in dat VAR-moment, want mij maak je niet wijs dat beide refs dit een rode kaart vonden. Werd hen opgedragen dat de VAR sneller moet ingrijpen, na het gedoe met Club - Gent afgelopen weekend? Dan moet je toch al bijzonder simpel zijn om een rode kaart te fluiten die er geen is. Hoewel ik hen er helaas nog toe in staat acht. Of misschien hadden ze schrik dat een tweedeklasser Europa zou in gaan, slecht voor de coëfficient. Geen flauw idee, er zijn nog wel wat mogelijke theorieën. Maar je mag er zeker van zijn dat hier meer achter zit.
 
Laatst bewerkt:
Amaai, wat een match! Zelden zoveel stress gehad in een stadion. Zeno Van Den Bosch (19j) die met verve Alderweireld weer vervangt, Vermeeren (18j) met weer een sterke match en Corbanie (17j) die de levensbelangrijke 4e penalty binnenknalt, de youngsters doen het weer.
Ook wel veel lef van Van Bommel om die gekke Avila de beslissende penalty te laten trappen 🥳
Nu die bierdouche uit mijn haar wassen 😅
 
Amaai, wat een match! Zelden zoveel stress gehad in een stadion. Zeno Van Den Bosch (19j) die met verve Alderweireld weer vervangt, Vermeeren (18j) met weer een sterke match en Corbanie (17j) die de levensbelangrijke 4e penalty binnenknalt, de youngsters doen het weer.
Ook wel veel lef van Van Bommel om die gekke Avila de beslissende penalty te laten trappen 🥳
Nu die bierdouche uit mijn haar wassen 😅
De Zeno zen moeder ken ik , Kheb die nog weten shotten bij KV Mariaburg hier achter den hoek :) heel blij voor hem .
 
  • Leuk
Waarderingen: DBK
Amaai, wat een match! Zelden zoveel stress gehad in een stadion. Zeno Van Den Bosch (19j) die met verve Alderweireld weer vervangt, Vermeeren (18j) met weer een sterke match en Corbanie (17j) die de levensbelangrijke 4e penalty binnenknalt, de youngsters doen het weer.
Ook wel veel lef van Van Bommel om die gekke Avila de beslissende penalty te laten trappen 🥳
Nu die bierdouche uit mijn haar wassen 😅

Heb altijd mijn bedenkingen gehad bij Van Bommel en was dan ook tevreden dat het Vrancken werd bij ons, maar sinds de winterstop vind ik toch dat hij het echt goed doet. Antwerp draait duidelijk beter en de inbreng van jongeren gaat daar goed.
Als het zo blijft gaan, gaan we meer voor Antwerp dan Union moeten vrezen.
 
Heerlijke avond, nog eens een Bosuil die als vanouds kolkte. Wel een zware prijs betaald voor dat finaleticket; ik vrees dat we Alderweireld en Stengs (en Balikwisha) een tijd zullen moeten missen.
 
Amaai, wat een match! Zelden zoveel stress gehad in een stadion. Zeno Van Den Bosch (19j) die met verve Alderweireld weer vervangt, Vermeeren (18j) met weer een sterke match en Corbanie (17j) die de levensbelangrijke 4e penalty binnenknalt, de youngsters doen het weer.
Ook wel veel lef van Van Bommel om die gekke Avila de beslissende penalty te laten trappen 🥳
Nu die bierdouche uit mijn haar wassen 😅
Ze waren bij die laatste penalty even naar elkaar aan het wijzen. Avila had precies niet door dat het al de laatste was. Maar wel zeer proper binnen getrapt.
 
Ze waren bij die laatste penalty even naar elkaar aan het wijzen. Avila had precies niet door dat het al de laatste was. Maar wel zeer proper binnen getrapt.
Ze waren ook iets aan de 4e scheidsrechter aan het vragen net voor de beslissende penalty, waarschijnlijk bevestiging dat het effectief de beslissende was 😅
 
Maar je mag er zeker van zijn dat hier meer achter zit.
Ik ben toevallig KV-fan, dat klopt. Maar je denkt toch niet echt dat, als de clubs deze situatie samen zouden aankaarten, er ook maar iets zal veranderen? Vanaf de instantie gaat dreigen met straffen, trekken ze toch allemaal hun kak in. That's football for ya.

Mijn fan zijn erbij sleuren terwijl het oprecht daar niks mee heeft te maken. Niemand die ook maar een woord rept over onze linksback Van Hoorenbeeck, die in enkele minuten tijd twee keer aan geel ontsnapt en later in de match een gele kaart pakt. Bende schijnheilige roeptoeters bij Zulte zonder enige nuance (zou bij KV net hetzelfde zijn) en een zinspeling van jou dat "hier meer achter zit".

Met zulke mentaliteit ga je niks bereiken, misschien eens achter de schermen wat toenadering zoeken met de bevoegde instanties in plaats van hetzelfde riedeltje: wat liggen wenen in de pers. Dat gaat de kloof alleen nog maar groter maken en gaat niets vooruithelpen.
 
Ik ben toevallig KV-fan, dat klopt. Maar je denkt toch niet echt dat, als de clubs deze situatie samen zouden aankaarten, er ook maar iets zal veranderen? Vanaf de instantie gaat dreigen met straffen, trekken ze toch allemaal hun kak in. That's football for ya.

Mijn fan zijn erbij sleuren terwijl het oprecht daar niks mee heeft te maken. Niemand die ook maar een woord rept over onze linksback Van Hoorenbeeck, die in enkele minuten tijd twee keer aan geel ontsnapt en later in de match een gele kaart pakt. Bende schijnheilige roeptoeters bij Zulte zonder enige nuance (zou bij KV net hetzelfde zijn) en een zinspeling van jou dat "hier meer achter zit".

Met zulke mentaliteit ga je niks bereiken, misschien eens achter de schermen wat toenadering zoeken met de bevoegde instanties in plaats van hetzelfde riedeltje: wat liggen wenen in de pers. Dat gaat de kloof alleen nog maar groter maken en gaat niets vooruithelpen.
En jij wil iets bereiken door te wachten tot de bond, Pro League, etc. er iets gaan aan doen? Organisaties die elkaar indekken? Dus eigenlijk hetzelfde blijven doen als wat iedereen al sinds het begin der voetbaltijden gedaan heeft? Ja, dat gaat zeker werken.

Tuurlijk is het mogelijk om verandering te bewerkstelligen als alle ploegen 1 front vormen. Dat ploegen hun "kak gaan intrekken" als de instanties met straffen dreigen, is exact wat ik bedoel, namelijk het gebrek aan solidariteit, en een van de grote oorzaken van waarom alles altijd hetzelfde blijft. Als iedereen 1 front vormt (en dus effectief committed zijn om hun kak niet in te trekken), dan moeten de instanties wel eens beginnen luisteren.

Je zegt nu ook zelf dat de instanties direct met straffen gaan dreigen als dat zou gebeuren, terwijl je tegelijkertijd beweert dat diezelfde instanties vrijwillig uit zichzelf initiatief moeten nemen om de situatie te verbeteren. En dan spreek ik mezelf tegen :unsure: En je alternatieve strategie, in je laatste paragraaf, is om achter de schermen wat invloedrijke figuren met elkaar te laten dealen. Dus nog wat meer corruptie. Nog een topidee. Dat een of andere hoge piet van 1 club zijn invloed wat gaat uitoefenen, gaat de voetbalwereld niet vooruit helpen, integendeel.

Dat je KV-supporter bent heeft er juist wel enorm veel mee te maken. Ik zeg net dat er te weinig solidariteit is in de voetbalwereld waarvoor ik deze match als voorbeeld gebruikte (en ik kan nog tientallen andere voorbeelden bedenken), en jij begint te klagen over "schijnheilige roeptoeters" van de tegenstander, en te roepen dat jouw ploeg onschuldig is. Bedankt om even mijn punt te demonstreren. Opnieuw, ik haalde die match gewoon aan als voorbeeld, en heb het niet specifiek op KV maar op ALLE voetbalploegen.

Dat er meer achter die beslissing zit is toch klaar en duidelijk? Die ref was heus niet van mening dat dat een rode kaart was. Ergens werd er invloed uitgeoefend om in te grijpen, en dat toevallig een aantal dagen na die elleboogstoot. Je moet wel heel naïef zijn om te geloven dat een professionele ref op basis van die beelden oprecht gaat oordelen dat hij rood moet geven. Om dat dan weer collectief te laten passeren... Tja. Ploegen zouden nu Gent en Waregem eens moeten steunen in hun klachten. Lijkt me het ideale moment.
 
Laatst bewerkt:
En jij wil iets bereiken door te wachten tot de bond, Pro League, etc. er iets gaan aan doen? Organisaties die elkaar indekken? Dus eigenlijk hetzelfde blijven doen als wat iedereen al sinds het begin der voetbaltijden gedaan heeft? Ja, dat gaat zeker werken.

Tuurlijk is het mogelijk om verandering te bewerkstelligen als alle ploegen 1 front vormen. Dat ploegen hun "kak gaan intrekken" als de instanties met straffen dreigen, is exact wat ik bedoel, namelijk het gebrek aan solidariteit, en een van de grote oorzaken van waarom alles altijd hetzelfde blijft. Als iedereen 1 front vormt (en dus effectief committed zijn om hun kak niet in te trekken), dan moeten de instanties wel eens beginnen luisteren.

Je zegt nu ook zelf dat de instanties direct met straffen gaan dreigen als dat zou gebeuren, terwijl je tegelijkertijd beweert dat diezelfde instanties vrijwillig uit zichzelf initiatief moeten nemen om de situatie te verbeteren. En dan spreek ik mezelf tegen :unsure: En je alternatieve strategie, in je laatste paragraaf, is om achter de schermen wat invloedrijke figuren met elkaar te laten dealen. Dus nog wat meer corruptie. Nog een topidee. Dat een of andere hoge piet van 1 club zijn invloed wat gaat uitoefenen, gaat de voetbalwereld niet vooruit helpen, integendeel.

Dat je KV-supporter bent heeft er juist wel enorm veel mee te maken. Ik zeg net dat er te weinig solidariteit is in de voetbalwereld waarvoor ik deze match als voorbeeld gebruikte (en ik kan nog tientallen andere voorbeelden bedenken), en jij begint te klagen over "schijnheilige roeptoeters" van de tegenstander, en te roepen dat jouw ploeg onschuldig is. Bedankt om even mijn punt te demonstreren. Opnieuw, ik haalde die match gewoon aan als voorbeeld, en heb het niet specifiek op KV maar op ALLE voetbalploegen.

Dat er meer achter die beslissing zit is toch klaar en duidelijk? Die ref was heus niet van mening dat dat een rode kaart was. Ergens werd er invloed uitgeoefend om in te grijpen, en dat toevallig een aantal dagen na die elleboogstoot. Je moet wel heel naïef zijn om te geloven dat een professionele ref op basis van die beelden oprecht gaat oordelen dat hij rood moet geven. Om dat dan weer collectief te laten passeren... Tja. Ploegen zouden nu Gent en Waregem eens moeten steunen in hun klachten. Lijkt me het ideale moment.


"In het geval van Buchanan maakte de VAR een foute beslissing. Hij heeft niet voldoende tijd genomen om de fase te beoordelen. Dat is niet volgens het protocol en zou niet mogen gebeuren", zei scheidsrechtersbaas Fandel.



"Soms willen we als videoref te snel gaan om het spel niet te lang te onderbreken. We hebben daarom herhaald aan onze scheidsrechters, dat een juiste beslissing het belangrijkste is. Daarvoor mogen ze hun tijd nemen", voegde Layec toe.



"In het geval van Zulte Waregem was de beslissing op basis van het beeld dat de VAR op dat moment had, te begrijpen."

Oesje, al was het ook al wel duidelijk op de beelden die ik hier postte vond ik. In tegenstelling tot de fase met Buchanan was dit rood minstens verdedigbaar.
 
Er zit naast mij opt werk nen Antwerp supporter :) kmaak die zo zot als iets :)
Ik begin er ook constant over hahah
 
In een finale weet je nooit, maar puur op voetballende kwaliteiten zie ik Antwerp die beker wel vlot binnenhalen.
 
KVM zal wel een boost gekregen hebben zondag, maar ik zie die eigenlijk toch niet winnen.
Hebben echt bijlange niet niveau in de kern zoals Antwerp dat heeft + Antwerp kan ook best "gemakkelijk" vuil winnen, dat kan KVM al helemaal niet.

Zeg nooit nooit, maar voor is mij is het 70-80% zeker dat Antwerp dit wint.
 
Terug
Bovenaan