Favoriete chips


  • Totaal aantal stemmers
    107
Is er ergens een geheim plan van de refs om de var overbodig te maken en af te schaffen, zodat ze meer vrije tijd hebben?
Eerst dit weekend 2 maal en nu opnieuw.
De tackle op derijck met voet vooruit wordt niet bestraft en ook niet bekeken. Die van Ciranni is hoogstens geel en komt gewoon doordat Schoofs de bal afschermde en echt naast de bal gaat lopen.
 
Ik vind het zelfs amper geel waard nu ik het nog eens terugzie. Je ziet die speler van Mechelen heel duidelijk opzij kijken en zelf zijn voet naar rechts zetten, weg van de bal en richting ZW speler. Nogal wiedes dat zijn voet onder de ander zijn been zit dan.
 
Laatst bewerkt:
Je kan toch niet naar die fase kijken en van oordeel zijn dat dat rood is. Dat houd je je toch niet voor mogelijk? Dit is een professionele ref mensen.

In mijn ogen kan je dit enkel verklaren met omkoping of een andere complottheorie. Werkelijk schrijnend.
 
Frank De Bleeckere na die rode kaart, wetende dat hij het weer kan gaan uitleggen:

19-CF684-D-9-D31-4-FC3-AE2-D-6987475-B53-D6.webp
 
Zet De Bleeckere gewoon in het busje en als het nog slecht gaat tijd voor een ander hoofd van de scheidsrechters.
 
Edit: maar we mogen geen commentaar hebben want ze worden te weinig betaald.
Really??

Misschien eens een cursus begrijpend lezen volgen? Ik zei niets over geen commentaar mogen hebben, maar wel dat je als je beter gaat verlonen je mss wel meer interesse in de job gaat opwekken (en dus meer keuze en hopelijk ook meer competente vars/scheidsrechters gaat krijgen)
 
Zet De Bleeckere gewoon in het busje en als het nog slecht gaat tijd voor een ander hoofd van de scheidsrechters.
Je blijft dat maar herhalen dus ik ga er van uit dat het in uw ogen een goed idee is. Maar dat lost nog altijd de oorzaak niet op. Dus nee zet De Bleeckere er niet maar pak het deftig aan en zorg ervoor dat uw scheidsrechters wel bekwaam zijn.
 
Really??

Misschien eens een cursus begrijpend lezen volgen? Ik zei niets over geen commentaar mogen hebben, maar wel dat je als je beter gaat verlonen je mss wel meer interesse in de job gaat opwekken (en dus meer keuze en hopelijk ook meer competente vars/scheidsrechters gaat krijgen)
Was niet op u bedoeld 😉
 
Nu pas de tackel gezien van Schoofs die met de studs vooruit op de kuit van Derijck terecht komt en dan fluit de scheids niet eens fout en komt de VAR niet tussen terwijl dit veel erger is dan de tackel van Ciranni. Zulte mag zich terecht bestolen voelen en een mogelijke bekerfinale door de neus geboord zien door 2 fouten van de scheidsrechter/VAR


Hier kan je beide fases bekijken:
 
Really??

Misschien eens een cursus begrijpend lezen volgen? Ik zei niets over geen commentaar mogen hebben, maar wel dat je als je beter gaat verlonen je mss wel meer interesse in de job gaat opwekken (en dus meer keuze en hopelijk ook meer competente vars/scheidsrechters gaat krijgen)
Een VAR krijgt 400€ per match om iets te doen waar ik voor moet betalen, ik heb 1 scherm ipv 10, en enkel de camerastandpunten die Eleven mij geeft, en toch durf ik zeggen dat ik minder kemels zou geschoten hebben dan de VAR de laatste paar weken.
Had je nu nog de cynische sfeer rond de voetbalsport aangehaald als reden waarom we steeds minder goeie refs vinden, tot daar aan toe, maar geld kan echt het probleem niet zijn.
 
Een VAR krijgt 400€ per match om iets te doen waar ik voor moet betalen, ik heb 1 scherm ipv 10, en enkel de camerastandpunten die Eleven mij geeft, en toch durf ik zeggen dat ik minder kemels zou geschoten hebben dan de VAR de laatste paar weken.
Had je nu nog de cynische sfeer rond de voetbalsport aangehaald als reden waarom we steeds minder goeie refs vinden, tot daar aan toe, maar geld kan echt het probleem niet zijn.
Zou het niet goed zijn als er meer ex-voetballers als var zouden werken? Dan ga je toch wel iets aan dat loon moeten doen

Als Gert Verheyen var was geweest dan was het vermoedelijk snel correct beslist geweest want die riep op tv onmiddellijk dat het rood was…
 
Really??

Misschien eens een cursus begrijpend lezen volgen? Ik zei niets over geen commentaar mogen hebben, maar wel dat je als je beter gaat verlonen je mss wel meer interesse in de job gaat opwekken (en dus meer keuze en hopelijk ook meer competente vars/scheidsrechters gaat krijgen)
De Spaanse refs zijn met voorsprong de best betaalde refs ter wereld (verdienen veel meer geld dan de refs in de Premier League), en daar zijn ze nog dramatischer dan in België. Verloning heeft er niks mee te maken.

Ik blijf erbij dat refs overbeschermd zijn. Ze hoeven het nooit uit te leggen voor een camera. Nu kunnen ze fluiten wat ze willen, wat extra geld opstrijken en vrolijk naar huis gaan. Als je ziet hoe corrupt de voetbalwereld is, geloof ik helemaal niet dat dit "per ongeluk" gebeurt. Die refs van gisteren moet je gewoon op non-actief zetten, zo simpel is het. Ofwel zijn ze omgekocht, ofwel kregen ze van hogerop het bevel om zich te laten gelden als VAR. Ofwel zijn ze compleet incompetent. Wat het ook is, die refs moeten van het veld gehaald worden.
 
Zou het niet goed zijn als er meer ex-voetballers als var zouden werken? Dan ga je toch wel iets aan dat loon moeten doen

Als Gert Verheyen var was geweest dan was het vermoedelijk snel correct beslist geweest want die riep op tv onmiddellijk dat het rood was…
Langs de andere kant hoor ik De Bilde en Sonck en ... vaak situaties echt totaal verkeerd beoordelen op TV :unsure:
 
't zou met de refs moeten zijn zoals met voetbalspelers -> alleen de best presterende mogen "spelen"
Ik denk niet dat er een grotere Gert Verheyen-fan is dan ik maar in MidMid (denk ik) vertelde die ook dat spelers op training quasi altijd zonder scheenbeschermers spelen en dat er daar ook lustig op rondgetackled wordt zonder dat iemand daar iets van zegt. Fouten waar in matchen altijd rood voor volgt. Dus foutloos gaat zoiets ook niet zijn.

Het zou, denk ik, al helpen om communicatie vrij te geven van de VAR <> Ref. Ik weet ook niet of 1 vd 3 VAR's op eigen houtje de ref naar het scherm kan roepen? Ik vind ook als ze niet unaniem kunnen zeggen van het is rood/penalty ze geen interventie moeten doen. Het gaat uiteindelijk om CLEAR ERRORS en die zouden met beelden clear moeten zijn voor de 3 VARS imo.

Geen idee hoe je verder nog meer controle kunt inbouwen. Laat de lijnrechter van die kant eventueel meekijken naar VAR situaties? Die mensen moeten/moesten uiteindelijk ook zaken bestraffen die de ref niet zag.
 
Zou het ook al niet helpen om een aparte groep mensen aan te duiden als VAR?
Want nu moet je als VAR eigenlijk tegen u collega zeggen dat hij in fout is geweest en ik kan me inbeelden dat er daar veel zijn die dat niet zien zitten, of langs de andere kant dat iets te graag doen...

Ik wil een scheids nog altijd het voordeel vd twijfel geven omdat hij op een fractie van een seconde een fase moet inschatten. Maar die gasten daar in Tubeke met 10 schermen en replays zouden toch enkel nog fouten mogen maken die je puur kan toeschrijven op interpratie he? En sorry maar de afgelopen dagen zijn er genoeg fases fout beoordeeld die hoegenaamd niet onder die noemer vallen.
 
Het is toch zorgwekkend dat wij hier fases beter beoordelen dan die scheidsrechters in tubeke. De scheids op het veld heb ik veel begrip voor degene achter die schermen zou hun foutmarge toch veel lager moeten zijn.

In het geval van Club- Gent is er veel geld mee gemoeid PO1 of PO2 is groot verschil, dus ik begrijp de woede van Hein helemaal. Voor ons Club supporters is dit ook verre van leuk al de aandacht gaat nu naar die niet VAR interventie en bijna niks over de wedstrijd zelf.
 
Het is toch zorgwekkend dat wij hier fases beter beoordelen dan die scheidsrechters in tubeke. De scheids op het veld heb ik veel begrip voor degene achter die schermen zou hun foutmarge toch veel lager moeten zijn.
iedereen kan dat beter beoordelen als fases door de VAR gewoon niét beoordeeld worden he.

In het geval van Club- Gent is er veel geld mee gemoeid PO1 of PO2 is groot verschil, dus ik begrijp de woede van Hein helemaal. Voor ons Club supporters is dit ook verre van leuk al de aandacht gaat nu naar die niet VAR interventie en bijna niks over de wedstrijd zelf.
tja, gisteren was het ook een match van veel belang he. Z/W krijgt een overdreven rode kaart, en Mechelen speelt de bekerfinale. da's toch ook niet onbelangrijk.


en het is ook niet onbelangrijk dat we vorig jaar óók al PO1 misten door een ongelukkige VAR-fase (gedeeltelijk, we hebben gewoon niet constant genoeg gepresteerd). dat speelt ook wel mee.

al moet er wel bij gezegd worden: die éne wedstrijd gaat niet beslissend zijn voor dat ticket. na de heenmatch stonden wij in PO1, en de week erna lagen we er weer uit
 
Op zich maakt het wanneer in het seizoen er een scheidsrechterlijke of VAR dwaling gebeurt niet uit, op de eerste of de laatste speeldag, de punten die je tekort komt kan je steken op de laatste match maar evengoed op de eerste alleen is dat vaak al vergeten tegen dan en komt het zogezegd door die ene fase in die (voor/voor/voor)laatse match zogezegd.

Wat mij betreft heeft die hele VAR gewoon gezorgd voor nog meer problemen dan er al waren, niet vanwege het systeem maar de manier waarop het toegepast wordt.

Dat gedoe bij elke goal of er toch niet een teen of knie buitenspel was bijvoorbeeld, buitenspel was bedoeld om tegen te gaan dat je vanuit je positie een effectief voordeel had, maar als je knie nu net 2cm verder staat dan die van de verdediger vlak naast jou ontgaat het "voordeel" me een beetje, het is niet alsof die 2cm het verschil gingen gemaakt hebben tussen goal of niet.

Trouwens hetzelfde met de rode kaart in deze match, hoeveel "overdreven" of net niet gegeven rode/gele kaarten gevallen zijn er niet in élke wedstrijd die ook een impact hebben.

HVH en Leye kunnen nu wel roepen het failliet van de VAR maar als je het hele seizoen onder de microscoop legt, ook van hun teams, zullen er ook wel fases zijn waarvan je kan zeggen "nou moest dat geen rood/geel zijn" en dat er geen kaart kwam of net wel voor de tegenstander die dan achteraf bekeken bijzonder licht waren... ik denk dat de balans op het einde van het seizoen wel in evenwicht is, daarmee zeg ik niet dat er geen fouten gemaakt worden door de VAR of scheidsrechters maar ik denk uiteindelijk wel evenveel voor als tegen, ondanks het blunderboek van de scheidsrechters.
 
Terug
Bovenaan