Beker van België 2023-2024

Union moet ook wel eens aantonen niet te choken als het echt om de knikkers gaat.

In 2022 toch wel stilgevallen in PO1 (en de laatste wedstrijden van het seizoen al) en weg was de straatlengte voorsprong en vorig jaar tegen een uitgeblutst Club (zonder belang) onbegrijpelijk thuis niet kunnen winnen in de kampioenenmatch.

Maar ik hoop dat ze zowel titel als beker pakken (en schrijf ze zeker ook niet af voor de Conference League). Mooi sprookje en zou inderdaad zeer verdiend zijn. Qua titel heeft Anderlecht toch wel weer het mentaal voordeel van de achtervolger te zijn die plots dichter kan komen (zeker ook weer met de halvering) dus zal nipter worden dan de huidige stand doet vermoeden (gok ik). En een bekerfinale tegen Antwerp (wellicht) kan alle kanten uit, ook als is Union intrinsiek een stuk beter dan Antwerp nu.
 
Onze U13 zijn net kampioen gespeeld, geef ons wat tijd aub! We komen van ver.
Neem alle tijd die nodig is, zou ik zeggen! Maar het toonbeeld van hoe een club moet werken *vandaag*, vind ik toch een brug te ver :p

Over een paar jaar misschien wel, who knows

Wel heel nieuwsgierig naar de concurrentiestrijd met Anderlecht voor de jeugd.
 
Er is maar 1 iemand dat Club kan redden:

IMG_0467.jpeg
 
Neem alle tijd die nodig is, zou ik zeggen! Maar het toonbeeld van hoe een club moet werken *vandaag*, vind ik toch een brug te ver :p
Tsja, Union slaagt er blijkbaar in uitgebluste spelers van andere ploegen in te schakelen, en als geen andere ploeg (via een geweldig bonussysteem) er in te slagen iedereen te laten spelen voor het team, en niet zo zeer voor zichzelf.
Heel veel ploegen kunnen iets leren van Union.
 
Dit Union is het toonbeeld van hoe een club in het moderne voetbal geleid moet worden.
Het toonbeeld? Ze hebben niet eens een eigen plaats om te trainen. Een stadion waar niet eens Europees mag gespeeld worden. Eigenlijk hebben ze 0,0 accommodatie. Daar gaan ze de volgende jaren toch enorm moeten in gaan investeren. Je kan niet jaarlijks stadions gaan huren om Europees te spelen of gaan trainen op 50 km van uw basis.

Naar spelers toe en motivatie en dergelijke doen ze het uiteraard zeer goed.
 
Het toonbeeld? Ze hebben niet eens een eigen plaats om te trainen. Een stadion waar niet eens Europees mag gespeeld worden. Eigenlijk hebben ze 0,0 accommodatie. Daar gaan ze de volgende jaren toch enorm moeten in gaan investeren. Je kan niet jaarlijks stadions gaan huren om Europees te spelen of gaan trainen op 50 km van uw basis.

Naar spelers toe en motivatie en dergelijke doen ze het uiteraard zeer goed.
Rustig.. ze zijn nog maar net terug.. en ze zijn bezig met die dossiers. :)
 
Investeren in de jeugd zal er op lange termijn wel komen zeker?
Union toont wel aan dat het niet nodig is.
Als je een goeie scouting hebt kom je eigenlijk al heel ver :)
Tot iedereen zo redeneert en er geen jeugdwerking op deftig niveau meer is...

Ik gok nu ook wel dat Union binnen afzienbare tijd hun jeugdwerking zal verbeteren. Eens je daar vruchten van kan plukken ben je wel al een tijdje bezig, tenzij je allemaal 16-jarigen gaat lokken bij andere ploegen maar de deftige van in die buurt zitten tegen dan toch al lang in Neerpede op het buiteland.
Uiteindelijk is die ploeg nog altijd maar 3 seizoenen terug op het hoogste niveau. Het geen ze doen met hun accomodatie en hun verleden is nog altijd enorm bewonderenswaardig maar ze gaan idd toekomst gericht moeten investeren.
 
Tot iedereen zo redeneert en er geen jeugdwerking op deftig niveau meer is...

Ik gok nu ook wel dat Union binnen afzienbare tijd hun jeugdwerking zal verbeteren. Eens je daar vruchten van kan plukken ben je wel al een tijdje bezig, tenzij je allemaal 16-jarigen gaat lokken bij andere ploegen maar de deftige van in die buurt zitten tegen dan toch al lang in Neerpede op het buiteland.
Uiteindelijk is die ploeg nog altijd maar 3 seizoenen terug op het hoogste niveau. Het geen ze doen met hun accomodatie en hun verleden is nog altijd enorm bewonderenswaardig maar ze gaan idd toekomst gericht moeten investeren.
De A-kern traint in Lier op de oude pleinen van Lierse SK.
 
Die heeft na 2 verliesmatchen al ambras met het bestuur als hij die openlijk in de media neersabelt zoals nu
Maar Hein zit nu al wel heel lang af te rekenen met echt een compleet strontbestuur. Ik ben geen fan van hem, maar hij heeft echt alle reden tot klagen. Kijk die kern die hij nu nog heeft.
 
Maar Hein zit nu al wel heel lang af te rekenen met echt een compleet strontbestuur. Ik ben geen fan van hem, maar hij heeft echt alle reden tot klagen. Kijk die kern die hij nu nog heeft.
Maar ik vraag me oprecht af of die vandaag op morgen de knop kan omdraaien als hij bij een andere club begint. Die zit al jaren zo vol frustraties, die gaan niet magisch verdwijnen door van club te veranderen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan