Beker van België 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet of je de midmid met Timmy Simons hebt gezien, daar kunnen supporters los door elkaar naar het stadion lopen/samen een pint drinken. (Zelf ook meegemaakt in Dortmund). Je kan niet zeggen dat daar geen fanatieke support is, het kan dus ook effectief beter. Het begint mijn inziens ook gewoon met respect tussen de supporters, dan pas kan je het behandelen van de supporters aanpakken.
 
Ik weet niet of je de midmid met Timmy Simons hebt gezien, daar kunnen supporters los door elkaar naar het stadion lopen/samen een pint drinken. (Zelf ook meegemaakt in Dortmund). Je kan niet zeggen dat daar geen fanatieke support is, het kan dus ook effectief beter. Het begint mijn inziens ook gewoon met respect tussen de supporters, dan pas kan je het behandelen van de supporters aanpakken.

Begrijp me niet verkeerd: Uitwassen moet je aanpakken. Ik hekel gewoon de mentaliteit waarin ze het kind met het badwater weggooien, ipv gewoon gericht de mensen die in fout gaan eruit te halen. Ultra's en co hebt ge ook in Duitsland, maar die houden zich daar rond de stadions gewoon rustiger. Zelfs in Duitsland hebben die wel degelijk hun eigen vakken waar he als uit-supporter ook niet in terecht moet/wilt komen. Maar daar hebt ge voor de rest wel geen toestanden zoals hier. Omdat ze het daar gewoon beter aanpakken. Want inzake uw respect-argument (wat uiteraard helemaal correct is) voelen ook supporters zich daar meer gerespecteerd door orde-instanties en dan krijgt ge ook meer respect terug. In Duitsland WEET ge dat ge fout zat als ge opgepakt wordt... Hier? Not so much. Hier geldt nog dikwijls de mentaliteit van "we pakken de makkelijke mannen op"...
 
Ik weet niet of je de midmid met Timmy Simons hebt gezien, daar kunnen supporters los door elkaar naar het stadion lopen/samen een pint drinken. (Zelf ook meegemaakt in Dortmund). Je kan niet zeggen dat daar geen fanatieke support is, het kan dus ook effectief beter. Het begint mijn inziens ook gewoon met respect tussen de supporters, dan pas kan je het behandelen van de supporters aanpakken.
vervang "supporters" eens door "mensen" :)

Respect is gewoon overal zoek, op heel veel gebieden.
Ik "haat" Anderlecht ook, maar ik voel geen nood om bij elke steek op iemand zijn bek te gaan slaan. 100% zeker dat ik een Club-Anderlecht met een stel anderlechtmensen rond mij kan verdragen. Met gezonde dosis uitdagen er bij langs beide zijden, want dat moet en mag kunnen, maar daar stopt het dan ook.
Maar er zijn er zo veel met en kort lontje als ze weer eens 2 pinten gedronken hebben, of een lijntje te veel hebben, en die maken het kapot voor iedereen. En neen, we moeten er geen cinema-publiek van maken, helemaal niet, maar je kan gerust opgefokt geraken gewoon door adrenaline van een match of een bepaalde "haat" (ik zet het bewust tussen quotes) zonder fysiek met mekaar in de clinch te gaan toch?

En dat is nu supporters onderling, maar geldt evenzeer voor spelers, scheidsrechters, politiemensen, want in the end zijn dat ook maar gewoon mensen zoals jij en ik hoor. Klinkt heel cliché maar uiteindelijk is het wel gewoon zo, en dat lijken veel mensen te vergeten als ze weer eens van het paadje zijn om één of andere reden. Als je zo bent, dan heb je gewoon dringend hulp nodig, punt.

En die freefights ja, marginaal dat is zeker, maar tis een hobby als een ander, als er maar geen andere (onschuldige) mensen betrokken raken hierbij, want in theorie (groepsdruk enzo) kies je er zelf voor. Heethoofden rond een stadion die spel zoeken, daar raken altijd en overal mensen betrokken die dat helemaal niet willen, en dat is nog een stuk verder.
 
Verzoek van moderatie (geen strafpunten)
Typische Standard actie. Toch ook maar een rotploeg eerste klas.
 
Raskin had er ook al moeten af liggen. Die tackle op Torstvedt was gewoon te laat, moet de ref hem zijn 2e geel voor geven.

Anderlecht ook zeker van Europees voetbal :clap:
Hoe die Munoz nog op de plein stond, ook vaag. Amallah trapt de bal weg, geel.
Geen 5 minuten later doet Munoz het, geen geel (en die had al eentje achter zijn naam staan).

Ik snap zo'n dingen toch niet, dat zijn fases waar je zonder problemen rechtlijnig in kunt zijn.
 
Hoe die Munoz nog op de plein stond, ook vaag. Amallah trapt de bal weg, geel.
Geen 5 minuten later doet Munoz het, geen geel (en die had al eentje achter zijn naam staan).

Ik snap zo'n dingen toch niet, dat zijn fases waar je zonder problemen rechtlijnig in kunt zijn.
Amallah deed dat in minuut 87, trouwens terecht. 2-1 achter en nog dik 5 minuten te spelen, dan mag je bestraft worden voor zoiets dom

Als Munoz dat later deed was het al in minuut 90 ofzo, veel invloed gaat het ook niet gehad hebben, maar ja die moest er dan ook gewoon af met 2x geel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan