Beker van België 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
En nu zijn we Nmecha ook nog kwijt omdat voor een of andere reden de groepsfase van het EK U21 eind deze maand moet gespeeld worden. Bruun Larsen gaat er ook heen maar dat is een minder groot verlies.
die wordt gespeeld tijdens de interland break dus die heb je terug voor de competitie. De rest van het EK wordt na het seizoen gespeeld
 
Delcroix was eigenlijk gewoon afgeschreven en stond op het punt van moeten vertrekken dus het is echt niet dat onze grote visionair dat opeens zag hé :)

één van de twee spitsen had je wel altijd moeten houden want wat hij in die Dauda ziet, niemand die het begrijpt
Yari is ook al wel bijna een maand terug uit blessure hé, behalve een invalbeurt van 20minuten nog niet gezien.

Trebel mag van tijd tot tijd eens meedoen, gezien er toch een probleem ligt op ons middenveld wel veel te weinig.
El Hadj was trouwens ook gewoon fit en verdween opeens, net zoals Kana. Arnstad moest opdraven tegen Club en sindsdien nog amper gezien.

Eerst het Murillo onbetwistbaar titularis, dan Sardella, dan weer Murillo. Linksback heeft hij ook al zo vaak gewisseld van gedacht.
Dat eerste is gewoon onzin hé. Stond op het punt nog een jaartje naar RKC te trekken ja, maar Anderlecht hield hem liever bij de kern. De doorbraak van Delcroix en El Hadj is weldegelijk de verdienste van Kompany, en was er onder een andere trainer wss niet gekomen.

Kompany mag dan wel nog veel te leren hebben als coach, vooral op tactisch vlak, maar dat hij de jeugd geen kansen zou geven is gewoon niet waar.

Dat Murillo en El Hadj naar de bank verdwenen vond ik trouwens niet zo vreemd. Murillo zat in december en januari in een ferme vormdip. El Hadj zat er wanneer fysiek door, en met Diaby te zetten dacht men het scoringsprobleem op te lossen. Want laten we vooral niet vergeten dat dit een erg matige kern is, met vooral vooraan serieuze gebreken.

Van Trebel wordt hier de grote verlosser gemaakt, maar die gaat alle problemen op het middenveld niet op een magische wijze oplossen. Geef mij maar het trio Sambi-Cullen-El Hadj.
 
Laatst bewerkt:
Tot welke leeftijd spreken we van jeugd eigenlijk? Tot 21?

De jeugd is er toch ook gekomen omdat bepaalde spelers niet brachten wat ervan verwacht werd of omdat er blessures waren?
 
Geef mij maar het trio Sambi-Cullen-El Hadj.
Allez man. Sambi Lokonga is zo overroepen en El Hadj, die discussie ga ik niet weer voeren.
Met Trebel - Cullen zou Anderlecht al veel meer grip op het middenveld hebben in de meeste matchen.
Dan heeft Anderlecht ook tenminste een echte kapitein en iemand met wat ervaring.
 
Allez man. Sambi Lokonga is zo overroepen en El Hadj, die discussie ga ik niet weer voeren.
Met Trebel - Cullen zou Anderlecht al veel meer grip op het middenveld hebben in de meeste matchen.
Dan heeft Anderlecht ook tenminste een echte kapitein en iemand met wat ervaring.
Trebel vind ik net wat overroepen. Ook niet de grote leider op het veld, zie niet in waarom die een goeie kapitein zou zijn gewoon omdat hij ervaring heeft, het Anderlecht onder Hasi en zijn tapetten had tonnen ervaring, maar daar zat ook geen enkele leider bij.

Verder over de jeugd. Daar is geen eenduidig antwoord over. Men kiest er bewust voor om jeugdspelers plekjes in de kern te geven ipv buitenlandse middelmaat. Door blessures EN omdat de financiën een ramp zijn is de kwaliteit van de basisspelers te laag en komen er heel wat jonge spelers in actie die er meer gebaat bij zouden zijn te rijpen in 1 B, en nog niet klaar zijn voor eerste ploeg voetbal. Al blijft dat natuurlijk nog altijd een betere optie dan een Wit Rus te gaan halen die nauwelijks beter is.

Spelers als Sambi en Amuzu kan je trouwens nog moeilijk als jeugd beschouwen, spelen al 3 jaar eerste klasse voetbal.

Enkel Delcroix en El Hadj konden dit seizoen doorbreken als jeugdspeler. Meteen ook DE revelaties van het seizoen.
 
Laatst bewerkt:
El Hadj zou ik nu niet direct een revelatie noemen(daarvoor is het toch nog wat beperkt), Delcroix speelt wel altijd zijn match.
 
Voordeel van Trebel is dat hij altijd uit het niets kan scoren met een afstandsshot. Had een Zulj en een Vlap beter gepresteerd hadden die waarschijnlijk nog altijd een basisplaats. Waren spelers zoals Trebel en Murillo minder geblesseerd speelden die waarschijnlijk ook meer.

Wil geen afbreuk doen, maar zeggen dat Kompany bewust de kaart van de jeugd trekt klopt volgens mij niet volledig.

Tijdens zijn eerste seizoen haalde hij Nasri, Murillo, Roofe, Sandler , Luckassen en Chadli . Die stonden volgens mij toch allemaal in de basis in het het hoofd van Kompany.

Seizoen erop Bundu, Mychajlytsjenko, Cullen, Tau, Miazga, Nmecha en Diaby.
 
Tuurlijk is dat zo. Het In Youth We Trust project was nooit al u jeugd in de basis droppen, maar goeie ervaren spelers halen om de jonge gasten die er (bijna) klaar voor zijn te omringen, en in u 2 de lijn jeugdspelers ipv buitenlandse middelmaat. Op zich een zeker te verdedigen beleid. Door blessures is dat volledig anders uitgedraaid. Men is all in gegaan, en verloor. Als je nu de cijfers bekijkt was dat achteraf toch onverantwoord risico.

Je kan de kaart van de jeugd trekken zonder iedere jeugdspeler titularis te maken hé. Dat gebeurt toch bijna nergens?
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk is dat zo. Het In Youth We Trust project was nooit al u jeugd in de basis droppen, maar goeie ervaren spelers halen om de jonge gasten die er (bijna) klaar voor zijn te omringen, en in u 2 de lijn jeugdspelers ipv buitenlandse middelmaat.
Hmm maar is het niet gewoon nog altijd buitenlandse middelmaat wat gehaald is?
 
Enkel Delcroix en El Hadj konden dit seizoen doorbreken als jeugdspeler. Meteen ook DE revelaties van het seizoen.
Nu ziet ge het toch echt wel door een gigantische paars-witte bril he. El Hadj... omdat hij wat mag meedoen (bij gebrek aan beter) breekt hij door?
18 matchen, 1 goal, 0 assists. Welke revelatie?

Hetzelfde met Delcroix. Die speelt wel altijd zijn match maar je kijkt nu toch echt niet naar hem al denkende van wow... dat gaat een grote worden.
Maar Delcroix draait wel mee, dat vind ik van El Hadj echt totaal niet.
 
Nu ziet ge het toch echt wel door een gigantische paars-witte bril he. El Hadj... omdat hij wat mag meedoen (bij gebrek aan beter) breekt hij door?
18 matchen, 1 goal, 0 assists. Welke revelatie?

Hetzelfde met Delcroix. Die speelt wel altijd zijn match maar je kijkt nu toch echt niet naar hem al denkende van wow... dat gaat een grote worden.
Maar Delcroix draait wel mee, dat vind ik van El Hadj echt totaal niet.

Tegen ons toch al twee keer één van de beteren.
 
Het verhaal van die Arnstadt is helemaal niet te snappen. Mag zich 1 keer forceren om op het veld van de leider in de competitie te gaan knokken, is er natuurlijk helemaal niet klaar voor. Na de match komt Kompany dan met de uitspraak dat hij de meest getalenteerde voetballer van de Belgische competitie is. Maar hem dan eens brengen in een makkelijkere wedstrijd lukt niet?
 
Het verhaal van die Arnstadt is helemaal niet te snappen. Mag zich 1 keer forceren om op het veld van de leider in de competitie te gaan knokken, is er natuurlijk helemaal niet klaar voor. Na de match komt Kompany dan met de uitspraak dat hij de meest getalenteerde voetballer van de Belgische competitie is. Maar hem dan eens brengen in een makkelijkere wedstrijd lukt niet?
Toch beetje het verhaal van Samoise bij Gent ook? Mag ene keer invallen in een verloren match en daarna niks meer.
Terwijl er toch genoeg kansen zijn om die wat minuten te geven.
 
Nu ziet ge het toch echt wel door een gigantische paars-witte bril he. El Hadj... omdat hij wat mag meedoen (bij gebrek aan beter) breekt hij door?
18 matchen, 1 goal, 0 assists. Welke revelatie?

Hetzelfde met Delcroix. Die speelt wel altijd zijn match maar je kijkt nu toch echt niet naar hem al denkende van wow... dat gaat een grote worden.
Maar Delcroix draait wel mee, dat vind ik van El Hadj echt totaal niet.
Ja bon, Delcroix doet wel wat meer dan gewoon meedraaien.

Er zijn al zoveel matchen ondertussen waar El Hadj met zijn creativiteit gewoon de beste man op het veld is. Dat dan nog eens in combinatie met enorm veel energie en techniek. Dan mag je wel van een doorbraak spreken.
 
Hmm maar is het niet gewoon nog altijd buitenlandse middelmaat wat gehaald is?
Zonder centen moeten zulke spelers helaas de rol van titularis overnemen, als dat type speler niet in u jeugd zit jammergenoeg.
Met Cullen en Nmecha toch 2 spelers kunnen halen die heel belangrijk zijn voor de ploeg, en ook Mykhalichenko lijkt me een speler met een meerwaarde zeker ivm zijn kostprijs. Miazga brengt met zijn leiderschap en kopkracht de ploeg ook veel bij.

Voor de rest helaas vooral spelers die er nog niet klaar voor zijn, of tekortkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan