Beker van België 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoezo duel der stervende zwanen?
Genk 2 goeie voorzetten (of gaan we dat kansen noemen) en 2 goals en dan nog 2 schoten van Onouachou van afstand.

Anderlecht ja wil de bal er weer inlopen en creëert ook geen echte kansen.

Toch echt geen goeie of aantrekkelijke match. Genk scoort er 2 en stond er, maar tis nie dat dit een goed Genk was of een topmatch speelde hè.
Anderlecht was gewoon Anderlecht
 
Genk 2 goeie voorzetten (of gaan we dat kansen noemen) en 2 goals en dan nog 2 schoten van Onouachou van afstand.

Anderlecht ja wil de bal er weer inlopen en creëert ook geen echte kansen.

Toch echt geen goeie of aantrekkelijke match. Genk scoort er 2 en stond er, maar tis nie dat dit een goed Genk was of een topmatch speelde hè.
Anderlecht was gewoon Anderlecht
Tja. Geweldig was het niet, maar toch verdiend in mijn ogen. Wel klote dat we niet naar de heizel kunnen. Legendarische momenten daar meegemaakt.
 
Dat is het probleem jongens. Wij kunnen geen ploeg bij elkaar houden. Onuachu is weg na dit seizoen.
 
Tja. Geweldig was het niet, maar toch verdiend in mijn ogen. Wel klote dat we niet naar de heizel kunnen. Legendarische momenten daar meegemaakt.
Goh ja Genk scoort er 2 en staat er dan goed als ploeg dus op dat vlak verdiend ja.
Stel dat Anderlecht er nog over gaat is het weer voor hun verdiend.
Dit Genk was evengoed/zwak als de vorige 2x dat we ze wel kloppen. Frustrerend

Gelukkig heeft Kompany toch een goeie match gezien
 
Je moet die eens zien lopen, precies een kip zonder kop.

Redelijk logisch in de situatie waarin gij quasi alleen de helft van het veld moet bestrijken tegen een man meer.
Als Dessers één ding heeft laten zien in de vorige matchen, is dat het een intelligente voetballer is. Zet goed druk, loopt goed, technisch geen schande. Alleen kan hij (en jammer genoeg is dat belangrijk) niet scoren.
 
Goh ja Genk scoort er 2 en staat er dan goed als ploeg dus op dat vlak verdiend ja.
Stel dat Anderlecht er nog over gaat is het weer voor hun verdiend.
Dit Genk was evengoed/zwak als de vorige 2x dat we ze wel kloppen. Frustrerend

Gelukkig heeft Kompany toch een goeie match gezien
Het boeit me geen kloten. De weerbaarheid is terug.
 
Tja. Geweldig was het niet, maar toch verdiend in mijn ogen. Wel klote dat we niet naar de heizel kunnen. Legendarische momenten daar meegemaakt.
Troost u als ge die finale verliest voelt het net iets minder pijnlijk aan, maar het is idd een mooie dag dat jullie moeten missen. Sinds 2000 ook alle bekerfinales meegemaakt en zijn gewoon heel leuke dagen. Die volksverhuis, die sfeer...
 
Net nog eens die eerst goal gezien. Wellenreuter plakt tegen zijn lijn, loopt mee met de bal en komt nog te kort
Die lijn van de Anderlecht verdediging kunt ge zelfs geen lijn noemen

En Miazga, ze mogen eens stoppen met daar zo positief over te zijn. Ja hij kan koppen (verdedigend, aanvallend brengt hij ook niks bij) maar is traag, heeft geen tackle, inspeelpasses zijn om te janken want 4 van de 5 komen niet aan en zijn zelfs gevaarlijk voor de tegenaanval
Als ge dat ziet, dan had ge ook beter Vranjes kunnen houden, zat tenminste nog wat pit in
 
Net nog eens die eerst goal gezien. Wellenreuter plakt tegen zijn lijn, loopt mee met de bal en komt nog te kort
Die lijn van de Anderlecht verdediging kunt ge zelfs geen lijn noemen

En Miazga, ze mogen eens stoppen met daar zo positief over te zijn. Ja hij kan koppen (verdedigend, aanvallend brengt hij ook niks bij) maar is traag, heeft geen tackle, inspeelpasses zijn om te janken want 4 van de 5 komen niet aan en zijn zelfs gevaarlijk voor de tegenaanval
Als ge dat ziet, dan had ge ook beter Vranjes kunnen houden, zat tenminste nog wat pit in
Wat vind je als rsca supp van het interview van Kompany na de match?

Ik vraag me af of er een taktiek zit achter dat eeuwig positief blijven of dat hij dat echt meent?
 
Wat vind je als rsca supp van het interview van Kompany na de match?

Ik vraag me af of er een taktiek zit achter dat eeuwig positief blijven of dat hij dat echt meent?
Tja ergens heeft hij een punt. Genk heeft amper echte kansen gehad, 2 voorzetten die binnen geklungeld worden en nog 2 afstandschoten, maar als je op 0-2 staat moet je niet van hun verwachten dat ze nog open op de aanval spelen.
Maar hij ziet telkens veel kansen van onze kant terwijl het toch vaak gewoon een mogelijkheid tot kans is maar de laatste pas verschrikkelijk slecht is. De keeper van Genk heeft er ook maar één moeten pakken denk ik.
Ze creëren ook geen echte druk of echte aanvalsgolven, hij is al blij dat ze "er zijn"

Die jongeren draaien nu al wel lang genoeg mee op het hoogste niveau om ze ook eens te laten kennis maken met de harde hand, maak je hun daar beter van. Misschien niet, maar er zitten er nog op de bank en de rest heeft hij zelf doorgestuurd volgens mij. Als prof moet je de druk en de kritiek ook aankunnen.
Ik heb het gisteren nog gezegd, met de sympathieke te willen zijn ga je geen matchen winnen, laat staan prijzen.

Achteraf nog zeggen dat het relatief is en dit niet de pijnlijkste nederlaag was, dan neem je hem niet meer serieus, alles stond op die beker.
 
Trebel ook al 2 jaar hun beste speler zonder dat ze het zelf doorhebben.
Ben ik het niet mee eens.

Is de enige die een vrije trap kan nemen ja.

Maar is constant geblesseerd, en komt gewoon tekort in de passing. Overtuigd ook helemaal niet in de kansen die hij krijgt.
Dan zie ik veel liever een Cullen fungeren als bijtertje.

El hadj moet altijd spelen! En liefst centraal op de 8 of de 10. Blijft straf hoeveel die geeft op een match, en dat dan nog eens in combinatie met een prachtige techniek.

Voor de rest valt echt wel op dat onze kern gewoon kwaliteit mist, vooral vooraan. Al die net niet paskes, En echte afwerkers hebben we ook al niet.

Als dan ook nog eens ons stabiliteit achteraan wegvalt met Delcroix, en er nu 2 spelers staan met vierkante voeten, wordt het moeilijk. Al had je natuurlijk sowieso beter moeten presteren tegen dit Genk, dat ondanks toch een knappe kern, gisteren toch ook niet echt indruk maakte.

Die 5 minuten extra tijd ook wel weer belachelijk. De zoveelste case waarin duidelijk wordt dat de tijdrekker beloont wordt.
 
Die Lokonga is toch ook niet de snuggerste. Hele week hetze rond die band, draagt nu die regenboog onder zijn mauw en de andere band boven zijn mauw. Of ik moet het verkeerd gezien hebben.

For real?

Is gewoon tijdens het spelen naar beneden gezakt. Was zeer duidelijk zichtbaar alleszins bij het begin van de match.
 
Ik zou wel eens een centrale as met Cullen en Trebel willen zien. Sambi heeft al alles gespeeld buiten zijn blessure dus heeft er misschien wel baat bij om eventjes te banken. Verder zit het ook niet mee qua blessures natuurlijk: Delcroix out tot het einde van het seizoen, Van Crombugge die al een half seizoen heeft gemist, Verschaeren lange tijd out, Murillo die gisteren out was met een spierblessure. Met een onuitgegeven elftal beginnen aan de belangrijkste match van het seizoen is ook niet ideaal.
 
Ik zou wel eens een centrale as met Cullen en Trebel willen zien. Sambi heeft al alles gespeeld buiten zijn blessure dus heeft er misschien wel baat bij om eventjes te banken. Verder zit het ook niet mee qua blessures natuurlijk: Delcroix out tot het einde van het seizoen, Van Crombugge die al een half seizoen heeft gemist, Verschaeren lange tijd out, Murillo die gisteren out was met een spierblessure. Met een onuitgegeven elftal beginnen aan de belangrijkste match van het seizoen is ook niet ideaal.
Als ge Sambi gisteren bezig zag, mag die zeker eens wat op de bank gaan zitten. Denk dat die meer slechte passes dan goede passes heeft gegeven gisteren. In combinatie met 20 balverliezen. Dat hij Cullen er dan afhaalt ipv Sambi zal wel met de gele kaart te maken hebben, maar dan nog.. Sambi kan zo goed zijn, maar is zo wisselvallig en door die nonchalance lijkt het echt een mentaliteitsprobleem voor mij.
 
Wat vind je als rsca supp van het interview van Kompany na de match?

Ik vraag me af of er een taktiek zit achter dat eeuwig positief blijven of dat hij dat echt meent?
Ge kunt ook op alles zagen en klagen over het veld , arbiter ,ect ( Hein, Clement, Dury )
Ik heb liever dit .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan