Auto huren op vakantie

Nada

Member
Op internet lees ik veel negatieve ervaringen over autoverhuurbedrijven. Dit heeft mij toch wat schrik bezorgd. Met welke bedrijven heb jij positieve ervaringen en hoe pak je het huren van een auto op vakantie best aan? Specifiek zou het hier gaan om een reis naar Slovenië.
 
Sunnycars! Zonder twijfel.
Online reserveren en ter plaatse nergens meer over nadenken of op letten. Geen kleine letters uitpluizen, geen gedoe over verzekeringen of franchise.
 
Boek via de website van het autoverhuurbedrijf en niet via een aggregator zoals rentalcars.com, die proberen tal van extra verzekeringen te verkopen die goedkoper zijn via andere partijen.

Verder best eens googlen, op tripadvisor forums vind je meestal goede info over wat betrouwbare car rentals zijn in jouw bestemming. Sixt vind ik persoonlijk goed voor het duurdere segment, hebben groot aanbod aan BMW, Mercedes, Audi tot zelfs Porsche, Jaguar, Range Rover,..

Maar vaak zijn de lokale auto verhuurbedrijven beter dan de grote ketens, inderdaad vaak minder gedoe wat betreft extra kosten, franchise etc. Zeker in de US al vaak problemen gehad o.a met Budget en Hertz..
 
Hertz in de VS was vorige keer supergemakkelijk : mailtje bij het landen dat we de wagen mochten uitkiezen uit de goldzone.
Bij afgifte gewoon parkeren, alles uithalen en niks meer gehoord ervan.

Wel boeken via belgische website want volgens EU wetgeving moeten ze alle verzekeringen sowieso geven.
 
Boek via de website van het autoverhuurbedrijf en niet via een aggregator zoals rentalcars.com, die proberen tal van extra verzekeringen te verkopen die goedkoper zijn via andere partijen.

Verder best eens googlen, op tripadvisor forums vind je meestal goede info over wat betrouwbare car rentals zijn in jouw bestemming. Sixt vind ik persoonlijk goed voor het duurdere segment, hebben groot aanbod aan BMW, Mercedes, Audi tot zelfs Porsche, Jaguar, Range Rover,..

Maar vaak zijn de lokale auto verhuurbedrijven beter dan de grote ketens, inderdaad vaak minder gedoe wat betreft extra kosten, franchise etc. Zeker in de US al vaak problemen gehad o.a met Budget en Hertz..
Niet mee eens. Ik boek vaker via rentalcars.com dan rechtstreeks tegenwoordig. Het zijn net zij die vaak de extra verzekering aanbieden terwijl die van de rechtstreekse duurder kan zijn.

Je moet kijken welke verzekering je wilt, welke grootte van auto, en dan gewoon vergelijken wat waar in zit. Ik ga bijvoorbeeld niet zonder dat ik een CDW/LDW heb (collision damage waiver/loss damage waiver), waarbij ik geen franchise meer moet betalen als er iets gebeurt. Sommige mensen vinden dat weggegooid geld, ik heb dat graag over voor de gemoedsrust. Voor de rest neem ik er geen enkele verzekering bij.

Als je binnen Europa huurt bij een Europese makelaar of maatschappij, dan heb je sowieso al de verplichte verzekeringen. Die moeten erin zitten.

Edit: ook even nakijken door welke landen je mag rijden.
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met het verzekeren van een huurauto via een derde partij en niet viza het verhuurkantoor?
 
Hertz, Europecar, Budget, Avis, ...
In Thailand gebruikt en van allen tevreden.
 
Iemand ervaring met het verzekeren van een huurauto via een derde partij en niet viza het verhuurkantoor?
Yes, sunnycars zoals @StevenP al aangaf, of autoeurope.

Je boekt bij hen maar uiteindelijk ga je de wagen afhalen bij Alamo, Hertz, ...
Voordeel imo is dat verzekering via hun verloopt.
Laatste reis in Zuid-Afrika hadden we na 30 minuten al een steeninslag op de ruit.
Bij het afleveren van de wagen werd dit meteen opgemerkt en genoteerd, maar wij hebben hier niks van vernomen. Afhandeling is tussen sunnycars en verhuurbedrijf gebeurd.

Ik boek meestal wel de all-inclusive/gold/... voor wat extra gemoedsrust. :smile:
 
Vroeger was rentalcars.com altijd de goedkoopste aggregator.
Sinds overname door booking.com zijn ze dat niet meer.

Tegenwoordig meestal goedkoopste te vinden bij discovercars.com
 
Ik vergelijk meestal site van verhuurder zelf met zo’n booking website.

In spanje gebruik ik vnl firefly/hertz.

imho proberen ze altijd wel extra’s aan te bieden bij afhalen…
Let er ook op dat je visa kaart hebt, bij meeste rentals blokkeren ze bedrag op de kaart en kan niet met gewone kaart.
 
Yes, sunnycars zoals @StevenP al aangaf, of autoeurope.

Je boekt bij hen maar uiteindelijk ga je de wagen afhalen bij Alamo, Hertz, ...
Voordeel imo is dat verzekering via hun verloopt.
Laatste reis in Zuid-Afrika hadden we na 30 minuten al een steeninslag op de ruit.
Bij het afleveren van de wagen werd dit meteen opgemerkt en genoteerd, maar wij hebben hier niks van vernomen. Afhandeling is tussen sunnycars en verhuurbedrijf gebeurd.

Ik boek meestal wel de all-inclusive/gold/... voor wat extra gemoedsrust. :smile:
Idem, Sunnycars is een aanrader.

In Zuid-Afrika 2x lekke band gehad, beide met een vleugje "eigen schuld" aan (1x een put in de weg die ik niet gezien had, tegen 120km/u. Velg en band kapot. De andere keer op een off-road stuk in een safari-park nog een paadje af mogen rijden met 3 wielen omdat ik niet naast een neushoorn mijn wiel ging vervangen). Gewoon naar luchthaven rijden, omruilen en in orde. Niks van kosten voor aangerekend.
 
Sowieso goed kijken naar de verschillen die er zijn. Wij hebben ooit via Hertz.com, mét voldoende verzekeringen (CDW&co), voor 400 euro gereserveerd terwijl op Hertz.be dezelfde wagenklasse 1000 euro kostte.
 
Sowieso goed kijken naar de verschillen die er zijn. Wij hebben ooit via Hertz.com, mét voldoende verzekeringen (CDW&co), voor 400 euro gereserveerd terwijl op Hertz.be dezelfde wagenklasse 1000 euro kostte.
Ohja, nog een tip: gebruik een VPN om u voor te doen alsof je in het land van verhuur woont. In de meeste gevallen kom je dan op de "lokale verhuur"-tarieven uit en die zijn vaak een fractie van wat je via de Belgische site zou betalen. En de meeste verhuurbedrijven gaan dat niet opmerken of blokkeren.
 
Ook binnen europa?

Net eens getest. Gekeken om een wagen te huren in Zaventem.

Noorse website €231.59
Belgische website €231.59
Belgische website met vpn €231.59
 
Ohja, nog een tip: gebruik een VPN om u voor te doen alsof je in het land van verhuur woont. In de meeste gevallen kom je dan op de "lokale verhuur"-tarieven uit en die zijn vaak een fractie van wat je via de Belgische site zou betalen. En de meeste verhuurbedrijven gaan dat niet opmerken of blokkeren.
Dit is een gevaarlijke tip, vooral als je buiten de EU huurt.
Als je vanuit een Europees land huurt, zitten er automatisch basisverzekeringen bij. Dat is niet meer het geval zodra je een VPN gebruikt en vanop de lokale VS-pagina huurt. Waarschijnlijk ook ovoor niet-VS-landen van toepassing, maar érg goed oppassen daarmee.
 
Ook binnen europa?

Net eens getest. Gekeken om een wagen te huren in Zaventem.

Noorse website €231.59
Belgische website €231.59
Belgische website met vpn €231.59
Dat heb ik nooit getest eigenlijk.
Dit is een gevaarlijke tip, vooral als je buiten de EU huurt.
Als je vanuit een Europees land huurt, zitten er automatisch basisverzekeringen bij. Dat is niet meer het geval zodra je een VPN gebruikt en vanop de lokale VS-pagina huurt. Waarschijnlijk ook ovoor niet-VS-landen van toepassing, maar érg goed oppassen daarmee.
Dat klopt uiteraard, je moet goed weten wat je "betaalt".
Voor VS is trouwens Turo een aanrader. Zeker als je eens een wat specialere auto wil. Je huurt dan van een privépersoon ipv een bedrijf.
 
Voor het zuiden van Spanje is malagacar wel een aanrader, gewoon zien dat je volledige verzekering neemt.
 
sunnycars is heel deftig, maar eigenlijk hangt alles af van land tot land.

in december bv was AUTOREISEN de beste in tenerife, goedkoopste en beste voordelen.

dus spijtig genoeg bestaat er geen universele aanrader.
 
Vroeger was rentalcars.com altijd de goedkoopste aggregator.
Sinds overname door booking.com zijn ze dat niet meer.

Tegenwoordig meestal goedkoopste te vinden bij discovercars.com
Dit hangt echt af van auto tot auto (en welke regio, tijdspanne). Ik vergelijk nu al even een tiental websites voor een wagen te huren rond de UK, momenteel staan rentalcars.com nog altijd goedkoper dan discovercars of sunnycars.
 
Iemand ervaring met het verzekeren van een huurauto via een derde partij en niet viza het verhuurkantoor?
Ok ik reageer hier op een post v 2,5 maand geleden, maar soit.
Verzekering huur ik altijd via een 3de partij. Huurautobedrijven vragen soms echt veel hiervoor.
Deze zijn (veel) goedkoper. Ik gebruik hiervoor https://www.worldwideinsure.com/car-hire-excess-insurance.php
Ik heb 44,5£ betaald voor een heel jaar auto huren in EU, in alle landen waar je zelf niet woont natuurlijk. Handig als je verschillende reizen per jaar maakt. Ze zijn al eens tussenbeide gekomen en verliep vlekkeloos.
 
Terug
Bovenaan