Cancun (Mexico) tijdens Hurricane season?

Vlakbij Playa del Carmen kan je Rio Secreto bezoeken. Dat is een tocht door een ondergrondse rivier die door een grot stroomt. Niet erg goedkoop, maar ik vond het erg leuk om te doen. Er bestaan verschillende opties van een tweetal uren tot een gehele dag. Cozumel is naar verluidt ook een schitterende plek om te snorkelen/duiken, maar toen ik er was kon ik dat helaas niet doen omdat ik 's anderendaags weer vertrok met het vliegtuig (en dan wil je niet gedoken hebben de dag ervoor).
 
Als je wat geoefende duiker bent sowieso cenote Angelita doen. Is een prachtige ervaring precies buitenaards.
Net even gegoogled, ik krijg al zin om er naar te vertrekken :p
Moet je een advanced diving degree hebben (tot 30 meter)? Ik heb er één tot 20 meter.

angelita-2-tom-st-georeg-.jpg
 
Ik heb tech diving brevet maar niet veel dives. Maar ben er zeker van dat je wel een deal kan maken om met uw brevet er ook in te gaan.

Tiger sharks zonder kooi, in July doe ik ook witte haaien zonder kooi ( hier in ZA) als het weer mee zit.
 
Als je wat geoefende duiker bent sowieso cenote Angelita doen. Is een prachtige ervaring precies buitenaards. The Pit cenote is ook mooi en voor beginners.

Whalesharks is snorkelen trouwens en niet duiken.

Wij zijn ook gaan duiken met hammerheads en tiger sharks, ook alleen maar voor advanced duikers.
Definieer geoefend?
We gaan beiden ons 20 meter brevet halen, maar zijn dus nog geen echt geoefende duikers.
Wel ok van conditie en vorm.
 
Normaal moet je x aantal duiken hebben, zal wel verschillen met welke duikgids je gaat. Maar op 30m diepte heb je dat hydrogen sulfide gas wolk die alle zichtbaarheid weg neemt.

Zou me verbazen eigenlijk als je daar uw brevet haalt dat je al op 30m diepte was gaan maar zal afhangen via wie je gaat wss.
 
Ooit eens in september in Florida gezeten... Plakkerig, broeierig warm (hoge vochtigheid) en elke dag een, deugddoende, plensbui van een half uur. Let wel, als het regent, regent het ook.
En ik heb me daar toen laten vertellen dat je eigenlijk moet hopen dat het minstens om de 2 dagen regent want anders zou er een orkaan op komst zijn (die zuigen het vocht uit de lucht dus geen regen zou een indicatie zijn)

Dusja, best case heb je een topvakantie waarbij je elke dag een half uurtje moet schuilen, worst case kan je vliegtuig niet landen of zit je 10 dagen op u kamer opgesloten omdat er net een orkaan op bezoek is. Het blijft een gok want de natuur is niet te voorspellen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan