Algemeen WK 2022 nieuws

Sorry, een 3*20 minuten duurt uiteindelijk 150 minuten? En dat is zogezegd goed?
Ja, want sport is maar een deel van het geheel. Ik denk dat veel mensen daar (waaronder ik als ik ga kijken) even hard genieten van de pregame, shows, … als van de match zelf.

Ik denk (niet zeker) dat basket dat bijvoorbeeld ook doet, en niet alleen in de VS?
 
laat ons voetbal niet vergelijken met Amerikaanse sporten aub. Die hebben liefst zoveel mogelijk pauzes zodat ze hun commercials kunnen tonen en de mensen iedere 2 minuten om een hotdog kunnen. Heel irritant al die onderbrekingen.
In een echte sport - rugby - wordt de klok stopgezet bij vervangingen, blessures en checken van beelden. Niet bij stilstaande fases. En zo hoort het ook vind ik. Dat blessures veinzen al geen voordeel meer oplevert zou al een verbetering zijn.
Rugby is echt, maar basketbal, ijshockey, NFL,… zijn geen echte sporten?

Bias much?
 
ja dat spelbederf is idd belachelijk. Ze moeten gewoon via de VAR kaarten geven voor komedie. De VAR moet niet tussenkomen.
Gewoon op groot scherm ne foto en geel voor komedie. Of nen timeout ofzo, 5 minuten van het veld.
Te subjectief. Je kan zelfs zonder contact vallen en extreem pijn hebben door bvb. een blessure.

Tijd stil is objectief.
 
dan mss wel maja als je zoals Spanje al 3-0 voorstaat , tis niet dat een Costa Rica in die 5 minuten voor een remonte gaat zorgen . Een beetje meer naar de geest vd match mag ook wel . Maja tegenwoordig moet alles berekend worden .
Ja, goed toch? De ideale voetbalmatch is zonder variabelen qua arbitrage en tijd. Chips in de bal voor offside, doellijntechnologie en een systeem dat de tijd stillegt zodra er niet gespeeld wordt.
Hoe meer ‘de ref’ moet beslissen, hoe meer slechte beslissingen je gaat krijgen want mensen maken fouten.
 
Ik snap niet wat er iemand tegen een correcte hoeveelheid extra tijd kan hebben? Het is dat of voor elke situatie met kutgedrag( een inworp doorgeven, balletje wegtikken, voor de bal gaan staan,...) geel trekken.
 
Ik heb letterlijk nog geen enkele match gezien, wel de uitslagen. Alles is zo fake er is geen beleving of toch weinig. Heb er even genoeg van het voetbal algemeen incl Club brugge.
Ik geef geen kritiek op spelers zelf van gelijk welk land want een wk spelen is een jongensdroom van elke voetballer.
 
IMG-20221123-WA0001.jpg
 
Ik snap niet wat er iemand tegen een correcte hoeveelheid extra tijd kan hebben? Het is dat of voor elke situatie met kutgedrag( een inworp doorgeven, balletje wegtikken, voor de bal gaan staan,...) geel trekken.
die extra tijd zoals het nu is komt er niet door 'kutgedrag' he. In een match met een vrij normaal spelverloop zonder al te veel onderbrekingen moet geen 8 minuten extra tijd hebben. Als inworpen etc op een normale manier worden gedaan dan is dat gewoon deel van de sport. De bal is nu eenmaal soms buiten. Anders moeten ze maar gewoon de klok stilleggen, dan heb je al minder het gevoel dat een helft 55 minuten duurt.
 
dan mss wel maja als je zoals Spanje al 3-0 voorstaat , tis niet dat een Costa Rica in die 5 minuten voor een remonte gaat zorgen . Een beetje meer naar de geest vd match mag ook wel . Maja tegenwoordig moet alles berekend worden .

Neen, maar als Spanje gelijk eindigt met Duitsland, is het doelpuntensaldo hetgeen de ranking bepaalt. Je kan dus niet zeggen "oh, costa rica kan niet meer terugkomen dus fluit maar af". Blessuretijd bestaat NIET om de verliezende ploeg terug in de match te latem komen he.
 
die extra tijd zoals het nu is komt er niet door 'kutgedrag' he. In een match met een vrij normaal spelverloop zonder al te veel onderbrekingen moet geen 8 minuten extra tijd hebben. Als inworpen etc op een normale manier worden gedaan dan is dat gewoon deel van de sport. De bal is nu eenmaal soms buiten. Anders moeten ze maar gewoon de klok stilleggen, dan heb je al minder het gevoel dat een helft 55 minuten duurt.
das mss nog beter dan , nu heb je 8 minuten extra bij een stand van 6-0 , kunnen ze er nog 8-0 van maken .

Ook naar tv-programmering gaat dit voor problemen zorgen als dat een tendens is die voortduurt .
 
Zou dat niet voor een switch zorgen in tactische tackles en spelers die zich maar laten vallen om tijd te winnen?
Om wat te bereiken dan? Bal moet nog steeds in het netje, ik vind 10 min overtime al not done an sich, maar das mijn mening, of de match moet 10 min stilgelegen hebben door externe factoren, bv wangedrag supporters, 10 min is heel lang eh, kijk maar naar Spanje die maar blijven scoren
 
Laatst bewerkt:
Neen, maar als Spanje gelijk eindigt met Duitsland, is het doelpuntensaldo hetgeen de ranking bepaalt. Je kan dus niet zeggen "oh, costa rica kan niet meer terugkomen dus fluit maar af". Blessuretijd bestaat NIET om de verliezende ploeg terug in de match te latem komen he.
Eigl ga je ervoor zorgen nu dat er in de toekomst de vreugde na een goal moet beperkt worden , de klok tikt , er is nog een programma erna .
 
Rugby is echt, maar basketbal, ijshockey, NFL,… zijn geen echte sporten?

Bias much?
uiteraard zijn dat echte sporten met heel straffe atleten maar ik kan daar niet naar zien. Basketbal en ijshockey valt nog mee (al zie je bij ijshockey die puck niet eens dus waarom je daarnaar zou kijken weet ik niet). Maar NFL, dat is 15 minuten per quarter en dat duurt 3 kwartier ofzo want de bal is altijd maar 10 seconden in het spel en het ligt weer een minuut stil.
 
das mss nog beter dan , nu heb je 8 minuten extra bij een stand van 6-0 , kunnen ze er nog 8-0 van maken .

Ook naar tv-programmering gaat dit voor problemen zorgen als dat een tendens is die voortduurt .

Qua problemen met tv programmatie, zorgen beide opties toch voor hetzelfde probleem? Op voorhand kan je met "tijd stil leggen" toch ook niet voorspellen hoe lang alles duurt?
 
Qua problemen met tv programmatie, zorgen beide opties toch voor hetzelfde probleem? Op voorhand kan je met "tijd stil leggen" toch ook niet voorspellen hoe lang alles duurt?
Ik wil zeggen dat je op de duur wel mediabazen zal hebben die aandringen om vreugdes bv te beperken . De analyses komen zo ook in gevaar enzo . Kdenk niet dat de mediasector hier echt gelukkig mee is .
 
Ik wil zeggen dat je op de duur wel mediabazen zal hebben die aandringen om vreugdes bv te beperken . De analyses komen zo ook in gevaar enzo . Kdenk niet dat de mediasector hier echt gelukkig mee is .

In Belgie heb je sowieso weinig tot geen analyses, en andere landen heb je vaak een genoeg lang omkaderend programma. Ik zie geen problemen.

Trouwens, gewoon 15 minuten extra rekenen voor de tijdspanne van een match. Issue solved.

En mediabazen niet blij? Voetbalmatchen zijn juist de best bekeken programma's.
 
Terug
Bovenaan