Algemeen WK 2022 nieuws

In Belgie heb je sowieso weinig tot geen analyses, en andere landen heb je vaak een genoeg lang omkaderend programma. Ik zie geen problemen.

Trouwens, gewoon 15 minuten extra rekenen voor de tijdspanne van een match. Issue solved.

En mediabazen niet blij? Voetbalmatchen zijn juist de best bekeken programma's.
Dat is ook wat het manco in Vlaanderen bij voetbalomkaderingsprogramma’s dat alles volgens een strak tijdschema moet lopen, zodat Karl ook zijn moment heeft.
 
Kijkt hier trouwens niemand naar Mid Mid Mondial? Veeeeel boeiender om te bekijken dan de zever die Sporza (Karl) ons dagelijks weer voor wil schotelen. Zouden beter de sleutel geven aan Sam Kerkhofs ipv Karl Vannieuwkerke die zich vooral al te vaak wil profileren in zijn onnozele programma’s.

Prachtig gedaan. Gewoon pure voetballiefde, geen zelfverheerlijking of onnozele rubriekjes. Alle chance dat de Tour pas binnen zeven maanden is of Karl had ongetwijfeld al een coureur laten opdraven of Sammy een rubriek over de koers laten maken.
Inderdaad, maar de gewone Mid Mid podcast is ook gewoon steengoed, echt een aanrader (https://www.beyondgaming.be/threads/friends-of-sports-midmid-los-stadio-croquetta-xs-and-os.965/).
Iran was gewoon heel zwak imo, Frankrijk vond ik wel tof om naar te kijken, USA-Wales was spannend zonder dat het echt topvoetbal was en SA-Argentinië was een goeie eerste helft van Argentinië en daar bleef het imo wat bij (het enige vermakelijke of eerder verrassende daar was de uitslag).
Dit.
Wat mij ook wel wat stoorde bij sommige matchen is dat de refs te veel toelaten, waardoor het tempo volledig uit de match verdwijnt, gewoon 20 minuten bijtellen helpt daar dan ook niks aan.
Neen, maar als Spanje gelijk eindigt met Duitsland, is het doelpuntensaldo hetgeen de ranking bepaalt. Je kan dus niet zeggen "oh, costa rica kan niet meer terugkomen dus fluit maar af". Blessuretijd bestaat NIET om de verliezende ploeg terug in de match te latem komen he.
100% dit, extra tijd moet altijd gespeeld worden, ook als er een ploeg 5-0 voorstaat.
 
Daar geloof ik nog altijd niet in, echt niet.
Het is toch gewoon nog altijd nuttig om het tempo te breken... Ik blijf er van overtuigd dat men vooral blijft liggen om tempo te drukken, organisatie weer goed te zetten,... Nauwelijks om echt seconden te winnen.
Behalve dan mss bij wegtrappen/bijhouden van de bal maar das simpel op te lossen met geel.

Matchen worden imo niet meer om aan te zien als alles constant geklokt wordt, want dan moet alles perfect zijn hé, elke fout bij het aan/afzetten van de klok zorgt ook weer dat het stil ligt.

Neen, fake blessures horen er niet bij, maar een stopwatch imo ook echt niet.

Maar het gaat toch nooit slechter zijn dan nu? Het perfecte systeem bestaat niet, het blijft sport, met mensen. Maar waarom zou een stilstaande klok in bepaalde momenten het slechter maken dan nu?

Ja, sommige ploegen en trainers gaan er nog steeds het tempo uit proberen halen. Maar het gaat allemaal minder nut hebben,
Van mij moet die klok niet bij iedere scheet worden stilgelegd trouwens. Bv bij een inworp. En doelmannen zouden van mij ook gerust een vast aantal seconden mogen krijgen om de bal in te trappen. Doen ze dat niet, kan je mss de bal gewoon aan de tegenstander geven, ipv die gele kaarten die geen enkele invloed hebben, gezien men toch nooit rood durft trekken.

Een beetje durf en vernieuwing in de regels is echt nodig om het product voetbal beter te maken. Matchen met 60 minuten effectieve speeltijd zijn pure antireclame voor u sport. Maar goed, de voetbalwereld blijft vaak een beetje conservatief. Hopelijk krijgt men die lelijke kantjes van het voetbal er toch uit.
 
Maar het gaat toch nooit slechter zijn dan nu? Het perfecte systeem bestaat niet, het blijft sport, met mensen. Maar waarom zou een stilstaande klok in bepaalde momenten het slechter maken dan nu?

Ja, sommige ploegen en trainers gaan er nog steeds het tempo uit proberen halen. Maar het gaat allemaal minder nut hebben,
Van mij moet die klok niet bij iedere scheet worden stilgelegd trouwens. Bv bij een inworp. En doelmannen zouden van mij ook gerust een vast aantal seconden mogen krijgen om de bal in te trappen. Doen ze dat niet, kan je mss de bal gewoon aan de tegenstander geven, ipv die gele kaarten die geen enkele invloed hebben, gezien men toch nooit rood durft trekken.

Een beetje durf en vernieuwing in de regels is echt nodig om het product voetbal beter te maken. Matchen met 60 minuten effectieve speeltijd zijn pure antireclame voor u sport. Maar goed, de voetbalwereld blijft vaak een beetje conservatief. Hopelijk krijgt men die lelijke kantjes van het voetbal er toch uit.
Akkoord hoor op zich. Maar we mogen ons geen illusies maken dat dit tempo vertragende zaken er zal uithalen, het is vooral daarin dat ik niet geloof. Heeft het dan minder nut, euhm ja, maar het heeft nog altijd nut om het tempo er uit te halen, ook met stopklok.

En ja, zéker niet voor elke scheet stilleggen, enkel bij de typische rituals waar de ref effectief het spel opnieuw op gang moet fluiten ofzo.
 
Maar het gaat toch nooit slechter zijn dan nu? Het perfecte systeem bestaat niet, het blijft sport, met mensen. Maar waarom zou een stilstaande klok in bepaalde momenten het slechter maken dan nu?

Ja, sommige ploegen en trainers gaan er nog steeds het tempo uit proberen halen. Maar het gaat allemaal minder nut hebben,
Van mij moet die klok niet bij iedere scheet worden stilgelegd trouwens. Bv bij een inworp. En doelmannen zouden van mij ook gerust een vast aantal seconden mogen krijgen om de bal in te trappen. Doen ze dat niet, kan je mss de bal gewoon aan de tegenstander geven, ipv die gele kaarten die geen enkele invloed hebben, gezien men toch nooit rood durft trekken.

Een beetje durf en vernieuwing in de regels is echt nodig om het product voetbal beter te maken. Matchen met 60 minuten effectieve speeltijd zijn pure antireclame voor u sport. Maar goed, de voetbalwereld blijft vaak een beetje conservatief. Hopelijk krijgt men die lelijke kantjes van het voetbal er toch uit.
60 minuten is meer dan gemiddeld zelfs. We zouden toch op zijn minst aan 70 minuten effectief voetbal moeten zien te geraken


 
Als ik 2-1 voorsta, wil ik geen tijd rekken waardoor de tegenstander toch nog kan scoren in de 98e minuut. Diegene die achter staat zie ik ook niet echt tijd rekken.
 
Prachtig gedaan. Gewoon pure voetballiefde, geen zelfverheerlijking of onnozele rubriekjes. Alle chance dat de Tour pas binnen zeven maanden is of Karl had ongetwijfeld al een coureur laten opdraven of Sammy een rubriek over de koers laten maken.
Alleen spijtig van die gast met zijn brilleke. Die heeft zo'n hautaine manier van spreken, alsof hij het spelletje zelf heeft uitgevonden.
 
Ronaldo won op zijn 35ste nog de ballon D'or en was toen al ouder dan de meeste spelers van de oude 'versleten' generatie (Belgen).
Messi was ook al 34 jaar toen bij nog de ballon D'or won (welliswaar een beetje onterecht maar toch ..)

Je kan het wel op de leeftijd steken, maar als je dan Witsel ziet rondlopen op zijn 33ste dan denk ik: Gast doe je er nog wel voldoende voor? Het op zijn leeftijd steken dat hij gisteren niks kon gelopen, vind ik een beetje te gemakkelijk.

idem Hazard onlangs in een interview: Ja ik ben 31, die snelheid van vroeger dat komt nooit terug, ik word te oud. Neen gast, je eet liever ne vettige hamburger op dan er keihard voor te trainen en er alles voor te laten.
 
60 minuten is meer dan gemiddeld zelfs. We zouden toch op zijn minst aan 70 minuten effectief voetbal moeten zien te geraken


La Liga met de minst effectieve speeltijd, dat verbaast mij nu eens niet se. Als er één compensatie is die daar baat bij heeft is het wel de Spaanse.
 
Alleen spijtig van die gast met zijn brilleke. Die heeft zo'n hautaine manier van spreken, alsof hij het spelletje zelf heeft uitgevonden.

Evert weet wel nog veel van voetbal, maar snapt er wel niet zo heel veel van. In Mid Mid kan ik hem wel nog appreciëren.

Aflevering met Goens wel al heel wat minder. Vooral omdat Goens een ongelofelijk onaangename mens is om naar te luisteren.

Maar goed, snap wel dat je geen maand aan renstal topgasten kan laten opdraven,
 
Evert weet wel nog veel van voetbal, maar snapt er wel niet zo heel veel van. In Mid Mid kan ik hem wel nog appreciëren.

Aflevering met Goens wel al heel wat minder. Vooral omdat Goens een ongelofelijk onaangename mens is om naar te luisteren.

Maar goed, snap wel dat je geen maand aan renstal topgasten kan laten opdraven,
Ik sluit mij hier bij aan. Waar ik mij aan erger bij mijn voornaamgenoot is dat hij elke keer minstens één keer het woord 'entertainment' moet gebruiken.
 
Ondanks al het walgelijke omheen de organisatie van dit WK, ben ik toch aan het genieten van zoveel voetbal :) (en af en toe al leuke matchen)

:unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Ik vind de arbitrage op dit WK wel ondermaats tot nu toe.

Van heel lichte penalties, tot niet gegeven fouten, onterechte gele kaarten of geen kaarten enz. Met de VAR is het een tikkeltje beter voor sommige cruciale fases, maar dan nog.

Vind het vreemd dat niemand het daar echt over heeft... misschien wachten tot de eerste echte belangrijke twijfelachtige beslissing (die een match beslist)
 
Ik vind de arbitrage op dit WK wel ondermaats tot nu toe.

Van heel lichte penalties, tot niet gegeven fouten, onterechte gele kaarten of geen kaarten enz. Met de VAR is het een tikkeltje beter voor sommige cruciale fases, maar dan nog.
wat verwacht je dan van refs die vooral van verschillende continenten moeten komen, niet perse goeie refs moeten zijn :(

Vb die scheids van Belgie-Canada zou toch nooit meer een match mogen fluiten na zijn schandalig gedrag in de Africa Cup
 

Gracenote past haar pronostiek aan op basis van de resultaten van de 1e speeldag. (voordien kregen we een finale tegen Brazilie gepronostikeerd)

Grappig dat we weer tegen Japan en Portugal mogen spelen.
ploegen waar we niet meteen kansloos tegen zijn . Ik begin er toch ergens ver weg al stiekem in te geloven , dat we ondanks het slechte spel , het toch nog goed kunnen doen dit WK .
 
Als dat effectief de uitkomst van de groepsfase wordt, dan vermijden we toch al het parcours met enerzijds Frankrijk, Engeland, Argentinië en anderzijds het parcours met Brazilië en Spanje. Dat zijn serieuze kleppers die we pas ten vroegste in de halve finale zouden tegenkomen.

Ook Nederland heeft in deze simulatie niet zo'n moeilijk parcours.

Allemaal relatief natuurlijk, want die ploegen zijn daar wel geraakt.

Tegen Japan maken we zeker kans, maar Portugal wordt toch heel moeilijk. Op het EK was dat al afzien voor ons en sindsdien zijn zij (op papier) toch sterker geworden en wij zwakker...

Allé, allemaal heel voorbarig hé :p
 
Terug
Bovenaan