Algemeen WK 2022 nieuws

Oei, het geld is op bij de Spaanse bond :unsure:

Is men bij de U-21 dan anders aan het spelen of wat is het nut nu van zo'n trainerswissel... Ik las in het verleden dat men in Spanje al van jongsaf aan in dezelfde formatie/tactieken traint en speelt. Tsja, dan krijgen we een andere coach maar hetzelfde gebrei.
 
Laatst bewerkt:
inderdaad. Geen goede keuze. Da's een Guardiola / Luis Enrique discipel. Spel gaat met deze kerel niet veranderen vermoed ik.
 
Is men bij de U-21 dan anders aan het spelen of wat is het nut nu van zo'n trainerswissel... Ik las in het verleden dat men in Spanje al van jongsaf aan in dezelfde formatie/tactieken traint en speelt. Tsja, dan krijgen we een andere coach maar hetzelfde gebrei.

Is dat in het algemeen niet de filosofie in Spanje?

Ik bedoel maar, als je daar een coach neerzet die zegt: onze speelstijl wordt een snelle omschakeling, loeren op de counter... dan zal dat toch niet aanvaard worden? In NL klagen ze ook steen en been omdat LVG 'de hollandse school' van 4-3-3 en totaalvoetbal verloochent.

Op zich is er ook niks mis met die Spaanse stijl, maar het probleem lijkt me eerder dat er geen plan B is als ze er niet door geraken. Misschien hebben ze daar zelfs gewoon de spelers niet voor... (bv. een echte target spits waar je lange ballen naar kan sturen)
Toen ze in 2010 wereldkampioen werden, en Europees kampioen in 2008 en 2012, was dit ook de manier waarop ze speelden. Alleen was toen de individuele klasse nog wat hoger (Xavi, Iniesta, Villa, Fabregas, Xabi Alonso...)
 
Is dat in het algemeen niet de filosofie in Spanje?

Ik bedoel maar, als je daar een coach neerzet die zegt: onze speelstijl wordt een snelle omschakeling, loeren op de counter... dan zal dat toch niet aanvaard worden? In NL klagen ze ook steen en been omdat LVG 'de hollandse school' van 4-3-3 en totaalvoetbal verloochent.

Op zich is er ook niks mis met die Spaanse stijl, maar het probleem lijkt me eerder dat er geen plan B is als ze er niet door geraken. Misschien hebben ze daar zelfs gewoon de spelers niet voor... (bv. een echte target spits waar je lange ballen naar kan sturen)
Toen ze in 2010 wereldkampioen werden, en Europees kampioen in 2008 en 2012, was dit ook de manier waarop ze speelden. Alleen was toen de individuele klasse nog wat hoger (Xavi, Iniesta, Villa, Fabregas, Xabi Alonso...)
En hadden ze dr fuentes uiteraard :unsure:
 
Is dat in het algemeen niet de filosofie in Spanje?

Ik bedoel maar, als je daar een coach neerzet die zegt: onze speelstijl wordt een snelle omschakeling, loeren op de counter... dan zal dat toch niet aanvaard worden? In NL klagen ze ook steen en been omdat LVG 'de hollandse school' van 4-3-3 en totaalvoetbal verloochent.

Op zich is er ook niks mis met die Spaanse stijl, maar het probleem lijkt me eerder dat er geen plan B is als ze er niet door geraken. Misschien hebben ze daar zelfs gewoon de spelers niet voor... (bv. een echte target spits waar je lange ballen naar kan sturen)
Toen ze in 2010 wereldkampioen werden, en Europees kampioen in 2008 en 2012, was dit ook de manier waarop ze speelden. Alleen was toen de individuele klasse nog wat hoger (Xavi, Iniesta, Villa, Fabregas, Xabi Alonso...)

Toen hadden ze wel spitsen hoor. In 2008 zelfs 2 dacht ik. 2010 eentje. Vanaf 2012 was het dan met een valse negen en dat trok bij momenten ook op niks tiki taka catenacio werd toen gezegd. Nu toen trapten ze in de finale tegen Italie er plots 4 binnen.
 
Toen hadden ze wel spitsen hoor. In 2008 zelfs 2 dacht ik. 2010 eentje. Vanaf 2012 was het dan met een valse negen en dat trok bij momenten ook op niks tiki taka catenacio werd toen gezegd. Nu toen trapten ze in de finale tegen Italie er plots 4 binnen.

Ja dat was mijn punt, dat ze al succes gehaald hebben met exact dezelfde stijl als wat we dit WK gezien hebben. Maar gewoon met nog betere spelers.
Gavi en Pedri zijn toptalenten, maar het zijn nog geen Xavi en Iniesta.
Morata is een degelijke spits, maar het is geen David Villa.
Die keeper die ze hebben is ook een pak slechter dan Iker Casillas in zijn prime.
 
Spelen op balbezit is niet hetzelfde als tiki taka zoals we in de hoogdagen van FC Barcelona zagen. Onder Luis Enrique is barcelona ook directer gaan aanvallen maar daar had hij de wereldtop vooraan terwijl bij Spanje die voorlinie een compleet ander niveau is.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem was toch ook wel deels Enrique hoor en dat zeg ik nu niet omdat ik voor Real ben maar:

- De Gea thuislaten en om dan Unai Simon in de goal te zetten: vast en zeker geen slechte doelman, maar als je De Gea thuislaat omwille van zijn voetenwerk (enfin daar ga ik toch vanuit), dan verwacht ik wel dat daar iemand staat met uitstekende voeten. En die Simon heeft toch wel wat gevaarlijke situaties veroorzaakt op dat vlak. Kepa heeft hij trouwens ook thuisgelaten terwijl die alle twee gewoon prima aan het keepen zijn.

- Ramos thuislaten om dan te komen aanzetten met Rodri in de defensie, terwijl die altijd op de 6 moet. Hier snap ik helemaal niks van. Akkoord dat hij al een dagje ouder is, maar zo'n mannen heb je toch juist nodig als de helft van je ploeg uit talentvolle jochies bestaat? En met alle respect, maar Ramos is nog altijd beter dan een Eric Garcia.

- Thiago thuislaten is ook werkelijk onbegrijpelijk imo. Pedri doet kwalitatief niet veel onder, maar wel veel meer ervaring en je kan in principe perfect met beide spelen. Gavi is een groot talent, maar hoort naar mijn mening echt nog niet thuis in de basis van Spanje. Fabian Ruiz had eigenlijk ook meer recht om een selectie van Koke denk ik, maar da's nu niet zo erg. Zo'n keuzes hebben veel landen wel.

- Asensio basis zetten terwijl die amper minuten heeft gemaakt bij Real en zijn eindeloos vertrouwen in Ferran Torres zijn toch ook twee dingen die 'm verweten worden. Gaya (beste linksback van Spanje) wegsturen met een zogezegde blessure terwijl die gewoon fit was was ook een zeer vreemde actie.

Soit, zo kan ik nog wel een paar dingetjes noemen...
 
- Thiago thuislaten is ook werkelijk onbegrijpelijk imo. Pedri doet kwalitatief niet veel onder, maar wel veel meer ervaring en je kan in principe perfect met beide spelen. Gavi is een groot talent, maar hoort naar mijn mening echt nog niet thuis in de basis van Spanje. Fabian Ruiz had eigenlijk ook meer recht om een selectie van Koke denk ik, maar da's nu niet zo erg. Zo'n keuzes hebben veel landen wel.
Thiago presteerde bij Spanje vaak helemaal niet zo goed. Dus die keuze is echt wel te begrijpen.
 
Terug
Bovenaan