Algemeen WK 2022 nieuws

Naar het WK gaan is sowieso voor rijke mensen. Je bent enkele duizenden euro’s kwijt. Sowieso.

Naar een WK gaan in Qatar, misschien wel ja.
Ik ben naar het WK in Brazilie gegaan voor 3 weken en heb daar ge'airBNBt in Rio de Janeiro en bij vrienden geslapen in Sao Paulo. Minder dan 2000 euro kwijt en dat was voornamelijk de vlucht en transport.
Ik ben naar het WK in Rusland gegaan voor 4 dagen, met de fiets, en ge'airBNBt in Kaliningrad en amper 150 euro kwijt.

Uiteraard gedraag ik me niet als een typische WK-ganger, maar je spreekt daar dan ook in absoluten met je "sowieso, sowieso" (wel kudos voor de juiste schrijfwijze). Langs de andere kant, in normale WK-landen zijn dat soort dingen ook mogelijk. In Brazilie sliepen honderden Argentijnen en andere Zuid-Amerikanen samen op het strand in Rio de Janeiro bij groepsmatchen daar bv. Zowel in Rusland als in Brazilie heb je duizenden AirBNB mogelijkheden, etc.
Dat zal je ook in de VS en Canada hebben in 2026 bv.
 
Ik hoop dat de wereld zich afzet tegen de FIFA en een nieuwe bond op poten zet die voor de voetbal is ipv voor de winst.
Ik kan u nu al met 100% zekerheid zeggen dat dit niet het geval zal zijn. Allemaal veel op sociale media posten, maar binnen een maand is iedereen dit vergeten, zal Qatar gewoon doordoe, zal Fifa geleerd hebben dat ze nog met meer weg komen dan ze oorspronkelijk dachten.
 
Een nieuwe FIFA opstarten, is gewoon gigantisch veel werk. Niet vergeten hoeveel werk FIFA op lokaal niveau en lager niveau doet. Ja, aan de top is het rot, maar on the ground doen ze echt wel heel veel voor arme regio's en landen (op voetbalvlak dan).
Zoiets vereist gigantisch veel geld en mankracht om dat over te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Een nieuwe FIFA opstarten, is gewoon gigantisch veel werk. Niet vergeten hoeveel werk FIFA op lokaal niveau en lager niveau doet. Ja, aan de top is het rot, maar on the ground doen ze echt wel heel veel voor arme regio's en landen (op voetbalvlak dan).
Zoiets vereist gigantisch veel geld en mankracht om dat over te nemen.

Een voorbeeldje:
 
Hazard heeft in 123 matchen als international nog maar 3 gele kaarten gepakt. Dat gaat over meer dan 8500 speelminuten.

Als er nu óóit een kapitein was waarmee ge de FIFA hun blufpoker kon gaan callen, was het toch wel Eden Hazard geweest. Het had België zelfs eventjes doen vergeten dat hij eigenlijk niet op dat veld hoort te staan.
 
In België zijn ze gewoon niet zo zot van voetbal en/of zot van ons land dat we de Rode Duivels overal willen gaan volgen. En ja dan is 5000 euro veel geld. Want de Belgen hebben dat er niet voor over. Of geld veel geld is of niet hangt af van of je het voor iets wil uitgeven of niet he.
Zuid-Amerikaanse landen zijn altijd met enkele 10000'en aanwezig op WK's maar die mensen gaan speciaal leningen aan bij de bank of zetten hun huis in hypotheek om te kunnen gaan.
Voor Belgen moet echt alles kloppen voor we beslissen om te gaan: het moet een tof, aangenaam land zijn, niet te ver, niet te duur, geen hooliganisme, het budget moet er zijn en ge moet mogen van het vrouwke.
Qua toeschouwersaantallen zijn wij altijd bij de minste op een groot tornooi. Ook tov landen met minder inwoners. De Afrikanen niet meegerekend want die kunnen dat niet betalen.
 
Ik ben precies toch niet zo’n fan can die tijd bijhouden waardoor er nu vrijwel elke match bijna 10 moeten bijkomt in de 2de helft :unsure:
 
Ik ben precies toch niet zo’n fan can die tijd bijhouden waardoor er nu vrijwel elke match bijna 10 moeten bijkomt in de 2de helft :unsure:
Waarom moeten ze dat nu eigenlijk doen? Het seizoen is al super intensief, dan gaan ze nu elke match 15 minuten langer maken 🙄 Dit speelt toch ook niet in ons voordeel met ons oude ploeg!
 
Terug
Bovenaan