Algemeen WK 2022 nieuws

Wauw, Villa Sporza valt dus ook te skippen. Drie kwartier ver en het gaat dan pas over de match van vandaag. En niet meer dan een samenvatting van enkele minuten. Geen nabeschouwing, niks. Intussen is een repo over vrijwilligers bij VW Hamme gepasseerd. Waarom zelfs?
De eerste aflevering valt idd tegen. Ik denk dat het nog tot het einde van de eerste week duurt om dan te beginnen met speculeren na de groepsfase, de beste 5 goals, etc. Maar de sfeer is daar in Gent ook redelijk bedeesd, de zomerse uitbundigheid is helemaal afwezig. Met 3 matchen per dag vanaf morgen zal de tweede aflevering toch al beter moeten zijn voor praatmateriaal.
 
En niemand die durfde te zeggen wat ze eigenlijk dachten: Hazard op de bank.

Alleen Gert wou het zeggen, maar iets hield hem tegen.

Rare toestanden.
Waar wél gewoon alles wordt gezegd is uiteraard in de dagelijkse Van der Gijp & Derksen show.
Tot de enkels af gebrand als het moet. Zalige TV.

generieke kijktip (met vpn) voor diegenen die niet houden van open deuren en obligate "analyses"

 
Ja, dan kunnen we genieten van Devil Darts en die dingen :unsure:
En reportages van Camille die voor het eerst naar een voetbalwedstrijd mag :unsure:

Is een beetje hetzelfde verhaal als een Vive le Vélo. Het is op EEN, dus voor een breed publiek. Zeker zolang de RD er nog inzitten, zal het heel veel over de RD gaan.

Qatar - Ecuador is natuurlijk ook geen sexy affiche. Bij interessantere matchen is er hopelijk wat meer aandacht voor de wedstrijd zelf.
Al zal je voor tactische bespreken toch vooral moeten rekenen op de pauze tijdens de rust en nét na de wedstrijd, en minder op Villa Sporza...
Tactische besprekingen na de match waren er niet, want het Journaal moest beginnen. Dus er is amper iets over die match gezegd vandaag.

Vidarsson zei vanavond dat hij het enkel over het voetbal wilde hebben. Die heeft daar dus niet echt toe de kans gehad.

Het ging langer over wat Doku zou doen moest hij geen voetballer zijn, dan over Qatar-Ecuador. Genoeg te bespreken nochtans. Openingsceremonie, speech van emir, de match?
 

Djeezes :laugh:

Is dat nu altijd zo erg? In Brazilië was het ook een ramp als ik me goed herinner? Hoe was dat in Rusland?
 
Heleen Jaques, zelf jeugdcoördinator bij de voetbalbond, is vol lof over Martinez, vooral dan als technisch directeur. "Het is niet omdat hij mijn baas is, maar ik vind dat hij fantastisch werk levert."
Oké start de persen voor een nieuw contract!
 
Oké start de persen voor een nieuw contract!
Misschien is hij natuurlijk wel een goede TD. Voor mij mogen de job van coach en TD los van elkaar gezien worden. Stel dat hij een goede TD is en dat wilt blijven doen, lijkt me dat geen probleem met een andere coach. Alleen is de vraag of hij dat zelf ook zou inzien.
 
Zo te horen heeft hij op dat vlak echt wel zijn verdiensten inderdaad. De werking van de bond, de verschillende elftallen, personeel, communicatie, ... zullen zeker wel geprofessionaliseerd zijn de voorbije jaren.

Maar ik denk dat zijn ambities nog verder reiken dan enkel maar TD zijn (van België).

En zoals gisteren ook gezegd, die gaat ook als TD wel een serieus loon willen opstrijken. Als je dan daarnaast ook nog eens een deftige coach wil kunnen betalen...
 
Misschien is hij natuurlijk wel een goede TD. Voor mij mogen de job van coach en TD los van elkaar gezien worden. Stel dat hij een goede TD is en dat wilt blijven doen, lijkt me dat geen probleem met een andere coach. Alleen is de vraag of hij dat zelf ook zou inzien.
Dat klopt zeker, maar dat de bond nog kon geprofessionaliseerd worden, is een open deur intrappen. Mij blijft het verbazen dat het Martinez twee petjes heeft en ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat men aan Bobby het TD-schap heeft gegeven om hem langer te houden / meer te kunnen betalen.
 
Dat klopt zeker, maar dat de bond nog kon geprofessionaliseerd worden, is een open deur intrappen. Mij blijft het verbazen dat het Martinez twee petjes heeft en ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat men aan Bobby het TD-schap heeft gegeven om hem langer te houden / meer te kunnen betalen.
Die situatie vind ik ook alles behalve ideaal. Ik heb het gevoel dat je onze bond alles kunt wijsmaken en al snel overtuigd zijn als iemand wat te vertellen heeft. Klinkt eigenlijk een beetje zoals hier op het werk :unsure:
 

Ik vraag mij af hoe ze zoiets hard kunnen maken. Hoe kunnen ze je een gele kaart geven als je geen regel van het spel overtreedt? Dat een of andere onnozele arabier daar problemen mee heeft is zijn probleem.

Ook wat triestig om te zien dat Neuer de enige is die blijkbaar voet bij stuk houdt en de rest (inclusief onze geweldige patron, Eden "voor mij eentje met ketchup en ajuin" Hazard) al gezwicht is.
 

Ik vraag mij af hoe ze zoiets hard kunnen maken. Hoe kunnen ze je een gele kaart geven als je geen regel van het spel overtreedt? Dat een of andere onnozele arabier daar problemen mee heeft is zijn probleem.

Ook wat triestig om te zien dat Neuer de enige is die blijkbaar voet bij stuk houdt en de rest (inclusief onze geweldige patron, Eden "voor mij eentje met ketchup en ajuin" Hazard) al gezwicht is.
Is er geen regel over hoe die aanvoerdersband eruit moet zien?
Indien niet, is er volgens mij geen belemmering om te dragen wat je wilt.
Langs de andere kant vind ik niet dat politieke statements moeten getoond worden op een sportevent.
 
Er zal in de regelgeving ook wel iets staan dat je geel kan krijgen wanneer je een 'politiek' statement maakt, denk ik?

Nu ja, walgelijk van de FIFA ... alweer. En maar 'campagnes' voeren tegen discriminatie, racisme, ...

Ik hoop echt dat er een speler is die het toch aandurft, maar ik vrees ervoor.
 
Is er geen regel over hoe die aanvoerdersband eruit moet zien?
Indien niet, is er volgens mij geen belemmering om te dragen wat je wilt.
Langs de andere kant vind ik niet dat politieke statements moeten getoond worden op een sportevent.
Nooit verstaan waarom opkomen voor seksualiteiten of tegen discriminatie politieke statements zijn maar dat terzijde.
 
Je zou je als speler kunnen verdedigen door te stellen dat oproepen tot respect dmv een kapiteinsband, geen politieke statement is. Wat heeft respect te maken met politiek?
Ik zeg hier niet dat men ongelijk heeft hé.
Maar men weet al lang op voorhand wat mensenrechten daar betekenen.
Landen hadden ook gewoon het wk kunnen boycotten door niet te gaan.
 
Je zou je als speler kunnen verdedigen door te stellen dat oproepen tot respect dmv een kapiteinsband, geen politieke statement is. Wat heeft respect te maken met politiek?
Snap ik ook niet.
Je mag toch met je band zeggen dat je iedereen liefhebt?
Als FIFA dat niet heeft gereguleerd kan je daar geen geel voor krijgen.
 
Eigenlijk zou je die band toch minstens 1 keer moeten dragen, bv. in de eerste wedstrijd.

Gele kaart pakken zodat het nog eens extra breed in de internationale pers belicht wordt.

En dan het de volgende matchen achterwege laten (uit sportieve overwegingen). Zeker als keeper ofzo (Neuer), of zelfs Hazard --> die pakken meestal toch niet vaak kaarten.
Want nu, als ze het gewoon niet doen, wint de FIFA 100%.
 
Eigenlijk zou je die band toch minstens 1 keer moeten dragen, bv. in de eerste wedstrijd.

Gele kaart pakken zodat het nog eens extra breed in de internationale pers belicht wordt.

En dan het de volgende matchen achterwege laten (uit sportieve overwegingen). Zeker als keeper ofzo (Neuer), of zelfs Hazard --> die pakken meestal toch niet vaak kaarten.
Want nu, als ze het gewoon niet doen, wint de FIFA 100%.
Of zelfs gewoon elke match iemand anders die band geven. Als Hazard kapitein kan zijn, staan ze met 11 op het veld die het vermoedelijk minstens even goed zouden doen.
 
Nooit verstaan waarom opkomen voor seksualiteiten of tegen discriminatie politieke statements zijn maar dat terzijde.
Ik volg je, maar aan de andere kant kan je het ook zien als ingaan tegen de heersende politieke gedachtengang (bijvoorbeeld ‘homo zijn is verboden’). Ik zou er mijn vingers niet aan verbranden, je bent daar om te voetballen… je zal maar geel pakken en in match 3 een fout maken die nodig is, en dan een match missen.
 
Terug
Bovenaan