Algemeen WK 2022 nieuws

Nu stelt ge het wel heel zwart/wit voor met vooral de focus op homofobie. In Qatar gaat er wel meer mis.
Volgens Westerse normen gaat er inderdaad weel meer "mis".
Heb je het weleens omgekeerd? Dat Afrikaanse en Zuid-Aziatische sporters weigeren naar toernooien in het Westen te komen omdat wij het homohuwelijk hebben? Wij legaal wiet mogen roken? Wij met xtc pilletjes staan te dansen op feesten. Wij bij gelijke geschiktheid vrouwen voorrang geven? Wij onze grenzen zo veel mogelijk sluiten voor vluchtelingen (behalve als het blanke Oekraieners zijn). enzv enzv.

Nee voetbal is niet alleen van "ons". het is van iedereen. Dat heeft heeft de FIFA beter begrepen dan de etnocentrische Westerse media die overtuigd lijken van het feit dat de wereld om het Westen draait. Dat "wij" de culturele norm bepalen. En dat de rest vd wereld arme achterlijke sloebers zijn die het allemaal niet zo goed weten.

Als je de wereld goed en oprecht wil begrijpen zal dat Westerse brilletje af moeten en zal er respect moeten worden opgebracht voor die hele grote wereld buiten het Westen. (ja ja "we zijn een minderheid op deze wereld, écht)
Dat hysterische kakken op een landje als Qatar, die wij zelf nota bene puissante rijkdom hebben bezorgd, vind ik hypocriet, oneerlijk en weinig inspirerend.
 
Je gooit echt wel veel te veel zaken op eenzelfde hoop hoor.

Je kan en moet begrip en respect hebben voor de cultuur, wetgeving en gebruiken van een land. Dat is zeker zo. Dat men in Qatar geen alcohol toelaat in en rond de stadions bv. moet je gewoon respecteren.

Maar er bestaat o.a. ook zoiets als Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Dus nee, je moet niet zomaar alles tolereren wat er in een land gebeurt rond de gelijkheid tussen man/vrouw, holebi's, slavernij, gedwongen huwelijken, ...

Het is heel gemakkelijk om dat weg te zetten als 'met een Westers brilletje kijken'. Je mag gerust de leiding nemen in bepaalde essentiële zaken wat betreft het welzijn van mensen. Het is niet omdat die zaken in vele landen nog ontbreken, dat je dat dan maar moet accepteren en wegzetten als louter 'culturele verschillen'.

Dat wil niet zeggen dat 'wij' het op ieder vlak beter weten. Zeker niet.

Dat we heel hypocriet zijn, dat ga je mij ook niet horen ontkennen. Maar ook daar, alsof niet-Westerse landen niet hypocriet zijn?


Maar goed, eigenlijk is dit voer voor Pol&Actua...
 
Los van de zeeeer bedenkelijke manier waarop dit WK werd toegekend. Kijk ik er puur sportief echt wel naar uit. Het afscheid van een generatie legendarische voetballers op dit toneel. En vind het wel eens iets anders zo in de herfst.

Een wk blijft toch echt wel het mooiste voetbal event dat er is.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
"Voor wat Europa de afgelopen 3000 jaar heeft gedaan, zouden we de komende 3000 jaar nog excuses moeten aanbieden", foeterde Infantino. "En dan anderen de les gaan lezen? Puur racisme. Jullie in het Westen zijn hypocriet en hebben een dubbele moraal."

De afgelopen 3000 jaar zegtem :oi22:

Niet zo goed opgelet tijdens de lessen geschiedenis precies.
 
Laatst bewerkt:
Ook geen discussie over zwarte piet of roet piet. Gewoon gene piet, das inclusie
Wel nog geen vrouw gezien ....
 
Volgens Westerse normen gaat er inderdaad weel meer "mis".
Heb je het weleens omgekeerd? Dat Afrikaanse en Zuid-Aziatische sporters weigeren naar toernooien in het Westen te komen omdat wij het homohuwelijk hebben? Wij legaal wiet mogen roken? Wij met xtc pilletjes staan te dansen op feesten. Wij bij gelijke geschiktheid vrouwen voorrang geven? Wij onze grenzen zo veel mogelijk sluiten voor vluchtelingen (behalve als het blanke Oekraieners zijn). enzv enzv.

Nee voetbal is niet alleen van "ons". het is van iedereen. Dat heeft heeft de FIFA beter begrepen dan de etnocentrische Westerse media die overtuigd lijken van het feit dat de wereld om het Westen draait. Dat "wij" de culturele norm bepalen. En dat de rest vd wereld arme achterlijke sloebers zijn die het allemaal niet zo goed weten.

Als je de wereld goed en oprecht wil begrijpen zal dat Westerse brilletje af moeten en zal er respect moeten worden opgebracht voor die hele grote wereld buiten het Westen. (ja ja "we zijn een minderheid op deze wereld, écht)
Dat hysterische kakken op een landje als Qatar, die wij zelf nota bene puissante rijkdom hebben bezorgd, vind ik hypocriet, oneerlijk en weinig inspirerend.
Wat een belachelijke onzin. De enige reden dat dit WK in Qatar mag doorgaan, is vanwege corruptie en omkoping. Zodat de FIFA-top nog meer hun zakken konden vullen. Zo simpel is het. Je moet wel een enorme schlemiel zijn om dit te verantwoorden door dan nog eens de moral high ground te gaan nemen ook, zoals Infantino.
 
Hopelijk ist WK wa spanneder dan de openingsshow, val bijna in slaap. Zouden ze daar trouwens ook Vuvuzela's of vergelijkbare instrumenten hebben ? :D
 
https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2022%2F04%2F01%2F2db6deb9-d046-495a-929f-2e586cf0b07c.jpg
Dat vliegend spook als mascotte, is dat gedaan als eerbetoon aan alle gestorven arbeiders daar? :unsure:
 
Haha, er was net op het journaal een stukje waarin ze een fan tonen die 4 pintjes was gaan halen (buiten het stadion mag het).

53 euro alstublieft 😅 voor 4 pintjes

edit: hier, die Colombiaan op het einde
Voor die prijzen moogt ge het hebben van mij hoor, ik zou niet weten waarom iemand met gezond verstand erbij komt om naar Qatar te gaan.
Is volgens mij een 'normale' prijs. In 2015 in Dubai geweest en betaalde daar toen ongeveer 12 euro voor een halve liter.

Dat vliegend spook als mascotte, is dat gedaan als eerbetoon aan alle gestorven arbeiders daar?
:unsure:
Ik dacht eerst dat het Casper the friendly ghost was.
 
Het sucked toch echt wel dat 40 minuten voor het grootste sporttoernooi ter wereld er op tv over alles behalve voetbal gepraat kan worden. Meh, het is nu al een stront wk.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Alle gekheid op nen stok, ik denk dat we nog vaker gaan refereren naar dit WK, remember Qatar?

Als ze over gelijkheid beginnen gaan ze dit nog veel mogen horen, hoe belachelijk omgekocht was die speech wel niet? Infantino samen met alle andere bozo's kruipen in het slijk om nog een extra envelopke extra, bovenop wat ze reeds gecasht hebben.

Geld is belangrijker dan de beleving, dat is sinds het begin van de 21ste eeuw alleen maar meer duidelijk geworden. De bozo's hebben het geluk mee dat mensen nog patriotisme hebben voor hun land (en club), anders zou deze farce al lang een halt toegeroepen geweest zijn.
Wat zijn bozo's?
https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2022%2F04%2F01%2F2db6deb9-d046-495a-929f-2e586cf0b07c.jpg
Dat vliegend spook als mascotte, is dat gedaan als eerbetoon aan alle gestorven arbeiders daar? :unsure:
Nog wel een cool spookje eigenlijk ☺️
 
Haha, er was net op het journaal een stukje waarin ze een fan tonen die 4 pintjes was gaan halen (buiten het stadion mag het).

53 euro alstublieft 😅 voor 4 pintjes

edit: hier, die Colombiaan op het einde
Voor die prijzen moogt ge het hebben van mij hoor, ik zou niet weten waarom iemand met gezond verstand erbij komt om naar Qatar te gaan.
Naar het WK gaan is sowieso voor rijke mensen. Je bent enkele duizenden euro’s kwijt. Sowieso.
 
Terug
Bovenaan