Algemeen WK 2022 nieuws

Daar lig ik zo mogelijk, mocht dat al kunnen, nog minder wakker van. Het is net heel die houding die me stoort. Hun airco, hun stadions, hun land. Hun goesting. De schande!

#/care…

Voor iemand die er niet van wakker ligt, kom je hier toch bijzonder vaak vertellen dat je er niet van wakker ligt. Na een keer weten we het toch, waarom blijven herhalen?
En neen, zeg niet dat wij het ook blijven herhalen want als je de posts leest, zie je dat het duidelijk nieuwe argumenten zijn die aangehaald worden op basis van nieuwe reportages, interviews, uitspraken, etc.
Na 4 keer weten we het wel, jij ligt van niets wakker.
 
Dus jij denkt dat als Qatar een bod doet niet in de verste verte zich moet verbinden tot het naleven van een aantal basisregels, zoals respect voor holebirechten?
Holebirechten zijn helaas geen basisregel in de meeste landen .

Dit WK is er op corrupte manier gekomen . Dat is de grootste schande .

De mensenrechten zijn er niet oké , maar dat was 10 jaar geleden ook al zo , en vermoedelijk binnen 10 jaar nog zo . Als je alle landen gaat uitsluiten waar niet alles op de Westerse manier gebeurt , dan kunnen we gewoon om de 4 jaar het WK in Europa houden . (en zelfs hier loopt niet alles pico bello.)
 
meer dan 160 landen kennen geen homohuwelijk
In 71 landen staan hele stenge straffen op homo relaties.
In veel van die landen doen we gewoon zaken en laten onze politici zich feteren.

Maar wat is het punt nu eigenlijk? Dat er landen zijn die leven volgens een ingefluisterd sprookje of weet ik veel, is nu eenmaal zo. Voor mij moet dat land en zijn inwoners dat zelf weten, maar ook in dat soort landen hoeft geen tornooi zoals het WK door te gaan.

Ik neem Qatar niks kwalijk he. Ze doen maar op in hun eigen land. Het is de FIFA die weer dollartekens ziek en daarvoor blijkbaar heel ver in wilt gaan. Het zijn de liefhebbers die steeds gekloot worden. Ik volg alleen maar voetbal qua sport en met veel plezier, maar het is gewoon walgelijk hoe de FIFA (en UEFA en clubs ook) steeds weer een stapje verder gaan.
 
Holebirechten zijn helaas geen basisregel in de meeste landen .

Dit WK is er op corrupte manier gekomen . Dat is de grootste schande .

De mensenrechten zijn er niet oké , maar dat was 10 jaar geleden ook al zo , en vermoedelijk binnen 10 jaar nog zo . Als je alle landen gaat uitsluiten waar niet alles op de Westerse manier gebeurt , dan kunnen we gewoon om de 4 jaar het WK in Europa houden . (en zelfs hier loopt niet alles pico bello.)

De VS, Canada, Europa, Japan, Zuid Korea, Australia, Nieuw Zeeland. Om de 4 jaar een verschillend continent. Waar teken ik?
 
De VS, Canada, Europa, Japan, Zuid Korea, Australia, Nieuw Zeeland. Om de 4 jaar een verschillend continent. Waar teken ik?
VS en Canada krijg je al binnen 4 jaar :) en het volgend EK is gewoon in Duitsland.

Een goede host voor mij moet vooral
:
iets hebben met de sport
logistiek groot genoeg zijn
klimatologisch in orde zijn
veilig zijn
en het proces moet eerlijk verlopen zijn

Qatar voldoet daar niet aan. Moest Qatar nu dezelfde mensenrechten als Monaco hanteren , zou ik het nog altijd afkeuren .
 
VS en Canada krijg je al binnen 4 jaar :) en het volgend EK is gewoon in Duitsland.

Een goede host voor mij moet vooral
:
iets hebben met de sport
logistiek groot genoeg zijn
klimatologisch in orde zijn
veilig zijn
en het proces moet eerlijk verlopen zijn

Qatar voldoet daar niet aan. Moest Qatar nu dezelfde mensenrechten als Monaco hanteren , zou ik het nog altijd afkeuren .
Het EK is natuurlijk wel altijd in Europa he :unsure: . Tot de UEFA natuurlijk genoeg geld ziet om het in een ander continent te houden.
 
Dus.. als een staat of land deze ‘universele rechten’ niet erkend, zijn ze er toch door gebonden?

Tof zo allemaal. Ik ga straks ook een stuk wetgeving schrijven. Jullie zullen er ongetwijfeld niet mee akkoord gaan, maar hey: jullie zijn er door gebonden.

Sorry, stierenstront. Qatar kan en mag in z’n land doen wat ze willen. Trouwens, als het over die ‘migranten’ gaat: wat doen ze daar dan? Zou het toevallig kunnen dat het beter is dan waar ze vandaan komen?
Zo ver gezocht is het toch niet dat er overal ter wereld waarden zijn die men moet respecteren? Zo, uitermate, simpel als hey ik ga iets schrijven en jullie zijn er nu door gebonden, is het ook niet uiteraard.

En die migranten zijn gelokt met de belofte dat het beter ging zijn dan van waar ze kwamen maar dat bleek in realiteit allesbehalve.
 
Maar wat is het punt nu eigenlijk? Dat er landen zijn die leven volgens een ingefluisterd sprookje of weet ik veel, is nu eenmaal zo. Voor mij moet dat land en zijn inwoners dat zelf weten, maar ook in dat soort landen hoeft geen tornooi zoals het WK door te gaan.
Het grootste deel van de wereldbevolking woont in homofobe landen met minder mensenrechten.
Tegelijkertijd is voetbal van iedereen.

Ook deze landen zouden dus toernooien moeten mogen organiseren. Ik zie het probleem niet. De volgende twee keer krijgen we uitgesproken woke landen. Ook dat moet kunnen (al zullen de meeste Afrikanen en Aziaten daar niet vrolijk van worden).

Voetbal is een waarachtige wereldsport en we moeten ophouden dat door een benauwd Westers brilletje te bekijken. Die tijd is voorbij.
 
Het grootste deel van de wereldbevolking woont in homofobe landen met minder mensenrechten.
Tegelijkertijd is voetbal van iedereen.

Ook deze landen zouden dus toernooien moeten mogen organiseren. Ik zie het probleem niet. De volgende twee keer krijgen we uitgesproken woke landen. Ook dat moet kunnen (al zullen de meeste Afrikanen en Aziaten daar niet vrolijk van worden).

Ah, heeft Infantino al tegen u komen zeggen aan wie ze het WK in 2030 gaan verkopen? Want bij mijn weten was dat nog niet geloot.

Voetbal is een waarachtige wereldsport en we moeten ophouden dat door een benauwd Westers brilletje te bekijken. Die tijd is voorbij.

De tijd is juist voorbij dat het Westen kruipt voor het geld. Er mag best wel wat meer gepusht worden voor de bare minimum aan mensenrechten. Ook al stoot dat tegen zere religieuze of andere prehistorische teentjes.
 
Het grootste deel van de wereldbevolking woont in homofobe landen met minder mensenrechten.
Tegelijkertijd is voetbal van iedereen.

Ook deze landen zouden dus toernooien moeten mogen organiseren. Ik zie het probleem niet. De volgende twee keer krijgen we uitgesproken woke landen. Ook dat moet kunnen (al zullen de meeste Afrikanen en Aziaten daar niet vrolijk van worden).

Voetbal is een waarachtige wereldsport en we moeten ophouden dat door een benauwd Westers brilletje te bekijken. Die tijd is voorbij.
Nu stelt ge het wel heel zwart/wit voor met vooral de focus op homofobie. In Qatar gaat er wel meer mis.

De landen hoeven ook niet "Woke" (om blijkbaar weer een hip woordje te moeten gebruiken) te zijn. Zelfs homohuwelijken hoeven niet eens toegelaten te zijn. Het gaat over een minimaal aan mensenrechten. Iets wat je niet kunt verwachten in landen zoals Qatar. Ge probeert voor te stellen dat we alles exact willen zoals hier, voor het WK te mogen organiseren, maar dat is verre van het punt. Misschien zijt ge geen liefhebber, dat kan, maar voor mij is dit weer een mes in de rug.

En vooral de reden waarom het WK in Qatar doorgaat, is om van te kotsen. Een zak geld en blijkbaar ook valse beloftes.
 
Remco Evenepoel vierde zijn huwelijksreis in Dubai .. Rijdt daar ook de UAE tour.

Nooit ook maar 1 moralist hier over horen klagen.

In de Verenigde Arabische Emiraten, waar ook Dubai en Abu Dhabi liggen, is homoseksualiteit strafbaar. Homo's, ook de buitenlandse, riskeren jarenlange gevangenisstraffen of zweepslagen. Volgens ILGA World worden mannen die seks hebben met mannen zelfs tot de doodstraf veroordeeld.
Zouden 2 mannelijke ploegmaats daar eigenlijk samen op één kamer mogen liggen ?
 
Ik denk dat Noord-Korea hun imago ook wel eens wil oppoetsen met behulp van een WK.
Alle gekheid op nen stok, ik denk dat we nog vaker gaan refereren naar dit WK, remember Qatar?

Als ze over gelijkheid beginnen gaan ze dit nog veel mogen horen, hoe belachelijk omgekocht was die speech wel niet? Infantino samen met alle andere bozo's kruipen in het slijk om nog een extra envelopke extra, bovenop wat ze reeds gecasht hebben.

Geld is belangrijker dan de beleving, dat is sinds het begin van de 21ste eeuw alleen maar meer duidelijk geworden. De bozo's hebben het geluk mee dat mensen nog patriotisme hebben voor hun land (en club), anders zou deze farce al lang een halt toegeroepen geweest zijn.
 
Terug
Bovenaan