Algemeen WK 2022 nieuws

Valt ook niets van te merken dat dit zondag begint. Geen reclame in de café's om de matchen van de Belgen op het grote scherm te volgen. In het straatbeeld heb ik misschien 1-2 verdwaalde Belgische vlaggen zien hangen aan de ramen. Het leeft absoluut niet.
Het leeft idd echt nergens.
De winkels zijn al volop aan het inzetten op black friday, sinterklaas en kerst, de café's doen hoegenaamd geen moeite om volk te lokken en ongeveer elk event is al afgelast wegens een totaal gebrek aan interesse. Ik heb geen tv meer maar ik kan me inbeelden dat ook daar de reclame hoegenaamd niet zo into het WK is? Multinationals hebben het natuurlijk niet makkelijk om zich te binden aan een land als Qatar.

Al is het volgens mij nog altijd vooral door de periode waarin het WK wordt gespeeld.
Mensen die het voetbal op de voet volgen zijn misnoegd omdat hun competitie plots stil ligt midden in het seizoen terwijl de huis-tuin-keuken supporter die enkel de grote toernooien volgt ook gewoon de fun mist van volle pleinen in de zon met een groot scherm.
Het viel me trouwens op dat quasi alle zalen met een groot scherm €10 inkom vroegen. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit inkom heb betaald om de matchen te zien op een scherm ergens in open lucht. Ook dat zal volk tegenhouden.
Koppel dat aan de minder goede flow waar het team in zit en je krijgt een WK voor 3 man en een paardekop.
 
Het leeft idd echt nergens.
De winkels zijn al volop aan het inzetten op black friday, sinterklaas en kerst, de café's doen hoegenaamd geen moeite om volk te lokken en ongeveer elk event is al afgelast wegens een totaal gebrek aan interesse. Ik heb geen tv meer maar ik kan me inbeelden dat ook daar de reclame hoegenaamd niet zo into het WK is? Multinationals hebben het natuurlijk niet makkelijk om zich te binden aan een land als Qatar.

Al is het volgens mij nog altijd vooral door de periode waarin het WK wordt gespeeld.
Mensen die het voetbal op de voet volgen zijn misnoegd omdat hun competitie plots stil ligt midden in het seizoen terwijl de huis-tuin-keuken supporter die enkel de grote toernooien volgt ook gewoon de fun mist van volle pleinen in de zon met een groot scherm.
Het viel me trouwens op dat quasi alle zalen met een groot scherm €10 inkom vroegen. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit inkom heb betaald om de matchen te zien op een scherm ergens in open lucht. Ook dat zal volk tegenhouden.
Koppel dat aan de minder goede flow waar het team in zit en je krijgt een WK voor 3 man en een paardekop.

Klopt. Goed weer is alles. Welke zot is er zelfs geïnteresseerd om in de regen, de kou en om 5 uur donker te kijken naar een groot scherm voor matchen waar weinigen veel hoop voor hebben. Daarnaast is heel de PR rond dat WK in Qatar een totale flop. Zo'n land waar niemand een voet scheef mag zetten "cuz of Allah" kan onmogelijk een goed feestje organiseren. Om van de slavernij enzo nog maar te zwijgen.

Hopelijk hebben ze de corrupte zakken bij de FIFA buitengewerkt en worden de volgende nog te loten WK's terug georganiseerd in een deftig land tijdens de zomer.
 
Valt ook niets van te merken dat dit zondag begint. Geen reclame in de café's om de matchen van de Belgen op het grote scherm te volgen. In het straatbeeld heb ik misschien 1-2 verdwaalde Belgische vlaggen zien hangen aan de ramen. Het leeft absoluut niet.
Ha. Ik wou net hetzelfde typen.
Nu, ik ben sowieso geen voetbalfan, maar een wk wekt bij mij toch enige interesse.
Nu? Totaal niet mee bezig.
Een Wk staat voor mij synoniem met terrasjes, groot scherm, drank…
Gisteren stootte ik toevallig in de carrefour op een standje met merchandise en viel het me te binnen dat het WK volgende week begint
 
Laatst bewerkt:
En diezelfde Infantino gaat effe serieus het Westen de levieten lezen:

 
Het leeft idd echt nergens.
De winkels zijn al volop aan het inzetten op black friday, sinterklaas en kerst, de café's doen hoegenaamd geen moeite om volk te lokken en ongeveer elk event is al afgelast wegens een totaal gebrek aan interesse. Ik heb geen tv meer maar ik kan me inbeelden dat ook daar de reclame hoegenaamd niet zo into het WK is? Multinationals hebben het natuurlijk niet makkelijk om zich te binden aan een land als Qatar.

Al is het volgens mij nog altijd vooral door de periode waarin het WK wordt gespeeld.
Mensen die het voetbal op de voet volgen zijn misnoegd omdat hun competitie plots stil ligt midden in het seizoen terwijl de huis-tuin-keuken supporter die enkel de grote toernooien volgt ook gewoon de fun mist van volle pleinen in de zon met een groot scherm.
Het viel me trouwens op dat quasi alle zalen met een groot scherm €10 inkom vroegen. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit inkom heb betaald om de matchen te zien op een scherm ergens in open lucht. Ook dat zal volk tegenhouden.
Koppel dat aan de minder goede flow waar het team in zit en je krijgt een WK voor 3 man en een paardekop.

10€ inkom en 3€ voor een pint.
In deze tijden uiteraard een goed concept om volk te lokken.
 
En diezelfde Infantino gaat effe serieus het Westen de levieten lezen:

En hij heeft nog gelijk ook.
 
En diezelfde Infantino gaat effe serieus het Westen de levieten lezen:

Compleet van het padje :D
 
En hij heeft nog gelijk ook.

Neen, zoals een ware populist schermt hij met halve waarheden om iets of wat te doen uitschijnen dat hij juist in de schoenen staat, maar als je alles analyseert en vergelijkt met daden en uitspraken van hem en de FIFA in het verleden en onafhankelijke reportages, dan besef je gewoon dat die man gewoon uit zijn nek lult.
 
En diezelfde Infantino gaat effe serieus het Westen de levieten lezen:


En hij heeft nog gelijk ook.

Infantino is natuurlijk wel een expert in hypocrisie, dus hij weet waarover hij spreekt :unsure:
 
En diezelfde Infantino gaat effe serieus het Westen de levieten lezen:

Hij heeft op z’n minst wel een paar punten. Ik erger me dood aan de ‘we zullen eens gaan zeggen hoe het moet’-mentaliteit, terwijl veel van de dingen waar we over liggen kankeren hier 50 jaar of 100 jaar geleden ook niet mogelijk waren.

Hoe was het leven hier als gay in 1922?

Neen, onze moraal en onze waarden, opdringen, overal ter wereld.
 
Hij heeft op z’n minst wel een paar punten. Ik erger me dood aan de ‘we zullen eens gaan zeggen hoe het moet’-mentaliteit, terwijl veel van de dingen waar we over liggen kankeren hier 50 jaar of 100 jaar geleden ook niet mogelijk waren.

Hoe was het leven hier als gay in 1922?

Neen, onze moraal en onze waarden, opdringen, overal ter wereld.

Sorry, leven we in 1922 of 2022? Wat is dat voor een argument :sarcastic:
 
Hij heeft op z’n minst wel een paar punten. Ik erger me dood aan de ‘we zullen eens gaan zeggen hoe het moet’-mentaliteit, terwijl veel van de dingen waar we over liggen kankeren hier 50 jaar of 100 jaar geleden ook niet mogelijk waren.

Hoe was het leven hier als gay in 1922?

Neen, onze moraal en onze waarden, opdringen, overal ter wereld.
Qua belachelijk argument kan dit wel tellen zeg :unsure:
 
Ik stoor me toch ook wel aan het vingertje maar finaal gewoon mee te doen met de show. Of gas kopen, en wel zeuren over de voetbal. Aantal punten kloppen, maar de FIFA zou wel forser uit de hoek mogen komen.
Het punt is dat niet iedereen daar van wakker ligt. Hier zoals gewoonlijk weer wel waarschijnlijk. Maar wat maakt het mij uit hoe de werkomstandigheden daar zijn, of wat de rechten van een of andere minderhedengroep daar zijn. Ik leef hier, niet daar, en ik wil voetbal zien, geen gezeik horen.
 
Het is ook allemaal bijna een soort afleidingsmanoeuvre he.
Het gebrek aan bv. holebirechten in Qatar, daar stoor ik me persoonlijk niet eens zo hard aan. Dat is een totaal andere cultuur, dus wij hebben onze mening, en zij hebben hun mening. We moeten onze waarden niet noodzakelijk opdringen, nee, maar we mogen die wel uitspreken. Er doen ook voldoende landen mee (bv. Afrikaanse landen) die ook niks moeten weten van holebi's, of waar vrouwen ook minderwaardig zijn.
Maar, dat is dus niet de reden dat dit WK een blamage is.

Het is een blamage omdat er mensen omgekocht zijn om voor Qatar te stemmen, omdat het WK zelfs op een ander tijdstip moet doorgaan speciaal voor Qatar, omdat zowel de FIFA als Qatar bepaalde uitspraken doen die achteraf staalharde leugens blijken te zijn, omdat ze gemaakte afspraken niet nakomen enz. Kortom het is allemaal een door en door corrupt gedoe.

Eigenlijk focusseren we te hard op dat eerste, terwijl dat tweede net het probleem is. Infantino praat waarschijnlijk ook liever over dat eerste dan over dat tweede :unsure:

De fout die Qatar en FIFA maken, is dat ze eerst gaan doen alsof ze westerse waarden belangrijk vinden. Dat zijn lege slogans en leugens. De WK-organisatie in Qatar kan even goed eerlijk zeggen: wij moeten niks weten van homo's, vrouwen moeten doen wat mannen hun bevelen, alcohol mag niet van de koran enz. enz. Want dat is hun eerlijke mening. En de FIFA wist dat, en heeft toch het WK toegekend aan Qatar, dus voor de FIFA zijn die waarden ook niet belangrijk. Bijgevolg moeten ze hun anti-discriminatie campagnes dan ook maar achterwege laten.
 
Terug
Bovenaan