Adblue problemen

Iemand ervaring met Adblue?

Komt "Adblue controleren op zie handleiding" en gaat niet weg. Heb al afspraak gemaakt bij garage.

Op forums gelezen dat Nox sensoren blijkbaar fragiel zijn.
 
Is het een Citroën? Bij sommige wagens is het een gekend probleem dat de AdBlue pomp het na een tijd begeeft. Citroën bekent zijn fout in deze en komt dan ook tussen in de kosten om deze te vervangen (ook na de garantie).
 
Laatst bewerkt:
Is het een Citroën? Bij sommige wagens is het een gekend probleem dat de AdBlue pomp het na een tijd begeeft. Citroën bekent zijn fout in deze en komt dan ook tussen in de kosten om deze te vervangen (ook na de garantie).
Ok interessant. Is een Mercedes c200 (w205)
 
Blijkbaar redelijk wat mensen met problemen

 
Er loopt momenteel een claim van Test aankoop tegen bepaalde automerken voor de kwaliteit van de Adblue systemen.

Ik heb hier helaas ook ervaring mee. Bij mij was de level sensor stuk (dus de adblue niveausensor), dus gaf foutieve waardes aan.
Je zou denken voor een paar euro gefixt, maar neen. Het Adblue systeem bij de meeste merken zit allemaal in 1 tank en hierbij kunnen losse onderdelen niet vervangen worden. Dus als er 1 sensor, verwarmingsysteem of dergelijke stuk gaat, moet de hele tank vervangen worden.
Kostprijs +/- 1700 euro

En je kan er ook niet mee blijven doorrijden, want de auto zegt na x aantal km geen motorstart meer mogelijk.

Het enige (illegale) wat je kan doen, is bij een tuner het Adblue systeem er uit laten programmeren
 
Hier heb ik met mijn vorige Mercedes (E-klasse) ook een probleem gehad met AdBlue. Was ook ergens de pomp die kapot was. Omdat mijn nieuwe wagen al besteld was, heeft Leaseplan zelfs de herstelling tegengehouden wegens te hoge kost en moest ik een maand met een aanloopwagen rijden.
Belangrijk om weten: Je kan niet blijven rondrijden met een AdBlue issue. Na een tijd begint er een teller te lopen die zegt hoeveel km je nog kan doen. Als die teller afgelopen is, kan je zelfs niet meer starten. Zou blijkbaar ergens een wettelijke verplichting zijn omdat mensen anders gewoon zonder AdBlue zouden blijven rijden, gezien dat eigenlijk puur voor uitstoot is en een diesel-motor perfect kan draaien zonder AdBlue.
 
Laatst bewerkt:
Renault megane, elke keer ik al de opmerking kreeg van adblue te tanken problemen gehad.
Telkens getankt, de ene zegt motor laten draaien, motor uit, dit/dat etc.
Elke keer al binnen geweest om aan te werken.
Leasewagen dus geen idee wat ze gedaan hebben of wat de kosten zijn.
Prive zou ik daar nu niet met kunnen lachen...
 
Er loopt momenteel een claim van Test aankoop tegen bepaalde automerken voor de kwaliteit van de Adblue systemen.

Ik heb hier helaas ook ervaring mee. Bij mij was de level sensor stuk (dus de adblue niveausensor), dus gaf foutieve waardes aan.
Je zou denken voor een paar euro gefixt, maar neen. Het Adblue systeem bij de meeste merken zit allemaal in 1 tank en hierbij kunnen losse onderdelen niet vervangen worden. Dus als er 1 sensor, verwarmingsysteem of dergelijke stuk gaat, moet de hele tank vervangen worden.
Kostprijs +/- 1700 euro

En je kan er ook niet mee blijven doorrijden, want de auto zegt na x aantal km geen motorstart meer mogelijk.

Het enige (illegale) wat je kan doen, is bij een tuner het Adblue systeem er uit laten programmeren
Als je dat er laat uit programmeren hoe zit dat met de keuring voor uitstoot?

En ja hier ook net een timer op dashboard gekregen lol wat een grap allemaal.
 
Als je dat er laat uit programmeren hoe zit dat met de keuring voor uitstoot?

En ja hier ook net een timer op dashboard gekregen lol wat een grap allemaal.
Ik denk niet dat er al een NOx specifieke keuring is, enkel roet en deeltjesteller. Correct me if wrong.
 
Bij mijne c4 hebben ze de injector moeten vervangen .
Auto is 3 jaar en 67.000 km …is voor de leasing dus lig daar ook niet van wakker .
Kreeg dus regelmatig melding van problemen met adbleu maar dat ging altijd vanzelf weg tot ik op een moment op de autostrade reed richting Oostende en dan is de foutmelding terug gekomen met ook een melding van motorstoring (wel oranje dus gewoon blijven rijden ) en op een moment kwam daar ineens allemaal grijze rook uit den uitlaat als ik gas gaf (dus een echte dikke wolk want kon achter mij niks meer zien . ) Is vanzelf weer weggegaan maar ben wel naar de garage gemoeten . ;)
 
Terug
Bovenaan