Opstart problemen PC

  1. Zoals No_Dice aanhaalt proberen opstarten met een schroevendraaier op de pinnen ipv de knop van de behuizing te gebruiken.
  2. Indien dan nog problemen CMOS batterij vervangen en kijken of dat verbetering brengt.
En ik mag hopen dat je niet de oude kabels van je vorige voeding gebruikt met het nieuwe exemplaar?
 
Zoals je zegt mss de case, maar dan denk ik eerder de knop of "power button" die blijft hangen, mss moet je eerst eens opstarten door de pwr sw (power switch) + en - te shorten ipv de knop te gebruiken.
aangezien je zegt dat de oude dit ook kon hebben, lijkt me dit het meest waarschijnlijke.

mss de voeding idd, stekkers eens uittrekken en weer goed insteken
Ik heb mss wel nog een jumperke liggen om die + en - met elkaar te verbinden. ik zal dit eens proberen.

Heb je geen multimeter waarme je eens uw voeding kunt meten bij zo een opstart?
Misschien een defecte voeding?
Ja die heb ik wel, wat zou je willen dat ik precies meet?

  1. Zoals No_Dice aanhaalt proberen opstarten met een schroevendraaier op de pinnen ipv de knop van de behuizing te gebruiken.
  2. Indien dan nog problemen CMOS batterij vervangen en kijken of dat verbetering brengt.
En ik mag hopen dat je niet de oude kabels van je vorige voeding gebruikt met het nieuwe exemplaar?
ik zal deze opties ook eens proberen!

En nee, ik ben slim genoeg geweest om alles mee te vervangen :laugh: ik ga geen oud en nieuw met elkaar gaan mengen, dat zorgt vroeg of laat voor problemen
 
Ik zou een schroevendraaier of iets dergelijks gebruiken om een kortsluiting te maken tussen plus en min. Een jumper gaat het zelfde effect hebben als een powerknop die blijft hangen, of die je blijft indrukken.

En idd, voeding kabels zijn altijd verschillend van merk tot merk, zelfs zelfde merk maar ander type kan verschillen. NOOIT doen.
 
Laatst bewerkt:
90% Van de boot problemen zijn Ram issues ( als ze gebeuren tijdens de POST). heb je je ram al eens uit de slots gehaald en terug ingestopt? al eens proberen booten met 1 lat? al eens slot 1 en 3 geprobeerd ipv 2 en 4 ( of omgekeerd)
 
90% Van de boot problemen zijn Ram issues ( als ze gebeuren tijdens de POST). heb je je ram al eens uit de slots gehaald en terug ingestopt? al eens proberen booten met 1 lat? al eens slot 1 en 3 geprobeerd ipv 2 en 4 ( of omgekeerd)
Neen dat heb ik nog niet geprobeerd, maar dat ga ik ook eens uitproberen. Ik heb dit weekend ook opgemerkt in de handleiding van het mobo dat er blijkbaar LEDs zitten aan de powerkabel van het mobo. Totaal nog niet opgelet dus ik ga kijken of deze ergens iets aangeven wat niet goed is.

Nog een kleine update:
Ik heb de pc is opgestart met de schroevendraaier waarbij alle kabels voor de aan/uit knop en reset knop losgekoppeld waren, maar daar zat het probleem dus ook niet.
 
Als het nog voorvalt met 1 lat , wissel ze ook eens om dan sluit je zeker uit dat je toevallig met het kapotte latje boot
 
Wat zijn de temperaturen van uw cpu wanneer de pc draait? Onlangs een gelijkaardig probleem gehad waarbij er een probleem was met cpu koeling maar enkel af en toe en enkel bij opstarten...
 
Wat zijn de temperaturen van uw cpu wanneer de pc draait? Onlangs een gelijkaardig probleem gehad waarbij er een probleem was met cpu koeling maar enkel af en toe en enkel bij opstarten...
De temperaturen zijn rond de 30 graden na zo een koude opstart. Overdag als hij enige tijd aan gestaan heeft dan lopen de temperaturen ook niet echt op.

Ik geef een nieuwe update als ik nog eens tot daar geraak om aan die pc te werken 😁
 
Terug
Bovenaan