Auto Aankoop wat sportievere wagen

Z3r0

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik zit eraan te denken een iets of wat sportievere wagen te kopen die ook geen arm en been kost maar ik vroeg mij af of dit wel mogelijk is.
Zelf zat ik te denken aan een MX-5 maar je kan daar maar met 2 in.

Liefst had ik toch plaats gehad voor 4 personen.
Maar bestaat er wel zo’n wagen in die prijsklasse?


Wat zouden jullie aanbevelen?
 
Ik zit eraan te denken een iets of wat sportievere wagen te kopen die ook geen arm en been kost maar ik vroeg mij af of dit wel mogelijk is.
Zelf zat ik te denken aan een MX-5 maar je kan daar maar met 2 in.

Liefst had ik toch plaats gehad voor 4 personen.
Maar bestaat er wel zo’n wagen in die prijsklasse?


Wat zouden jullie aanbevelen?
In de prijsklasse "geen arm en been"? :p Wat kost een arm en een been tegenwoordig zoal?
 
Een MX-5 is vrij specifiek en er zijn weinig van zo'n type wagens waar je met 4 in kan. Wat is je budget?
In eerste instantie denk ik aan een Toyota GR86.
 
Welke prijsklasse bedoel je dan concreet? MX-5 prijsklasse kan veel zijn. Nieuw, tweedehands, welke gen, ... ?

M235i Gran Coupé heeft 4 zitplaatsen en kan je vinden rond de 30K?
 
Een MX-5 is vrij specifiek en er zijn weinig van zo'n type wagens waar je met 4 in kan. Wat is je budget?
In eerste instantie denk ik aan een Toyota GR86.
100 maal dit: GR86.

Zonder twijfel beste value sportwagen die je kan kopen tegenwoordig.
Lost alle issues op van de GT86, ziet er goed uit, drives great.
 
In de prijsklasse "geen arm en been"? :p Wat kost een arm en een been tegenwoordig zoal?

Ik had graag onder de 20K gebeleven

En inderdaad aan de GR86 had ik ook al gedacht of een wat meer performante 1 Reeks
 
Ik had graag onder de 20K gebeleven

En inderdaad aan de GR86 had ik ook al gedacht of een wat meer performante 1 Reeks
Onder de 20k ga je geen GR86 vinden (ook geen ND MX5 trouwens).
Een echt oude 135i ga je misschien nog vinden, maar in die prijsklasse zou ik dan gaan zoeken naar een Ford Fiesta ST.

gr86 voor 20k is onmogelijk. GT86 lukt mss wel?
Zelfs voor GT86 zit je dan al te kijken naar een pak boven de 100k km he. In die budgetklasse denk ik dat je enkel de kleine hot hatches gaat vinden.
 
Gt86 moet zeker lukken voor 20k.gr86 vrees ik voor

Een gt86 must mod list in deze volgorde:
Catless header en chiptuning
Andere velgen en banden
Andere ophanging
 
Onder de 20k ga je geen GR86 vinden (ook geen ND MX5 trouwens).
Een echt oude 135i ga je misschien nog vinden, maar in die prijsklasse zou ik dan gaan zoeken naar een Ford Fiesta ST.
Zo die oude 135i's enz, ik zou daar van wegblijven.
Allemaal kapot gereden vaak door jonge gasten alsook veel duurder van inschrijving, taks, ...
Lijkt me gewoon een minder goede keuze. Runningcost bij BMW is ook sowieso hoger dan bij iets zoals een GT86.
Beter een duurdere wagen aankopen met lagere lopende kosten denk ik dan.

Zo die 135's die gaan ook vlotjes door hun bandjes heen en die banden zijn aanzienlijk duurder dan voor een GT86 bv.
Je wil daar ook geen Chinees rubber van naam tjingtjangtjong opleggen want dan ben je 'met uw leven aan het spelen'.
Die korte wielbasis RWD BMWs hebben echt wel veel power en spelen wel graag is met de poep, soms wat meer dan je zou willen dus nooit goedkoop rubber erop!
 
Zo die oude 135i's enz, ik zou daar van wegblijven.
Allemaal kapot gereden vaak door jonge gasten alsook veel duurder van inschrijving, taks, ...
Lijkt me gewoon een minder goede keuze. Runningcost bij BMW is ook sowieso hoger dan bij iets zoals een GT86.
Beter een duurdere wagen aankopen met lagere lopende kosten denk ik dan.

Zo die 135's die gaan ook vlotjes door hun bandjes heen en die banden zijn aanzienlijk duurder dan voor een GT86 bv.
Je wil daar ook geen Chinees rubber van naam tjingtjangtjong opleggen want dan ben je 'met uw leven aan het spelen'.
Die korte wielbasis RWD BMWs hebben echt wel veel power en spelen wel graag is met de poep, soms wat meer dan je zou willen dus nooit goedkoop rubber erop!
Ja, ik zou ook echt niet voor die generatie van 135's gaan. Die zijn allemaal mishandeld geweest, en zijn een garantie op (dure) stukken. En de running cost is ook gewoon hoog.
En in de "echte" sportwagens is er ook niks noemenswaardig te vinden. Dus zou ik gaan kijken naar de kleinste hot hatches (fiesta ST, 208gti, clio RS, ...). Die zijn allemaal een pak sportiever dan de gemiddelde auto en kosten u ook geen arm en been (toch niet figuurlijk).
 
Zijn ook wel recente honda Civics in zo de europese variant van de IS uitvoering dacht ik met rond de 180pk. Da gaat ook nog plezant rijden en is praktisch.
 
Probleem met dat soort karren is dat het vaak afgeragde johnnybakken zijn helaas. Ik zie dat hier in de buurt wat voor mottige, onnoemelijk luide (lelijk geluid ook nog) GTI’s rondrijden.

Vaak nog met van die kermisvelgen, teveel camber en wat stickers van hun Instagram accounts.

Triestig!
 
Ik heb zo eentje gehad:

Ik zou zeggen doorsparen en voila. Hou wel wat geld op de achtergrond want ik had last met de waterpomp, en verlichting.
 
Ik vind het wel grappig da jullie hier de GR86 aan 't ophemelen zijn als optie, terwijl de achterbank daarvan toch belachelijk is?
Ge moet al ne vree kleine chauffeur of passagier hebben om enige beenruimte te krijgen achteraan.
 
Terug
Bovenaan