Advies Aankoop Smartphone (Budget > 400 euro)

Razer

Active member
Crowdfunder FE
Op zoek naar een nieuwe smartphone in de prijsklasse hoger dan 400 euro?
Laat zeker enkele belangrijke vereisten weten zoals opslagruimte, schermgrootte, camera & doeleinden.
 
Ik zal de spits hier afbijten.
Mijn ouders hebben beiden een oneplus die aan vervanging toe is ,een oneplus X en een oneplus 6.
Ik kan echter altijd zeer moeilijk helpen met vragen over instellingen of updates of apps of alles rond googleaccounts of eender wat aangezien ik al jaren Iphones heb, en aangezien ze de 60 aantikken beginnen die vragen meer en meer te komen.
Dus langs een kant probeer ik hun ook richting iphone te krijgen omdat ik daar meer weet over alle instellingen en wat mogelijk is etc.
Volgende vergelijk dan even er bijgepakt: https://www.apple.com/benl/iphone/compare/?device1=iphone11&device2=iphoneXR&device3=iphoneSE2ndgen

Wat zou de slimste keuze zijn tussen die drie modellen en met welke androids (prestaties) mag ik dat vergelijken om toch eens te zien over welk prijsverschil we dan spreken. (goedkoper dan 400€ dan zogezegd ookal zitten we in het andere topic :) )
Want ik zie dat oneplus toch enkele modellen heeft die pak goedkoper gaan.
 
@Monkytiger
Ik zou die echt geen iPhone meer laten aansmeren als ze jaren Android gebruikt hebben. Als ze vragen hebben over updates etc, wat gaat het dan geven als ze een volledig ander OS hebben?

Schakel over naar OnePlus8 of 9, ik heb dit net gedaan en da's letterlijk 2 minuten werk. Met One Switch kunt ge ook alles gewoon overzetten van foto's en apps.
 
Ik zal de spits hier afbijten.
Mijn ouders hebben beiden een oneplus die aan vervanging toe is ,een oneplus X en een oneplus 6.
Ik kan echter altijd zeer moeilijk helpen met vragen over instellingen of updates of apps of alles rond googleaccounts of eender wat aangezien ik al jaren Iphones heb, en aangezien ze de 60 aantikken beginnen die vragen meer en meer te komen.
Dus langs een kant probeer ik hun ook richting iphone te krijgen omdat ik daar meer weet over alle instellingen en wat mogelijk is etc.
Volgende vergelijk dan even er bijgepakt: https://www.apple.com/benl/iphone/compare/?device1=iphone11&device2=iphoneXR&device3=iphoneSE2ndgen

Wat zou de slimste keuze zijn tussen die drie modellen en met welke androids (prestaties) mag ik dat vergelijken om toch eens te zien over welk prijsverschil we dan spreken. (goedkoper dan 400€ dan zogezegd ookal zitten we in het andere topic :) )
Want ik zie dat oneplus toch enkele modellen heeft die pak goedkoper gaan.
Hier kan je de performance vergelijken tussen SOCs: https://nanoreview.net/en/soc-compare

Maar eigenlijk kan je stellen dat alle iPhones die momenteel nieuw verkocht worden high end processors hebben, dus daar zou ik in eerste instantie nie echt op zitten zien. Eerder naar klein/groot scherm, touch ID vs face ID, etc
 
Iemand een idee waar je de Realme GT kan kopen in België?
Hun site geeft deze mogelijkheid nog niet en via Nederland liever niet in eerste instantie.
 
Amazon.de heeft de gele in pre-order, maarja als je al zegt liever niet via NL zal je ook wel niet via DE willen.
Geen idee in Belgie welke winkel ( als er zelfs al 1 is ) Realme toestellen verkoopt.
 
Het is maar dat het zeker op factuur moet, daarmee liever België. Nu als het niet gaat dan is het Nl
 
Iemand een idee waar je de Realme GT kan kopen in België?
Hun site geeft deze mogelijkheid nog niet en via Nederland liever niet in eerste instantie.

beste goeie site om te kopen is wel .nl maar alles verloopt zoals hier , heb er zelf mijn 1+ 7pro gekocht en dag erna ontvangen
 
Heb me al gauw een s21 gaan halen. Was beetje bang van we kwaliteit van realme, men broer heeft er ook 1 en was er niet echt voorstander van
 
Tevreden over de s21?
Ik denk om over te schakelen van Iphone (6, dus tijd voor verandering), naar Samsung...
Ik heb even een ultra gehad. Vond het een fijn toestel maar na wat druk van de vriendin toch weer overgestapt naar iPhone. Had het aan mij alleen gelogen (dialect, gelegen dus) dan bleef de S21U waarschijnlijk. Alhoewel ik wat moeite had met de mindere optimalisaties van bepaalde apps omdat deze op veel meer toestellen moeten draaien (denk vooral aan de enige app die ik bijna dagelijks gebruik Instagram).
 
Laatst bewerkt:
Tevreden over de s21?
Ik denk om over te schakelen van Iphone (6, dus tijd voor verandering), naar Samsung...
Lees uw bericht nu pas, krijg hier precies geen pushmeldingen meer binnen.

Ja tevreden van de s21, ik kom van een s9 en ervoor ook steeds Android gehad, dus vergelijken met iPhone kan ik niet.
Gsm is snel, mooie foto's,...
Kan er niks slechts over zeggen. Instagram heb ik niet en andere apps werken goed.
 
Ik heb even een ultra gehad. Vond het een fijn toestel maar na wat druk van de vriendin toch weer overgestapt naar iPhone. Had het aan mij alleen gelogen, dan bleef de S21U waarschijnlijk. Alhoewel ik wat moeite had met de mindere optimalisaties van bepaalde apps omdat deze op veel meer toestellen moeten draaien (denk vooral aan de enige app die ik bijna dagelijks gebruik Instagram).
Hoe bedoel je mindere optimalisatie van Instagram?
Ik dacht dat apps zoals Instagram op dezelfde manier werken op iOS en Android.

En wat waren de redenen van uw vriendin dan om u terug naar iPhone te krijgen?
De facetime of 'zoek mijn vrienden' apps... :)
 
Hoe bedoel je mindere optimalisatie van Instagram?
Ik dacht dat apps zoals Instagram op dezelfde manier werken op iOS en Android.

En wat waren de redenen van uw vriendin dan om u terug naar iPhone te krijgen?
De facetime of 'zoek mijn vrienden' apps... :)
De compressie van foto’s zou heviger zijn bij Android dan bij IOS. Waardoor je foto’s er minder mooi uitzien op Instagram dan op de echte foto. Meer zelfs: Volgens wat ik las zou Instagram op Android eerder een ‘screenshot’ nemen dan te werken met de originele foto.

Zeg maar redenen. Haar punt was vooral dat er hier verschillende Apple toestellen liggen en ik Android snel ‘beu’ ging zijn. (Terwijl ze weet dat ik Apple gewoon wat beu ben). Ze kreeg zelfs mijn Apple Watch maar mocht niet baten. Voor de minste miserie in retour gedaan.

Er was eigenlijk maar 1 app die niet echt naar behoren werkte en dat was de itsme app.

PS van haar kant zal het vooral de ‘zoek mijn vrienden app geweest zijn. 😁
 
Vervanger gezocht voor mijn Huawei p30 pro, er zijn enige mankementen aan en zou graag een vinden die beter is. Goeie low Light foto's zijn belangrijk, en ook minstens een even goeie optische zoom camera met stabilisatie en 4k filmen.
 
Terug
Bovenaan