Advies Aankoop Smartphone (Budget > 400 euro)

Uiteindelijk toch maar voor de mid range android gegaan ( Nord 2T 256Gb ). De gedachten dat mijn zoontje of dochtertje zo een dure (glazen) telefoon zouden laten kapotvallen heeft de doorslag gegeven 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: C11
Uiteindelijk toch maar voor de mid range android gegaan ( Nord 2T 256Gb ). De gedachten dat mijn zoontje of dochtertje zo een dure (glazen) telefoon zouden laten kapotvallen heeft de doorslag gegeven 😅
Voor dat geld zou ik toch persoonlijk voor een pixel6a kiezen, persoonlijke mening uiteraard, tenzij je de opslag van 256Gb belangrijk vindt...
 
Ik heb zelf de Samsung S20 FE.
Ik ben hier eigenlijk tevreden met uitzondering van de selfiecamera. Die is toch wel slecht.
Een neef heeft de Iphone 14 PRO gekocht en de selfiecamera is quasi hetzelfde kwaliteit als de gewone camera. De gewone camera van Samsung S20FE komen qua kwaliteit overeen met zijn toestel(voor leken toch).
Wat zouden jullie aanraden voor een nieuw GSM? Camera en accu zijn doorslaggevend. Ik heb altijd met Samsung gewerkt. Zouden de selfiecamera's van de S21 of S23 beter zijn? Of mss toch overschakelen naar Iphone? Zou wennen zijn, maar handig omdat iedereen in omgeving Iphone heeft. Bij het delen van foto's krijg ik op mijn gedonder omdat dit moet via whatsapp en niet via het systeem van Apple zelf omdat doorsturen via whatsapp verlies van kwaliteit is.
Alvast bedankt voor de tip mensen!
 
Ik heb zelf de Samsung S20 FE.
Ik ben hier eigenlijk tevreden met uitzondering van de selfiecamera. Die is toch wel slecht.
Een neef heeft de Iphone 14 PRO gekocht en de selfiecamera is quasi hetzelfde kwaliteit als de gewone camera. De gewone camera van Samsung S20FE komen qua kwaliteit overeen met zijn toestel(voor leken toch).
Wat zouden jullie aanraden voor een nieuw GSM? Camera en accu zijn doorslaggevend. Ik heb altijd met Samsung gewerkt. Zouden de selfiecamera's van de S21 of S23 beter zijn? Of mss toch overschakelen naar Iphone? Zou wennen zijn, maar handig omdat iedereen in omgeving Iphone heeft. Bij het delen van foto's krijg ik op mijn gedonder omdat dit moet via whatsapp en niet via het systeem van Apple zelf omdat doorsturen via whatsapp verlies van kwaliteit is.
Alvast bedankt voor de tip mensen!

Deze volg ik ook even. Ben ook aan het kijken voor een nieuwe smartphone, maar wel 1 met een goeie selfie camera want ik erger me dood aan de kwaliteit van de selfie camera van mijn oneplus nord.

Ook wel geen zin om 800€ te betalen, de limiet ligt ergens rond de 600€.
 
Ik twijfel tussen A54 en A72 (samsung). Wat zouden jullie kiezen?

De A72 is 2 jaar oud, zit vermoedelijk aan het einde van zijn ondersteunde termijn (updates en upgrades) en vind ik daarom echt niet meer interessant. Ik zou zelfs de A52s nog boven de A72 kiezen.

De A53 was een model dat in principe minder was dan de A52s. De A54 is nog heel nieuw, nog te weinig zicht daarop.
 
De A72 is 2 jaar oud, zit vermoedelijk aan het einde van zijn ondersteunde termijn (updates en upgrades) en vind ik daarom echt niet meer interessant. Ik zou zelfs de A52s nog boven de A72 kiezen.

De A53 was een model dat in principe minder was dan de A52s. De A54 is nog heel nieuw, nog te weinig zicht daarop.

voor een beetje meer heb je nog een S21 FE

499€ op dit moment bij Gomibo.be
 
Ik twijfel tussen A54 en A72 (samsung). Wat zouden jullie kiezen?
A54 heeft android 13 en zal langer updates krijgen, high refresh-rate scherm, meer werkgeheugen, nieuwere bluetooth-versie, 5G-netwerk(gsm-verbinding).

Keuze lijkt me snel gemaakt als het tussen die twee toestellen gaat.
 
Ben op zoek naar een nieuwe toestel ter vervanging van mijn OnePlus 7T. Sinds de upgrade naar Android 12 kom ik probleem na probleem tegen.
Via mijn werk kan ik om de 3 jaar een nieuw toestel aanschaffen. Budget is 800 EUR. Duurder kan en mag, maar dan is het zelf op te leggen.

Ik nijg zelf naar de Xiaomi 13 die op Gomibo op 749 EUR staat. Wel nog nooit hier besteld, iemand ervaringen met bestellen op Gomibo ?
Ze schelen 150 EUR met andere winkels voor hetzelfde toestel ... Wat toch erg veel is.

Xiaomi heeft blijkbaar wel wat bloatware. Zelf nog nooit een Xiaomi toestel gehad, is de bloatware erg storend ? Kan deze verwijderd worden ?

Thanks !
 
Ben op zoek naar een nieuwe toestel ter vervanging van mijn OnePlus 7T. Sinds de upgrade naar Android 12 kom ik probleem na probleem tegen.
Via mijn werk kan ik om de 3 jaar een nieuw toestel aanschaffen. Budget is 800 EUR. Duurder kan en mag, maar dan is het zelf op te leggen.

Ik nijg zelf naar de Xiaomi 13 die op Gomibo op 749 EUR staat. Wel nog nooit hier besteld, iemand ervaringen met bestellen op Gomibo ?
Ze schelen 150 EUR met andere winkels voor hetzelfde toestel ... Wat toch erg veel is.

Xiaomi heeft blijkbaar wel wat bloatware. Zelf nog nooit een Xiaomi toestel gehad, is de bloatware erg storend ? Kan deze verwijderd worden ?

Thanks !

Hier staat een goede review. Inderdaad veel bloatware, maar meestal kan de meerderheid wel verwijderd worden. Als ik mij niet vergis biedt Xiaomi ook een EU versie aan van de software, zonder bloatware, die je zelf kan installeren mits wat stappen die je moet volgen.
De Xiaomi 13 wordt ook aangeraden in hun best buy gidsen, dus het zal een prima telefoon zijn. In die prijsklasse komt de Samsung S23 wel erg dichtbij.

Ik heb zelf nog nooit iets besteld op Gomibo, maar dat is normaal een deftige site. Het is de Belgische tak van BelSimpel, die in Nederland ook gewoon fysieke winkels heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jed
Mijn gsm is deze week kapot gegaan en ben aan het zoeken naar een vervanger. Zou graag een Galaxy Z fold halen, maar ben niet zeker of ik nu de 4 zou halen of even wacht en direct voor de z fold 5 zou gaan?

De Galaxy Z Fold 4 512GB kost momenteel 1358 euro, en ik verwacht dat de Z fold 5 1800 zou kosten bij release. 1800 euro zou wat te veel zijn maar als ik kijk op nl.pepper.com zie ik dat er vorig jaar kort na release verschillende methodes waren om de fold rond de 1000/1300 euro te krijgen. Dus dit laat me ook twijfelen

Wat zouden jullie doen? Nu voor de Z Fold 4 gaan of even afwachten voor de Z fold 5?
 
Ben op zoek naar een nieuwe toestel ter vervanging van mijn OnePlus 7T. Sinds de upgrade naar Android 12 kom ik probleem na probleem tegen.
Via mijn werk kan ik om de 3 jaar een nieuw toestel aanschaffen. Budget is 800 EUR. Duurder kan en mag, maar dan is het zelf op te leggen.

Ik nijg zelf naar de Xiaomi 13 die op Gomibo op 749 EUR staat. Wel nog nooit hier besteld, iemand ervaringen met bestellen op Gomibo ?
Ze schelen 150 EUR met andere winkels voor hetzelfde toestel ... Wat toch erg veel is.

Xiaomi heeft blijkbaar wel wat bloatware. Zelf nog nooit een Xiaomi toestel gehad, is de bloatware erg storend ? Kan deze verwijderd worden ?

Thanks !
Vandaag mijn nieuwe Nothing Phone (1) geleverd via Gomibo. Tip top in orde en snelle service 😀
 
  • Leuk
Waarderingen: Jed
Na 3,5 jaar begint mijn Huawei P30 pro softwareproblemen te krijgen. Hij is onlangs slachtoffer geworden van het gekende camera blur probleem op de main camera. https://consumer.huawei.com/uk/community/details/P30-pro-camera-focus-issues/topicId_8855/
Veel de rest werkt de telefoon nog perfect, batterij na 3,5 jaar nog meer dan voldoende.

Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe telefoon en twijfel tussen de Oneplus 11 en de Google Pixel 7 pro.
Camera vind ik best belangrijk en hier zou volgens vele reviews de Pixel 7 pro de winnaar zijn, echter hoor en lees ik veel dat de batterij niet zo top zou zijn. Ze beweren dat de telefoon bij normaal gebruik ongeveer een dag meegaat, maar tegen 21-22h toch in de stekker moet. En als hij dan in de stekker zit is het opladen beperkt tot 23W, terwijl mijn huidige telefoon van 3,5 jaar oud laadt aan 40W... Dat is toch wel een stapje achteruit.
Over de Oneplus 11 hoor ik niks anders dan lof over de batterij, gaat tot 2 dagen mee soms.

Is iemand hier ene eigenaar van een Pixel 7 pro en die me zijn ervaring kan delen?
 
Zelf sinds een week de Honor Magic 5 pro. Zalig toestel. Zeker komende van de Samsung z flip 4 een gigantische stap vooruit.
 
Mijn werkgever wil een deel van mijn smartphonebudget betalen. Ik heb nu mijn oog op de Samsung Galaxy S23 Ultra die met de 200 euro cashback van Samsung een goeie deal lijkt. Nu ben ik niet zeker of ik in aanmerking kom voor de cashback, omdat ik de telefoon via mijn werk aanschaf. Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en ze spreken enkel dat je "consument" moet zijn om te voldoen. Volgens de definitie van "consument" ben je een consument als je het toestel meer voor privédoeleinden gebruikt dan voor werk. Dus ik denk dat ik ergens in een grijze zone zit voor deze actie.

Iemand al ervaring mee?
 
Mijn werkgever wil een deel van mijn smartphonebudget betalen. Ik heb nu mijn oog op de Samsung Galaxy S23 Ultra die met de 200 euro cashback van Samsung een goeie deal lijkt. Nu ben ik niet zeker of ik in aanmerking kom voor de cashback, omdat ik de telefoon via mijn werk aanschaf. Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en ze spreken enkel dat je "consument" moet zijn om te voldoen. Volgens de definitie van "consument" ben je een consument als je het toestel meer voor privédoeleinden gebruikt dan voor werk. Dus ik denk dat ik ergens in een grijze zone zit voor deze actie.

Iemand al ervaring mee?
Cashback van Samsung werkt normaal gezien enkel via geselecteerde shops. Zie de voorwaarden.
 
Na 3,5 jaar begint mijn Huawei P30 pro softwareproblemen te krijgen. Hij is onlangs slachtoffer geworden van het gekende camera blur probleem op de main camera. https://consumer.huawei.com/uk/community/details/P30-pro-camera-focus-issues/topicId_8855/
Veel de rest werkt de telefoon nog perfect, batterij na 3,5 jaar nog meer dan voldoende.

Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe telefoon en twijfel tussen de Oneplus 11 en de Google Pixel 7 pro.
Camera vind ik best belangrijk en hier zou volgens vele reviews de Pixel 7 pro de winnaar zijn, echter hoor en lees ik veel dat de batterij niet zo top zou zijn. Ze beweren dat de telefoon bij normaal gebruik ongeveer een dag meegaat, maar tegen 21-22h toch in de stekker moet. En als hij dan in de stekker zit is het opladen beperkt tot 23W, terwijl mijn huidige telefoon van 3,5 jaar oud laadt aan 40W... Dat is toch wel een stapje achteruit.
Over de Oneplus 11 hoor ik niks anders dan lof over de batterij, gaat tot 2 dagen mee soms.

Is iemand hier ene eigenaar van een Pixel 7 pro en die me zijn ervaring kan delen?
Ik zit in eenzelfde fase.
Ik ben nog een gebruiker van een Huawei P20 Pro na 4,5 jaar (telefoon werkt nog steeds snel, scherm is nog altijd super en batterij is ook nog voldoende)
De enige reden dat me doet uitkijken naar een ander toestel is dat er geen updates meer voor uitkomen (EMUI12, Android 10 gebaseerd denk ik, met laatste security patches mei 2022). Ik doe niets van betalingen of bankenverkeer via de phone, maar toch...
Vermits Huawei op hun eigen HarmonyOS is overgeschakeld, verwacht ik ook niet veel meer naar de toekomst toe voor een toestel van deze leeftijd.

Het jammere is, ik heb al eens rondgekeken en ik vind weinig dat beter is voor de prijs dat ik er toen voor betaald heb.
Zowel de bouwkwaliteit, de look & feel van Huawei...hmmmm...moeilijke keuze.
Samsung is niet echt mijn favoriet voor een nieuw toestel, maar ik wil liever geen toestel van Chinese makelij meer gezien de issues die er met Huawei zijn ontstaan.

Ik dacht richting een Google Pixel 7, maar die zijn nog behoorlijk prijzig.
Wat mij ook verbaast is dat de 128GB storage van 4 tot 5 jaar geleden nog altijd courant is in huidige toestellen. Dat begint voor mij krap te worden dus een nieuw toestel zou ik al liever met 256GB hebben. Die prijzen liggen nog fors hoger.

Het lijkt mij dat de ontwikkelingen in Smartphone land door de vele chip-problemen aardig gestagneerd zijn de laatste tijd, of zie ik dat verkeerd?
 
Mijn werkgever wil een deel van mijn smartphonebudget betalen. Ik heb nu mijn oog op de Samsung Galaxy S23 Ultra die met de 200 euro cashback van Samsung een goeie deal lijkt. Nu ben ik niet zeker of ik in aanmerking kom voor de cashback, omdat ik de telefoon via mijn werk aanschaf. Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en ze spreken enkel dat je "consument" moet zijn om te voldoen. Volgens de definitie van "consument" ben je een consument als je het toestel meer voor privédoeleinden gebruikt dan voor werk. Dus ik denk dat ik ergens in een grijze zone zit voor deze actie.

Iemand al ervaring mee?

Ik zou het gewoon even aan Samsung zelf vragen. Ze hebben een goeie helpdesk, zowel via whatsapp als facebook makkelijk bereikbaar.
 
Terug
Bovenaan