Advies Aankoop Smartphone (Budget > 400 euro)

Mijn Oneplus 5 is aan vervanging toe. Ik ga hoogstwaarschijnlijk via Orange een nieuwe kopen icm mijn abonnement.

Van de huidige mogelijkheden twijfel ik tussen 2 toestellen:

Samsung Galaxy S21 (100€ cashback)
Xiaomi 11T Pro (met gratis PC-scherm van 24" twv 129€).

De Xiaomi is groter (6,7"), en dat PC-scherm kan ik wel gebruiken. Maar MIUI schrikt me af (zoon heeft een Poco X3 Pro dus kheb er al wat mee geprutst).

De Samsung is kleiner (6,2"), maar heeft wel een betere CPU. En de "laag" die Samsung bovenop Android legt is fel beter geworden sinds mijn laatste Samsung.

Groot scherm is wel belangrijk aangezien ik toch geregeld series bekijk op m'n gsm. Ze zijn beiden wel een verbetering tov m'n huidige 5,5".


Welke zouden jullie me meest aanraden?
 
Mijn Oneplus 5 is aan vervanging toe. Ik ga hoogstwaarschijnlijk via Orange een nieuwe kopen icm mijn abonnement.

Van de huidige mogelijkheden twijfel ik tussen 2 toestellen:

Samsung Galaxy S21 (100€ cashback)
Xiaomi 11T Pro (met gratis PC-scherm van 24" twv 129€).

De Xiaomi is groter (6,7"), en dat PC-scherm kan ik wel gebruiken. Maar MIUI schrikt me af (zoon heeft een Poco X3 Pro dus kheb er al wat mee geprutst).

De Samsung is kleiner (6,2"), maar heeft wel een betere CPU. En de "laag" die Samsung bovenop Android legt is fel beter geworden sinds mijn laatste Samsung.

Groot scherm is wel belangrijk aangezien ik toch geregeld series bekijk op m'n gsm. Ze zijn beiden wel een verbetering tov m'n huidige 5,5".


Welke zouden jullie me meest aanraden?
Geen idee bij welke internetprovider je zit maar als je Telenet klant bent (of iemand kent die klant is) kan je de Xiaomi 11T Pro daar aan 449 euro kopen. Adviesprijs is 699 euro. Dan kan je zelf dat PC scherm nog kopen en heb je nog steeds geld over.
 
Geen idee bij welke internetprovider je zit maar als je Telenet klant bent (of iemand kent die klant is) kan je de Xiaomi 11T Pro daar aan 449 euro kopen. Adviesprijs is 699 euro. Dan kan je zelf dat PC scherm nog kopen en heb je nog steeds geld over.
Ik ben bij Orange en zou hem via mijn abo nemen. Hierdoor zou de Xiaomi zou op 471€ komen. (24x25€-129€ van het scherm)
De Samsung komt op die manier op 599€.
 
Ik ben bij Orange en zou hem via mijn abo nemen. Hierdoor zou de Xiaomi zou op 471€ komen. (24x25€-129€ van het scherm)
De Samsung komt op die manier op 599€.
Nog een betere deal dan. Enkel checken of die deal kan gelden want hij is uit voorraad zag in op de Orange site.
 
Voor MIUI moet je niet veel schrik hebben. Ik kom van OnePlus dus was clean, goed werkende software gewoon en de huidige MIUI op hun nieuwste toestellen werkt gewoon goed.
 
Samsung geeft wel het langst updates van Android telefoons, zeker voor hun S-series.
OneUI is echt een zeer goede schil geworden tov hun oudere modellen.
 
Nog een betere deal dan. Enkel checken of die deal kan gelden want hij is uit voorraad zag in op de Orange site.
Net terug in voorraad, direct hem besteld.
Maar ik vond nergens een optie om dit aan mijn huidige abonnement te linken. Dus ik heb geen idee hoe dat qua facturatie nu zit. Ik heb mijn gewoon abonnement (TV+Internet+3 gsm abonnementen) en nu die nieuwe gsm met behoud van m'n huidig abonnement. Maar apart te betalen via domiciliëring. In de bevestiging staat plots "Toevoegen aan een bestaand account: Nee" maar dat moest dus JA zijn :unsure:

Eens ik de GSM heb toch maar eens de klantendienst van Orange trotseren..




Voor MIUI moet je niet veel schrik hebben. Ik kom van OnePlus dus was clean, goed werkende software gewoon en de huidige MIUI op hun nieuwste toestellen werkt gewoon goed.
Mijn zoon heeft een Xiaomi Poco X3 Pro, en ik heb me al geërgerd aan de MIUI. Het wegswipen van notificaties gaat maar in 1 richting, de andere opent het "drop down" menu. En raad eens naar welke kant ik altijd die meldingen wegswipe? Juist!
Ook dat je elke keer 10 seconden moet wachten (ben je wel zeker?) als je een "gevaarlijke" instelling wil wijzigen (bvb apk installeren).

Nuja, dat zijn dingen die we wel gewoon zullen geraken zeker?
 
Bizar. Hier nergens last van. Zal inderdaad wennen zijn. Tenzij Poco launcher nog veel verschilt van gewone miui.
 
Bizar. Hier nergens last van. Zal inderdaad wennen zijn. Tenzij Poco launcher nog veel verschilt van gewone miui.
Ik hoop het. Ik smijt er sowieso direct Nova Launcher op.

Kheb die Xiaomi besteld gisteren, en hij is blijkbaar vanochtend al geleverd. Ben al een ganse dag zwaar aan het aftellen naar 14u op 't werk hier...
 
Ik hoop het. Ik smijt er sowieso direct Nova Launcher op.

Kheb die Xiaomi besteld gisteren, en hij is blijkbaar vanochtend al geleverd. Ben al een ganse dag zwaar aan het aftellen naar 14u op 't werk hier...
Hoe bevalt hij tot nu toe?
 
Galaxy S21 (128GB) bij telenet te verkrijgen aan €499. Deze week ook nog eens een extra cashback van €100 bij Samsung. +Google nest speakers 2-pack. Een dikke deal als je het mij vraagt. Juist jammer dat het de Exynos versie is.
 
Laatst bewerkt:
Hoe bevalt hij tot nu toe?
Al bij al wel heel tevreden van. Een paar minpuntjes, maar liggen vooral aan gewoontes denk ik.

M'n vorige had bvb een slider opzij om de gsm stil, tril of luid te zetten. Dat mis ik nu wel.
Bepaalde instellingen staan op andere plaatsen dan ik gewoon ben. Maar dat is niet iets dat ik dagelijks doe, dus is geen ramp.



Maar het scherm, de grootte, scherpte, 120hz.. Fenomenaal. Ook supersnel IVM mijn 5j oude vorige gsm.
Van 4% naar 100% op net geen 20 minuten. Ik heb altijd de gewoonte gehad van m'n gsm een ganse nacht in te steken, nu steek ik hem s'ochtends even in terwijl ik me klaarmaak. De batterij gaat ook enorm lang mee.


Grootste nadeel is dat m'n vrouw er nu ook een wil :biglaugh:
 
Al bij al wel heel tevreden van. Een paar minpuntjes, maar liggen vooral aan gewoontes denk ik.

M'n vorige had bvb een slider opzij om de gsm stil, tril of luid te zetten. Dat mis ik nu wel.
Bepaalde instellingen staan op andere plaatsen dan ik gewoon ben. Maar dat is niet iets dat ik dagelijks doe, dus is geen ramp.



Maar het scherm, de grootte, scherpte, 120hz.. Fenomenaal. Ook supersnel IVM mijn 5j oude vorige gsm.
Van 4% naar 100% op net geen 20 minuten. Ik heb altijd de gewoonte gehad van m'n gsm een ganse nacht in te steken, nu steek ik hem s'ochtends even in terwijl ik me klaarmaak. De batterij gaat ook enorm lang mee.


Grootste nadeel is dat m'n vrouw er nu ook een wil :biglaugh:
Ahja juist. Die slider mistte ik ook wel toen ik overschakelde naar Xiaomi van OnePlus. Xiaomi is eigenlijk beetje het nieuwe OnePlus, toch qua prijs kwaliteit die ze bieden. Dus heb die slider maar moeten opgeven :).
 
Galaxy S21 (128GB) bij telenet te verkrijgen aan €499. Deze week ook nog eens een extra cashback van €400 bij Samsung. +Google nest speakers 2-pack. Een dikke deal als je het mij vraagt. Juist jammer dat het de Exynos versie is.
Hoe kom jij aan een cashback van 400€?

Ik zie enkel 100€ + google nest speakers.
 
Ik ben iemand die iedere 2 jaar een smartphone koopt van om en bij de 500 EUR, nu lijkt het erop dat die termijn al na minder dan een anderhalf jaar zal verstreken zijn :'(. Mijn Xiaomi Mi 10tPro wilt niet meer opladen en ik denk dat ligt aan het poortje, dus weinig nog aan te verhelpen lijkt me. Geen draadloos opladen mogelijk dus heel kut, want de phone werkt echt top, enorm snel en ook lange batterijduur plus laadde héél snel op helaas.. Dusja als het euvel niet lijkt op te lossen had ik graag wat tips van top smartphones rond de 500 EUR met draadloos opladen mogelijk als back up, want het poortje is bij vele smartphones gevoelig..
 
Ik ben iemand die iedere 2 jaar een smartphone koopt van om en bij de 500 EUR, nu lijkt het erop dat die termijn al na minder dan een anderhalf jaar zal verstreken zijn :'(. Mijn Xiaomi Mi 10tPro wilt niet meer opladen en ik denk dat ligt aan het poortje, dus weinig nog aan te verhelpen lijkt me. Geen draadloos opladen mogelijk dus heel kut, want de phone werkt echt top, enorm snel en ook lange batterijduur plus laadde héél snel op helaas.. Dusja als het euvel niet lijkt op te lossen had ik graag wat tips van top smartphones rond de 500 EUR met draadloos opladen mogelijk als back up, want het poortje is bij vele smartphones gevoelig..

Ik denk dat er niet zo heel veel opties zijn als je draadloos wil kunnen opladen. Ik denk in eerste instantie aan de Samsung S20 FE (soms vind je ook de S21 FE binnen je budget) en de OnePlus 9.
 
Als 150 eur meer opleggen doenbaar is zou ik voor de pixel 6 gaan, heb deze zelf en heel tevreden van, aan te kopen bij fnac aan 650 dus...

Externe verkopers op site van fnac is aan 499 bv. maar meestal is dat in FR ofzo en moet je opsturen naar buitenland dacht ik bij problemen...

Ik zou persoonlijk voor fnac als verkoper gaan, deze is aan adviesprijs dus

Is iets zwaarder dan de doorsnee smartphone, maar dit stoort mij persoonlijk niet echt
 
Beste,
Nieuw werkgever: mag telefoon kiezen max. budget 750 euro.
Heb nu een iphone xr 64gb, wel tevreden van. Mis wel de gratis synchronisatie met google foto's (apple cloud is betalend).
Wat adviseren jullie? Ik d8 aan iphone 12 64g gb, onplus 8,... Heb wel liefst niet een te groot scherm (6.1 inch van iphone xr is maximum).

alvast dank
md
 
Terug
Bovenaan