Laptop (Mac, Windows, ...) gezocht.

Enj0i^

Member
Mijn 11 jaar oude Macbook Air (13 inch) heeft het begeven en ik ben op zoek naar een vervanging.

Ik gebruik het vooral om te surfen, youtube, series, netflix en GB/GBA emulators te draaien.
Geen echt zware dingen dus.

Mijn budget ligt ook niet super hoog want het moet gewoon goed, stabiel & stil draaien. Geen top prestaties.

Mijn eerste idee was om gewoon om een tweedehands macbook air van 2018 te kopen tweedehands, als die opnieuw zo lang meegaat als mijn oude dan zit ik opnieuw voor een jaar of 4 goed.

Maar ik vraag me af of jullie nog opties zien? Mag nieuw en tweedehands zijn.
Is een surface (pro) deftig?

Budget: 400-500 euro/

"Eisen":
- Moderne OS
- Geen tablet gedoe
- 13 inch scherm
- STIL (heel belangrijk) - mag geen helikopter zijn bij het minste dat hij wat warm heeft
- deftige batterij
- Bij voorkeur een aantal jaar nog mee gaan
 
Wel, als je MacOS gewoon bent, denk ik dat je best terug een M-series macbook air neemt. Die dingen zijn belachelijk snel en efficiënt met stroom en hebben geen fans. Je kan daar weer 10j mee doen en dat gaat over die 10j geteld goedkoper zijn dan nu een low end Windows laptop kopen die je dan na 3-5 jaar toch moet vervangen.

M1 is prima, M2 is iets beter, M3 is huidige generatie chips. Als het even kan is 16GB iets beter voor op lange termijn, maar een 2e hands M1 met 8GB ram voor een appel en een ei is zeker te overwegen met je budget en use case...
 
Wel, als je MacOS gewoon bent, denk ik dat je best terug een M-series macbook air neemt. Die dingen zijn belachelijk snel en efficiënt met stroom en hebben geen fans. Je kan daar weer 10j mee doen en dat gaat over die 10j geteld goedkoper zijn dan nu een low end Windows laptop kopen die je dan na 3-5 jaar toch moet vervangen.

M1 is prima, M2 is iets beter, M3 is huidige generatie chips. Als het even kan is 16GB iets beter voor op lange termijn, maar een 2e hands M1 met 8GB ram voor een appel en een ei is zeker te overwegen met je budget en use case...
Oei M1 is van 2020, die air's zijn niet echt haalbaar met mijn budget vrees ik :p

Misschien iets verhogen
 
Er zijn 2ehands M1's te vinden voor 650 euro, goedkoper gaat idd niet lukken denk ik... 't Is wel de moeite.
 
Gewoon nog even doorsparen dan en een M1 Macbook Air kopen. Voor dit budget vind je geen andere laptop die nog maar in de buurt komt qua bang for the buck. Ook autonomie is fantastisch. Op 2dehands te vinden vanaf €600
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan