Advies Aankoop Smartphone (Budget 1 tot 250 euro)

Niet helemaal een antwoord op je vraag rond de deftigheid van de alternatieve merken, maar de Samsung S20FE staat momenteel op verschillende plaatsen (oa MediaMarkt) aan 333 euro. Dit is wel een ouder model, maar staat normaal wel goed aangeschreven. Hij staat ook in de Best Buy van Tweakers (https://tweakers.net/reviews/9884/4/smartphone-best-buy-guide-maart-2022-350-500-euro.html). Dit is wel het 4G model.
is dat nog de moeite eigl om nog een 4g model te kopen ?
 
is dat nog de moeite eigl om nog een 4g model te kopen ?

Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf een beetje moet bekijken.
De hele uitrol moet nog deftig gebeuren en ik weet bijvoorbeeld dat Telenet het streefdoel heeft om tegen 2025 hun hele netwerk te hebben uitgebreid. Het is dus niet iets dat van vandaag op morgen helemaal rond is. Daarnaast zijn er ook providers zoals Proximus die nog eens aparte abonnementen aanrekenen voor gebruik van 5G.

Voor mezelf vind ik 5G bijvoorbeeld niet belangrijk, maar er zullen vast verschillende mensen een andere mening hierover hebben...
Ik gok ook dat de ondersteuning voor 4G niet snel zal verdwijnen, maar daar weet ik eigenlijk niet voldoende van.
 
Niet echt de moeite om een aparte topic op te starten, maar ik ben op zoek naar een tablet.

Zal vooral dienen als tablet voor de dochter (YouTube kids etc), streamen van YouTube en TV-app naar de TV en om te later te gebruiken met Zwift.
Prijs max 250€, 4GB Ram, opslag minstens 64GB en een redelijke batterij. Allerlaatste android/updates zijn niet perse nodig. Moet vooral vlot werken.
Zelf had ik de Lenovo Tab P11 en Samsung Galaxy Tab A8 gevonden. Iemand ervaring met deze of een ander voorstel?
 
Ik heb onlangs een Nokia G20 gekocht (169 euro) en ik ben er best tevreden van.
Alleen het vervelende dat ik ervaar is telkens wanneer ik hem oppik het scherm aan springt. Hij detecteert beweging en het scherm licht op.
Weet iemand hoe je dit kan uitzetten? :help:
 
Ik heb onlangs een Nokia G20 gekocht (169 euro) en ik ben er best tevreden van.
Alleen het vervelende dat ik ervaar is telkens wanneer ik hem oppik het scherm aan springt. Hij detecteert beweging en het scherm licht op.
Weet iemand hoe je dit kan uitzetten? :help:
Dit noemt "lift-to-wake". Even gegoogeld en ik kom hierop uit:

Settings > Accessibility features > Accessibility > Shortcuts & gestures > Wake screen > Raise to wake.
 
Hier ook op zoek naar nieuwe Phone voor de vriendin.
Liefst samsung.
De gewone apps zoals maps, waze, gmail, fb, Instagram...
En liefst geen traag ding.

Ergens degelijke Samsung te vinden van 200 a 250 euro?
 
Hier ook op zoek naar nieuwe Phone voor de vriendin.
Liefst samsung.
De gewone apps zoals maps, waze, gmail, fb, Instagram...
En liefst geen traag ding.

Ergens degelijke Samsung te vinden van 200 a 250 euro?
Binnen Samsung hun merk ga je dan best kijken naar een toestel van de A-reeks. Dit is hun budget lineup, van de meest recente modellen:

Samsung A54​


  • 6,4 inch scherm
  • Snelheidsklasse: Zeer goed
  • Camerakwaliteit: Zeer goed
  • Beeldschermkwaliteit: Zeer goed
  • Batterijcapaciteit: 5.000 mAh
  • Volledig opladen: 70 minuten
Vanaf 479,-


Samsung A34​


  • 6,6 inch scherm
  • Snelheidsklasse: Goed
  • Camerakwaliteit: Zeer goed
  • Beeldschermkwaliteit: Zeer goed
  • Batterijcapaciteit: 5.000 mAh
  • Volledig opladen: 70 minuten
Vanaf 389,-

Samsung A14​


  • 6,6 inch scherm
  • Snelheidsklasse: Standaard
  • Camerakwaliteit: Standaard
  • Beeldschermkwaliteit: Goed
  • Batterijcapaciteit: 5.000 mAh
  • Volledig opladen: 100 minuten
Vanaf 249,-


Dit is nu gewoon even vanop Coolblue hun website gepikt. Het zijn de modellen van dit jaar zodat je zo lang mogelijk kan rekenen op software-updates


Je kan ook kijken naar de iets duurdere modellen van vorig jaar zoals de A33 of M33. Die zullen normaal een beetje meer "premium" aanvoelen dan de goedkoopste A14 en is misschien interessant als je ze voor een nette prijs in je budget kan vinden.
 
Ok die a14 dan maar zeker?

De rest is nogal overpriced voor hetgeen ze het gebruikt.

Ik zie wel bij camera standaard kwaliteit staan, en bij die a54 dan weer zeer goed.
Maar op meerdere paginas hier heb ik al gelezen dat die bagger is. Of heb ik het over de a53?
In elk geval, dit zijn toch de duurdere, en daar was veel negatief te lezen over de camera.

Dus denk niet dat al die korte zinnen op coolblue echt accuraat zijn.

Maar thx ik kijk es meer over de a14 info
 
Ok die a14 dan maar zeker?

De rest is nogal overpriced voor hetgeen ze het gebruikt.

Ik zie wel bij camera standaard kwaliteit staan, en bij die a54 dan weer zeer goed.
Maar op meerdere paginas hier heb ik al gelezen dat die bagger is. Of heb ik het over de a53?
In elk geval, dit zijn toch de duurdere, en daar was veel negatief te lezen over de camera.

Dus denk niet dat al die korte zinnen op coolblue echt accuraat zijn.

Maar thx ik kijk es meer over de a14 info

De camera-kwaliteit van de A53/A54 is zeer vergelijkbaar en zal effectief ver boven het niveau zitten van de A14. Ik heb mij eind vorig jaar nog een gsm gekocht in budget tussen 350 en 450 euro en quasi elke recensie was het eens dat de A53/A54 een van de beste camera's had binnen die budget-range. De enige reden waarom ik niet de Samsung koos was omdat ik meer geheugen wou en een ander merk meer bood op dat vlak voor quasi hetzelfde geld

Dat gezegd zijnde allemaal: die A14 zal qua camera waarschijnlijk meer dan voldoende zijn voor uw vriendin. Als ge echt deftige foto's uit uw gsm wilt, zijt ge boven de €300 aan het uitgeven. :crazy:
 
@Michster ok bedankt'

Hoeft eigenlijk geen samsung te zijn hoor'

Enkel google services
Geen al te trage phone
En deftige camera front en back

Dat zoeken we voor haar. En liefst max 250.

Kan je mij iets aanbevelen aub?
 
@TRUMP

Nokia G22 misschien? Is zuivere Android dus geen schil van de fabrikant. Is ook vrij goed te herstellen (hoewel je kunt afvragen of je dit gaat doen bij een goedkoper toestel). Scherm is wel iets minder als de A14 als ik naar de specs kijk...
 
Als je telenet hebt, kijk dan ook op hun website want daar kan je de toestellen goedkoper aankopen. Ik heb voor mijn vrouw de Oneplus Nord 2t gekocht voor €269 terwijl dit normaal €399 kost.
 
@Michster ok bedankt'

Hoeft eigenlijk geen samsung te zijn hoor'

Enkel google services
Geen al te trage phone
En deftige camera front en back

Dat zoeken we voor haar. En liefst max 250.

Kan je mij iets aanbevelen aub?
In eerste instantie zou ik denken aan iets zoals

Motorola Moto G72
Oneplus nord CE 2 lite -> deze vorig jaar geschonken aan mijn moeder(zussen hebben bijgelegd weliswaar :D ) -> relatief groot scherm, maar elke keer als ik hem vastheb, draait hij deftig, vrij propere android met niet teveel bloatware/reclame

En gelijk andere zeggen: bij uw provider kijken of ge iets met korting kunt scoren.

Telenet biedt bvb de Oneplus CE3 aan voor €250 en dat is voor het geld een zeer deftig toestel. De nord 2T aan €269 is iets performanter en de Samsung A23 voor €249 is ook al het overwegen waard.
 
Ja ik heb Telenet!! Wel met mijn thuisnetwerk abo.
Geen gsm abo

Maakt dit uit?

Ik ga zeker eens kijken!

Bedankt voor de reply s



edit:

mijn oog is precies gevallen op deze:
OPPO 53 S


Vooral omdat de CPU: 2x2 Ghz + 6x2.0 Ghz
Deze is even snel als die Oneplus NORD 2T. (enkel heeft die laatste 6 gb ram, en die oppo 4)

Zie ik iets over het hoofd?
DIe oppo 53S lijkt wel heel erg value for money te zijn

edit: is wel nog een 4G toestel zie ik, de rest is 5G

Beter geen 4G meer kopen zeker ?



EDIT 2:
we zitten in de laatste fase:

Galaxy A14 5G 199 euro​


Nord 2T 5G EU 269 euro​


Galaxy A23 5G 249 euro​


1 van deze 3 zal het dus worden.

Iemand pro's en contra's ?
Ik heb nog nooit een oneplus gehad, maar deze heeft wel de snelste charging zie ik.
Voor de rest zie ik niet zo gek veel verschillen.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
edit: is wel nog een 4G toestel zie ik, de rest is 5G

Beter geen 4G meer kopen zeker ?
Gebruik je 5G? Ik heb zelf een 5G smartphone maar ik heb dit uitgezet zelfs omdat ik toch geen 5G heb in mijn abonnement.
Voor gsm gebruik is 4G meer dan genoeg imo.
 
Gebruik je 5G? Ik heb zelf een 5G smartphone maar ik heb dit uitgezet zelfs omdat ik toch geen 5G heb in mijn abonnement.
Voor gsm gebruik is 4G meer dan genoeg imo.
Nee ik gebruik het niet, maar dit is toch iets die er heel kort nabij zit aan te komen? Of ben ik verkeerd..
Zou jammer zijn dat binnen 1 a 2 jaar overal 5G de standaard is, en dat haar toestel het weer niet ondersteund
 
Terug
Bovenaan