Advies Aankoop Smartphone (Budget 1 tot 250 euro)

Onze oudste zoon gaat naar het middelbaar en het is zijn verjaardag.

Dus denken we hem zijn eerste eigen smartphone te geven.. Budget max 200€.

Nu gebruikt hij een half werkende Oneplus 3t (camera en microfoon defect) en die voldoet voor hem.

Aangezien wij al jaren Oneplus toestellen hebben (ooit 2x een OPO gehad toen het nog met invites was) zijn we geneigd de Oneplus Nord N100 voor hem te kopen. Die staat momenteel aan 125€.

Is deze deftig, of zijn er andere toestellen in deze prijsklasse die meer aangeraden zijn?


Meer waar voor je geld dan dit ga je niet vinden.
Die N100 gaat heel snel traag aanvoelen (minder RAM, vrij trage SOC) en schermresolutie is niet top.
 
Ja, voor hetzelfde geld wel, maar via je link is die "Tijdelijk uitverkocht" en bij belsimpel €228, dat is toch meteen €50 meer. Voor mezelf of andere volwassenen is het zeker de moeite om de stap te zetten, maar als eerste telefoon moet je ergens een lijn trekken. :)
 
Thx, ziet er mij idd een toptoestel uit voor die prijs.
Ja, voor hetzelfde geld wel, maar via je link is die "Tijdelijk uitverkocht" en bij belsimpel €228, dat is toch meteen €50 meer. Voor mezelf of andere volwassenen is het zeker de moeite om de stap te zetten, maar als eerste telefoon moet je ergens een lijn trekken. :)
Het is niet superdringend, als hij tegen 1 September een GSM heeft is het goed, ik heb gezorgd dat ik een mail krijg als hij terug beschikbaar is
Ah, gisteren was hij wel nog verkrijgbaar op coolblue. Jammer, nu 219 bij alternate.

In dat geval is deze Moto G 5G Plus wel een heel mooie deal: https://www.bol.com/nl/p/motorola-m...005834317?referrer=socialshare_pdp_androidapp

90Hz scherm, SD765.
Deze is toch iets minder precies.. En kheb slechte ervaring met Motorola gsm's :p
 
Ik zoek een Android device dat ik als testdevice kan gaan gebruiken (ik doe app ontwikkeling).

Belangrijk:
- Moet de laatste versie van Android aankunnen.
- Moet een vrij doorsnee vertegenwoordiging zijn van een Android toestel.
- Prijs.

Niet belangrijk:
- Camera mag slecht zijn
- Opslagruimte is niet belangrijk
- Schermkwaliteit is niet belangrijk
- ...

Ik moet dus effectief gewoon een paar apps kunnen runnen, maar de rest boeit me niet.

Sugesties voor welk toestel ik best naar kijk (zowel nieuw als occasie) zijn zeer welkom!
 
Ik zoek een Android device dat ik als testdevice kan gaan gebruiken (ik doe app ontwikkeling).

Belangrijk:
- Moet de laatste versie van Android aankunnen.
- Moet een vrij doorsnee vertegenwoordiging zijn van een Android toestel.
- Prijs.

Niet belangrijk:
- Camera mag slecht zijn
- Opslagruimte is niet belangrijk
- Schermkwaliteit is niet belangrijk
- ...

Ik moet dus effectief gewoon een paar apps kunnen runnen, maar de rest boeit me niet.

Sugesties voor welk toestel ik best naar kijk (zowel nieuw als occasie) zijn zeer welkom!


Zoiets lijkt me wel OK. Je kan misschien nog iets onderbieden. Snapdragon 460 is aan de low-end kant, als je midrange wil wil ik nog wel eens zien.
 
Ik ben wat te lui om het op te zoeken maar voor de kenners hier een vraagje... welke Samsung tot 250eu? Graag met voldoende opslagruimte en waar mooie foto's mee te nemen zijn.
 
Ik zoek voor kerst een gsm voor mijn zoontje.
De max ligt op €300
Wou eerst kijken als er ergens via telenet/orange/.. een aanbieding was. Maar wat is wijsheid..
Moet voldoende snel zijn, liefst voldoende intern geheugen, foto maakt niet veel uit.



edit
Is dit bv zijn geld waard?
De X3 pro van Xiaomi vind je momenteel voor 190 euro. Ongelofelijk veel gsm voor die prijs. Enigste wat misschien kan zijn is dat hij wat te groot is? Maar tegenwoordig zijn er geen echt kleine smartphones meer.
 
De X3 pro van Xiaomi vind je momenteel voor 190 euro. Ongelofelijk veel gsm voor die prijs. Enigste wat misschien kan zijn is dat hij wat te groot is? Maar tegenwoordig zijn er geen echt kleine smartphones meer.
Amazon.de 199 voor de 256gb versie.
 
Onze oudste zoon gaat naar het middelbaar en het is zijn verjaardag.

Dus denken we hem zijn eerste eigen smartphone te geven.. Budget max 200€.

Nu gebruikt hij een half werkende Oneplus 3t (camera en microfoon defect) en die voldoet voor hem.

Aangezien wij al jaren Oneplus toestellen hebben (ooit 2x een OPO gehad toen het nog met invites was) zijn we geneigd de Oneplus Nord N100 voor hem te kopen. Die staat momenteel aan 125€.

Is deze deftig, of zijn er andere toestellen in deze prijsklasse die meer aangeraden zijn?
Ga ook op zoek voor gsm voor mijn dochter ook budget van +- 130€, voor mijn zoon hebben we twee jaar geleden eene gekocht huawuei denk 129€
 
Ga ook op zoek voor gsm voor mijn dochter ook budget van +- 130€, voor mijn zoon hebben we twee jaar geleden eene gekocht huawuei denk 129€
Wij zijn uiteindelijk dus voor die Xiaomi Poco X3 Pro gegaan. Nog geen seconde spijt van gehad.

Maar die staat wel aan 249€
 
Wij zijn uiteindelijk dus voor die Xiaomi Poco X3 Pro gegaan. Nog geen seconde spijt van gehad.

Maar die staat wel aan 249€
Is te duur voor ons, ze krijgt hem voor haar sint en ze gaat stuk zelf bijleggen van haar gespaard geld, en geld van oma en opa. Ze is er tien, normaal krijgt ze sowieso eene voor haar twaalf jaar gezien ze nu al eene wil moet ze hem stuk zelf betalen.
 
Heb al een tijdje mijn GSM , een samsung A6 nog , nu toch eens van plan om een ander te kopen , ik ben wel tevreden van Samsung , maar nu zie meer en meer die Chinese merken (Xiaomi,OPPO,OnePlus) , is dat dezelfde kwaliteit (of beter?) , of is dat toch eerder Chinese kwaliteit. Prijsklasse is tot 300 euro , dat hoeft niet de luxe-gsm te zijn , zolang er een deftige camera in zit en genoeg opslag ben ik al dik tevreden . Ik zie nu ook meer en meer GSM's voor 5G , beter om dan zo één te kiezen ?

Dusja , is Xiaomi,OPPO,OnePlus,Huawei een deftig alternatief voor Samsung in de prijsklasse tot 300 euro ?

Edit : een goede batterij is ook belangrijk !
 
Ik heb 6 maand een oppo gebruikt (A53) omdat ik er net iets betere reviews van vond dan de Xiaomi 9 en 10. Budget lag rond de 200 euro.
Nu terug Xiaomi, OPPO ligt hier als reserve.

Camera trekt opvallend waziger en de gsm blokkeert bijna wekelijks volledig voor meerdere minuten. Tijdens het bellen gaat het scherm op zwart en kreeg ik dus ook niet meer aan zonder op te hangen. Veel gefrustreer van mijn kant uit.
Nu dus de Xiaomi 10 en enige "nadeel" is dat de batterij ietske sneller plat is, hoewel ze even krachtig zouden moeten zijn.
 
Terug
Bovenaan