Nieuw scherm voor ps5 en pc

dopey_92

Active member
Hoi,

Zoals de titel zegt ben ik op zoek naar een nieuw scherm om te gamen op pc speel ik nog op 1080p maar binnen een jaar wil ik toch overschakelen naar 1440p.

Verder wil ik er ook mijn ps5 op aansluiten.

Nu wil ik toch een scherm die groot genoeg is en niet te klein is om op te gamen max budget is 400 euro.

Ben hier wel een leek in dus weet echt niet op wat ik moet letten bij het kopen van een scherm.
 
Zou zeggen koop je een goed 1440p scherm gezien de PS5 hier sinds een aantal maanden overweg mee kan. 27inch is hier de sweetspot qua pixeldichtheid.

Denk wel niet dat het PC-gedeelte op 1080P er zo gelikt gaat uitzien op datzelfde 1440P scherm.

Zoals aangehaald in een ander topic: LG 27GP850(P)-B geniet mijn persoonlijke voorkeur.
 
Op PC zet je het dan ook best op 1440p op een 1440p scherm, anders gaat het er slecht uitzien. Met DLSS of FSR aan als het te zwaar is voor de GPU.
 
Op PC zet je het dan ook best op 1440p op een 1440p scherm, anders gaat het er slecht uitzien. Met DLSS of FSR aan als het te zwaar is voor de GPU.
Zou zeggen koop je een goed 1440p scherm gezien de PS5 hier sinds een aantal maanden overweg mee kan. 27inch is hier de sweetspot qua pixeldichtheid.

Denk wel niet dat het PC-gedeelte op 1080P er zo gelikt gaat uitzien op datzelfde 1440P scherm.

Zoals aangehaald in een ander topic: LG 27GP850(P)-B geniet mijn persoonlijke voorkeur.
Ik heb een rtx 2060 en cpu is een 1600 af niet het beste van het beste maar de games die ik speel zijn ook niet echt zwaar, diablo4,mmos,dota2,csgo.

Max budget is 400 euro en zat nu te kijken naar de samsung odyssey g7 27 inch.

die lgd ga ik eens bekijken alvast een dikke merci.
 
De mosterd haal ik meestal bij www.rtings.com

Methodische reviews die u een goed "beeld" geven hoe een bepaald scherm presteert.
Op 27 inch zou ik eerder in qhd blijven. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een IPS paneel vanwege minimale smearing/ghosting tov VA.
Een VA paneel heeft dan weer meer contrast en kan curved zijn, als je dat al zou willen.
 
De mosterd haal ik meestal bij www.rtings.com

Methodische reviews die u een goed "beeld" geven hoe een bepaald scherm presteert.
Op 27 inch zou ik eerder in qhd blijven. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een IPS paneel vanwege minimale smearing/ghosting tov VA.
Een VA paneel heeft dan weer meer contrast en kan curved zijn, als je dat al zou willen.
Ok merci, aan het twijfelen tussen de Odyssey g7 0f de LG 27GP850.

Enige nadeel is dat ze geen 2.1 HDMI hebben lees ik zo en geen 4k kunnen doen, mss toch opteren voor een 4k scherm?
 
Vanwege je combinatie PC en PS5 is 1440P een gulden middenweg. Hoe hoger de resolutie des te sterker je (PC) systeem moet zijn.
Speel nu al een tijdje op 1440P, zowel PS5 als PC. Voorheen hing de PS aan een 60 Hz 4K televisie dus ik kan slechts beperkt vergelijken.
Weinig spelletjes op de PS5 zijn echter aan 120Hz in 4K, merendeel van de nieuwe/remakes zijn aan 60 of minder. De PS5 pro en opvolgers gaan natuurlijk wel in de hogere regionen qua FPS zitten.

1440P zal je huidige PC nog kunnen draaien. Vanaf 4K, met oog op de toekomst, zal je een bredere systeemupgrade in gedachten moeten houden.
Als die er ook zit aan te komen, waarom dan niet onmiddellijk voor het 4K scherm gaan.
 
Samsung G7 Odyssey 4k
Is wel boven uw budget van 400€,maar is 4K en hdmi 2.1
Heb al zitten denken om max 600 uit te geven anders kom ik er toch niet uit :p

Vanwege je combinatie PC en PS5 is 1440P een gulden middenweg. Hoe hoger de resolutie des te sterker je (PC) systeem moet zijn.
Speel nu al een tijdje op 1440P, zowel PS5 als PC. Voorheen hing de PS aan een 60 Hz 4K televisie dus ik kan slechts beperkt vergelijken.
Weinig spelletjes op de PS5 zijn echter aan 120Hz in 4K, merendeel van de nieuwe/remakes zijn aan 60 of minder. De PS5 pro en opvolgers gaan natuurlijk wel in de hogere regionen qua FPS zitten.

1440P zal je huidige PC nog kunnen draaien. Vanaf 4K, met oog op de toekomst, zal je een bredere systeemupgrade in gedachten moeten houden.
Als die er ook zit aan te komen, waarom dan niet onmiddellijk voor het 4K scherm gaan.
Dan ben ik aan het twijfelen tussen deze 2 maar weet niet waar het verschil in zit.


 
Ik gok op verschil in modelnaam door regionale verschillen ofzo want zijn volgens mij idem.
 
Geen idee. Ik zou eerlijk gezegd voor 1440p gaan eigenlijk. Pc games draaien op 4k is niet zo evident, toch niet aan een goede framerate. En als je er net voorzit is 1440p op 4k scherp genoeg imo
 
Heb al zitten denken om max 600 uit te geven anders kom ik er toch niet uit :p


Dan ben ik aan het twijfelen tussen deze 2 maar weet niet waar het verschil in zit.


de oddysey is nieuwer en beter. De LS draait op een TV os en de oddysey is een echte monitor. daar zit het verschil.
 
de oddysey is nieuwer en beter. De LS draait op een TV os en de oddysey is een echte monitor. daar zit het verschil.
Ok dikke merci, wat zou jij aanraden is er een beter alternatief dan de odyssey g7 hoor dat er wel veel problemen mee zijn.

Deze is ook wel goed heb ik gehoord https://www.coolblue.be/nl/product/...1OWSOQZ-PhJfW-IXRkuevwQZIxSjRcARoCpxkQAvD_BwE.

Zie ook dat veel mensen een 42 inc tv nemen om te gamen als monitor dat kan toch niet praktisch zijn als je zo dicht zit.
 
Prijs
Ok dikke merci, wat zou jij aanraden is er een beter alternatief dan de odyssey g7 hoor dat er wel veel problemen mee zijn.

Deze is ook wel goed heb ik gehoord https://www.coolblue.be/nl/product/...1OWSOQZ-PhJfW-IXRkuevwQZIxSjRcARoCpxkQAvD_BwE.

Zie ook dat veel mensen een 42 inc tv nemen om te gamen als monitor dat kan toch niet praktisch zijn als je zo dicht zit.
prijs kwaliteit zijn die oddyseys één van de beste op de markt. Ik heb zelf eentje gehad en was er heel tevreden van, enige jammere is dat die het na 2.5 jaar begeven heeft.... heb nu eeen alienware oled en dat is natuurlijk een heel andere prijscategorie :p.je kan natuurlijk altijd pech hebben. was wel zuur voor mij want ik heb er nog 600 euro voor betaald toen die net nieuw waren.

42 inch is oké als je een giga diepe bureau hebt. voor 1440p zou ik bij 27 inch blijven en bij ultrawide 1440p of standaard 4k zou ik 32 inch pakken. groter hoeft het voor mij persoonlijk niet.
 
Denk dat ik voor mijn ps5 voor de LG c2 ga gaan, en dan voor mijn pc een 1440 p scherm koop die zijn toch fors goedkoper.
 
Terug
Bovenaan