Advies Aankoop GSM (Budget 250 tot 400 euro)

Ik heb via het werk 250 euro korting op de aankoop van een gsm. Khad mn oog laten vallen op de Google pixel. Helaas kunnen we enkel kiezen tussen modellen van Samsung, IPhone en Oneplus. Welke model kunnen jullie aanraden? Qua budget dacht ik aan 350 tot 500 euro. Welke smartphones uit deze merken/budget beschikken over een goede camera? (momenteel gebruik ik een huawei mate 20 pro)
 
Ik heb via het werk 250 euro korting op de aankoop van een gsm. Khad mn oog laten vallen op de Google pixel. Helaas kunnen we enkel kiezen tussen modellen van Samsung, IPhone en Oneplus. Welke model kunnen jullie aanraden? Qua budget dacht ik aan 350 tot 500 euro. Welke smartphones uit deze merken/budget beschikken over een goede camera? (momenteel gebruik ik een huawei mate 20 pro)
Eventueel een OnePlus Nord 2T 5G of Samsung S21 o.i.d.

Als je niet volledig binnen budget wil blijven kan ik zeker een Oneplus 10T aanraden. Heb deze zelf net een week en ben er heel content van. Opladen op 150w is echt zot snel. Van 0 naar 100% in 19 min.

Camera is iets minder dan een Samsung bvb. vooral bij schemer en donker maar over het algemeen trekt die best wel mooie foto's.

Qua iPhone ga je voor dat geld niet echt iets nieuws kunnen kopen.
 
Kheb de Samsung A53 aangekocht, zeer teleurgesteld in de camera van deze telefoon. Lang duren eer hij een foto neemt en slechte kwaliteit (wazig,...) . Mn vorige was een Huawei mate 20 pro en had een betere camera. Moet ik een update van die camera doen ofzo? Ik kan me moeilijk voorstellen dat hij zo slecht is.
 
Kheb de Samsung A53 aangekocht, zeer teleurgesteld in de camera van deze telefoon. Lang duren eer hij een foto neemt en slechte kwaliteit (wazig,...) . Mn vorige was een Huawei mate 20 pro en had een betere camera. Moet ik een update van die camera doen ofzo? Ik kan me moeilijk voorstellen dat hij zo slecht is.
mijn vriendin heeft die ook en vinden hem ook zeer teleurstellend
 
Gezien ik er maar niet aan uit geraak kom ik hier eens polsen voor advies.

Heb nu een Nokia 9 Pureview die ik kocht in Augustus 2019.
Zou die nu eventueel vernieuwen en heb volgende shortlist

- OnePlus Nord 2T 128GB (256GB kan ook maar biedt geen meerwaarde voor mij)
- OnePlus Nord 3 128GB (iets boven budget)
- Google Pixel 6a 128GB
- Nokia X30 128GB (deze had ik het eerst op het oog)

Voor m'n werk moet ik redelijk wat foto's trekken van binnenruimtes. Dus een goeie groothoek is een pluspunt.
Draadloos opladen zou mooi zijn, maar blijkbaar in huidige modellen en in deze prijsklasse blijkbaar zeldzaam geworden. (gebruik ik nu dagelijks)
Android One ervaring is bijna een must, maar is misschien vandaag een achterhaalde requirement?
Ik doe vrij lang met mijn telefoons (4-5 jaar). Dus een maximaal updatebeleid heeft zeker de voorkeur.
NFC is eigenlijk een must.

Het vreemde vind ik wel dat als ik mijn huidige telefoon qua specs vergelijk met bovenstaande. Er eigenlijk geen grote vooruitgang lijkt te zijn.

Ware het niet van het camera debacle op mijn huidige telefoon (gekend issue met deze), en het onvoorzien vroegtijdig stoppen met Android updates voor deze telefoon. Zou ik gewoon door doen met mijn huidige Nokia.
 
Gezien ik er maar niet aan uit geraak kom ik hier eens polsen voor advies.

Heb nu een Nokia 9 Pureview die ik kocht in Augustus 2019.
Zou die nu eventueel vernieuwen en heb volgende shortlist

- OnePlus Nord 2T 128GB (256GB kan ook maar biedt geen meerwaarde voor mij)
- OnePlus Nord 3 128GB (iets boven budget)
- Google Pixel 6a 128GB
- Nokia X30 128GB (deze had ik het eerst op het oog)

Voor m'n werk moet ik redelijk wat foto's trekken van binnenruimtes. Dus een goeie groothoek is een pluspunt.
Draadloos opladen zou mooi zijn, maar blijkbaar in huidige modellen en in deze prijsklasse blijkbaar zeldzaam geworden. (gebruik ik nu dagelijks)
Android One ervaring is bijna een must, maar is misschien vandaag een achterhaalde requirement?
Ik doe vrij lang met mijn telefoons (4-5 jaar). Dus een maximaal updatebeleid heeft zeker de voorkeur.
NFC is eigenlijk een must.

Het vreemde vind ik wel dat als ik mijn huidige telefoon qua specs vergelijk met bovenstaande. Er eigenlijk geen grote vooruitgang lijkt te zijn.

Ware het niet van het camera debacle op mijn huidige telefoon (gekend issue met deze), en het onvoorzien vroegtijdig stoppen met Android updates voor deze telefoon. Zou ik gewoon door doen met mijn huidige Nokia.

Als je een pure Android ervaring wil, zou ik wegblijven van OnePlus. Sinds zij zijn samengevoegd met Oppo wordt hun Android schil steeds ingrijpender aangepast. Ik heb zelf de 2T gehad en ik vond het wel een fijn toestel, maar de groothoek is niet echt bijzonder.

Ik denk dat je in deze categorie bijna steeds bij de 6a uitkomt als beste keuze.
 
Volgens Tweakers is de "best buy" in deze prijscategorie momenteel de Samsung Galaxy A54, met de Pixel 6a als "kleiner" alternatief. Als ik die specs opzoek is die nu ook niet veel kleiner maar goed, gaan jullie akkoord met deze twee aanbevelingen?
 
Volgens Tweakers is de "best buy" in deze prijscategorie momenteel de Samsung Galaxy A54, met de Pixel 6a als "kleiner" alternatief. Als ik die specs opzoek is die nu ook niet veel kleiner maar goed, gaan jullie akkoord met deze twee aanbevelingen?

Ik zou de S21 FE ook nog bekijken: https://www.mediamarkt.be/nl/product/_samsung-smartphone-galaxy-s21-fe-5g-128-gb-graphite-sm-g990bzafeub-2021421.html?utm_source=tweakers&utm_medium=psm-product feed&utm_term=2021421

Volgens de pricewatch kost hij normaal minstens 450, maar door de zeer mooie promo bij MM valt die nu ook in dit bereik.
Lijkt op het eerste gezicht op zowat alle vlakken minstens evengoed of beter.
 
Ik zou de S21 FE ook nog bekijken: https://www.mediamarkt.be/nl/product/_samsung-smartphone-galaxy-s21-fe-5g-128-gb-graphite-sm-g990bzafeub-2021421.html?utm_source=tweakers&utm_medium=psm-product feed&utm_term=2021421

Volgens de pricewatch kost hij normaal minstens 450, maar door de zeer mooie promo bij MM valt die nu ook in dit bereik.
Lijkt op het eerste gezicht op zowat alle vlakken minstens evengoed of beter.
Als relatieve leek lijkt de batterij wel wat minder, en eventueel de camera (al is dat enkel gebaseerd op Mpixel wat ook niet alles zegt). Ik heb geen idee van hoe die chips te vergelijken zijn.
 
Als relatieve leek lijkt de batterij wel wat minder, en eventueel de camera (al is dat enkel gebaseerd op Mpixel wat ook niet alles zegt). Ik heb geen idee van hoe die chips te vergelijken zijn.

Ha, ik had mij idd miskeken in de pricewatch :)
Er is wel wat vergelijkingsmateriaal te vinden, bvb:

A54 zal wel langer updates krijgen vermoed ik (zonder het specifieke updatebeleid bekeken te hebben).
 
De S21 FE lijkt me ook zeker de moeite om te bekijken. Qua updates zit die trouwens meer dan ok. Hij zal nog tot 2027 ondersteund worden, als ik mij niet vergis. Met de A54 komt daar nog een jaar bij. De toestellen zijn eigenlijk heel vergelijkbaar, met vooral een snellere processor voor de S21 FE en een betere batterijduur voor de A54.

Het hangt er dus vooral vanaf wat je juist wil... De 6a is inderdaad ook een prima alternatief, vooral als de camera belangrijk voor je is.
Staar je sowieso niet blind op megapixels.

Als je eens iets helemaal anders wil, kan je ook naar de Nothing Phone (1) kijken.
 
Ik volg hier even mee, aangezien ik momenteel naar iets soortgelijks op zoek ben.
Mijn huidige Motorola Moto G5 Plus is inmiddels 5 jaar oud, werkt nog steeds goed maar het wordt stilaan tijd voor wat anders (of toch het zoeken naar).

Lang keek ik ook uit naar de Pixel 6a als best buy, maar vanwege de batterij issues blijf ik daar nog steeds wat wantrouwig over.

Tot er iets beters op de markt komt is lijkt me persoonlijk nog een andere niet vaak genoemde optie: Poco F5 momenteel voor 390 euro op Amazon.nl in België of op andere plaatsen haast niet te vinden..

Alleen heb ik nog geen ervaringen in smartphones via Amazon.nl werkt dit goed in België? En wat vinden jullie van deze smartphone?
De Pixel 6a is ondertussen ook al een model van vorig jaar, maar uiteraard wel een beter updatebeleid dan Xiaomi en merkbaar kleiner qua formaat.
 
Ik volg hier even mee, aangezien ik momenteel naar iets soortgelijks op zoek ben.
Mijn huidige Motorola Moto G5 Plus is inmiddels 5 jaar oud, werkt nog steeds goed maar het wordt stilaan tijd voor wat anders (of toch het zoeken naar).

Lang keek ik ook uit naar de Pixel 6a als best buy, maar vanwege de batterij issues blijf ik daar nog steeds wat wantrouwig over.

Tot er iets beters op de markt komt is lijkt me persoonlijk nog een andere niet vaak genoemde optie: Poco F5 momenteel voor 390 euro op Amazon.nl in België of op andere plaatsen haast niet te vinden..

Alleen heb ik nog geen ervaringen in smartphones via Amazon.nl werkt dit goed in België? En wat vinden jullie van deze smartphone?
De Pixel 6a is ondertussen ook al een model van vorig jaar, maar uiteraard wel een beter updatebeleid dan Xiaomi en merkbaar kleiner qua formaat.

Dat lijkt me inderdaad ook zeker een prima alternatief. Ik ben zelf ook wel van mening dat er in deze tijd nog maar weinig écht slechte toestellen worden gemaakt en dat het vooral van jouw eigen voorkeuren afhangt.
De F5 lijkt me erg goed als je een goede processor wilt en belang hecht aan snelladen. Voor mij persoonlijk zou de vingerafdruksensor aan de zijkant een serieuze afknapper zijn en ik ben geen fan van MIUI en het updatebeleid. Als je opnieuw 5 jaar met je toestel wilt doen, valt deze eigenlijk al meteen af...
 

Topdeal op de Nord 3 16/256 als je het mij vraagt. Even duur als de 8/128. En Buds 2 erbij.
Ik wil even inpikken hierop, op zoek naar een smartphone voor een collega, liefst niet te groot (deze is al groot imo), max 400 euro, fast charging, en vooral Qi charging compatibel...

Ligt dat aan mij, maar telenet afficheert niet duidelijk of het met of zonder die Qi charging is. Hij zou namelijk ook een deal willen scoren in de telenet store, gezien hij klant is daar... En heb geen zin om telefoon per telefoon te gaan googelen, dus als iemand iets weet binnen deze prijscategorie, hoe kleiner de omvang van het scherm hoe beter...

Much obliged... Eventuele andere deals, geen telenet dus mag ook, maar dus liefst geen chinese merken, en met gewoon android store, en liefst ook een batterij die wat meegaat
 
Ik heb al sinds juli 2021 de Xiaomi Poco F3. Ben er nog altijd ontzettend content van, werkt nog zo goed als nieuw.
Hmm, ik heb een poco x3 pro van een maand ouder en ik merk dat die de laatste maand vaak begint tegen te werken.
Ik heb niet direct het gevoel dat hij in het algemeen trager is, maar sommige apps werken plots voor geen meter meer. Al geprobeerd ze opnieuw te installeren, maar blijft hetzelfde.
Beetje teleurstellend als de software niet meer mee wil als de telefoon zelf wel nog lijkt te kunnen.
 
Hmm, ik heb een poco x3 pro van een maand ouder en ik merk dat die de laatste maand vaak begint tegen te werken.
Ik heb niet direct het gevoel dat hij in het algemeen trager is, maar sommige apps werken plots voor geen meter meer. Al geprobeerd ze opnieuw te installeren, maar blijft hetzelfde.
Beetje teleurstellend als de software niet meer mee wil als de telefoon zelf wel nog lijkt te kunnen.
Wij hebben om dezelfde reden ooit een poco zeer snel buiten gesmeten. Geen poco meer hier.
 
Ik heb een Xiaomi 9T uit 2019. De updates zijn geëindigd in 2021. Op zich ben ik héél tevreden geweest van deze telefoon. Hij is snel en trekt echt de meest prachtige foto's. Heb er zelfs al reportages mee gedaan die later op groot formaat zijn afgedrukt. De camera is dan ook een belangrijk onderdeel voor mij.

Nu voor mijn keuze van de volgende telefoon zit ik met de volgende twijfels en eisen:

Ik ben een koppige mens en weiger veel geld uit te geven aan een telefoon. Door de jaren is mijn budget wat van +/- 200 naar +/- 350 euro gegaan omdat ik een beetje realistisch moet blijven.

Dat geeft me op moment 2 heel grote kanshebbers

De Samsung A54, prachtige camera en heel lange ondersteuning van updates. Samsung zekerheid op kwaliteit. Nadeel is de UI en bloatware.

De Nothing Phone (1). Net zoals mijn 9T een beetje een specialleke (de 9T had de uitschuifbare selfiecam). Nieuwe speler op de markt met goeie specs, goede batterij, zuivere android UI, camera die oké is en natuurlijk het Glyph speeltje met de LED's achterop. Nadelen zijn de kortere ondersteuning (2025) en de slechte kwaliteit van de speakers (?).

Als jullie me nog een goed voorstel kunnen doen, of argumenten voor en tegen hebben, ik hoor het graag!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Xiaomi 9T uit 2019. De updates zijn geëindigd in 2021. Op zich ben ik héél tevreden geweest van deze telefoon. Hij is snel en trekt echt prachtische foto's. Heb er zelfs al reportages mee gedaan die later op groot formaat zijn afgedrukt. De camera is dan ook een belangrijk onderdeel voor mij.

Nu voor mijn keuze van de volgende telefoon zit ik met de volgende twijfels en eisen:

Ik ben een koppige mens en weiger veel geld uit te geven aan een telefoon. Door de jaren is mijn budget wat van +/- 200 naar +/- 350 euro gegaan omdat ik een beetje realistisch moet blijven.

Dat geeft me op moment 2 heel grote kanshebbers

De Samsung A54, prachtige camera en heel lange ondersteuning van updates. Samsung zekerheid op kwaliteit. Nadeel is de UI en bloatware.

De Nothing Phone (1). Net zoals mijn 9T een beetje een specialleke (de 9T had de uitschuifbare selfiecam). Nieuwe speler op de markt met goeie specs, goede batterij, zuivere android UI, camera die oké is en natuurlijk het Glyph speeltje met de LED's achterop. Nadelen zijn de kortere ondersteuning (2025) en de slechte kwaliteit van de speakers (?).

Als jullie me nog een goed voorstel kunnen doen, of argumenten voor en tegen hebben, ik hoor het graag!

Ik heb zelf de Nothing Phone (1) en ik ben er echt heel tevreden van. Bouwkwaliteit is super en Nothing komt de beloofde updates goed na (recent nog de meest nieuwe versie 2.0 gelanceerd). Ze hebben ook een sterke community en hebben bij de updates (zeker in het begin) ook steeds rekening gehouden met de feedback van de users.
Ondersteuning is trouwens tot 2026 met security updates, de Android updates stoppen inderdaad wel in 2025.
Van de slechte speakers heb ik zelf echt nog niets gemerkt, maar ik gebruik deze ook enkel voor sociale media en niet voor Netflix ofzo.

In deze prijsklasse blijft de Pixel 6a ook altijd een aanrader. Android updates tot 2025 en security tot 2027. De cameralenzen op zich zijn niet bijzonder, maar de pixels staan wel bekend om hun goede camerasoftware.
 
Terug
Bovenaan