Aankoop nieuwe TV

Niemand geeft 4 jaar wettelijke garantie in Nederland helloTV (oude platte tv) zevert nogal graag met loze beloftes, zou zeker eens met Tv Smits contact opnemen ook zeer goede service maar dan zonder de zever van helloTV


Nederland heeft eigenlijk geen wettelijke garantie termijn hun wijken af tov de rest van de Eu, voor Tv's van +€1000 is de verwachte levensduur van een Tv 6 jaar je hebt in Nl dus 6 jaar recht op een deugdelijk toestel, is er in die 6 jaar iets stuk buiten je wil om dan is de winkel je verplicht om het toestel

-1: Gratis te herstellen
-2: Indien het niet meer herstelt kan worden je een ander toestel in de plaats te geven
-3: Als de winkel niks voor je kan/wil betekenen kan je de verkoopovereenkomst verbreken en het aankoop bedrag terug eisen.

De fabrikant heeft hier in wezen niks mee te maken: Je koopt van de winkel, zijn er toch fabrieksgaranties dan nog blijven bovenstaande regels gelden in Nl

Veel winkels smeren je ook graag extra garantie formules aan, dikke zever dus vermits als je in Nl koopt je daar al een product koopt wat deugdelijk moet zijn.



Op oa Tweakers is er veel over te vinden en in topics zie je ook dat je wel moet doorduwen en u niet moeten laten doen bij een defect aan je toestel.
 
Bol.com is ook een optie voor mij. Komt op dezelfde prijs neer als HelloTv en misschien makkelijker voor garantie?
TvSmits staat hij €200 duurder zonder korting natuurlijk.
 
Bol.com is ook een optie voor mij. Komt op dezelfde prijs neer als HelloTv en misschien makkelijker voor garantie?
TvSmits staat hij €200 duurder zonder korting natuurlijk.
Tv smits moet je altijd mailen of contacteren via Marktplaats voor de beste prijs aan de prijs die je kan voorleggen van andere winkel, ze adverteren op Mp onder de naam Job of Freek.

Bol.com zou ik ver van wegblijven voor zo een dingen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu beide. Philips oled in de woonkamer en samsung Qled op de slaapkamer.
Beide zijn al twee,drie jaar ongeveer en mss ligt het daar aan (al wat ouder) maar ik merk bitter weinig verschil tussen een Oled en Qled
wissel ze een keer om en vergelijk dan. De kamer doet er enorm veel toe, voor beide beeld en geluid.
in principe komt een OLED beter tot zijn recht in een donkere kamer, de meeste mensen hebben een overbelichte woonkamer.
Ook een donkere muur achter de TV helpt om een (OLED-)TV beter te doen schijnen.
Een (OLED-)TV in de woonkamer is eigenlijk een beetje vreemd/verkeerd.
Aparte TV kamers zouden een ding moeten worden.

Soit, ik ben hier wat extreem in, maar heb heel de muur achter mijn TV met zwarte panelen behangen. Het effect is zeer opmerkelijk.
Rolluiken gaan altijd toe als ik Film/Serie/Game.
Geen lampen aan; enkel een paar indirecte lichtjes aan de randen mag nog imo.
Geen electronica aan de muur waar de TV hangt, die hebben altijd schermpjes, lampjes of kleuren die in de weg zitten voor de beste ervaring.

Fin, ik heb u hier nu wel gequote maar op zich geld het voor iedereen die denkt dat een beter/nieuwer/groter scherm de beste weg naar een betere ervaring is.
 
bias lighting heeft veel meer inpakt dan een donkere achtergrond voor me (ook bij Oled), heb de donkere achtergrond ook weg gedaan voor bias lighting is dat geen goede keuze/meerwaarde.
 
Nochtans kan bias lighting wel helpen om alles beter tot zijn recht te doen komen (had ik ook op mijn plasma bevestigd).
https://en.wikipedia.org/wiki/Bias_lighting
is een oplossing voor hetzelfde probleem, maar doet het niet goed voor mij. ook geprobeerd want dat oogt wat mooier in een woonkamer maar het had amper effect. tegen eyestrain hielp het niet en het beeld werd er niet echt beter van. het contrast in lichtsterkte met de rest van de kamer verminderen is goed voor kamers met veel lichtpunten en reflectiepunten, maar doet niets in een reeds donkere kamer.
bias lighting heeft veel meer inpakt dan een donkere achtergrond voor me (ook bij Oled), heb de donkere achtergrond ook weg gedaan voor bias lighting is dat geen goede keuze/meerwaarde.
de donkere achtergrond is voor mij dan weer de oplossing. volledige immersie, alle focus op het scherm.
ook bij verschillende aspect ratios is enkel daar waar beeld is in focus, die zwarte balken langs boven en ondee, links en recht zijn er niet meer als ze dezelfde kleur als je muur hebben. dat effect had ik zwaar onderschat bij films waar er voor een breder beeld word gegaan meestal.
 
de donkere achtergrond is voor mij dan weer de oplossing. volledige immersie, alle focus op het scherm.
ook bij verschillende aspect ratios is enkel daar waar beeld is in focus, die zwarte balken langs boven en ondee, links en recht zijn er niet meer als ze dezelfde kleur als je muur hebben. dat effect had ik zwaar onderschat bij films waar er voor een breder beeld word gegaan meestal.
Heb een ruimte gehad die volledig zwart was geverfd ook het plafond licht uit en je zag niks meer projector en 120.inch scherm, was top maar voor tv heeft bias toch de voorkeur op tv zijn de balken ook perfect zwart.
 
de donkere achtergrond is voor mij dan weer de oplossing. volledige immersie, alle focus op het scherm.
ook bij verschillende aspect ratios is enkel daar waar beeld is in focus, die zwarte balken langs boven en ondee, links en recht zijn er niet meer als ze dezelfde kleur als je muur hebben. dat effect had ik zwaar onderschat bij films waar er voor een breder beeld word gegaan meestal.
Idem, het effect van de muren zwart verven had ik stevig onderschat. Het contrast is ineens veel duidelijker en inderdaad, die zwarte balken "verdwijnen" dan plots.
 
Dit weekend ben ik bij Frans de Smet geweest, ik heb een LG 65C2 aan 1499€ meegenomen, hun catalogusprijs was 1599€ dus nog een beetje korting bijgekregen
Kleine showroom waar een 15 tv's staan met een persoonlijke service. Zeker aan te raden.
 
Laatst bewerkt:
Heb eens naar Frans de Smet gemaild met de vraag of ze daar de tv hebben die ik zoek.
Los van de uitgebreide garantie mogelijkheden van HelloTV, is hun service wel goed?
TV Smits ook eens zien of ik deze kan contacteren.
 
Al reactie van FdS. Daar kost de 65 inch CS6LA 1399 + 50 voor levering. HelloTV 1339 inclusief levering. Als ik hoor dat HelloTV reeds van naam is veranderd, misschien voor service na verloop best lokaal kopen?
 
Frans de Smet is ook betrouwbaar je gaat daar geen volle 6 jaar dekking hebben zoals in Nl (die je bij vele ook moet afdwingen) maar die man doet toch ook zeer veel voor zijn klanten achteraf .

Voor die€50 zou ik gewoon bij Fsd bestellen of Tvsmits als die je een top deal geeft.
 
Kogel is door de kerk. TvSmits heeft dezelfde prijs als FdS.
Bijgevolg bestelling geplaatst bij FdS en levering tot thuis.
Nu benieuwd naar de upgrade.
 
Samsung Qled Q80A in de living en deze gecalibreerd voor beste zwart waardes. Voor gaming (echt niet veel en altijd dezelfde games - Halo enz) Samsung Crystal UHD AU 7040. (ook afgesteld, niet slecht voor 549€! )
 
Ik heb een ietwat domme vraag misschien hoor...


Maar ik heb nu een 120 cm diagonaal tv op een tv kastje staan.
Ik heb bij de bouw hier, rekening gehouden om ooit een tv aan de muur te hangen (gat en wachtbuis voorzien) achter waar mijn tv nu staat.
Een tv aan de muur, toon toch net iets afgewerkter en perfectionistisch vind ik :)

Dus mijn nieuwe tv zou dus op zelfde plaats als het tv meubel komen, maar een 50 cm meer naar achter dus.

Maar iets in mij zegt dat dat dan eigenlijk weg gesmeten geld is , om een nieuwe tv te kopen die groter is, want aangezien je tv dan ook 50 cm naar achter gaat hangen, zit je er dus verder van af.... Waar door de nieuwe, grotere tv, eigenlijk min of meer hetzelfde er uit zal zien vanuit je zetel?
of zie ik dat helemaal verkeerd? Natuurlijk een nieuwe tv bied ook andere zaken zoals: scherpere beeldkwaliteit en dergelijke, maar daar zit je ook weer met het feit: hoe verder je er van af zit, hoe minder goed dat je die details ziet, toch?
 
120cm, is dat dan 42”?

Hangt er een beetje vanaf welk model je nu hebt en tot welke grootte je kan gaan aan uw muur. Als je van 42 naar 65 gaat ga je toch een enorm verschil hebben, zelfs al gaat die 50cm naar achter.
 
Maar iets in mij zegt dat dat dan eigenlijk weg gesmeten geld is , om een nieuwe tv te kopen die groter is, want aangezien je tv dan ook 50 cm naar achter gaat hangen, zit je er dus verder van af.... Waar door de nieuwe, grotere tv, eigenlijk min of meer hetzelfde er uit zal zien vanuit je zetel?
of zie ik dat helemaal verkeerd?
Alles went. Kracht van gewenning is eigenlijk niet te onderschatten. Dus het is vooral berekenen hoeveel nood dat je er echt aan hebt. Hoeveel geld teveel, want het blijft uiteindelijk een luxe product. En hoeveel tijd dat je er weldegelijk gebruikt van maakt.

Hier ook nog effe getwijfeld aan groter, maar gewoon de zetel wat dichterbij gezet. Geld genoeg, maar met de huidige economie en een TV dat eigenlijk nog goed dienst doet was het voor ons persoonlijk niet demoeite.

Ik gebruikt ook graag producten op. Heb oa speakers van 30 jaar oud die nog steeds goed dienst doen. Veel electronica van +10j oud(met knoppen!) wetende dat ik mijn geld er volledig heb uitgehaald brengt toch ook wel voldoening.
 
afstand tot TV is essentieel, in tegenstelling tot (top)speakers van 30 jaar oud, ga je bij TV toch echt een verschil van 30 jaar zien/horen.
(toch raad ik hier iedereen die denkt een nieuwe TV te kopen, eerst hun speaker systeem te upgraden)
 
Terug
Bovenaan