Aankoop nieuwe TV

Ging eerst een LG c2 kopen voor op de ps5 te gamen, maar ben dan deze tegen gekomen Samsung b95 en nu aan het twijfelen.
 
Oud topic terug opgraven


Deze gekocht voor 1900€ in Mediamarkt Duitsland (Nog niet afgehaald dus kan nog wel annuleren), maar de deal leek me te goed te zijn.
Iemand met kennis van zaken, goeie tv of toch maar daar laten?
Als je ambilight en die soundbar wil wel. Anders beter deze: https://www.hellotv.nl/product/lg-oled65c25lb

Prijs kan wellicht nog goedkoper als je wat rondzoekt of korting vraagt bij hellotv.
 
Die Philips staat daar aan 3099€, zelfs met korting ga ik nie aan 1900€ geraken vrees ik
Ik bedoel dat de LG 65C2 een betere keuze is als je geen belang hecht aan ambilight of die soundbar.
En dat ze HelloTV wel nog wat van de prijs kunnen doen voor de LG TV of andere winkels zoals Frans De Smet, Smits, ... Dan je wellicht 400-500euro goedkoper af. Maar wil je echt graag die Philips TV, dan heb je en goeie deal denk ik.
 
Nieuwe aankoop, Frans Desmet gemailed voor eventueel scherpere prijs.
Sony Bravia OLED XR-55A90J (2023) 1399@ Coolblue..

Hier word enkel via de PC tv gekeken wat geen problemen gaf op mijn oude Bravia, maar als er iemand opmerkingen heeft shoot. LG C3 blijft ook nog een optie met die refreshrate en iets meer gamer gerichte voordelen. Maar afstappen van Sony is moeilijk.
 
De LG OLED evo C3 55 is 2 jaar jonger (model 2023) en kost minder, moest het over een Fald tv gaan zou ik Sony zeggen
 
De LG OLED evo C3 55 is 2 jaar jonger (model 2023) en kost minder, moest het over een Fald tv gaan zou ik Sony zeggen
Sony gebruikt wel LG OLED panelen, maar hun sturing is beter. Alhoewel ik ook niet klaag over mijn 77G2. Maar motion handling op mijn Sony projector is wel nog een tikkeltje beter.
 
Ik lees wel dat LG minder streng is in hun opties en Sony bepaalde dimming correctie niet uit te zetten valt etc? Mezelf al wel scheel gelezen maar ik heb gewoon wel meer vertrouwen in bouwkwaliteit van Sony wegens ervaring. Nog een crt van 30 jaar oude staan dat nog werkt, en nog een dozijn ander producten. Anderzijds, de C3 65inch valt al bijna rond de 1600 te scoren.
 
Met de solden aan het kijken voor een nieuwe tv, 65 of 70 inch.
Wordt gebruikt voor tv, netflix (via de tv is al standaard veronderdtel ik?) ,... af en toe ps4/5 en de switch.
Suggesties of is elk model van Samsung, LG, Sony goed?
 
Inderdaad. Ik heb de LG77G2 met nvidia shield er bij. Netflix, Disney+, Amazon Prime etc gaan goed via de TV. Maar voor VRT Max en nog wat andere apps heb ik de shieldtv.
 
Als je wat goedkoper wil dan een Nvidia Shield is een Chromecast met Google TV ook een goede optie.
 
Ik heb een Steam deck, lijkt mij ook perfect mogelijk om daarmee games te streamen vanaf desktop => TV in 1080p (en eventueel 4K?)
Voor 4K game streaming vanaf de game PC die boven staat zonder latency ben je dan waarschijnlijk best met een Wifi 6 router. Ik heb nu 802.11ac wifi.
Als VR mogelijk is via Wifi 6 op een Quest 3 zonder lag moet 4K gamen ook mogelijk zijn?
 
Prime, Disney plus, Netflix, Vrt max, Vtm go, Tv vlaanderen App en Kodi doe ik allemaal via de tv apps (Sony 85X85J) me eens laten verleiden voor een Apple 4k tv en een Shield maar beide waren gewoon overbodig omdat alles vlot werkt via de tv apps, wel met regelmaat de cache eens verwijderen
 
Prime, Disney plus, Netflix, Vrt max, Vtm go, Tv vlaanderen App en Kodi doe ik allemaal via de tv apps (Sony 85X85J) me eens laten verleiden voor een Apple 4k tv en een Shield maar beide waren gewoon overbodig omdat alles vlot werkt via de tv apps, wel met regelmaat de cache eens verwijderen
Helaas ondersteunen niet alle apps WebOS. Sony gebruik volgens mijn GoogleTV, dus heeft een ShieldTV weinig meerwaarde tenzij voor specifieke gevallen.
LG heeft dan wel weer AirPlay aan boord wat handig is al je een iPad of iPhone in huis hebt.
 
Ik heb nu onlangs gehoord dat Sony voor hun top-TV's richting miniLED gaat, terwijl dat OLED juist toch meer en meer aan het opkomen is, je ziet ook meer en meer OLED monitoren. En Sony hun OLED's zijn de beste op de markt (maar ook relatief duur).

Ik denk dat er niks kan tippen aan OLED, zolang je niet te veel lichtinval hebt. In een woonkamer met veel lichtinval gaat miniLED beter zijn overdag, denk ik.
 
Terug
Bovenaan