Aankoop nieuwe TV

De G4 is niet zo'n grote upgrade tegenover de G3.
De G3 is inderdaad enkel met muurbeugel. Zit wel heel strak aan de muur, maar dan moet je de kabels natuurlijk wel netjes kunnen wegwerken. Kan evt. wel een gootje op de muur ook tussen TV en TV kast.

Indien je geen G3 wil, dan zou ik de C3 pakken imo.
Heb zelf de 77" G2 en die speelt prachtig. De C3 gaat dat even goed doen.
Ik lees hier dat de G4 55 en 65 ook niet met voet komt, je moet die apart kopen. Of aan de muur hangen. Dus dat is dan nog eens 200 euro. Het is zeker een mooie TV maar heel duur.
Ik dacht dat de G4 ook met voet werd verkocht maar dat zal dan niet in België zijn precies.

De Samsung S95C ziet er nog interessant uit. Maar die ondersteunt dan geen Dolby Vision blijkbaar. Dus dan kan je de HDR niet optimaal benutten op Netflix?

Ik lees hier dat de G4 55 en 65 ook niet met voet komt, je moet die apart kopen. Of aan de muur hangen. Dus dat is dan nog eens 200 euro. Het is zeker een mooie TV maar heel duur.
Ik dacht dat de G4 ook met voet werd verkocht maar dat zal dan niet in België zijn precies.

De Samsung S95C ziet er nog interessant uit. Maar die ondersteunt dan geen Dolby Vision blijkbaar. Dus dan kan je de HDR niet optimaal benutten op Netflix?
De G (Gallery) versie, was altijd voor muurbevestiging, maar sommige landen verkopen hem nu met voet i.p.v. muurbeugel. Ik blijf het vreemd vinden dat dat kan verschillen van land tot land.
Die muurbeugel is echt wel goed moet ik zeggen en hij hangt strak aan de muur. Maar je moet natuurlijk een kabel gootje in de muur hebben dan. Persoonlijk vind ik dat wel de moeite want das toch een stukje strakker.

De G3 en G4 hebben een MLA array wat wel de moeite is. Wil je graag een iets goedkopere TV, dan zou ik de C3 nemen. Het verschil tussen de C3 en C4 is niet heel groot. Tenzij het prijsverschil 200euro is ofzo, dan zou ik het wel doen.

Samsung ondersteund geen Dolby Vision maar HDR+. Ik heb wel al gemerkt dat zeer veel content in Dolby Vision is. Netlfix, Amazon prime, AppleTV+ en Disney+ ondersteunen allemaal Dolby Vision voor de nieuwere films en series en dat is echt prachtig beeld. Geen idee als ze ook HDR+ ondersteunen want dat heeft mijn LG OLED dan weer niet. LG ondersteunt enkel gewone HDR en Dolby Vision. En ook HLG denk ik, maar niet zeker. Volgens mij wordt die laatste ook niet veel gebruikt.

HDR10+ wordt denk ik niet door de meeste streaming platformen ondersteund maar HDR10 blijkbaar wel. Maar Dolby Vision is blijkbaar beter dan HDR10. HDR10+ zou ook beter zijn maar wat ben je er mee als het niet ondersteund wordt?

Het prijsverschil tussen de C3 en de C4 is behoorlijk groot. 1899 vs 2599 voor de 65" op coolblue hoewel het buitenlands model van de C3 al te vinden is voor 1449 op bol.com. De C4 ondersteunt tot 144Hz, maar veel consoles ondersteunen dat toch niet.

Laatst bewerkt:
HDR10+ wordt denk ik niet door de meeste streaming platformen ondersteund maar HDR10 blijkbaar wel. Maar Dolby Vision is blijkbaar beter dan HDR10. HDR10+ zou ook beter zijn maar wat ben je er mee als het niet ondersteund wordt?
HDR10+ is vergelijkbaar met Dolby Vision van kwaliteit, maar als het niet ondersteund wordt, dan ben je er idd niks mee.
HDR10 is minder mooi als Dolby Vision/HDR10+ imo.

HDR10+ bestaat alleen maar omdat samsung dacht het te kunnen winnen van Dolby toen HDR pas nieuw was. Ondertussen is DoVi de standaard geworden. HDR10+ en DoVi zijn beide dynamisch, HDR10 is statisch voor heel de film/episode.

Alleen spijtig dat Windows geen HDR10+ en DoVi ondersteund, al mijn films die ik afspeel via pc kan ik enkel in gewoon HDR bekijken.

Ik ben ook in de markt voor een nieuwe tv. Heb nu een samsung 4k led van 7 jaar oud. Heb vorig jaar een soundbar gekocht van samsung, de q990c. Dus mijn voorkeur gaat uit naar de s95c of de s90c. Ik zie op forums zoals reddit wel redelijk wat problemen met de s95c en dan vooral met de one connect box tijdens het gamen die black outs veroorzaakt. Zijn er mensen die de s95c hebben en ervaring mee hebben?

Ja die dropout issues en geen dolby vision ondersteuning schrikken me wat af om voor Samsung te gaan. Dan denk ik met een LG C3 of G3 dat je meer safe zit.
Zeker de C4 is zijn geld niet waard , dan kan je beter voor de G3 gaan want die heeft MLA en de C4 niet en de G4 die ook MLA heeft is nog ietsje beter dan de G3 maar tegen een enorme meerprijs.

Die Samsungs lijken me dan weer beter/helderder dan de LG OLEDs voor SDR beeld. Uiteindelijk ook niet onbelangrijk want je gebruikt de TV niet enkel voor Netflix maar ook om naar sportwedstrijden of het journaal oid te kijken. Kan ook aan de afstelling of gebruikte modus liggen natuurlijk. TV’s vergelijken is niet gemakkelijk.

Ja die dropout issues en geen dolby vision ondersteuning schrikken me wat af om voor Samsung te gaan. Dan denk ik met een LG C3 of G3 dat je meer safe zit.
Zeker de C4 is zijn geld niet waard , dan kan je beter voor de G3 gaan want die heeft MLA en de C4 niet en de G4 die ook MLA heeft is nog ietsje beter dan de G3 maar tegen een enorme meerprijs.

Die Samsungs lijken me dan weer beter/helderder dan de LG OLEDs voor SDR beeld. Uiteindelijk ook niet onbelangrijk want je gebruikt de TV niet enkel voor Netflix maar ook om naar sportwedstrijden of het journaal oid te kijken. Kan ook aan de afstelling of gebruikte modus liggen natuurlijk. TV’s vergelijken is niet gemakkelijk.
Moet is nu kopen, dan is het een G3. Meerprijs voor de G4 is het mij ook niet waard.
Ik heb zelf een 77G2, maar wat helderheid betreft voor SDR moet ik je tegenspreken. Wij kijken met de OLED brightness op 49% voor SDR en 100% voor HDR. Het is vooral bij HDR content dat een Samsung beter gaat scoren. Voor SDR content heb je genoeg headroom.
Maar de MLA versie heeft een pak meer output dan mijn G2, dus ik niet dat ge u zorgen moet maken. Tenzij je in een serre woont en het licht recht in de TV schijnt.

Dit lijkt mij een schone deal. Alleen het probleem is dat ik hem niet omhoog kan hangen. Dus zou een voet moeten bijkopen.

Ik kom van 50 inch nu. Destijds wat spijt gehad dat ik niet voor 55 inch gegaan was. Nu zou ik direct voor 65 inch gaan :) kijkafstand is ongeveer 3 meter, en dat is vrij ruim vanaf het verste punt in mijn zetel gerekend, dus dat gaat niet overkill zijn denk ik.

Probleem 2, ben out met een sleutelbeenbreuk. Dus ga mijn pa bellen of hij mij kan helpen of moet hem ergens bestellen waar ze hem ook willen installeren. Ik mag niks (zwaar) optillen momenteel. Bol of coolblue genieten wel de voorkeur want daar kan ik met vouchers werken (die ik zou via bitrefill.com kopen)

Laatst bewerkt:
Ben de LG G4 aan het overwegen, nu staat die bij bol en el vidas veel goedkoper, weliswaar met een andere nummer (G42LW ipv G45LW). Zover ik er informatie over vind zijn dit tv's bedoeld voor oost-Europa maar zouden die buiten die nr identiek moeten zijn. Iemand die daar iets meer over kan zeggen? Het is wel een mooie korting maar niet als de tv van mindere kwaliteit zou zijn.

Ben de LG G4 aan het overwegen, nu staat die bij bol en el vidas veel goedkoper, weliswaar met een andere nummer (G42LW ipv G45LW). Zover ik er informatie over vind zijn dit tv's bedoeld voor oost-Europa maar zouden die buiten die nr identiek moeten zijn. Iemand die daar iets meer over kan zeggen? Het is wel een mooie korting maar niet als de tv van mindere kwaliteit zou zijn.
Werkt evengoed, maar voor garantie kan je niet op LG Benelux rekenen volgens mij.
Zo heb ik op mijn 77G2 5 jaar paneelgarantie via LG die je dan misloopt denk ik. Met een buitenlandse is het 2 jaar via bol.com wellicht. Op tweakers zal daar wel info te vinden zijn. Dan kun je zelf beslissen als je daarmee kunt leven of niet.

Die prijs valt wel goed mee. Normaal staat de G4 65" >3200€
Er staat niet bij Benelux of buitenlands model, ik vermoed een buitenlands model. Anders zou het typenr G45LW zijn.
Werken alle apps zoals vrt max en vtm daar op?

Laatst bewerkt:
Sorry om even op dit topic in te pikken, maar er zitten precies wel wat mensen met kennis.

Ik heb sinds kort een Samsung QLed tv (na 20 jaar oude tv gehad te hebben), dus ben wat overrompeld door alle settings en heb een zeer stupide vraag...

Kan je die tv nog gewoon helemaal uitschakelen? Ik kan deze uiteraard via de afstandsbediening uitzetten (dan gaat deze in standby en brandt er een rood lampje). Had al eens gekeken via tv zelf en daar heb'k een fysieke knop, maar dat lijkt dan in dezelfde standby te gaan en niet volledig uit.

De reden waarom ik dit vraag... De stroomkabel was te kort, dus zit nu in stekkerdoos met schakelaar.
Ik zou de stekkerdoos overdag willen uitschakelen (ben toch steeds uren van huis en binnenkort ook met vakantie). Ik vermoed dat het niet zo goed is voor de tv om deze eerst standby uit te zetten en dan vervolgens de stekkerdoos uit te zetten? Lijkt me beter tv eerst volledig uit te schakelen? Maar vind nergens hoe...

Ik vermoed dat het niet zo goed is voor de tv om deze eerst standby uit te zetten en dan vervolgens de stekkerdoos uit te zetten?

De schakelaar, indien die zou bestaan, doet hetzelfde als de stekkerblok hoor. Die onderbreekt ook gewoon de spanning zonder enige slimmigheden :)

Ik ben aan 't kijken naar een nieuwe TV, en 't zal wsl terug een Bravia worden. Heb momenteel een 8 jaar oude LCD-led Bravia, en ik zou liefst de overstap naar Oled maken.

De 55" A80L van 2023 is wel mooi geprijsd op 't moment (1.499€). Maar er zijn twijfels. Ik lees bijna overal dat hij niet zo helder is dan de alternatieven.
Daarbovenop staat de opvolger (Bravia 8) bijna te koop, maar daar zijn nog niet veel reviews van te vinden. Wat ik er wél van lees lijkt me wel deftig te zijn.

Ik ben aan 't kijken naar een nieuwe TV, en 't zal wsl terug een Bravia worden. Heb momenteel een 8 jaar oude LCD-led Bravia, en ik zou liefst de overstap naar Oled maken.

De 55" A80L van 2023 is wel mooi geprijsd op 't moment (1.499€). Maar er zijn twijfels. Ik lees bijna overal dat hij niet zo helder is dan de alternatieven.
Daarbovenop staat de opvolger (Bravia 8) bijna te koop, maar daar zijn nog niet veel reviews van te vinden. Wat ik er wél van lees lijkt me wel deftig te zijn.

Ik zou mij niet blindstaren op de helderheidrace. de A80L gaat in HDR naar 654 cd/m² helderheid op 10% white window. Dat is net zoveel als mijn panasonic OLED uit 2019, en dat is tijdens actie scenes méér dan voldoende in een verduisterde ruimte. Je gaat er enkel op vooruit gaan tov je 8 jaar oude tv :)

De LG G3 is helderder dan de S95C, maar de kleuren op de S95C zijn veel feller vanwege QD-OLED. Ik zou niet direct kunnen zeggen welke TV de beste is. In bepaalde games zijn de kleuren zelfs wat overdreven zijn op de S95C (maar je kan die altijd wel instellen neem ik aan). De S95C komt wel met een voet en die moet je bij de G3 nog bijkopen, als je hem niet kunt aan de muur hangen.

Ik heb een andere video gezien en daar had die mens enkel last van dropouts op PC aan 144Hz, niet op consoles en valt het probleem op te lossen met een betere kabel.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan