27/02 | Foto Meeting 2022

Waar zullen we naartoe gaan?

• Totaal aantal stemmers
    12
  • Opiniepeiling gesloten .
Bon, met mijn veto zal het dan Kalmthoutse Heide worden. :unsure: Indien echt heel heel slecht weer kunnen we dan Antwerpen in de plaats doen mocht het nodig zijn.

Iemand die de locatie wat kent en een idee heeft qua goede plek om af te spreken?

Qua uur zou ik idd wel niet te laat afspreken. Later afkomen mag altijd natuurlijk!

Aan Heide Station heb je redelijk veel parkeerplaats. Voor mensen die met de trein komen is dat natuurlijk ideaal. Om aan de heide zelf te geraken, waar je aan brasserie De Heihoeve ook nog een grote parkeerplaats hebt, is het dan nog anderhalve kilometer te voet. Om te parkeren met de auto is dat het dichtste bij.

Route

Het kan een optie zijn om mensen op te pikken aan het station? Wie neemt nog de trein buiten @Tanuki_ ?

Ik vertrek vanuit Borgerhout, maar nog even zien of ik de auto neem. En volgende keer zoniënwoud is goed, was vooral mijn voorkeur omdat ik er nog nooit ben geweest.

Kalmthoutse Heide heeft overal wel mooie plaatsen. In deze periode heb je niet specifiek iets dat in bloei staat naar mijn weten. Voor de rest enkel nog maar standaard routes gewandeld, dus kan ook niks speciaals tippen. 🤔

Zou het trouwens leuk zijn om een kleine challenge te doen? Toch een uitdaging om onze creativiteit wat te oefenen en we niet doelloos rondlopen. Of wat is de bedoeling?

Ik heb eigenlijk geen fluit verstand van natuurfoto's dus ik twijfel een beetje :unsure:

Ik vertrek vanuit Borgerhout, maar nog even zien of ik de auto neem. En volgende keer zoniënwoud is goed, was vooral mijn voorkeur omdat ik er nog nooit ben geweest.

Kalmthoutse Heide heeft overal wel mooie plaatsen. In deze periode heb je niet specifiek iets dat in bloei staat naar mijn weten. Voor de rest enkel nog maar standaard routes gewandeld, dus kan ook niks speciaals tippen. 🤔

Zou het trouwens leuk zijn om een kleine challenge te doen? Toch een uitdaging om onze creativiteit wat te oefenen en we niet doelloos rondlopen. Of wat is de bedoeling?
Twee deelnemers (ikke niet, want ik heb dit bedacht) doen een trouwkleed/-kostuum aan en we doen een creatieve trouwshootchallenge! :unsure:

Ik heb eigenlijk geen fluit verstand van natuurfoto's dus ik twijfel een beetje :unsure:
Ach, dat maakt niks uit. Dan ga je toch voor portretfotografie, of macro! Of de trouwfoto's van hierboven.

Ik twijfel ook om mee te komen, maar ik weet niet of ik welkom ben :D Ik kan nog niks vastleggen voor dat weekend jammer genoeg, maar ik volg in ieder geval mee!

Laatst bewerkt:
Goed. Ik denk dat we er ondertussen wel zowat uit zijn. Wat zijn de concrete details? Deelnemers, adres waar we afspreken, wie neemt wie mee?

Adres van de parking aan de Kalmthoutse Heide is Heibloemlaan 90, 2920 Kalmthout. Dat is toegangspoort De Vroente. Station Heide is daar 1,6km wandelen vandaan, al wandel je op weg naar de parking al een stuk door de heide. Mensen met de auto kunnen naar de parking rijden en afhankelijk hoeveel personen met de trein komen kan iemand even taxi spelen? Tenzij de mensen die met het openbaar vervoer komen dat stuk gerust willen wandelen.

Ik kan niet té vroeg, maar ga het nog eens afstemmen. 8u30 à 9u? Als het bewolkt gaat zijn heeft het sowieso niet zoveel zin om supervroeg af te spreken, lijkt me.

Deze deelnemers hebben de Kalmthoutse Heide aangevinkt:

Persoonlijk had ik toch liever een stad gedaan aangezien ik vrees dat er eind februari nog niet zoveel te zien zal zijn in de Heide. Maar ik ga hoogstwaarschijnlijk wel komen, maar ik wil dan wel komen om foto's te trekken en niet om 20km te wandelen. :p Weet ook niet echt welke lens ik nu ga moeten meenemen? Macro lijkt me nog niet van doen, want voor vlinders/insecten is het nog te vroeg in het jaar? Telelens is van toepassing als er veel vogels zijn, maar geen idee voor de Heide (en daar wil ik zeker geen 20km mee sleuren)

Zonsopkomst is al om 7:31, dus dat is sowieso niet te doen, dus ik heb liefst ook wel start om 9h . Geen idee hoelang een normale fotowandeling duurt, maar vermoed iets van een 2 a 3 uur?

Mezelf kennende - en dat geldt wellicht voor iedereen die meegaat - ben ik iemand die op wandeling regelmatig stopt om foto's te maken*. Er zijn wel wat kortere wandelingen en als we ergens op een mooi plekje zijn blijven we daar langer hangen. Ik denk dat we dat we met meerdere fotografenogen sowieso wel elkaar aansteken om te "leren kijken". En eind februari zullen er toch al wat vroegbloeiers zijn? Ik zie nu in mijn tuin al wat bloesem verschijnen. Stad Antwerpen was plan B als het weer zou tegenslaan?

Ik neem mee: 18mm, 35mm, 85mm en 100mm (macro). Het vogelen laat ik over aan @SlashDotDash met zijn extravagant Fuji-kanon, ik heb daar niet genoeg bereik voor**.

*ik kon ook "trekken" zeggen maar dan beland ik weer in het zwamtopic bij uit de context gerukt (jaja!) citaten.
** Ja, lap.

Ik heb geen idee wat ik ga meenemen. Het zou zomaar eens de rugzak kunnen zijn met lenzen en statief. 18-50 kitlens, 35 prime en 70-300 Nikkor hierzo. We zien wel de dag voordien in wat ik zin heb.

Terug
Bovenaan