27/02 | Foto Meeting 2022

Waar zullen we naartoe gaan?


  • Totaal aantal stemmers
    12
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik neem wss al mijn gerief mee :unsure:
Dus als er iemand ook canon heeft of eens andere camera's wil testen, kan altijd!

Canon 6D met 70-200mm
Sony A6500 met 17-70mm
GoPro Hero Max

En idd, als het slecht weer is, spreken we gewoon in Antwerpen Centraal af denk ik? Maar dat zullen we wel zien als de datum dichterbij is :)
 
Als ik kom neem ik waarschijnlijk mn klein supercameraatje mee :) . Of zelf een analoogske! Als iemand met Canon (EF) eens een 100mm 2.8 macro of Tamron 28-70 2.8 wil gebruiken wil ik die gerust meenemen. Alst in de heide is breng ik wss de hondjes mee, maar k wandel dan wel tot aan de parking. Als t slecht weer is kom ik niet :p
 
Als het goed weer is probeer ik ergens tussen 7-8u al daar te zijn hoor, veel te goeie opportuniteit :)

Ik zal inderdaad wat FujiFilm speelgoed meenemen:

XT1, XT4
10-24 f/4
16 1.4
35 1.4
50 1.0
80 2.8 macro
200 f/2 en de 1,4TC

En dan zal de rugzak wel gevuld zijn :D Ondertussen heb ik ook een nieuwe, stevigere zonnekap voor de 200 f/2 dus daar moet ik niet meer mee inzitten. Na wat zoeken een Amerikaan gevonden die zelf zonnekappen 3D print voor telelenzen na een gelijkaardige ervaring als ik (maar dan met Nikon).
 
Als ik kom neem ik waarschijnlijk mn klein supercameraatje mee :) . Of zelf een analoogske! Als iemand met Canon (EF) eens een 100mm 2.8 macro of Tamron 28-70 2.8 wil gebruiken wil ik die gerust meenemen. Alst in de heide is breng ik wss de hondjes mee, maar k wandel dan wel tot aan de parking. Als t slecht weer is kom ik niet :p
Canon 100mm! Me me me! De tamron heb ik zelf nog gehad :D
 
Ik neem ook gewoon alles mee maar bon, alle Fuji lenzen, buiten dan de bazooka van @SlashDotDash dan, zijn vrij compact. Dus de 16-80f/4, 35f/2 en de 60f/2.8 macro.

Misschien wel nog eens een batterij of twee aanschaffen want de X-S10 is een zuipschuit.

Als het goed weer is, zou ik ook wel iets vroeger durven komen. Bijkomstig zal alles ook afhangen van de toestand van mijn vrouw, die is hoogzwanger dus er kan een onverwachte bevallingsshoot op de planning staan :unsure:
 
Ik neem ook gewoon alles mee maar bon, alle Fuji lenzen, buiten dan de bazooka van @SlashDotDash dan, zijn vrij compact. Dus de 16-80f/4, 35f/2 en de 60f/2.8 macro.

Misschien wel nog eens een batterij of twee aanschaffen want de X-S10 is een zuipschuit.

Als het goed weer is, zou ik ook wel iets vroeger durven komen. Bijkomstig zal alles ook afhangen van de toestand van mijn vrouw, die is hoogzwanger dus er kan een onverwachte bevallingsshoot op de planning staan :unsure:
Jij mag nog naar buiten van je hoogzwangere Preggosaurus? Wanneer is ze uitgerekend?
 
Jij mag nog naar buiten van je hoogzwangere Preggosaurus? Wanneer is ze uitgerekend?

18 Maart maar normaal was het keizersnede maar de baby is gedraaid dus zitten we terug met de "onzekerheid".

De Heide is kleine 40min van huis daar da's een beperkt risico hoor. De preggosaurus moet dat ei maar even op houden dan :unsure:
 
Ik heb eigenlijk geen fluit verstand van natuurfoto's dus ik twijfel een beetje :unsure:
Ik ook niet! Ofja, denk ik niet. Maar weet je wat ik wel verstand van heb? Foto's nemen van iemand die hun passie beoefent. :p
Ik heb geen idee wat ik ga meenemen. Het zou zomaar eens de rugzak kunnen zijn met lenzen en statief. 18-50 kitlens, 35 prime en 70-300 Nikkor hierzo. We zien wel de dag voordien in wat ik zin heb.
16-50 en 35 prime is ook wat ik heb voor mijn A5100 Sony. Bijna 't zelfde!

Ik zou zelf wel super graag komen, maar qua afstand en uitputting is 't waarschijnlijk nie haalbaar voor mij. Al helemaal van Brugge komen, dan ben ik bij aankomst al m'n energie en geduld en pijntolerantie kwijt. 😂
 
Als de zonsopgang van de 27ste zo fraai is als is van dit weekend wil ik ook wel een effort doen om vroeg te komen (7u-7u30) om de zonsopgang te fotograferen, als de vrouw des huizes dat oké vindt. Maar als het grijs en eentonig weer wordt heeft dat niet zoveel zin.

Afspreken rond 9u aan de parking "Heihoeve"? Dan foto's trekken tot we honger beginnen krijgen, iets eten in brasserie De Heihoeve en wat nakeuvelen? Of neemt iedereen een schoofzak mee, eten we iets op de Heide en drinken we iets in de brasserie na afloop?

Bij regenweer is Antwerpen-centrum een goed alternatief. Station van Antwerpen is zéér fotogeniek (en zelfs met het kanon van @SlashDotDash kunnen de Antwerpse duiven aka luchtratten zéér fraai in beeld worden gebracht en met 400mm heb je ook een unieke DoF voor andere shots) en rainy street photography heeft zeker zijn charmes. Of voor @shiftyke caféfotografie. Ik hoop dat iedereen zijn materiaal dan wel de nodige weather sealing heeft? :p
 
Laatst bewerkt:
Geen weather sealing op mijn toestel. Een plastiek zak zou wel kunnen, echter nog nooit aan gewaagd. Niet regenachtig weer is dus een prio hier.
 
Geen weather sealing op mijn toestel. Een plastiek zak zou wel kunnen, echter nog nooit aan gewaagd. Niet regenachtig weer is dus een prio hier.
Hangt een beetje af hoe fel het regent, natuurlijk. En dan nog. Op mijn vorige toestellen had ik dat niet en had ik zelfs tijdens de felle tropische regenbuien in Vietnam en Thailand geen probleem. Combinatie paraplu en poncho doet wonderen.
 
Terug
Bovenaan