27/02 | Foto Meeting 2022

Waar zullen we naartoe gaan?


  • Totaal aantal stemmers
    12
  • Opiniepeiling gesloten .

Strijkijzer

Event Crew
Het is in de fotografie thread al enkele keren geopperd om eens samen te gaan fotograferen maar om het toch een beetje concreter te maken alvast een apart topic. Ik stel voor om een datum en leuke locatie uit te kiezen.

We kunnen hier alvast alle ideetjes bundelen en dan maak ik achteraf nog een poll voor de datum en locatie.

Ik stel alvast voor om een locatie in de buurt van een trein station te kiezen. Zo is het voor iedereen wat bereikbaar.
Van mij mag het zeker een mooie boswandeling zijn, al vind ik een stad fotograferen zeker ook niet erg.

En we kunnen er foto challenge gewijs ook een thema aan koppelen, eventueel. Of achteraf elkaars foto's bekijken/feedback geven op cafe ofzo!

Discuss!
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht trouwens aan een datum tussen midden februari - midden maart ergens. Er is dan al iets meer licht maar ook niet teveel zodat we evt een zonsondergang kunnen meepikken. :)
 
Als ik tijd kan vrijmaken dan klinkt dat wel leuk ja. Het is maar budgetgerief hier, maar daar kunt ge natuurlijk ook foto's mee nemen.
 
Als ik tijd kan vrijmaken dan klinkt dat wel leuk ja. Het is maar budgetgerief hier, maar daar kunt ge natuurlijk ook foto's mee nemen.

ik heb ook maar budget gerief hoor. Naast de eerder genoemde 450D, mijne 700D, met Tamron lenzen (macro en superzoom) en de standaard kitlenzen van Canon.
En ik ken er ook niets van: ik weet de basis zodat ik ook manueel en in Raw kan fotograferen, maar daar houdt het ook op. Maar voor mij is dat ook genoeg om te genieten van wat ik doe, ook al ga ik er nooit geen prijzen mee winnen. Bij de fotowedstrijd hier eindig ik altijd in de top3, vanachter te beginnen wel te verstaan :p
Dus met mij gaan ze al geen gesprekken over gear en technieken moeten houden. :p
 
Als het niet aan de andere kant van het land is voor mij heb ik ook wel interesse. Lijkt me ook de ideale gelegenheid om eens iets bij te leren als absolute noob met mijn simpel syseem cameratje.

Een tip voor locatie: Nationaal park Hoge Kempen


Enige probleem: met openbaar vervoer is dit niet simpel, want het is hier enorm uitgestrekt. langs de andere kant. Station Genk is in de buurt, dus als er een paar met auto's zijn...
 
De meeste natuurgebieden liggen niet echt in een buurt van een station, al zijn er wel uitzonderingen. Bij slecht weer is een stad wat gemakkelijker, lijkt me?

Antwerpen-centrum: talloze fotomogelijkheden en véél cafémogelijkheden. Centrale ligging.
Kalmthoutse heide: via Antwerpen-Centraal goed bereikbaar met de trein (station Heide) en een fraai natuurgebied
Lier: zeer mooi historisch centrum en fotogeniek begijnhof
 
Terug
Bovenaan