27/02 | Foto Meeting 2022

Waar zullen we naartoe gaan?


  • Totaal aantal stemmers
    12
  • Opiniepeiling gesloten .
Hangt een beetje af hoe fel het regent, natuurlijk. En dan nog. Op mijn vorige toestellen had ik dat niet en had ik zelfs tijdens de felle tropische regenbuien in Vietnam en Thailand geen probleem. Combinatie paraplu en poncho doet wonderen.
Meeste camera’s kunnen inderdaad wel tegen wat motregen of lichte bui, je moet het natuurlijk niet gaan zoeken dus paraplu of zakje is best aan te raden als hij niet weather sealed is.

Hier is de body niet waterdicht maar de meeste lenzen dan weer wel :sop:
 
De weergoden zijn ons tot nu toe zeer gunstig:

weer.jpg


Voor de vroege vogels. 7h33 of iets vroeger zelfs lijkt me ideaal.
 
De weergoden zijn ons tot nu toe zeer gunstig:

weer.jpg


Voor de vroege vogels. 7h33 of iets vroeger zelfs lijkt me ideaal.
Ik probeer mijn vrouw te overtuigen om voor een keer eens de ochtendshift te doen, zodat ik er ook vroeg kan bij zijn. Het gewone startuur laten staan op 9u? Dan kunnen we rond de middag nog iets drinken en eten in de brasserie aan de parking. Zonsondergang fotograferen zal ook mooi zijn, maar dat krijg ik thuis niet verkocht.
 
Ik probeer mijn vrouw te overtuigen om voor een keer eens de ochtendshift te doen, zodat ik er ook vroeg kan bij zijn. Het gewone startuur laten staan op 9u? Dan kunnen we rond de middag nog iets drinken en eten in de brasserie aan de parking. Zonsondergang fotograferen zal ook mooi zijn, maar dat krijg ik thuis niet verkocht.
Hier krijg ik dat allemaal wel verkocht, maar het wordt dan wel een erg lange dag. Wat was nou weer het exacte adres waar we afspreken?

Putsesteenweg 129, 2920 Kalmthout?

Als we voor de zonsopgang gaan, wat uur spreken we daar af? Kwestie dat ik kan inschatten rond wat uur op te staan en thuis te vertrekken.
 
Hier krijg ik dat allemaal wel verkocht, maar het wordt dan wel een erg lange dag. Wat was nou weer het exacte adres waar we afspreken?

Putsesteenweg 129, 2920 Kalmthout?

Als we voor de zonsopgang gaan, wat uur spreken we daar af? Kwestie dat ik kan inschatten rond wat uur op te staan en thuis te vertrekken.
Dat is het juiste adres, ja. Ik rij er ongeveer een uur op vanuit Mol, rond 7u moet wel mogelijk zijn? Vanmorgen was het al zeer fraai rond dat tijdstip en als er ochtendnevel is, krijgen we pure magie op de heide. Kunnen de laatkomers koffiekoeken meepakken? Wat einduur betreft kunnen we nog zien hé, als je rond 12u naar huis wil gaat niemand je tegenhouden.
 
Het gouden uur begint zondag om 7u10, dus 7u stipt is goed :)

Is er een manier om elkaars contactgegevens te delen dat we evt. een whatsappgroepje maken ofzo?

Voor mij is een hele dag ook niet haalbaar, maar dat hoeft geen probleem te zijn denk ik :)

FYI
i-cFvqwwZ-X3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tzal pieken maar dat moet wel lukken, op dat uur zal dat een 40min rijden zijn denk ik. Whatsapp groepje lijkt mij het meest handig.


Vrouwlief is op de hoogte en geen tekenen aan de wand dat er alle momenten nen baby gaat uitkomen :unsure:
 
De Putse Moer ligt niet al te ver van de parkeerplaats, mogelijk is dat wel een fijne plek om de zonsopgang te fotograferen?

Ik zie 2 opties voor het eerste uurtje met hopelijk het beste licht, we kunnen ter plaatse beslissen in functie van of er mist hangt etc...

1. De Putse Moer gaat heel mooi strijklicht krijgen, minder opportuniteiten voor tegenlicht Misschien kans op overvliegende watervogels. Wellicht ideaal als het niet zo mistig is, dan maximaliseer je de impact van de reflecties van het water.

i-Zs9bKTb-X3.jpg

2. Duin- en boskant meer naar het oosten toe van de ingangsweg kunnen zeker ook interessant zijn en met wat geluk hebben we mooie lichtharpen komend van de bomenlijn als het mistig is.

i-pXhtZH9-X3.jpg

Het gaat sowieso mega fotogeniek weer zijn, ik voel het aan mijn water :woohoo:
 
Terug
Bovenaan