1B Challenger Pro League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zal op voorhand niet geweten zijn want dat hangt af van de lokale burgemeesters en de politiebezetting. Laat Beerschot - Club Nxt samenvallen met een groot evenement en dikke kans dat het combi is.

In Mechelen heeft men alleszins al aangekondigd dat de wedstrijden van Racing Mechelen in 2e Amateur tegen de Beloften van KV Mechelen en Beerschot, en de eerste ploegen van Lyra-Lierse, Turnhout en Hasselt risicomatchen zijn en combi vereisen.
Bart de Wever heeft voor Beerschot en Beerschot-U23 nog niks aangekondigd geloof ik.
 
Ik weet niet hoe het in 1B zit maar in 1ste amateur doet men er alleszins alles aan om onze matchen voor zo weinig mogelijk publiek te laten plaatsvinden.

Elke risicomatch vindt per definitie achter gesloten deuren plaats: er worden dan geen supporters in het stadion toegelaten. De afbakening ‘risicomatch’ gebeurt exclusief door de politie en mijzelf”, antwoordde burgemeester Rik Verwaest (N-VA). “1A-ploegen met een historiek van supportersproblemen merken we dus automatisch aan als risicowedstrijd. Dat beslisten we nu al voor de wedstrijden van La Louvière, Club Luik en Patro Eisden. Merken we een negatieve trend qua veiligheid, dan kunnen zelfs alle wedstrijden achter gesloten deuren gebeuren.”

“De U23 van Antwerp speelt doorgaans voor een zeer klein publiek. Het is te verwachten dat zij in een stadion op een halfuur rijden van de Bosuil nog minder aantrekkingskracht zullen hebben. Hetzelfde geldt voor de andere beloftenploegen die in Eerste Amateur zullen aantreden. Wanneer we de ploegen met een risicoprofiel uit 1A uitsluiten, blijft er een groep ploegen over met een erg beperkte supportersschare op verplaatsing: Knokke, Petegem, Dessel, Visé. Het merendeel legt amper één of zelfs geen supportersbus in.”
 
Is er eigenlijk geweten of er voor de verplaatsingen van Club nxt combiregeling actief is? Lierse en Beerschot zijn voor mij vlakbij, dus zou wel ns n matchke willen meepikken "op verplaatsing".
Dat wordt beslist door de burgemeester en politie.
Op Beveren ga je sowieso wel binnen geraken. Tenzij ze geleerd hebben uit hun laatste match tegen Antwerp (waar er gemakkelijk 500 RAFC supporters in de thuisvakken zaten) zijn ze daar nogal laks.
 
De supporters van Beerschot en Club Brugge komen normaal gezien goed overeen, dus hopelijk geen combi. Ons pa woont in de tentoonstellingswijk, op 1 km van het Kiel. Ideaal dus om te combineren.
 
Goed overeenkomen durf ik niet zeggen. Al kan ik me inderdaad niet veel haat of vijandigheden herinneren de laatste jaren.
Misschien heb je geluk.

Of je komt gewoon bij de thuisfans zitten he, genoeg lege plekken dit seizoen in het stadion... :laugh:
 
Goed overeenkomen durf ik niet zeggen. Al kan ik me inderdaad niet veel haat of vijandigheden herinneren de laatste jaren.
Misschien heb je geluk.

Of je komt gewoon bij de thuisfans zitten he, genoeg lege plekken dit seizoen in het stadion... :laugh:
Dacht zelfs dat bepaalde "hardere" groepen van Beerschot en Club samen in dezelfde "alliantie" zitten met een Nederlandse groep, weet al niet meer welke precies.
 
Dit weekend begint de competitie. Ik vind het heel moeilijk om voorspellingen te doen dit seizoen. Er lijkt me ook nog wel wat huiswerk te doen bij RWDM bijvoorbeeld, wat toch de grootste favoriet voor de titel zou moeten zijn.

Mijn eigen club, Lommel, is er ook nog niet helemaal klaar voor. Een linksback en extra spits zouden er toch nog bij moeten komen. Het aantrekken van de ervaren Granell maakt me wel iets hoopvoller dat ze eindelijk te lijken beseffen dat die talenten met ervaren spelers met kwaliteit moeten omringd worden.
 
Ik vond het wat bizar dat Hervé Matthys bij Beerschot heeft getekend. Bij zijn passage bij MIDMID sprak die precies toch meer ambitie uit (te meer omdat ADO op dat moment goede papieren had om te promoveren maar ze op het laatste nippertje zichzelf de gracht inreden). Nu, via via hoor ik dingen uit de interne keuken bij Beerschot en dan begrijp ik wel hoe het komt dat zij naar 1B zijn gezakt.. Gewoon financieel wanbeheer bij momenten door zotte contracten.
 
Ik denk dat er weinig zotte contracten waren bij Beerschot. Op die belachelijke degradatieclausules na in de contracten.
Holzhauser was onze grootverdiener met nog geen 700.000 euro op jaarbasis. Wij hadden ook telkens de laagste loonkost, op Seraing afgelopen seizoen na.

Financieel wanbeheer klopt dan wel, maar dan wat betreft investeringen in spelers. Teveel geld voor spelers op dezelfde posities en geen geld voor posities waar we niemand hebben.
Dit seizoen van hetzelfde. Veel verdedigers en middenvelders, maar letterlijk maar 1 spits. Een 20-jarige kerel die bij de beloften van Torino en bij NEC niet van de bank kwam. Je hoeft geen groot licht te zijn om te weten dat je daarmee niet gaat promoveren dit seizoen. Of zelfs maar bij de kanshebbers eindigt.
 
Ik denk dat er weinig zotte contracten waren bij Beerschot. Op die belachelijke degradatieclausules na in de contracten.
Holzhauser was onze grootverdiener met nog geen 700.000 euro op jaarbasis. Wij hadden ook telkens de laagste loonkost, op Seraing afgelopen seizoen na.

Financieel wanbeheer klopt dan wel, maar dan wat betreft investeringen in spelers. Teveel geld voor spelers op dezelfde posities en geen geld voor posities waar we niemand hebben.
Dit seizoen van hetzelfde. Veel verdedigers en middenvelders, maar letterlijk maar 1 spits. Een 20-jarige kerel die bij de beloften van Torino en bij NEC niet van de bank kwam. Je hoeft geen groot licht te zijn om te weten dat je daarmee niet gaat promoveren dit seizoen. Of zelfs maar bij de kanshebbers eindigt.
Maes kreeg een half miljoen per jaar + wat extra via via
De hulptrainer verdiende vier keer zo veel als de hoofdcoach en kreeg een premie als hij niet was ontslagen voor een bepaalde datum.
Dat zijn voorbeelden uit het verleden maar als nog altijd dezelfde personen aan de knoppen blijven zitten, jammer.

Ja dat spelersbeleid is ook straf :unsure:
 
Maes kreeg een half miljoen per jaar + wat extra via via
De hulptrainer verdiende vier keer zo veel als de hoofdcoach en kreeg een premie als hij niet was ontslagen voor een bepaalde datum.
Dat zijn voorbeelden uit het verleden maar als nog altijd dezelfde personen aan de knoppen blijven zitten, jammer.

Ja dat spelersbeleid is ook straf :unsure:

Dus de assistenten van Maes, Heymans en/of Winters verdienden 2 miljoen per jaar? Diegene die u dat wijsmaakte, was u duidelijk ne kloot aan't afdraaien.
 
Dus de assistenten van Maes, Heymans en/of Winters verdienden 2 miljoen per jaar? Diegene die u dat wijsmaakte, was u duidelijk ne kloot aan't afdraaien.
Nee ik heb op twee verschillende. Die assistent was onder Javier Torrente. Ik neem
al zo’n verhalen met een korreltje zout …
 
Nee ik heb op twee verschillende. Die assistent was onder Javier Torrente. Ik neem
al zo’n verhalen met een korreltje zout …

Dan gaat het over Greg Vanderidt, die als coach van bij Rupel Boom kwam en daar parttime coach was want hij oefende nog een andere job uit. Ik kan mij maar heel moeilijk inbeelden dat zo iemand een buitensporig loon krijgt. Of Torrente kreeg als Zuid Amerikaanse coach met niks in Europa bewezen te hebben, gewoon een heel karig loontje, dat kan ook.

Of bij Beerschot zitten inderdaad alleen maar idioten in het bestuur, dat zou niks verbazen.
 
Dan gaat het over Greg Vanderidt, die als coach van bij Rupel Boom kwam en daar parttime coach was want hij oefende nog een andere job uit. Ik kan mij maar heel moeilijk inbeelden dat zo iemand een buitensporig loon krijgt. Of Torrente kreeg als Zuid Amerikaanse coach met niks in Europa bewezen te hebben, gewoon een heel karig loontje, dat kan ook.

Of bij Beerschot zitten inderdaad alleen maar idioten in het bestuur, dat zou niks verbazen.
Ik meen te herinneren dat Torrente in vergelijking met Maes inderdaad een zeer laag loon had, exact cijfers weet ik niet. Het is gewoon ook een rare kronkel 😊
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
7 8 9
Reacties
167
Weergaven
9K
D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
200K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan