1B Challenger Pro League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Das waar, da zijn de smeerlappen!



:headshake:

Uiteraard.
Thuiswedstrijden zonder publiek waardoor 6000 man (of meer, afhankelijk van de tegenstander) gestraft worden, als reactie op wangedrag op verplaatsing van 30 man, waarbij Beerschot zelf de organisatie niet verzorgt en dus letterlijk geen enkele impact heeft om dat wangedrag in te perken, is smerig.
Guilty by association, in plaats van de effectieve schuldigen te bestraffen met zware geldboetes en stadionverboden. In de hoop dat peer pressure ervoor zorgt dat dit gedrag niet meer voorvalt, in plaats van zelf wat meer moeite te doen. Beetje zelfde principe als we plots alle Brusselse jongeren gaan bannen van de Blaarmeersen voor 1 maand voor het wangedrag van enkele tientallen.

Dat gekoppeld aan het feit dat Beerschot stelselmatig zwaarder bestraft wordt dan andere clubs: Club-fans gooien ook vuurpijlen naar bezoekers, Antwerp-fans rellen ook op verplaatsing en thuis, tientallen zo niet honderden Seraing en RWDM-fans bestormen het veld en gaan gewoon en plein public een robbertje vechten, Standard-fans bestormen meermaals het veld afgelopen jaren om spelers te intimideren, vuurpijlen naar andere supporteren te gooien, matchen te onderbreken en hun ongenoegen te uiten. Vergeet ik nog clubs met hun lieve supporters?

KV Mechelen- Standard. Aanstekers worden naar spelers gegooid. tennisballen worden op het veld gegooid. Pyrotechnisch materiaal wordt afgestoken. Zes supporters lopen het veld van KV Mechelen op tijdens de match, geven hun eigen spelers wat kletsen en wandelen dan doodleuk terug naar de tribune. 5.000 euro boete. That's it. Een Beerschot-supporter die het veld oploopt, krijgt een schedelbreuk en een verbrijzelde oogkas geklopt.
Beerschot kreeg gelijk 50.000 euro boete en 2 thuismatchen zonder publiek. En nog eens 3 extra matchen voorwaardelijk bij eender wat er gebeurt.

Als iedereen dezelfde straffen zou krijgen, zou je mij niet horen klagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Prg9
Club nxt haalt een aanvaller weg bij dienze ( 29jaar ) dat kan toch niet de bedoeling zijn ?
 
Club nxt haalt een aanvaller weg bij dienze ( 29jaar ) dat kan toch niet de bedoeling zijn ?
Net wel vind ik. Zowel voor de beloften, als voor de tegenstanders. Vond het altijd al onnozel dat een Overmeire niet mocht meedoen bij Club NXT. Een 2 tal ervaren spelers vast in zo een kern lijken mij alvast een meerwaarde voor die jonge gasten. En als tegenstander wil je toch ook niet 4 tegenstanders als kanonnenvlees over de vloer krijgen?
 
tegenstanders wilden dat natuurlijk wel, zag je duidelijk ook bij NXT matchen dat ze daar juist op inspeelden door harder te spelen en geniepigere fouten te maken. Maar goed dat het nu zo is
 
Sowieso verwacht ik wel meer tegenstand van de jonge ploegen nu, dan toen Club Nxt een eerste maal meedeed. Ik zag toch vaak 16-17 jarigen op het veld staan, nu zijn die mannen ook al 19-20 geworden en de leeftijdslimiet ligt pas op 23. Ik kan me inbeelden dat jongeren bij de topclubs sneller een profcontract gaan krijgen al was het maar om ze bij hun beloftenploegen te laten spelen, ipv ze gratis te laten gaan omdat ze niet goed genoeg zijn voor hun 1e ploeg.

Hoe oud is Anderlecht-B gemiddeld @Hans Moleman ? En weet je reeds wie hun joker zal zijn?
 
Sowieso verwacht ik wel meer tegenstand van de jonge ploegen nu, dan toen Club Nxt een eerste maal meedeed. Ik zag toch vaak 16-17 jarigen op het veld staan, nu zijn die mannen ook al 19-20 geworden en de leeftijdslimiet ligt pas op 23. Ik kan me inbeelden dat jongeren bij de topclubs sneller een profcontract gaan krijgen al was het maar om ze bij hun beloftenploegen te laten spelen, ipv ze gratis te laten gaan omdat ze niet goed genoeg zijn voor hun 1e ploeg.

Hoe oud is Anderlecht-B gemiddeld @Hans Moleman ? En weet je reeds wie hun joker zal zijn?
Er is sprake van Taravel. Is nog niet beslist. Eerst hoopte men op Gillet, nadien die Mertens.

Ik verwacht eventueel enkele wat oudere talenten als Colassin en zeker ook Leoni. Ook Bouchouari heeft wel wat ervaring (speelde al een vrij lang Europees seizoen met Dudelange). En Verbruggen natuurlijk. Jongens als Duranville, Butera en Stassin zijn dan weer piepjong. Geen idee wat er nog bijkomt.
 
Er is sprake van Taravel. Is nog niet beslist. Eerst hoopte men op Gillet, nadien die Mertens.

Ik verwacht eventueel enkele wat oudere talenten als Colassin en zeker ook Leoni. Ook Bouchouari heeft wel wat ervaring (speelde al een vrij lang Europees seizoen met Dudelange). En Verbruggen natuurlijk. Jongens als Duranville, Butera en Stassin zijn dan weer piepjong. Geen idee wat er nog bijkomt.

Op ons forum gaat de roddel dat we geinteresseerd zijn in Colassin. Gaan ze die laten gaan, denk je?
 
Net wel vind ik. Zowel voor de beloften, als voor de tegenstanders. Vond het altijd al onnozel dat een Overmeire niet mocht meedoen bij Club NXT. Een 2 tal ervaren spelers vast in zo een kern lijken mij alvast een meerwaarde voor die jonge gasten. En als tegenstander wil je toch ook niet 4 tegenstanders als kanonnenvlees over de vloer krijgen?
Zo'n spelers als Overmeire wel ja. Dat zijn spelers met veel ervaring, maar op hun retour. Zo kan zo'n speler op een hoog niveau blijven voetballen en jonge spelers beter maken. Maar in dit geval koopt Club Brugge één van de beste spitsen van 1B van amper 29 jaar, waardoor deze niet haalbaar was voor een titelkandidaat (RWDM). Dat lijkt me niet de bedoeling, al had ik niet anders verwacht hoor.
 

De spelersrestricties voor de U-23 ploegen zijn aangekondigd. Toch een stuk minder streng dan initieel verwacht.

- Veldspelers mogen tot 23 jaar zijn. Doelmannen tot 25 jaar.
- Een (1) speler is vrij van restricties, zolang hij geen wedstrijden voor het A-elftal heeft gespeeld dat seizoen. Dat wil zeggen dat Anderlecht Trebel gewoon in hun B-elftal kan droppen bv.
- Spelers (ongeacht de leeftijd, of het nu 16 of 22 is) die in de laatste wedstrijd van het A-elftal aan de aftrap stonden of bij de start van de 2e helft ingevallen zijn, zijn uitgesloten van deelname aan de volgende match van het B-elftal. Maar een Mbamba kan bv elke A-match 30 minuten meedoen en de volle 90 minuten bij het B-team. Mits de matchen niet overlappen natuurlijk.
- Vanaf de JPL 6 matchen ver is, komt daar de bijkomende regel bij dat eender welke speler die meer dan 2/3e van de matchen aan de aftrap kwam of 2/3e van de matchen minstens 45 minuten speelde, kan niet meer voor de U-23 spelen tot zijn A-minuten weer onder de 2/3e zakken.
- Opmerkelijk: A-spelers die herstellen van een blessure en die 6 of meer wedstrijden gemist hebben, mogen tot 2 wedstrijden bij het B-team mee komen doen. Ik zie geen leeftijdsbeperking, dus over enkele maanden zal Rits wel 2 wedstrijden komen meedoen.

Enige limieten voor de B-ploegen:
- Minstens de helft van de spelers (onduidelijk of ze de helft van de basiself bedoelen, of de helft op het wedstrijdblad of de helft van de kern) moet 3 jaar voor hun 21e op de club zijn opgeleid.
- Tweederde van de spelers op het wedstrijdblad dient opgeleid geweest te zijn in Belgie.
 
- Opmerkelijk: A-spelers die herstellen van een blessure en die 6 of meer wedstrijden gemist hebben, mogen tot 2 wedstrijden bij het B-team mee komen doen. Ik zie geen leeftijdsbeperking, dus over enkele maanden zal Rits wel 2 wedstrijden komen meedoen.
Op zich geen slechte regels, behalve deze dan...
Dat ze die B ploegen wat kwalitatiever maken wil ik volledig snappen, dat gaat de competitie ook wat ten goede komen, maar dit nijgt toch sterk naar competitievervalsing imo. Als 2 ploegen strijden om de titel of het behoud hun kalender wat anders ligt kan de ene tegen een Club NXT uitkomen met een middenveld van pakweg Rits-Vanaken ipv een middenveld van 2 19-jarigen.

Ik weet dat blessures meedoen in het voetbal en je in 1A ook de sjans kunt hebben om tegen een ploeg uit te komen die 4 sterkhouders mist maar dit zijn geen basisspelers... Dit zijn spelers van een betere ploeg die even kunnen komen meedoen. Tis een beetje zoals in provinciale spelers van de A ploeg een match met de B ploeg te laten meedoen als die dreigt te zakken...
 
Op zich geen slechte regels, behalve deze dan...
Dat ze die B ploegen wat kwalitatiever maken wil ik volledig snappen, dat gaat de competitie ook wat ten goede komen, maar dit nijgt toch sterk naar competitievervalsing imo. Als 2 ploegen strijden om de titel of het behoud hun kalender wat anders ligt kan de ene tegen een Club NXT uitkomen met een middenveld van pakweg Rits-Vanaken ipv een middenveld van 2 19-jarigen.

Ik weet dat blessures meedoen in het voetbal en je in 1A ook de sjans kunt hebben om tegen een ploeg uit te komen die 4 sterkhouders mist maar dit zijn geen basisspelers... Dit zijn spelers van een betere ploeg die even kunnen komen meedoen. Tis een beetje zoals in provinciale spelers van de A ploeg een match met de B ploeg te laten meedoen als die dreigt te zakken...

Vergeten te vermelden dat er maar 1 zo'n speler op het veld mag staan. Dus enkel een herstellende Rits of een herstellende Vanaken mag meespelen, niet beiden.
 
Vergeten te vermelden dat er maar 1 zo'n speler op het veld mag staan. Dus enkel een herstellende Rits of een herstellende Vanaken mag meespelen, niet beiden.

Die dan ook al minstens 6 matchen niet gespeeld hebben. Dus echt top gaan zulke spelers nooit zijn op zo'n moment, en risico's pakken doen ze ook niet voor een herstelmatch.
Ik zou er niet te veel belang aan hechten, aan die uitzondering.
 
293887942_466398188827320_6496773712049422150_n.jpg

Nieuw logo, modern maar met linken naar vroeger. Ook stamnummer van het oude Lommel SK teruggekocht. Mooi zo! Al blijft dat laatste dubbel, want zonder Overpelt geen Lommel op niveau.

Sportief veel minder goed nieuws, na Smeets, Kis, Rosa en Saito zou ook Sales nog vertrekken. Enkel Rosa is nog maar vervangen door Metinho. Gaan ze nu echt weer dezelfde fouten maken als vorig seizoen bij CFG?

Gelukkig is nog geen enkele 1B club indrukwekkend bezig qua transfers.
 
Deinze haalt zelf een T3 uit het buitenland, ik snap dat toch allemaal niet meer.
 
Deinze haalt zelf een T3 uit het buitenland, ik snap dat toch allemaal niet meer.
Valt daar niets aan te snappen. Die club is doodziek. Vandaag aangekondigd dat, één van hun Spanjaarden die ze met veel bravoure binnenhaalden enkele weken terug terug, naar Spanje trekt omwille van persoonlijke redenen. Stadion dossier is nietig verklaard, dus daar mogen ze opnieuw beginnen. Ik zie dat daar niet goedkomen.
 
Is er eigenlijk geweten of er voor de verplaatsingen van Club nxt combiregeling actief is? Lierse en Beerschot zijn voor mij vlakbij, dus zou wel ns n matchke willen meepikken "op verplaatsing".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
7 8 9
Reacties
167
Weergaven
9K
D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
200K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan