BeyondGaming News

Series of the Year 2024 van de redactie
Hoe ouder je wordt, hoe sneller de tijd gaat, en dat kan ik alleen maar beamen. 2024 lijkt wel in een vingerknip voorbij te zijn gegaan. Ondertussen zijn we alweer enkele dagen in het nieuwe jaar en werd het hoofdstuk 2024 afgesloten ... of toch bijna. Onze redacteurs dienden nog een laatste keer hun hersenen te pijnigen en hun creatieve pen boven te halen om hun favoriete serie van het jaar door te geven. Aeyenah Kaos Ik kijk sporadisch series, voornamelijk omdat ik vaak maar enkele afleveringen kijk en daarna vergeet of gewoon geen zin meer heb om verder te kijken. Dit maakt de drempel om aan een nieuwe serie te beginnen behoorlijk hoog. Toch heb ik onlangs Kaos gekeken, een Netflix-serie die me onverwacht aantrok. Waarom precies...
GIVEAWAY: Game of Thrones Complete Serie 4K UHD boxset!
When you play the Game of Thrones, you win ... or you die. Wie de legendarische verfilming van de bestsellers van George R.R. Martin ondertussen nog steeds niet kent, moet haast onder een steen hebben geleefd. De alom geprezen HBO serie van de hand van David Benioff en D.B. Weiss won meerdere Emmy's en wordt door velen als één van de beste series ooit aanzien. Synopsis In de acht seizoenen tellende bloedstollende fantasieserie, wordt het verhaal verteld van negen adellijke families van Westeros die strijden om de macht over de zeven koninkrijken. Van het intrigerende zuiden en de woeste oostelijke landen, tot het bevroren noorden en de oude Muur die het rijk beschermt tegen de mysterieuze duisternis daarbuiten, strijden zij om de...
Concerts of the Year 2024 van de redactie
Nu het einde van het jaar nadert, is het tijd om al onze eindejaarslijstjes boven te halen. En daar horen voor mij en mijn kleine maar sterke redactie uiteraard ook liveconcerten bij. We hebben dit jaar heel wat concerten meegemaakt en ik vroeg aan mijn mederedacteurs wat ze nu eigenlijk het allerbeste concert van 2024 vonden. Graag willen we ook weten welk concert jullie het beste vonden, dus laat zeker een bericht achter met jullie favorieten! Het beste concert volgens @Strijkijzer Dit jaar heb ik weer vele geweldige optredens mogen meemaken dankzij BeyondGaming. De keuze van beste concert dit jaar was aartsmoeilijk omdat er gewoon veel dingen waren die me echt zijn bijgebleven. Zo was er Apocalyptica met hun "Plays Metallica, Vol...
Maandelijkse PlayStation Plus-games voor januari aangekondigd
Volgende week dinsdag kan je opnieuw drie games gratis downloaden als PlayStation Plus-lid. PlayStation kondigde eerder vandaag aan welke spellen de eer krijgen om 2025 af te trappen op haar blog. De meest opvallende titel is waarschijnlijk Suicide Squad: Kill the Justice League, deze live service-shooter was niet echt een succesverhaal vorig jaar, maar wie het verhaal alsnog wil ontdekken voordat Rocksteady stopt met de ondersteuning voor het spel binnenkort, krijgt nu ook op PlayStation hiertoe de kans om dit gratis te doen. Daarnaast kan je een klassieke racegame ontdekken met Need for Speed: Hot Pursuit Remastered en liefhebbers van metaverhalende spellen zullen zeker aan hun trekken komen met The Stanley Parable: Ultra Deluxe. Je...
BeyondGaming wenst jullie een spetterend 2025 met nieuwjaarsbrieven!
Beste leden van BeyondGaming. En zo snel gaat het, 2025 staat voor de deur. Maar vooraleer we 2025 officieel aftrappen, wil ik toch even stilstaan bij 2024. Een jaar waarin we weer ons stinkende best gedaan hebben om de website aangenamer en actiever te maken. En met "we" bedoel ik onze voltallige crew. Ontzettend dankbaar voor alles wat zij voor deze website hebben gedaan. Ons infra-team met kapitein @Cyberkef aan het roer die er o.a. voor gezorgd heeft dat we een nieuwe frontpage hebben (samen met onze designer) en onze website dagelijks vlot werkt. Onze redactie met hoofdredacteur @Joeri en eindredacteurs @Sir. K , @Sassenach en @FreakyJP die de waaier aan nieuwsberichten/reviews/previews/specials nog breder hebben getrokken en er...
De filmreleases van januari 2025
Een nieuwe maand betekent steevast een nieuwe BeyondGaming releasekalender! In deze maandelijkse special vinden jullie een selectie filmreleases terug die we met plezier kort even voorstellen, met natuurlijk een trailer erbij! Deze maand is er opnieuw voor ieder wat wils in zowel de grotere als kleinere bioscopen. 1 januari Bird Regie: Andrea Arnold Met: Nykiya Adams, Barry Keoghan en Franz Rogowski De 12-jarige Bailey (Nykika Adams) woont bij haar vader Bug (Barry Keoghan) in een kraakpand in het noorden van Kent. Bug heeft weinig tijd voor haar, want hij gaat binnenkort trouwen en heeft een fantastisch idee om snel geld te verdienen. Om de chaos thuis te ontsnappen, is Bailey veel alleen op pad – het liefst buiten in de natuur. Dan...
Games of the Year 2024 van de redactie
Iedereen die gamet heeft wel enkele favorieten. Ook in onze redactie is dit het geval. In deze special sommen we niet onze all-time favorites op, maar kijken we terug naar wat het jaar 2024 ons te bieden had. De een kiest voor een spel dat een pak prijzen in de wacht sleepte, de ander kiest voor een spel waar de helft het bestaan niet van af wist. Ik presenteer jullie met enige fierheid onze Games of the Year van 2024. Een jaar dat op gamevlak veel te bieden had! Joeri Astro Bot Over mijn game of the year van dit jaar moest ik nog geen seconde nadenken. De beste game die ik dit jaar gespeeld heb steekt er namelijk met kop en schouders bovenuit. Ik heb het, zoals jullie al konden zien, over Astro Bot van ontwikkelstudio Team Asobi. De...
Eerste trailer voor animatieserie Your Friendly Neighborhood Spider-Man
Marvel Entertainment heeft de officiële trailer onthuld voor hun nieuwe geanimeerde serie Your Friendly Neighbourhood Spider-Man. De serie volgt Peter Parker op zijn reis om een held te worden, met een stijl die de oorspronkelijke stripboeken van het personage eert. De stemmencast bestaat uit Hudson Thames als Peter Parker, Colman Domingo als Osborn, Eugene Byrd, Grace Song, Zeno Robinson, Hugh Dancy en Charlie Cox. De animatieserie is geschreven door Jeff Trammell, gebaseerd op het Marvel Comics-personage gecreëerd door Stan Lee en Steve Ditko. Your Friendly Neighbourhood Spider-Man zal vanaf 29 januari 2025 op Disney+ te zien zijn.
Review: MXGP 24: The Official Game
Drie jaar na de vorige MXGP-game is de serie terug, maar wel met een belangrijke verandering. Er is namelijk een nieuwe kapitein aan het roer, nadat Nacon de licentie overnam van Milestone. Nacon schakelde KT Racing in om de komende jaren de motorcrossgame te ontwikkelen. Zij leken de perfecte studio hiervoor want met Isle of Man TT en Motorycle Club hadden ze al enige ervaring met gemotoriseerde tweewielers en ook hun WRC-spellen groeiden langzaam uit tot aan te bevelen race-ervaringen, met WRC Generations als hoogtepunt. Slagen ze erin om hetzelfde te doen met de MXGP-reeks? Je ontdekt het in deze review. Voordat dit niveau werd bereikt, had KT Racing echter een lange weg afgelegd met de WRC-spellen, waarbij de kwaliteit van de...
Boardgames of the Year 2024 van de redactie
Net zoals vorige jaren geven we met de redactie graag opnieuw een overzicht van onze favorieten van het afgelopen jaar. In dit artikel blikken we terug op de nieuwe bordspellen die de grootste indruk op ons wisten na te laten in 2024. Gezien dit opnieuw een topjaar was voor bordspellen, zal je hier heel wat toppers kunnen ontdekken. Laat in de comments zeker weten wat jullie favorieten van 2024 waren! Joeri Sky Team Eigenlijk is Sky Team uit het jaar 2023, maar 999 Games gaf de Nederlandstalige editie pas in 2024 uit. En hoewel ik het spel pas eerder deze maand voor het eerst speelde, wist het me zodanig te verrassen dat ik het als mijn boardgame of the year van dit jaar bestempel. Sky Team is een coöperatief spel voor twee spelers...
Review: Inori
Wie op zoek is naar een fijn en niet te complex bordspel is bij Space Cowboys alvast aan het juiste adres. Deze uitgever brengt meestal spellen op de markt die je makkelijk met familie en vrienden kan spelen of spellen die net iets meer diepgang bieden zonder echte hersenkrakers te zijn. Al hebben ze met Splendor ook een topper in huis als instapspel. Verder ken je hen waarschijnlijk als uitgever van bijvoorbeeld Jamaïca, Spellbook, Caylus 1303 en de Unlock- en T.I.M.E. Stories-spellen. Een van hun nieuwe spellen voor 2024 is Inori, een licht worker placement-spel dat opvalt omwille van twee specifieke redenen. De eerste reden ontdek je eigenlijk onmiddellijk wanneer je de doos in handen hebt en deze opent. Het artwork van Inori is...
WIN: bordspellen van Gam'inBIZ
Het einde van het jaar sluiten we allen feestelijk af en bij een feest horen natuurlijk cadeautjes. Ook bordspeluitgever Gam'inBIZ weet dat en bezorgde ons een spellenpakket om onder onze bezoekers weg te geven. Dit spellenpakket bestaat uit Quibbles, Gasha en Kintsugi. Deelnemen aan deze wedstrijd is heel eenvoudig. Surf naar onze wedstrijdpagina, beantwoord de vraag en wie weet mogen we jou binnenkort trakteren op deze drie spellen. De wedstrijd loopt tot en met 31 december. Succes! DEELNEMEN AAN DEZE WEDSTRIJD KAN HIER!
Fotoverslag: DIRK. @ Wilde Westen
Na tien jaar komt het verhaal van DIRK. ten einde. Daarom gaven ze in het Wilde Westen op 19 december hun allerlaatste afscheidsconcert om al hun fans (voorlopig) vaarwel te zeggen. DIRK. is altijd al een geweldige liveband geweest en dat was deze laatste avond niet anders. Al hun hits passeerden vlotjes en het publiek sloot hen nogmaals in de armen, hopend dat ze ooit weer terugkeren. 'Going out with a bang' zoals echte rockers dat doen. Hopelijk zien we jullie ooit weer, DIRK.! Foto's DIRK. Foto's door Tom Depoorter Spotify
Teaser voor Happy Gilmore 2 met Adam Sandler
Netflix heeft een korte teaser uitgebracht voor Happy Gilmore 2, het vervolg op de komedie uit 1996. Adam Sandler keert terug in de hoofdrol, samen met de originele castleden Julie Bowen en Christopher McDonald. Daarnaast zien we in de cast onder meer Benito Martínez Ocasio, Margaret Qualley, Ben Stiller, Benny Safdie, Travis Kelce en Nick Swardson. De regie is in handen van Kyle Newacheck. Een exacte releasedatum is nog niet bekend.
Review: Shokz OpenFit Air
Als iemand die bijna constant naar muziek luistert, hetzij met headphones om me volledig onder te dompelen of via een speaker als achtergrondmuziek, ben ik altijd benieuwd naar nieuwe manieren om muziek te ervaren. Toen op mijn werk besloten werd dat oortjes vanwege veiligheidsredenen niet meer toegestaan waren, gingen we op zoek naar een alternatief. Zo kwamen we terecht bij headphones met bone conduction-technologie. Een paar weken geleden ontving ik van Shokz de OpenFit Air. Hoewel deze geen gebruik maken van bone conduction, bieden ze wel de mogelijkheid om naar muziek te luisteren zonder dat omgevingsgeluid wegvalt. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt! Shokz is een gevestigde naam in de wereld van bone conduction headphones, met een...
Eerste teaser voor thrillerserie Zero Day
Deze gelimiteerde serie volgt Robert De Niro in de rol van de voormalige Amerikaanse president George Mullen. Mullen is de leider van de Zero Day Commission, die de verantwoordelijken probeert te achterhalen voor een verwoestende cyberaanval die het land in chaos heeft gestort en talloze doden heeft veroorzaakt. Terwijl desinformatie zich verspreidt wordt Mullen gedwongen om zijn eigen geheimen onder ogen te zien. De cast bestaat onder meer uit Angela Bassett, Lizzy Caplan, Jesse Plemons, Joan Allen, Connie Britton, Matthew Modine, Dan Stevens, Bill Camp, Gaby Hoffmann en Clark Gregg. Zero Day is geschreven, geregisseerd en gecreëerd door Eric Newman en Noah Oppenheim. De serie zal vanaf 20 februari 2025 op Netflix te zien zijn.
Terug
Bovenaan