Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bweuk waar is de zon naartoe?
11kWh opbrengst in 7 dagen tijd.
Het doet me pijn om te zien dat ik terug zo veel energie uit het net trek.
Spotprijzen op 6/11 tot 36ct/kWh.
Bedoeling is dat je de batterij oplaadt 's nachts aan 9,5ct en die dan overdag inzet hé.
En ondertussen nog vergoed worden door in te spelen op onbalans via een BRP partner. Heerlijk.
Maar goed, een batterij is toch maar een domme investering hé! cf. batterij-topic. man man man.

Niet alles staat op de foto.EMS sturing erop steken die alle handelingen voor jou doet.
Echter met de mix aan materialen die ik op de foto zie van je, zal dat moeilijk gaan. Die huawei kan niet onderling met die pylontechs communiceren.
Ook die laadpaal is niet aanstuurbaar.
):
Recentelijk een huis gekocht met een redelijke partij zonnepanelen (70m²) en 2 omvormers. Alleen hangen die op een nogal vreemde plek vind ik persoonlijk. Er is een afzonderlijke ruimte met redelijk wat plaats (2,7 x 2,9m) waar de zekeringskast, elektricteitsmeter en dergelijke hangen... maar de 2 joekels van omvormers hangen gewoon in de garage, waar ik liever kastruimte voorzie.
Na zelf wat te zoeken is het verplaatsen van de omvormers blijkbaar geen probleem, en hang je die blijkbaar zelfs best zo dicht mogelijk bij de elektricteitsmeter. Iemand een idee waarom die 2 krengen op zo een ongelukkige plaats zouden hangen? Een installateur die geen f*cks geeft ofzo? Want er is echt nog wel plaats in de ruimte waar alle andere apparatuur hangt. De kabel loopt rechtstreeks richting het dak, en qua afstand zou het misschien 2 meter (extra) schelen schat ik. Simpel klusje voor een elektricien / installateur?
(niet letten op de rommel, nog van de vorige eigenaar):
![]()
ik ben grote fan van het concept, en ben bereid mijn systeem er volledig naar te programmeren, maar ik onderzocht vandaag nog eens wat het me kan opbrengen en op dit moment is dat echt gerommel in de marge. De prijzen zijn op dit moment veel te laag om er winst mee te maken.Spotprijzen op 6/11 tot 36ct/kWh.
Bedoeling is dat je de batterij oplaadt 's nachts aan 9,5ct en die dan overdag inzet hé.
En ondertussen nog vergoed worden door in te spelen op onbalans via een BRP partner. Heerlijk.
Maar goed, een batterij is toch maar een domme investering hé! cf. batterij-topic. man man man.
Klopt. Zolang je per kwh er maar meer winst uit haalt dan wat de batterij gekost heeft is dat ok. Voor mijn batterijen betekent dat, dat het per kWh meer moet opbrengen dan 8.7c€/kWh. Anders cycled ze beter niet. (gerekend met bruikbare capaciteit van 80%, dus 15.36kWh in mijn geval).Vergeet ook niet de slijtage van de batterij mee te rekenen. 6000 cycles aan 10kWh = 60000kWh. 5000euro voor een 10kWh batterij = 8,33cent/kWh voor een kWh die via de batterij gegaan is. En dat is nog zonder omvormer verliezen. De dynamische prijs moet al erg laag staan om daar voordeel uit te halen.
In totaal zit er voor meer dan 3.900 megawatt aan concrete batterijprojecten in de pijplijn. Als die allemaal gerealiseerd zouden worden, kunnen ze eenzelfde vermogen leveren als de vijf nog operationele kernreactoren in ons land. Volgeladen zouden ze iets meer dan drie uur lang volop stroom kunnen leveren voor ze opnieuw moeten opladen, een cruciale extra buffer om het elektriciteitsnet in evenwicht te houden. https://www.tijd.be/ondernemen/mili...ing-van-batterijparken-op-komst/10563889.html
Batterijparken die allemaal in de ontwerpfase blijven steken.Voor de rest moet je ook rekening houden met alle commerciële batterijparken die in de pijplijn zitten en ook invloed zullen hebben op de dynamische markt:
Nee, is geen hybride.Weet iemand waar je kan zien of Solis S6-GR1P3K-M een hybride omvormer is?
Kan het antwoord niet direct vinden.