2 - Welke energieleverancier is het interessantste voor zonnepanelen? Nu bij Octa+
Heb je zonnepanelen en een digitale meter? Check dan zeker de injectietarieven voor 2025. Hier vind je een overzicht voor alle leveranciers.
www.mijnenergie.be
Hier kan je voor alle leveranciers alvast gemakkelijk de injectietarieven vinden.
Dan is het kwestie van te kijken hoeveel stroom je nog van het net afneemt om een goed vergelijk te vinden tussen injectietarief innen en kost betalen voor de stroom die je nog afneemt.
1 - Is er een manier om dit uit te stellen?
Vergeet niet dat je vanaf de datum van aanmelding bij Fluvius ook het prosumententarief betaalt. Dat is net ingevoerd om mensen die nu panelen laten leggen te overhalen om snel een digitale meter te laten zetten.
Concreet:
- Draait u meter tot in het oneindige terug
- Je krijgt geen groene stroom certificaten of iets dergelijks
- U capaciteitstarief wordt default op 2,5kw gezet -> rip off als je geen auto laad of warmtepomp hebt
- Betaal je prosumenten tarief (afhankelijk van u woonplaats tot 100€ per kw per jaar)
www.vlaanderen.be
Maak het u eigen niet te moeilijk en probeer die digitale teller te laten plaatsen eens u meter ongeveer is teruggedraaid tot u laatste opname (factuur).
Zelf heb ik een factuur aangevraagd in januari, gekregen in februari. Panelen erop gelegd half april. Vorige week zat ik ongeveer terug op nulpunt qua terugdraaien. 24/05 komen ze de digitale tellers steken.
Je zal paar weken na aanmelden een uitnodiging krijgen om die meters te komen veranderen. Daar kan je op een portaal aanloggen om de afspraak aan te passen. Ik vermoed dat je op die manier nog wel een paar weken zal kunnen uitstellen, meer niet.