WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

ah natuurlijk de explosieve renners zaten toen te wachten

Mijn punt is dat hij best explosief uit de hoek kan komen hoor. Dus of hij kansloos is in de laatste ronde durf ik te betwijfelen.
De vraag is meer of hij op de laatste helling die renners met een sterkere sprint eraf zal krijgen, het is voor hun ook de laatste helling en effort voor ze weer in het voordeel zijn in de afdaling en op het vlakke.
Op de voorlaatste komt er nog één na en moet je daar ook nog rekening mee houden en een cartouche voor over houden.

Een WVA op de laatste keer die klim, veel geluk als die zich vastbijt in uw wiel.
Voor Remco zal het vooral vroeger gaan zijn en een constant tempo op het vlakke rijden en tijd terugpakken bergop.
Maar iedereen weet natuurlijk dat Remco vooral vol voor WVA zal moeten rijden.

De vraag is meer of hij op de laatste helling die renners met een sterkere sprint eraf zal krijgen, het is voor hun ook de laatste helling en effort voor ze weer in het voordeel zijn in de afdaling en op het vlakke.
Op de voorlaatste komt er nog één na en moet je daar ook nog rekening mee houden en een cartouche voor over houden.

Een WVA op de laatste keer die klim, veel geluk als die zich vastbijt in uw wiel.
Voor Remco zal het vooral vroeger gaan zijn en een constant tempo op het vlakke rijden en tijd terugpakken bergop.
Maar iedereen weet natuurlijk dat Remco vooral vol voor WVA zal moeten rijden.

Ja want Evenepoel die een peloton op een hoopje rijd op het vlakke dat kan natuurlijk niet.

Ja VA die lost echt niet op de laatste helling. Tenzij natuurlijk in diezelfde LBL waar hij de rest van de favorieten moest laten gaan op de Faucon, of in Imola waar Alaphilippe hem achterliet.

Na vorig jaar gaat geen bondscoach nog zo dom zijn om Evenepoel vol voor VA te laten rijden hoor. Geloofde de bondscoach vorig jaar nog niet in Evenepoel om hem medekopman te maken dan heeft zijn zege in LBL en zijn 2e Sab Sebastian wel duidelijk gemaakt dat Evenepoel hier even hoog staat als VA.

Ja VA die lost echt niet op de laatste helling. Tenzij natuurlijk in diezelfde LBL waar hij de rest van de favorieten moest laten gaan op de Faucon, of in Imola waar Alaphilippe hem achterliet.

Klopt volledig gelost. Maar wordt wel nog 3de in die LBL, veel afgereden ben je dan toch niet ;)

Klopt volledig gelost. Maar wordt wel nog 3de in die LBL, veel afgereden ben je dan toch niet ;)

Als Pogacar alleen boven komt is hij weg hoor. Je kan niet altijd rekenen dat de favorieten niet van elkaar los geraken en naar elkaar kijken en dat je zo nog een kans krijgt om terug te komen. VDP en Asgreen heeft hij nooit meer teruggezien toen hij loste op de Kwaremont.

Wel opvallend, en niemand die er een vraag over stelde op de persconferentie: terwijl alle deelnemers vandaag het plaatselijke parcours voor het eerst gingen verkennen in een training van minstens 100km bleef Remco als enige heel de dag binnen om slechts een half uur op de rollen te rijden. Vreemd toch?

Wel opvallend, en niemand die er een vraag over stelde op de persconferentie: terwijl alle deelnemers vandaag het plaatselijke parcours voor het eerst gingen verkennen in een training van minstens 100km bleef Remco als enige heel de dag binnen om slechts een half uur op de rollen te rijden. Vreemd toch?
Heeft daar toch ergens op geantwoord in een interview. Heeft aangegeven dat hij gisteren al een deel had verkent en dat hij (door de Vuelta en ITT) op een ander schema zit dan de andere Belgen. Ik vind daar weinig vreemd aan eigenlijk.

Extra time toch wel weer cringe... "er is maar ene coureur die hier ne solo van 20-30km kan rijden". Tis precies of we zijn collectief vergeten hoe de Strade Bianchi dit jaar gewonnen werd... :unsure:

Als Pogacar zondag per ongeluk op staat met zo´n stel benen dan rijdt hij de rest gewoon murm.

Extra time toch wel weer cringe... "er is maar ene coureur die hier ne solo van 20-30km kan rijden". Tis precies of we zijn collectief vergeten hoe de Strade Bianchi dit jaar gewonnen werd... :unsure:

Als Pogacar zondag per ongeluk op staat met zo´n stel benen dan rijdt hij de rest gewoon murm.
Ik moest ook aan Pogacar denken, maar A: Strade Bianche is toch een ander parcours en B: Remco reed daar niet mee. :unsure:

Nu al ne klassieker. Die knuppels op Eurosport :laugh: "Evenepoel pakt roze!!!"... 20 minuten later: " Huh? Valter???"

Nederlandstalig commentaar? Want op de Engelsen hadden ze het meteen door dacht ik. Was vreemd want de vlaamse live tickers dachten ook Roze Remco. Nu moet eerlijk zijn dit was best ingewikkeld aangezien er een paar vluchters van een rit ervoor voor de favorieten stonden en je dus heel goed moet opletten wie er nu wel en wie niet tussen uit viel. Valter is nu ook weer niet de bekendste renner dus die fail wil ik nog door de vingers zien, ik ben de kwaadste nog niet ;)

Just, Janneke en Mieke :unsure: Valter was daar de 4de, go figure.
Het is nu wel een argument dat enige waarde heeft. Hij was daar enorm sterk maar zijn grootste concurrenten (toch op dat soort parcours) stonden daar niet aan de start of vlogen meters door de lucht. Ik geloof niet dat hij daar ook zo had weg gereden van de VDP of VA die de jaren voordien daar wonnen.

Los daarvan, VA, Pogacar hebben inderdaad ook al wel aangetoond dat ze ook met een verre aanval kunnen winnen.

Extra time met Adrie en Dirk, wat heeft een mens nog meer nodig!

Als ik eerlijk ben denk ik niet dat Pogacar gaat winnen. Ik sluit zelfs niet uit dat het een renner van de tweede rij zal zijn.
Echt oprecht benieuwd naar zondag!

Extra time met Adrie en Dirk, wat heeft een mens nog meer nodig!

Als ik eerlijk ben denk ik niet dat Pogacar gaat winnen. Ik sluit zelfs niet uit dat het een renner van de tweede rij zal zijn.
Echt oprecht benieuwd naar zondag!
Het was een best te pruimen aflevering. De Wolf heeft zich wa ingehouden en met Bakelants, Benoot en Adrie zaten er gasten bij die zelf ook iets te zeggen hadden. De algemene hilariteit na Bakelants zijn Vuelta fragment was trouwens schitterend :laugh:

Terug
Bovenaan