WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

We zijn er mee aan het lachen en het is grappig om te zien dat Mollema werd aangevallen door een meeuw (of verloren vloog), maar wat als er zo'n vogel ineens beslist om als een kamikaze in het peloton te duiken, met een valpartij als gevolg?
Of er moet eentje dringend gaan en een slang of vogelspin wil met de aandacht van de dag gaan lopen?
Neen, een WK in Australië hoeft niet meer. Hoe iemand überhaupt beslist om naar ginder te gaan, vind ik al vreemd.
Toch ook maar een vreemde redenering hoor. Dus omdat er wilde beesten zitten hoeft zo'n WK niet daar? Alsof je in andere landen niet kan worden aangevallen door een vogelsoort.

Zullen we dan ook ineens het WK in Kigali afgelasten? Stel je voor dat er ineens een groep leeuwen het peloton staat op te wachten. :unsure:

Geheel volgens verwachting gaat die niet lang wachten waarschijnlijk... Ook de Fransen hebben er wel baat bij om het hard te maken. Het zal weer pittig worden :)

Geheel volgens verwachting gaat die niet lang wachten waarschijnlijk... Ook de Fransen hebben er wel baat bij om het hard te maken. Het zal weer pittig worden :)
Wat dan weer in het voordeel is van die andere Belgische kopman. Als die op een km of 20 kan vertrekken na een zware koers wie gaat er dan nog achter kunnen en willen rijden.

In een sport met een heel traditionele kalender is het WK (en de OS) bijna de enige manier om een topwedstrijd buiten Europa te krijgen. En zelfs dan nog is dit maar het 4e WK buiten Europa sinds 2000.
Een heleboel landen vallen spijtig genoeg af door het politiek klimaat.
Daarom dat ik Doha best wel goed gevonden vond, ook al was er niet veel aan.
In Rusland gaan we de komende decennia ook al niets doen in elke sport.
Geen idee of de smog in China gans het jaar duurt. Of een keer in Japan een WK (daar zit je dan met die gigantische hoornaars natuurlijk).
Ijsland lijkt me wel fun in augustus en elk decennium naar N-Amerika.
Misschien moeten we gewoon vrede nemen dat Europa grotendeels het epicentrum zal blijven, waarin alles draait van de koers, want als er een incident gebeurt met zo'n klein ding in Wollongong, dan gaat men daar vragen over stellen.
Zullen we dan ook ineens het WK in Kigali afgelasten? Stel je voor dat er ineens een groep leeuwen het peloton staat op te wachten.
Een (groep) leeuw(en) zie je tenminste afkomen. Daar kan het peloton op anticiperen door even te sprinten voor een dikke kilometer en heb je ongetwijfeld nog een beschermende wand van toeschouwers, waar de leeuwen zich eerst gaan op richten.

Geen idee of de smog in China gans het jaar duurt. Of een keer in Japan een WK (daar zit je dan met die gigantische hoornaars natuurlijk).
Misschien moeten we gewoon vrede nemen dat Europa grotendeels het epicentrum zal blijven, waarin alles draait van de koers, want als er een incident gebeurt met zo'n klein ding in Wollongong, dan gaat men daar vragen over stellen.

Een (groep) leeuw(en) zie je tenminste afkomen. Daar kan het peloton op anticiperen door even te sprinten voor een dikke kilometer en heb je ongetwijfeld nog een beschermende wand van toeschouwers, waar de leeuwen zich eerst gaan op richten.
Japan heeft al een Wk gehad, en net nog de OS. Ik volg je wel met het feit dat er buiten Australië nog mooie regio's zijn om het Wk te rijden. Voor mij zou het zelfs nog meer buiten Europa mogen. Het ene jaar Europa, het andere jaar buiten Europa bv.

Wat dan weer in het voordeel is van die andere Belgische kopman. Als die op een km of 20 kan vertrekken na een zware koers wie gaat er dan nog achter kunnen en willen rijden.
Pogacar?
Die Slovenen zijn niet te onderschatten. Daar rijdt ook nog zo'n Tratnik tussen die in de diepe finale nogal eens durft wegrijden op de goeie (onbewaakte) momenten. Situaties waar Pogacar met de glimlach in zijn zetel gaat zitten en waar de rest het vuile werk mag opknappen.

In Ijsland ga je niet veel kunnen uitrichten hoor. Voor een gravel WK is dat misschien nog wel een leuke locatie maar voor een gewoon WK op de weg? Je hebt in Ijsland nauwelijks wegen buiten de ringweg en om nu een criterium te gaan rijden in de straten van Reykjavik in een land dat niks heeft met (weg)wielrennen... dat lijkt mij nu ook niet meteen de beste optie.

Pogacar?
Die Slovenen zijn niet te onderschatten. Daar rijdt ook nog zo'n Tratnik tussen die in de diepe finale nogal eens durft wegrijden op de goeie (onbewaakte) momenten. Situaties waar Pogacar met de glimlach in zijn zetel gaat zitten en waar de rest het vuile werk mag opknappen.
Elk land kan we zo een naam plaatsen die de kopman op zijn gemak kan zetten. Laporte en Cosnefroy voor Allaphil, Remco en Stuyven voor Van Aert, Van Baarle voor Van Der Poel. Dan is een Tratnik nog net een niveau lager en waarschijnljik ook de enige man die tot diep in de finale bij Pogacar kan blijven.

Elk land kan we zo een naam plaatsen die de kopman op zijn gemak kan zetten. Laporte en Cosnefroy voor Allaphil, Remco en Stuyven voor Van Aert, Van Baarle voor Van Der Poel. Dan is een Tratnik nog net een niveau lager en waarschijnljik ook de enige man die tot diep in de finale bij Pogacar kan blijven.
Als je van slechte wil zou zijn dan zou je zeggen dat Pogacar ook wel niveau hoger is dan de overige kopmannen.

Vooral benieuwd wat MVDP kan uitrichten. Is volgens mij de gevaarlijkste renner dit WK.
Zijn vorm is super, maar heeft de laatste maanden in geen deftige koers meer iets laten zien. Dat kan positief maar ook negatief zijn.
En een MVDP in goeie doen die rij je als WVA of Remco er zomaar niet af.

Vooral benieuwd wat MVDP kan uitrichten. Is volgens mij de gevaarlijkste renner dit WK.
Zijn vorm is super, maar heeft de laatste maanden in geen deftige koers meer iets laten zien. Dat kan positief maar ook negatief zijn.

Hoe weet ge dan dat de vorm super is?

Hoe weet ge dan dat de vorm super is?
Ik heb het al eens gezegd, maar we share the same kinesist :P
En als je hem de afgelopen kermiskoersen hebt zien rijden dan kan je moeilijk zeggen dat hij in slechte vorm is.

Maar goed zoals ik al zei de laatste maanden wel in geen enkele deftige koers meer iet of wat deftig gereden. Dus schijn kan ook bedriegen.

Ik heb het al eens gezegd, maar we share the same kinesist :p
En als je hem de afgelopen kermiskoersen hebt zien rijden dan kan je moeilijk zeggen dat hij in slechte vorm is.

Maar goed zoals ik al zei de laatste maanden wel in geen enkele deftige koers meer iet of wat deftig gereden. Dus schijn kan ook bedriegen.
Exact.

Valt iig wel op hoe scherp dat hij staat. Zo scherp dat ik bijna denk dat hij in geval van regenweer bij voorbaat al verloren is. Sowieso al niet zijn voorkeursweersomstandigheid.

Als je van slechte wil zou zijn dan zou je zeggen dat Pogacar ook wel niveau hoger is dan de overige kopmannen.

Vdp zijn vorm was "super" in de afgelopen kermiskoersen ja.. voor de rest hebben we geen enkele referentie wat zijn vorm waard is in de WT- koersen. Trouwens de afgelopen maanden trapte hij geen deuk meer in een pakje boter.. en dat was al begonnen tijdens de Giro.

Ik twijfel hierbij dus zeer sterk of hij gaat kunnen concurreren met de toppers.

Als Pogacar, Remco of Wout vol aangaan op bv. de laatste helling zal er niet veel aan te doen zijn..

Vdp zijn vorm was "super" in de afgelopen kermiskoersen ja.. voor de rest hebben we geen enkele referentie wat zijn vorm waard is in de WT- koersen. Trouwens de afgelopen maanden trapte hij geen deuk meer in een pakje boter.. en dat was al begonnen tijdens de Giro.

Ik twijfel hierbij dus zeer sterk of hij gaat kunnen concurreren met de toppers.

Als Pogacar, Remco of Wout vol aangaan op bv. de laatste helling zal er niet veel aan te doen zijn..
Als Remco op de laatste helling moet wachten zal er altijd een van de meer explosieve renners mee zijn. Die moet al weg zijn voor de laatste helling.

Als Remco op de laatste helling moet wachten zal er altijd een van de meer explosieve renners mee zijn. Die moet al weg zijn voor de laatste helling.

Is dat zo?

Is dat zo?

Komt ge nu serieus weer af met zo een janneke en mieke koers? Wil het hem nog wel eens zien doen in de GP La Wallonie.

Terug
Bovenaan