WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

Gewoon een (ik hoop) een leuk wat als vraagje tussen de 3 topfavorieten:

Pogacar doet zoals gewoonlijk MVDP en WVA pijn op de laatste helling, maar ze blijven er nipt bij (net zoals RVV en Montreal).
En rijden samen naar de meet

Wie zie je de sprint dan winnen ?

MVDP - met zijn killer instinct
Pogacar - Normaal de meeste frisse
WVA - le chocker maar eigenlijk de snelste

Waarschijnlijk is het een beetje afhankelijk van de achteropkomende groep ook met hoeveel snelheid naar de meet gaan.
Normaal moeten ze beiden geleerd zijn dat ze van +200 meter moeten gaan om MVDP geen voordeel te geven.
Ik ga voor Pogacar :)

Pogacar doet zoals gewoonlijk MVDP en WVA pijn op de laatste helling, maar ze blijven er nipt bij (net zoals RVV en Montreal).

Waarschijnlijk is het een beetje afhankelijk van de achteropkomende groep ook met hoeveel snelheid naar de meet gaan.
Normaal moeten ze beiden geleerd zijn dat ze van +200 meter moeten gaan om MVDP geen voordeel te geven.
Remco

Dat kan echt alle kanten op dan. Vorm van de dag en frisheid spelen dan nog het meest hun rol. Het is geen vlakke rit van 180km.

Je kan bijvoorbeeld niet zeggen dat Wout in Montreal iets verkeerd deed. Dat was gewoon piepe-dood zitten en een Pogacar die nog meer in de tank had zitten. Ook in Tokio destijds was het heel nipt, en scheelde het niet veel of Pogacar had daar zilver.

Als geen één van de drie zou ik het risico nemen. Als je een kans ziet om nog alleen weg te springen, zou ik die altijd nemen.

Dylan Van Baarle die nog uit het wiel komt van Quentin Pacher.

Dylan Van Baarle die nog uit het wiel komt van Quentin Pacher.

Heb je daar ook nog geld op ingezet :biglaugh:

@SomeDude Tuurlijk weten we allemaal al dat Remco een solo uit zijn benen zal schudden van 220 km als hij solo aanzet aan de voet van mt. Kiera ;) Maar indien hij last heeft van een zwerm meeuwen weten we dat het moeilijk wordt.

@Archaos , tuurlijk en spelen er veel factoren mee, het is gewoon een leuke hypothetische vraag vind ik.

Zelf zou ik net als Nemesis een outsider liefst het WK zien winnen alhoewel de kans enorm klein is.
Plapp, Leknessund , Skjelmose, Sheffield, Rota,...

Dit Mixed-Relay verhaal is een kansloos verhaal in de huidige format.
De UCI heeft hier imo 2 opties: ofwel voeren ze heel dit boeltje gewoon af OF ze verplichten landen van te starten EN te starten met hun beste tijdrijders (volgens resultaten uit tijdritten). Geen mixed-relay? Dan rijdt je ook geen individueel WK. Het is 14km... hoe problematisch kan dat klein beetje trainingstress zijn 3/4 dagen voor het WK op de weg?

Voor alle duidelijkheid ik ben eerder fan van optie 1: afvoeren.
Onze beste TT-rijder start zelfs niet in de ITT, hoe ga je die dan ooit gemotiveerd krijgen voor de mixed-relay

Maar indien hij last heeft van een zwerm meeuwen weten we dat het moeilijk wordt.
We zijn er mee aan het lachen en het is grappig om te zien dat Mollema werd aangevallen door een meeuw (of verloren vloog), maar wat als er zo'n vogel ineens beslist om als een kamikaze in het peloton te duiken, met een valpartij als gevolg?
Of er moet eentje dringend gaan en een slang of vogelspin wil met de aandacht van de dag gaan lopen?
Neen, een WK in Australië hoeft niet meer. Hoe iemand überhaupt beslist om naar ginder te gaan, vind ik al vreemd.

We zijn er mee aan het lachen en het is grappig om te zien dat Mollema werd aangevallen door een meeuw (of verloren vloog), maar wat als er zo'n vogel ineens beslist om als een kamikaze in het peloton te duiken, met een valpartij als gevolg?
Of er moet eentje dringend gaan en een slang of vogelspin wil met de aandacht van de dag gaan lopen?
Neen, een WK in Australië hoeft niet meer. Hoe iemand überhaupt beslist om naar ginder te gaan, vind ik al vreemd.
🤑🤑🤑🤑 Niet meer en niet min

Ik vind het parcours anders wel dik in orde, overal plek genoeg en er zit genoeg in om er geen super saai sprinters wk van te maken.

Zeker als blijkt dat de streek daar helemaal niet echt fietsers gezind is, integendeel.
Ook al. Middenvingers à volonté, naar het schijnt. Ocharme een week op meer dan tien jaar een heleboel coureurs in uw land en voor het eerst in uw regio. Wat voor een bende hautaine bewoners zitten daar?
Hopelijk krijgt er niet ene het zot in zijn kop na de zoveelste vogelspin onder zijn kussen en het gaat uitwerken op een coureur.

In een sport met een heel traditionele kalender is het WK (en de OS) bijna de enige manier om een topwedstrijd buiten Europa te krijgen. En zelfs dan nog is dit maar het 4e WK buiten Europa sinds 2000.

Terug
Bovenaan