Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
En wat met Lampaert?
Evenepoel is voor mij geen zekerheid, zwakke OS en dat was enige wedstrijd met deftig deelnemersveld + qua afstand vergelijkbaar
Nooit meenemen. Nooit meer bedoel ik daarmee.
- Hij heeft in het nationale shirt al meermaals niet op kop gereden terwijl hij moest terwijl hij nadien toonde wel nog de benen te hebben (Yorkshire o.a.)
- Hij heeft op het EK dat Viviani won geknecht voor de tegenstander omdat die bij hem in de ploeg reed, nadat hij eerder het peloton aan flarden had gereden met wat sprinters in het wiel net toen de Belgische kopman achteraan zat

Wanneer twee van je voornaamste tegenstanders Asgreen en Alaphilippe zullen zijn, moet je Lampaert dus gewoon thuislaten. Die heeft al meer dan genoeg krediet gekregen bij de nationale ploeg.

Laatst bewerkt:
Lampaert en Van Aert de TT op het WK. Maar of Lampaert nu mee moet naar de wegrit... goh, daarvoor heeft hij dit jaar toch ook wat te weinig getoond. Dan zijn er nog veel andere kandidaten.

Laat Lampaert zich maar 200% focussen op de tijdrit.

Ze waren aan het kijken om vanaf volgend jaar ook door Luxemburg te rijden maar was blijkbaar iets te vroeg of mede ook door corona dit jaar nog niet mogelijk.

Ik weet niet hoe zwaar het parcours is van het WK. Lijkt me niet al te moeilijk... ?
Van Aert heeft dan nog de meeste kans in een sprint. De Belgische ploeg moet op de klimmekes een versmachtend tempo aanhouden. De boel uitdunnen en mikken op een sprint met kleinere groep. Wout heeft dan de laatste kilometers volk nodig zoals Evenepoel, Lampaert die lang en hard kunnen rijden. Stuyven dan houden als loods voor sprint.
Vergelijkbaar met Richmond in 2015 denk ik. Genoeg mogelijkheden om solo tot de streep te gaan met al dat bochtenwerk in het plaatselijk Leuvens parcours.

Incontournable:
Van Aert
Evenepoel
Stuyven
Declercq

Overige 4 plekken:
Campenaerts
Aimé De Gendt
Wellens
Benoot

De bovenste vier zou ik sowieso meenemen. Voor de rest is het afwachten wat de vorm zegt.

In De Gendt zie ik de Meurisse van enkele jaren terug, een goeie renner die zich compleet zal leegrijden tot in de finale omdat hij trots is dat hij in het nationale shirt mag rijden. Ik twijfelde tussen hem en Vermeersch, en dankzij die Evenepoelsaga mag Vermeersch thuisblijven.

Benoot, Wellens en Campenaerts zijn van de semi-kopmannen in hun ploeg wel de renners die bewezen hebben ook niet vies te zijn van knechtwerk. Stuyven is ook zo, én kan bovendien op een goeie dag winnen (San Remo) of de snelste man van de groep in een zetel naar de zege rijden (Kuurne) én rijdt natuurlijk een thuiswedstrijd waardoor ik die bij de zekerheden heb gezet.

Reserves:
Philipsen
Van Hooydonck
Er is maar 1 man incontournable in die selectie en dat is Van Aert. Alles en iedereen die niet in dienst gaat/kan/wil rijden valt bij default af imo.

Deveneyns is obvious en komt daar ook eerlijk voor uit, daar moet je respect voor hebben. Lampaert idem maar komt er niet voor uit, flauw, mag voor diezelfde reden in West-Vlaanderen blijven imo, heeft ook uberhaupt geen seizoen achter de rug dat hem incontournable maakt. Als Evenepoel gaat rijden zoals in Tokio mag hij thuis blijven van mij. Ik kan mij ook niet van de indruk ontdoen dan Van Aert die er liever ook niet bij heeft... feit dat je met onder andere Alaphillipe en Asgreen mannen in de finale hebt uit dezelfde stal is nogal een reden om die niet mee te pakken.

Imo:
* Van Aert (duh)
* Stuyven (puur op kwaliteit maar komt ook goed overeen met Wout afaik)
* Campenaerts (goeie Bene Tour gereden en gaat zich gtd leeg willen rijden, no doubt)
* Van Hooydonck (Ploegmaat VA, hoeft ook niet de (diepe) finale te rijden maar heeft in G-W wel een goeie indruk gemaakt EN heeft de Vuelta in de benen wat in theorie goeie benen moet geven over 3 weken)
* Benoot (Heeft zowel in Imola als Tokio perfect geknecht)
* Wellens (toch maar mee pakken, intrinsiek nog steeds één van de betere Belgische renners)

Over de laatste 2 slots ga ik mij niet uitspreken. Gelukkig is mijn naam niet Sven :unsure:

Ik vroeg het me al een week af. Het is de Benelux Tour, maar ze reden niet in Luxemburg :thinking:.
Technisch gezien hebben ze wel door Luxemburg gereden... gewoon niet door het groothertogdom. :unsure:

Zoals dadash al zei: komt eraan volgende jaren.

Volgens hen dus:
Wout Van Aert
Yves Lampaert
Tim Declercq
Jasper Stuyven
Tiesj Benoot
Remco Evenepoel
Dylan Teuns
Victor Campenaerts

Maar in verwacht toch ook van Hooydonck op vraag van WVA op hem ganse dag uit de wind te zetten.

Volgens hen dus:
Wout Van Aert
Yves Lampaert
Tim Declercq
Jasper Stuyven
Tiesj Benoot
Remco Evenepoel
Dylan Teuns
Victor Campenaerts

Maar in verwacht toch ook van Hooydonck op vraag van WVA op hem ganse dag uit de wind te zetten.
Theuns ipv Lampie en Van Hooydonck ipv Teuns en we kunnen klappen.

HEREN ELITE:

Tiesj BENOOT – Victor CAMPENAERTS – Tim DECLERCQ – Remco EVENEPOEL – Yves LAMPAERT – Jasper STUYVEN – Dylan TEUNS – Wout VAN AERT

Reserves (in alfabetische volgorde): Philippe GILBERT – Tim MERLIER – Greg VAN AVERMAET – Gianni VERMEERSCH – Tim WELLENS

Tijdrit:

EVENEPOEL - VAN AERT

Ik had Wellens meegenomen ipv Teuns of Lampaert, voor de rest lijkt me die selectie ok te zijn.

Hmmmm, ik heb een beetje mijn twijfels over Evenepoel in de "basis". Kan goed rijden, maar ik heb een beetje mijn twijfels of die 100% zijn ego opzij kan schuiven voor de échte kopman.

Snap de keuze voor Teuns wel hoor, die was echt goed in Duitsland en die rijdt altijd sterk in Brabantse pijl.
Goede selectie, hopelijk sparen ze tim declercq voor het tweede wedstrijddeel maar vrees er voor :p

Hmmmm, ik heb een beetje mijn twijfels over Evenepoel in de "basis". Kan goed rijden, maar ik heb een beetje mijn twijfels of die 100% zijn ego opzij kan schuiven voor de échte kopman.

Het enige dat die moet doen is hier gaan:
esuAGZx.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan