Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet hoe zwaar het parcours is van het WK. Lijkt me niet al te moeilijk... ?
Van Aert heeft dan nog de meeste kans in een sprint. De Belgische ploeg moet op de klimmekes een versmachtend tempo aanhouden. De boel uitdunnen en mikken op een sprint met kleinere groep. Wout heeft dan de laatste kilometers volk nodig zoals Evenepoel, Lampaert die lang en hard kunnen rijden. Stuyven dan houden als loods voor sprint.

Ik weet niet hoe zwaar het parcours is van het WK. Lijkt me niet al te moeilijk... ?
Van Aert heeft dan nog de meeste kans in een sprint. De Belgische ploeg moet op de klimmekes een versmachtend tempo aanhouden. De boel uitdunnen en mikken op een sprint met kleinere groep. Wout heeft dan de laatste kilometers volk nodig zoals Evenepoel, Lampaert die lang en hard kunnen rijden. Stuyven dan houden als loods voor sprint.
Het gaat in geen enkel scenario gebeuren dat Remco gaat knechten. Gaat gewoon niet gebeuren.

Ik verslikte mij ook in mijn cola daarnet toen ik las dat Sep Vanmarcke mee zou moeten naar het WK. Sep m***ing Vanmarcke jongens, nee dat is na 25 september 2012 volledig passé.

Dat zou dom zijn, alleen maar eigen renners opofferen om daarna Wout alleen tegen overmacht te laten
Nee nee overal mee zijn en nergens rijden!

2500hm is zowat zelfde als RvV denk ik, wel kortere hellingen (zeker die in Leuven)

Het gaat in geen enkel scenario gebeuren dat Remco gaat knechten. Gaat gewoon niet gebeuren.

Ik verslikte mij ook in mijn cola daarnet toen ik las dat Sep Vanmarcke mee zou moeten naar het WK. Sep m***ing Vanmarcke jongens, nee dat is na 25 september 2012 volledig passé.
Net zoals op het enige WK waar hij aan deelgenomen heeft alles in functie van Gilbert gedaan heeft? Dat WK was 5 weken na zijn overwinning in San Sebastian. Maar ja, nee dat gaat in geen enkel scenario gebeuren.

Je weet toch dat als hij aanvalt en de knechten zich moeten kapot rijden om hem terug te halen, hij ook in functie van VA rijdt?

Dat zou dom zijn, alleen maar eigen renners opofferen om daarna Wout alleen tegen overmacht te laten

2500hm is zowat zelfde als RvV denk ik, wel kortere hellingen (zeker die in Leuven)
Net daarom dat ik zei dat de Belgen in Benelux Tour wel goed waren maar toch bitter weinig kans maken om WK te worden. Als je die meestuurt in een groepje is de kans dat er iemand beter is toch redelijk groot. Als je Colbrelli en Mohoric zag rijden en die zijn ook niet traag. Als er echt een lap wordt opgegeven welke Belg kan dan mee en kun je met een gerust hart in die groep laten zitten en er op rekenen dat hij het afmaakt.

Sep wie? Hij is nooit een veel winnaar geweest. Naar mijn mening was zijn laatste degelijk jaar 2016.
Anno 2021 kan hij er beter mee stoppen, ...

Sep wie? Hij is nooit een veel winnaar geweest. Naar mijn mening was zijn laatste degelijk jaar 2016.
Ik weet niet wat zijn rol is binnen zijn huidige ploeg. Bij EF was hij kopman en die rol kan hij inderdaad niet meer opeisen. Als wegkapitein heeft een renner met zijn kwaliteiten zeker nog zijn plaats in bijna elke ploeg.

Net daarom dat ik zei dat de Belgen in Benelux Tour wel goed waren maar toch bitter weinig kans maken om WK te worden. Als je die meestuurt in een groepje is de kans dat er iemand beter is toch redelijk groot. Als je Colbrelli en Mohoric zag rijden en die zijn ook niet traag. Als er echt een lap wordt opgegeven welke Belg kan dan mee en kun je met een gerust hart in die groep laten zitten en er op rekenen dat hij het afmaakt.
Maar je vergelijkt knechten met kopmannen. Mohoric en colbrelli zijn wrs kopman dus als die demareren is het waarschijnlijk al aan Wout om mee te gaan.

Evenepoel moet volgens mij altijd van ver gaan. Op die korte beklimmingen is hij te weinig puncher om telkens mee te zijn gok ik.

Alaphilippe lijkt mij zijn edge wat te missen?

Had het vorige week al knap lastig om Coisnefroy te volgen bij die aanval in de Bretagne Classic en valt hier nu toch vrij snel plat op die aankomst. Kan wel moeilijk inschatten hoe steil het was daar in G-B. Ik denk dat daar toch nog wat procentjes bij moeten... zou hij deze week een paar keer met zijn kop tegen de muur om dan op het WK top te zijn zoals vorig jaar?

Niet overdrijven he. Een renner als Vanmarcke kan elke ploeg gebruiken. Het peloton rijdt vol met mannen die nooit of amper winnen in hun carrière.

Het was vooral trouwens de media die hem altijd als favoriet bestempelde in elke klassieker, terwijl hij nooit iets echt bewezen heeft.

Alaphilippe lijkt mij zijn edge wat te missen?

Had het vorige week al knap lastig om Coisnefroy te volgen bij die aanval in de Bretagne Classic en valt hier nu toch vrij snel plat op die aankomst. Kan wel moeilijk inschatten hoe steil het was daar in G-B. Ik denk dat daar toch nog wat procentjes bij moeten... zou hij deze week een paar keer met zijn kop tegen de muur om dan op het WK top te zijn zoals vorig jaar?
Of het recente vaderschap? Thoeft niet 2x op een rij te zijn.
Ivm Remco, die is nu toch ziek, zal toch ook niet ideaal zijn voor binnen 20 dagen?
Sep, tja. Je gunde hem het vroeger maar twas ook meestal net niet, altijd wel iets. ( cfr de mama van WW zei ook dat het een vallertje was en die viel tijdens zijn carriere toch regelmatig )

Het wordt geen makkelijke selectie... Het parcours is niet heel moeilijk en er zijn eigenlijk weinig Belgen die écht een grootse indruk hebben gemaakt dit seizoen. Veel kanshebbers dus.

Ik zou gaan voor:

Van Aert
Evenepoel
Stuyven
Campenaerts
Benoot
Wellens
Ben Hermans

Laatste plek misschien voor iemand die de eerste 150km voor zijn rekening neemt: Keisse, El Tractor of Greg Van Avermaet?

Al lijkt me de kans niet onbestaande dat Van Aert gewoon Van Hooijdonk meekrijgt.

Incontournable:
Van Aert
Evenepoel
Stuyven
Declercq

Overige 4 plekken:
Campenaerts
Aimé De Gendt
Wellens
Benoot

De bovenste vier zou ik sowieso meenemen. Voor de rest is het afwachten wat de vorm zegt.

In De Gendt zie ik de Meurisse van enkele jaren terug, een goeie renner die zich compleet zal leegrijden tot in de finale omdat hij trots is dat hij in het nationale shirt mag rijden. Ik twijfelde tussen hem en Vermeersch, en dankzij die Evenepoelsaga mag Vermeersch thuisblijven.

Benoot, Wellens en Campenaerts zijn van de semi-kopmannen in hun ploeg wel de renners die bewezen hebben ook niet vies te zijn van knechtwerk. Stuyven is ook zo, én kan bovendien op een goeie dag winnen (San Remo) of de snelste man van de groep in een zetel naar de zege rijden (Kuurne) én rijdt natuurlijk een thuiswedstrijd waardoor ik die bij de zekerheden heb gezet.

Reserves:
Philipsen
Van Hooydonck

Laatst bewerkt:
En wat met Lampaert?
Evenepoel is voor mij geen zekerheid, zwakke OS en dat was enige wedstrijd met deftig deelnemersveld + qua afstand vergelijkbaar

Snap ook niet dat ze morgen al de selectie maken, zou zeker EK nog afwachten bv

Ook mijn eerste gedacht. Al die andere landen hebben in het verleden dikwijls de ambetanterik gespeeld door in ons wiel te zitten. In eigen land moeten we de rollen eens omdraaien, zeker nu we iemand hebben die de sprint heeft van een Boonen en een (lichtere) punch van een Gilbert op hun WK'.
Ik zou altijd Devenyns en Declercq meepakken!
Devenyns ❤️ Alaphilippe hé. Als Evenepoel wordt geselecteerd, dan misschien nog wel, maar ik heb mijn twijfels over Dries met Julian, als de Fransman wegspringt.

Ik vroeg het me al een week af. Het is de Benelux Tour, maar ze reden niet in Luxemburg :thinking:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan